Aihe: Mies- vai naisääni?
1
Spiff
07.04.2003 13:42:41
Ehkä tästä on jo threadi mutta..

Mitä mieltä ootte, onko miehillä (yleistäen) parempi lauluääni kuin naisilla?

Itse oon sitä mieltä, että parhaat laulajat (siis ne joitten äänestä itse tykkään) ovat miehiä.
noir
07.04.2003 15:34:31
Parhaat kuulemani lauluäänet kuuluvat naisille, tosin samoin myös huonoin (jota en mitä todennäköisimmin kuule enää ikuna). Miesäänistä yleensäottaen pidän silti enemmän, kai.
Friend of the devil is a friend of mine.
Klemetti
07.04.2003 15:40:04
Tuohon on niin mahdoton vastata. Se riippuu paljon musiikkityylistä. country: nainen, blues: mies rock: mies/nainen jne.
MetalliHippi
07.04.2003 19:07:05 (muokattu 07.04.2003 19:07:38)
No yleensähän pidetään miesten ääntä miellyttävämpänä, jos on kysymys jostain asiaohjelmasta tai luontodokumentista (siis kertojana), mutta ei kai sitä nyt laulussa voi rajata...?

muokkaus: en vain ole vieläkään oppinut kirjoittamaan.
Ajassa: 2.2.2000-3.4.2003
Goldmine
25.07.2003 00:27:35
Parhaat laulajat on miehiä, ehdottomasti. Nykyään on niin vähän hyviä naislaulajia..

Tästä nyt voidaan olla eri mieltä, mutta esim. Maija Vilkkumaalla on mun mielestä ihan kamala ääni! Sitä ei yksinkertaisesti jaksa kuunnella. Sen ääni oikein raastaa korvia. Viimeksi kun kuulin sitä vahingossa livenä, teki mieli alkaa jo viltelee ranteita auki, oli se niin kauheeta!

Mä en myöskään voi sietää Withney Hustonia, Christina Aguileraa ym. ulisijoita. Ei vaan nappaa..

Mutta aivan ihana lauluääni on Dusty Springfieldillä! Sitä mä voisin kuunnella aina. Myös Sarah Brightmanilla on uskomaton ääni.

Mutta siis, miesääni voittaa kuitenkin. Mä tykkään, jos on persoonnallinen ja tunnistettava ääni. Että silleen.. =)
Oi eläke, missä viivyt?
kostaja
25.07.2003 06:57:03
aha!! ai vähän hyviä.. mulle tulee mieleen enemmän hyviä naisia ku miehiä.. Celine Dion, Lara Fabian, Sarah Brightman, Laura Pausini.. listaa vois jatkaa loputtomiin..! Mä olen itse laulaja ja miellän tämän ns. "hyvä laulaja" asian tähän tyylin että voi olla läjä laulajia joita diggaa aivan hulluna, mutta se ei tarkoita sitä että ne ois myös teknisesti loistavia, ja toisinpäin. Sellainen laulaja jolla yhdistyy kummatkin niin ne on harvassa, ja niistä juuri naisia tuleekin enemmän mieleeni!
valje
28.07.2003 17:58:16

Listailin joskus parhaita laulajia ja kyllähän niitä miehiä tuli enemmän.. mut tää nyt johtui siitä, et ääripäät kiehtoo. Sarah Brightman on mulle ykkönen, mut sen jälkeen tulee pitkästi miehiä, joilla tuppaa olemaan matala ja syvä ääni... Sellaista kun naiset ei kovin helposti saa aikaan. Vaikka Suzanne Vegan ääni on kyllä todella miellyttävä..
*dancing in the graves*
folkkari
28.07.2003 18:44:26

Miksi haluat moista kysyä?
Miksi tähän pitäisi vastata?
Miten ihmeessä tähän voisi vastata?
Mitä ihmeen merkitystä voi olla sillä kumpaa sukupuolta laulaja on, jos laulaja on hyvä ja ääni miellyttää korvaa?

Kerrassaan halvaannuttava kysymys!

Mies-vai naisääni?
Tulee mieleeni erään tädin tyhmääkin tyhmempi kysymys:
"No, kummasta tykkäät enemmän, isistä vai äidistä?"
Ihmisen suurin heikkous on luovuttaminen.- T.Edison
Ta Wicked G
30.07.2003 10:11:28
Itse oon sitä mieltä, että parhaat laulajat (siis ne joitten äänestä itse tykkään) ovat miehiä.

Ainakii rokissa. Kai sit jossain tangovalssihumpassa eukot vetää pidemmän korren.
Fuck the reality! I'm going home!
totaali
30.07.2003 17:58:16
Tästä nyt voidaan olla eri mieltä, mutta esim. Maija Vilkkumaalla on mun mielestä ihan kamala ääni! Sitä ei yksinkertaisesti jaksa kuunnella. Sen ääni oikein raastaa korvia. Viimeksi kun kuulin sitä vahingossa livenä, teki mieli alkaa jo viltelee ranteita auki, oli se niin kauheeta!

Siis Maija Vilkkumaan äänihän on niin maar RRRROCK, että rockimpaa ääntä ei maa päällään kanna! Siihen ei kyllästy koskaan.

Kamalin ääni, mikä tulee mieleen suomalaisen "rytmimusiikin" saralla on ollut Dingon Neumann. Niin kauhea epävireinen vibraattori, että korviin sattuu ja meinaa yrjö tulla. Dingolla on loistavia biisejä, kunhan ne vaan esittää joku muu, esim meidän bändi...

Noiden esimerkkien pohjalta äänestän: naisääni!
Ikuinen aloittelija, mutta joskus vielä alan treenata kunnolla...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)