Aihe: Laulutuntien jälkeen..
1
scath
03.03.2004 19:25:28

Oletteko huomanneet muutosta äänessänne?

En itse oikein pidä siitä mihin suuntaan ääneni on muokkautunut viimeisen puolen vuoden aikana.
Oh Ridge!
Cutter
04.03.2004 22:17:11
Öö siis mihin suuntaan? Sehän on selvä, että laulutuntien jälkeen ääni on paremmin auki ja silleen, mut en ole kyllä huomannut itse mitään negatiivista muutosta..
"Jos sinulla on jotain sanottavaa, sano se. Jos ei, älä vaan sitä sano."
scath
04.03.2004 22:53:33

Siis, kun alkaa oppia oikean tavan laulaa ääni yleensä myös muokkautuu johonkin suuntaan.
Du siehst so sexy aus, wenn du luftgitarre spielst.
Cutter
05.03.2004 22:14:21
Niin ja siis sun mielestä väärään suuntaan? Mä en kyllä ihan ymmärrä. Tuota, onhan niitä tarjolla erilaisia laulutunteja. Jos et haluu klasarisaundia, ni käy sitten pop/jazz- laulutunneilla tai opiskele omatoimisesti. Tosiaan nuo klassisen laulun opettajat opettaa vähän eri tavalla tuottamaan ääntä. Tai silleen niin sanotusti "oikealla" tavalla. Mun mielestä se klasarisaundi on ihan hyvä oppia, että saa ääneen vahvuutta ja sitten mennä vaikka poppistunneille tai jotain hakemaan sitä omaa "juttua". Mut kukin tavallaan. En mä osaa oikein neuvoa, kun en ihan tajua mitä tarkoitat.
"Jos sinulla on jotain sanottavaa, sano se. Jos ei, älä vaan sitä sano."
scath
05.03.2004 22:19:57

No en tarkoittanut ihan tuota. Joten annetaan olla.
Du siehst so sexy aus, wenn du luftgitarre spielst.
Angie
05.03.2004 22:26:22 (muokattu 05.03.2004 22:27:08)
Siis, kun alkaa oppia oikean tavan laulaa ääni yleensä myös muokkautuu johonkin suuntaan.

En nyt tiedä puhuitko tästä, mutta mua ainakin huoletti sellainen äänen "tylsistyminen", jolta tuntui laulutuntien alkuvaiheessa.
Siis, jos ongelma on tämä, niin tässä vain lohdutuksen sana:

Tottakai, kun alkaa oppia ja tottua laulamaan puhtaammin, niin äänestään voi kadottaa sellaisen ainakin rockin ja bluesin laulamisessa hyväksi mausteeksi todetun särön ja sellaisen luonnolisen rosoisuuden. Siis ainakin laulutuntien alkuvaiheessa, kun ei vielä ole niin kehittynyt ja kuuntelee enemmänkin, mitä opettaja sanoo ja mitä nuoteissa lukee, kuin pyrkisi olemaan luova ja tekemään joka biisistä itsensä näköisen. Siinä vaiheessa tulee yleensä sellainen olo, että hitto, nyt ei oikein kuulosta miltään.
Mutta ollos huoleti, se ei ole ikuista! :)
Pitää vaan uskaltaa olla luova ja oikeasti revitellä, kun vetää jotain biisejä, eikä vaan kulkea nuotin mukaisesti. Se voi kuulostaa välillä tosi tylsältä.
Kunhan kehittyy vielä lisää laulajana ja osaa löytää sen oman persoonallisen äänensä, niin oppii myös käyttämään sitä "säröä", siis jopa hallitusti, toisin kuin ennen laulutuntien aloittamista.

........
Jos taas ongelmasi ei ollut tämä, niin hitto. Voit tietysti selittää vielä tarkemmin, jos kuitenkin osaisin sanoa jotain...

Paitsi jos käyt klassisen laulun tunneilla, niin silloin mä olen väärä ihminen edes yrittämään auttamisessa, koska mä en tiedä mitään klassisesta laulamisesta. Olen ollut vaan pop-jazz-tunneilla. Kerro nyt kuitenkin tarkemmin, minkälaisia muutoksia siinä äänessä on tapahtunut, ellen mä arvannut oikein...

edit: tarkensin asioita.
You've got that rainbow feel but the rainbow has a beard.
CaRRion__
10.03.2004 19:29:16
Negatiivista muutosta en ole itsekkään huomannut.
"Be somebody. Kill somebody. Have some fun. Kill another one"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)