Aihe: James Hetfield
1 2
Ap07
16.03.2004 21:33:20
Kuinka saisin helposti samanlaisen laulu äänen kuin jaymzzillä? T epätoivoinen
Vilhelmus
16.03.2004 21:37:13

Et mitenkään.
Valitan.
Allekirjoittanut ei allekirjoita
Burning Winter The Coveralls
hirvijo
17.03.2004 09:45:45
Miksi sää haluut matkia? onko teillä cover-bändi? Niin tuosta äänestä: Jos sulla on hyvä ääni niin ei sun tartte rueta millekään viskikuurille ja 2 askia tupakkaa/pv -linjalle. Ole vaan yhtä uskottava kuin James kun laulat ni kyllä se sit uppoo kaikkiin. :)
jerboa
17.03.2004 12:19:57
Ei toivoakaan, James on aikas perkeleen hyvä laulaja. Jos se olisikin mahdollista, ei silloinkaan kannattais edes yrittää. Tee mielummin vähän töitä, ja löydä oma persoonallinen äänesi, älä matki ketään.
Tympee Huttunen
17.03.2004 13:21:17
Jamesin laulutyyli on kyllä kokenut aikamoisen muutoksen vuosien varrella. Hyvä laulaja kyllä.
"Macro, sillä on huonot vitsit ja se näyttää Jeesukselta."
Keppis
17.03.2004 20:48:49
Jamesin laulutyyli on kyllä kokenut aikamoisen muutoksen vuosien varrella. Hyvä laulaja kyllä.

Niin eihän Jamessi enne Blackia niin hyvä laulaan ollu.. Sillonhan se niitä tuntejakin otti.
"jos tällä elätät ittes, niin mää oon seuraava presidentti" -isäni kunnellessaan demoamme
JCM
17.03.2004 21:13:31

Kuinka saisin helposti samanlaisen laulu äänen kuin jaymzzillä? T epätoivoinen

Helposti??

Hoho.
Shun saturday iltoja, those having me nolostumaan.
Lubrication Midsummer Page kädenväännössä and can better tulitikkutempunkin,
what is naturally as Page allege canning appropriation combination sormella tulitikkuaskista röökin and firing its.
Juutas
18.03.2004 11:21:16
Ei toivoakaan, James on aikas perkeleen hyvä laulaja. Jos se olisikin mahdollista, ei silloinkaan kannattais edes yrittää. Tee mielummin vähän töitä, ja löydä oma persoonallinen äänesi, älä matki ketään.

Älkääs nyt ihan suoraan tuomitko... =) Kyllä matkimalla saattaa oppia yhtä ja toista jos ei jää sen vangiksi. Itseäni on aina harmittanut, että jäi nuorena kitaransoiton osalta tuo apinointivaihe väliin ja nyt soitto on taatusti omintakeista, muttei aina niin kauhean monipuolista. Ei sitä kaikkea tarvitse keksiä itse ja sama pätee laulamiseenkin.

Se "laulusoundi" tai "ääni" on kuitenkin itse laulamisessa vain pieni osa ja fraseerausta yms. voi hyvinkin oppia kuuntelemalla ja matkimalla toisia. Sitä kun tekee tarpeeksi (ja tarpeeksi monen esikuvan kanssa), niin eiköhän siinä pakosti ohessa kehity jokin oma juttu... =)

Eli ei muuta kuin levysoitin laulamaan ja perässä matkimaan, niin taatusti opit yhtä ja toista!
Guitar69
26.03.2004 14:30:21
"perkeleen hyvä laulaja"

Millähän ihmeen perusteella Hetfield olisi hyvä laulaja?!?:=)

Yleensäkin kummastuttaa, kun täällä puhutaan vastaavista ukoista oikeiden laulajien rinnalla...

Miehen ääni sopii kylläkin loistavasti siihen musaan mitä ko. bändi vääntää, ja loistaa siinä, mutta...nojoo..
Locrian
26.03.2004 14:47:52 (muokattu 26.03.2004 14:50:31)
"perkeleen hyvä laulaja"

Yleensäkin kummastuttaa, kun täällä puhutaan vastaavista ukoista oikeiden laulajien rinnalla...

Miehen ääni sopii kylläkin loistavasti siihen musaan mitä ko. bändi vääntää, ja loistaa siinä, mutta...nojoo..

ymhh...kyllä sitä varmaan 25:n vuoden jälkeen on jo vähän tullut sellasta "oikean" laulajan patinaa Jamesinkin harteille.BTW määrittele oikea laulaja.Mun määritelmä on ,että laulajan pitää olla oikea (ei mielikuvitushahmo) ja sen pitää laulaa.James muuten täyttää noi ehdot.Oon nähny livenä-on oikea.

EDIT: "," ja parempi kieliasu...

EDIT2:Ja kolmas ehto _hyvälle_ laulajalle on se ,että sen pitää kuulostaa hyvälle.James kuulostaa hyvälle.Pingo!
I hate eatin' vegetables... Can't swallow the wheelchair...
kingdom
26.03.2004 17:40:56

Sanoppa mielestäs hyvä laulaja?
You say you want a revolution, well you know, we all want to change the world... Colour Revolution
Guitar69
27.03.2004 03:20:38
Jees, siis kyllä hiffaan mitä monet hakee noilla positiivisilla lausunnoillaan herrasta, mutta jos puhutaan laulamisesta, niin pitää ottaa huomioon ko. alan perusaspektit: tekniikka, äänentuotto yms.

No tässä on muutama nimi, mitkä tulee mieleen, kun puhutaan hyvistä laulajista: James Labrie, Timo Kotipelto, Celine Dion...
RastatonManSuperstar
27.03.2004 16:45:34

Jees, siis kyllä hiffaan mitä monet hakee noilla positiivisilla lausunnoillaan herrasta, mutta jos puhutaan laulamisesta, niin pitää ottaa huomioon ko. alan perusaspektit: tekniikka, äänentuotto yms.

No tässä on muutama nimi, mitkä tulee mieleen, kun puhutaan hyvistä laulajista: James Labrie, Timo Kotipelto, Celine Dion...

Kotipelto on ihan kamala. livenä varsinkin. Itse en puhuis Kotipellosta ja Jamesista edes samana päivänä..
You need to bash your head until you bleed just like they did in 83.
Guitar69
27.03.2004 20:19:05
No, tuota noin, mennäänpäs kysymään Suomen ns. musiikin mekoista, kumpi on parempi laulaja:P Esim. Pop/jazz konservatorio, tai Sibelius Akatemia..

Tiedä ensin vähän laulamisesta, ennen kuin alat lässyttämään omia päiväuniasi..
Vilhelmus
27.03.2004 20:34:15

No, tuota noin, mennäänpäs kysymään Suomen ns. musiikin mekoista, kumpi on parempi laulaja:P Esim. Pop/jazz konservatorio, tai Sibelius Akatemia..

"Parempi" on täysin subjektiivinen käsite, koita nyt painaa se kalloosi. Tekniikka on vain yksi laulun osa-alue, ja oli se Kotipellolla kuinka kunnossa hyvänsä, mikään ei pelasta hirveiltä epävireisyyksiltä.

Älä viitsi...
"Nykypäivän teolliset munat on ehdelmöimättömiä" -Blenderhead
Burning Winter The Coveralls
Keppis
27.03.2004 21:43:13
Eikös tärkeintä ole miltä laulu kuulostaa ja miten se sopii musiikkiin? Tarviiko sitä tekniikka puolta vahdata ja sen perusteella tuomita?
"jos tällä elätät ittes, niin mää oon seuraava presidentti" -isäni kunnellessaan demoamme
Locrian
28.03.2004 17:28:54

Tässä vaiheessa mä nostan sitte sen keskisormen pystyyn ja kerään kamani.Sibiksessä ja poparissa arvostetaan Metallicaa ja Hetfieldia enemmän kuin arvaat.Älä yritä bluffata sellasella tietämyksellä mitä sulla ei ole.Mulla on.Game over-moimoi...
I hate eatin' vegetables... Can't swallow the wheelchair...
kingdom
28.03.2004 23:12:28

James Hetfield on paljon parempi kuin kukaan noista. Jos joku pitää Celine Dionista enemmän kuin Hetfieldistä niin se on hänen oma juttunsa... Itse en voi sietää Celinea.
You say you want a revolution, well you know, we all want to change the world... Colour Revolution
Guitar69
29.03.2004 13:20:35
jepjep, eiköhän tää keskustelu ole syytä feidata, kun lopputulos on selvillä jo lähtöruudussa, eikö vain?:)
Guitar69
29.03.2004 13:21:37
Ja locrian sekoitti kaksi eri asiaa: Metallican arvostuksen bändinä ja sitten kotipellon ja hetfieldin laulun arvostuksen, mutta joo ihan sama..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)