Inkkunen 21.03.2004 19:57:26 | |
---|
Joo et jos joku mahtaapi tietää jotain jotain paikkoja espoosta missä 13-14 vuotias voi ottaa laulutunteja nii ois kiva jos hihkaisisitte..! Elämän tarkoitus on elää. |
Inkkunen 21.03.2004 20:02:01 | |
---|
Täällähän on oikeen ruuhka...... Elämän tarkoitus on elää. |
Inkkunen 21.03.2004 20:10:57 | |
---|
Jee jee Elämän tarkoitus on elää. |
Tosca 21.03.2004 21:34:44 | |
---|
Hmmm....kysymys kuuluu kannattaako 13-14-vuotiaan ottaa laulutunteja?? ääni nimittäin ei välttämättä vielä ole kehittynyt siinä iässä valmiiksi. itse aloitin tunnit 15-vuotiaana ja ensimmäiset pari vuotta olivat ihan turhia: todellista kehitystä ei näet tapahtunut laisinkaan. toisaalta itselläni on tavoitteena klassinen laulu, joten kehitys tuntuu muutenkin matelevan... Laulamaan oppii kuitenkin vain laulamalla. parin tunnin harjoitteleminen päivittäin auttaa äänen hallintaan ja sen kunnossa pysymiseen. En voi sanoa, että laulutunteja ei kannattaisi ottaa, koska ne ovat tottakai hyvä tapa harrastaa laulua, mutta liian aikaisin aloittaminen on melkeinpä rahan tuhlausta. hinnat nimittäin ovat aika korkeita. kannattaa käydä muutamalla laulutunnilla silloin tällöin. opettajat antavat yleensä ihan hyviä vinkkejä, joita noudattamalla pääsee jo jonkin verran eteenpäin. "Ajatuksia vastaan vain iho." |
Tomtom 23.03.2004 11:15:01 | |
---|
Kokeileppa etsiä aluksi vaikka työväenopiston sivuja netistä ja kelt sivuilta tai sitten ihan musiikkikouluja. Itse olen ottanut kitaratunteja aikoinaan Töölön Musiikkikoulussa, mistä saa myös laulunopetusta. Töölöhän ei ole Espoossa, mutta suht. lähellä kuitenkin. Edellisen kirjoittajan kanssa olen eri mieltä. Jos tuntien ottamiseen on mahdollisuus ja tahto, niin älä turhaan mieti, vaan anna palaa!! "Play the volume as loud as you want to, but don't touch my levels now - I've got them set just like I like" Samuel L. Jackson |
seitikki 23.03.2004 11:48:17 | |
---|
Kansalaisopistosta. "-Olet viimeinen tikkumakkara!!" -Lillianna |
Dolmo 23.03.2004 13:06:18 | |
---|
Kansalaisopistosta. Yhdyn edelliseen. Kansalaisopistot ovat halpoja ja ihan pätevää opetusta sieltä saa. Samalla saa jonkinasteisen kosketuksen laulamiseen. Ja itse en allekirjoita tuota, että liian aikainen laulun aloittaminen ei ole ehkä "järkevää." Varmaan aika tapauskohtainen, mutta ei siitä haittaakaan ole. Joillakin voi tapahtua hyvin nopeaa kehitystä, toisilla taas se kehittyminen on hitaampaa. "Oma tyhmyyteni on minulle tärkeämpi, kuin vieras viisaus" |
Inkkunen 23.03.2004 14:54:36 | |
---|
Hmmm....kysymys kuuluu kannattaako 13-14-vuotiaan ottaa laulutunteja?? ääni nimittäin ei välttämättä vielä ole kehittynyt siinä iässä valmiiksi. itse aloitin tunnit 15-vuotiaana ja ensimmäiset pari vuotta olivat ihan turhia: todellista kehitystä ei näet tapahtunut laisinkaan. toisaalta itselläni on tavoitteena klassinen laulu, joten kehitys tuntuu muutenkin matelevan... Laulamaan oppii kuitenkin vain laulamalla. parin tunnin harjoitteleminen päivittäin auttaa äänen hallintaan ja sen kunnossa pysymiseen. En voi sanoa, että laulutunteja ei kannattaisi ottaa, koska ne ovat tottakai hyvä tapa harrastaa laulua, mutta liian aikaisin aloittaminen on melkeinpä rahan tuhlausta. hinnat nimittäin ovat aika korkeita. kannattaa käydä muutamalla laulutunnilla silloin tällöin. opettajat antavat yleensä ihan hyviä vinkkejä, joita noudattamalla pääsee jo jonkin verran eteenpäin. Joo, mäki vähän aattelin et kannataaks jo 13-14 vuotiaan alottaa mut en silleen miettiny sitä Jee jee. |
Jabe 23.03.2004 14:56:29 (muokattu 23.03.2004 14:59:56) | |
---|
Kyllä 13 v. voi ja kannattaa ottaa laulutunteja, jos hyvä opettaja löytyy. Mitenkäs tuo Ebeli? Onko siellä teini-ikäisille opetusta? Ja jos ei oo, niin voisit silti kysellä Ebelin opettajilta, antaako joku yksityistunteja. edit: lue lisää: http://www.ebeli.info/ edit 2: Siellähän on taas hakuaika näin keväällä. Ja laulumaikkoina todella hyviä opettajia. Eikun hakemaan vaan. |