Pipsqueak 06.02.2004 09:53:27 | |
---|
Joo tää on tää vakiokysymys, eli onko iällä laulamisen aloittaessa suurta väliä? Pitääkö aloittaa harjoittelu neljä vuotiaana jos haluaa tulla hyväksi? Joku joskus kertoi, että laulamisen voi aloittaa viimeistään 25 vuotiaana koska silloin äänihuulille tapahtuu jotain muutoksia.. Itse olen kohta 18 v ja mietin kannattaako ruveta laulamaan, |
Makedon 07.02.2004 11:27:31 | |
---|
Ei varmaan ole myöhäistä! itse aloitin noin viisi vuotta sitten ja oli reilusti yli parikymppinen. Siitä lähtien olen keikkaillutkin lähes koko ajan ja en ole huomannut että olisi mitenkään ollut liian myöhäistä aloittaa. Olen koko ajan pyrkinyt kehittämään taitojani ja kannattaa hankkiutua laulunopettajalle niin oppii heti oikean tavan laulaa. Oma tyyli yms. hiotuu sitten ajan mittaan. Eli rohkeasti vaan laulaminen on ihanaa!! |
Pipsqueak 08.02.2004 17:32:11 | |
---|
Kiitos rohkaisusta. :) |
Cutter 12.02.2004 17:04:00 | |
---|
Ei oo myöhäistä. itseasiassa, laulutunneille sais mennäkin vasta kun on 18 vuotta täyttäny. Niin suositellaan. Laulaahan saa niin paljon kun sielu sietää, mut tunneille vasta murrosiän jälkeen. Näin mulle on kerrottu. Eli ei hätää.. "Jos sinulla on jotain sanottavaa, sano se. Jos ei, älä vaan sitä sano." |
Serwa 19.02.2004 10:16:54 | |
---|
Niin, ja Jim Morrisonkin aloitti laulamisen 21-vuotiaana. Myöhemminkin kerkeää... Perrrrrkele |
alphamale 20.02.2004 11:11:04 | |
---|
Mä aloin laulaa koulun ja E-kuorossa 8-vuotiaana (nyt 26) ja oon silti pirun huono. Tosin sillä ettei tuu treenattua himassa on aika lailla merkitystä, aloin nyt tosin avaamaan ja ettimään sitä ääntä uusiks :) Mainittakoon että noi kouluhommat sisäls nimenomaan sitä harjoittelua pirusti eli tuskin pitää kutiansa että vasta 18-vuotiaana sais alkaa laulutunteja ottamaan. Lahtelaista, totta kai |
Pipsqueak 25.02.2004 23:00:33 | |
---|
juu.. kai se on sitten alettava harjottelee :) |