Ou Zei 04.03.2004 19:30:07 | |
---|
Tuli tässä katottua vanhoja VHS:iä ja vastaan tuli vuonna '98 järjestetty 90- luvun sata parasta biisiä- lista, joka oli tullut Hollannin telkkarista, TMF:ltä. No kuiteski, Nirvanan SLTP komeili sijalla kolme ja videota katsoessa rupesin miettiin että mistä helvetistä Kurt sen äänensä ammentaa (tai ammensi) ?! Siis vetääkö se sen kertsin raa'asti kurkulla vai mitä helvettiä se tekee? Sekin on helvetin hieno biisi laulaa mutta kertseistä ei tuu sitten yhtään mitään.. :sutiojrikellA
? |
Raipe 05.03.2004 20:10:23 | |
---|
Kyllähän tuo Kurtin äänenkäyttö oli suorastaan täyttä rääkkiä, "oikeasta" tekniikasta kaukana, mutta olihan herra muutenkin enemmän tai vähemmän pihalla. "Ei muuta kuin lisää paskaa housuun!"
-Klunssila |
depe 05.03.2004 22:22:28 | |
---|
Kyllähän Kurt ääntänsä vuosia "kehitti" enemmän tai vähemmän määrätietoisesti... "To survive a war, you gotta become war" - John Rambo |
Skinwalker 06.03.2004 18:37:13 | |
---|
Kyllähän sen miehen laulusta kuulee, että kurkku aika koville joutui. Ihme kyllä ääni pysyi vuosien vieriessä hyvänä ja jopa parani kokoajan. Yksi parhaista ja tunnistettevimmista rock-äänistä. Olis kiva kuulla jonkun tietäjän kertovan, että miten kurt tuon äänen saa aikaan ja soimaan hyvin korkeallakin. Esimerkiksi unplugged where did you sleep last nightin loppu. Oijoi. Tulee muuten ripper owens mieleen juuri tuon biisin saundeista. Big man, pig man, ha ha, charade you are |
Bee-äf 07.03.2004 20:42:15 | |
---|
Kyllä ääni saa kuulostaa pahalta, mutta ei tuntua. Ei räkäinen ole välttämättä rääkätty ääni. |
Unworthy Knight 07.03.2004 20:57:05 | |
---|
Kyllä ääni saa kuulostaa pahalta, mutta ei tuntua. Ei räkäinen ole välttämättä rääkätty ääni Kyllä näin se menee. Puhun pahan kuulosten äänien tuottamisen harrastajana. Mutta voipi kyllä olla että tuo ääni on ainakin osittain raiskattu ihan oikeesti. Sen verran pihalla ukko oli. Snow covers my frozen corps/ Ice creates my final coffin/ Wind Screams my Funeral sermon/ Darling here I come/My own Reaper |
Imper 08.03.2004 00:18:32 | |
---|
Vetihän Kurt koko elämänsä ajan yskänlääkettä, ja ennen jokaista keikkaa aina pullollisen naamariinsa!:) Kai sekin jotain autto. Ja olihan Kurtilla välillä äänensä kestävyyden kanssa ongelmia. Todella hienon kuulonen laulusoundi joka tapauksessa. Everyone is a per-son |
Juhani 08.03.2004 13:53:32 | |
---|
Kurtilla oli yksi täydellisimpiä ääniä mitä olen koskaan kuullut, varsinkin kitaran särön kanssa yhdessä aivan fantastinen soundi. Nirvanan soundi. Jos yrittää väkisin rääkyä niin ettei homma tule luonnostaan niin alkaa yskittää, eikä homma kuulosta hyvältä. Itse pystyn tuottamaan sellaista deftones huutoa ilman että kurkkuun sattuu yhtään. En tiedä. Ihmisellä on synnynnäinen ääni jota ei pysty kuitenkaan loppujen lopuksi hirveästi muuttamaan. Ääni jalostuu läpi elämän ihmisen synnynnäisen kehon ja laulukokemuksen kautta. |
SandOfTime 08.03.2004 17:27:26 | |
---|
Kurtilla oli yksi täydellisimpiä ääniä mitä olen koskaan kuullut, varsinkin kitaran särön kanssa yhdessä aivan fantastinen soundi. Nirvanan soundi. Niin totta! Soundi on todella vaikea matkia. Ehkäpä sen takia ei vastaan ole tullut ainuttakaan samankuuloista. NO! Those are my tortillos! |
strophe 08.03.2004 23:30:34 | |
---|
Kyllä se Nirvana oli kova sana itse kullekin silloin aikanaan. Ja onhan se yhä kivan kuuloista musiikkia. Jos jollakulla on From the Muddy Banks of the Whiskah, niin se 'äänenavausbiisi' on aika hilpeä... Volyymi korvaa puuttuvan taidon! |
ten 22.03.2004 23:46:12 | |
---|
Kyllä se Nirvana oli kova sana itse kullekin silloin aikanaan. Ja onhan se yhä kivan kuuloista musiikkia. Jos jollakulla on From the Muddy Banks of the Whiskah, niin se 'äänenavausbiisi' on aika hilpeä... juu itseasiassa mulla taitaa olla vain ja ainoastaan se "intro" koneella ja se on kieltämättä kovin hupaisa, mutta sillon pikkupoikana kun levyn hankin, niin oli pikkasen pelottava. sori, että meni vähän off-topic. Plussa on miinuksen negatiivinen puoli. |
Vaatturi 23.03.2004 01:10:04 | |
---|
Olen itsekkin tässä miettinyt mistä se äijä sai tommosen äänen... MÄKI HALUUN PERKELE. Tuntuu, että vaikka se kuorsais mikkiin, kitaran soidessa taustalla, se kuulostaa loistavalta =) Kuollut kissa hauku ei... Häiriö |
trust 23.03.2004 01:39:01 | |
---|
Oli siinä kyllä tekniikkakin... Ei se ihan vain kurkusta tullut. |