Aloittelija4 30.12.2004 15:26:49 | |
---|
Voisiko joku neuvoa ihan selkeästi että miten laulaessa tulisi hengittää?? |
tanjuli 30.12.2004 16:39:02 | |
---|
Voisiko joku neuvoa ihan selkeästi että miten laulaessa tulisi hengittää?? siten, että hartiat eivät nouse eikä rintakehä kohoa muutamaa milliä enempää. siten, että pallea laskee ja levittää vatsaa, vyötäröä ja alaselkää. siten, että olet täysin rento. suosittelen muutamaa jooga- tai laulutuntia. on vaikea tietää, miten juuri sinun tulisi muuttaa omaa hengitystäsi että se olisi laulun kannalta "oikein". henkilökohtainen opastus kannattaa aina. on huomattavasti helpompaa opetella opettajan johdolla oikea tapa, kuin opetella itse virheellinen tapa (johtuen vaikkapa väärinkäsityksestä ohjeita lukiessa), ehdollistaa lihaksisto joka ei ole tahdonalainen, ja sen jälkeen lähteä korjaamaan vaurioita. siihen menee vuosia. [i hear voices but at least they're on tune] |
Nalle Puh 02.01.2005 19:39:11 | |
---|
"suosittelen muutamaa jooga- tai laulutuntia" Joo näin on...ainakin noita laulutunteja ;) Itse olen jo useamman vuoden harrastanut joogaa mutta sitten huomasin ettei kaikki asanat sopineet mulle, jätin muutaman liikkeen pois ja ääni kulki jonkin ajan jälkeen taas normaalia rataa...siis tämä pätesi mulle... en voi nyt yleistää ;) |
tanjuli 03.01.2005 18:09:13 | |
---|
Itse olen jo useamman vuoden harrastanut joogaa mutta sitten huomasin ettei kaikki asanat sopineet mulle, jätin muutaman liikkeen pois ja ääni kulki jonkin ajan jälkeen taas normaalia rataa...siis tämä pätesi mulle... en voi nyt yleistää ;) henkilökohtaisia juttuja. mutta jos ei laulutunteja ole saatavilla niin joogatunti käy ensi hätään ;) [i hear voices but at least they're on tune] |
Nalle Puh 03.01.2005 23:36:46 | |
---|
"jos ei laulutunteja ole saatavilla niin joogatunti käy ensi hätään ;)" opettaako ne nykyään joogatunnilla laulamaan?? minäkin haluan sellaiselle kurssille!!! :) |
tsalakka 04.01.2005 21:16:05 | |
---|
Taas tämä kysymys hengittämisestä...moni lahjakas laulajanalku on mennyt totaalisesti solmuun jäädessään kiinni hengitysfiksaatioon. Kysymys on RENTOUDESTA.Kysymys on RENTOUDESTA.Kysymys on RENTOUDESTA.Kysymys on RENTOUDESTA. Tuli kai selväksi. Useimmat meistä oppivat hengittämään n. sekunnin ikäisinä ja lopettavat hengittämisen kuollessaan. Avainasia on ilman saaminen pois keuhkoista, siis puhalluksen tunne laulaessa, ja kun tyhjentyminen on tarpeeksi tapahtunut, niin rentous hoitaa täyttymisen. Kyllä. Kokeile vaikka lähteä laulamaan ilman sisäänhengitystä ja ylläty: siellä oli ilmaa! Ajatuksia siis enemmän ilman pois saamiseen, ja luonto vetää tikanpojan puuhun ilman loppuessa. Hienosäätöä toki tarvitaan, useilla meistä on kroppa jumissa ja sitä pitää avata, esim. jooga (kuka siihen uskoo, itsellä pitkä metsäkävely toimii paljon paremmin) tms. Tämä lyhyenä johdantona aiheeseen näin laulua opiskelleena, keikkalaulajana ja leaderina toimineelta muusikolta. |
tanjuli 05.01.2005 16:36:04 (muokattu 05.01.2005 16:36:17) | |
---|
"jos ei laulutunteja ole saatavilla niin joogatunti käy ensi hätään ;)" opettaako ne nykyään joogatunnilla laulamaan?? niin. Voisiko joku neuvoa ihan selkeästi että miten laulaessa tulisi hengittää?? tähän semmonen hymiö, joka hymyilee ja pyörittelee silmiään :) [i hear voices but at least they're on tune] |