Aihe: Olikohan tämä se headvoice? 1 | |
---|---|
![]() 04.03.2005 16:53:53 | |
Lauleskelin autossa matkalla töistä kotio Tarotin Rider of the last day:tä. Korkeimpia ääniä vetelin huolettomasti falsetilla. Yhtäkkiä, kohdassa ..my soul was never sold, I gave it away for FREE, napsahti. Free-sanalla äänen voimakkuus oli tupla normaaliin falsettiin ja koko kalju pääni "värisi" äänen mukana. Oliko tämä nyt se headvoice? Nyt se vielä lähtee, mut pelkään että huomenna en enää osaa sitä. On aika pikkuasiasta kiinni, että toi ääni lähtee sellaisena ulos. Kaikki on paskaa, paitsi kusi. | |
![]() 04.03.2005 17:09:16 (muokattu 04.03.2005 17:10:04) | |
Mä löysin sen vähän samaan malliin muutama kuukausi sitten ja seuraavana aamuna en enää pystynyt. Eikä ole vieläkään löytynyt uudestaan... Jos on mahis niin reenaa sitä tänään niin paljon kun pystyt että on edes jotain toivoa jäädä lihasmuistiin. Edit: Niin, ja onneksi olkoon! www.farmakon.tk | |
![]() 05.03.2005 00:13:34 | |
Unohtakaa nyt se head voice ja ruvetkaa sanomaan päärekisteri, jookos? Luulen että löysit oman päärekisterisi, onneksi olkoon. Se on oivallusta, mentaalista peliä, tuo päärekisterin löytäminen. Sitten kun se löytyy, sitä voi alkaa reenata. | |
![]() 05.03.2005 10:06:50 (muokattu 05.03.2005 10:08:15) | |
Ja seuraavana aamuna _päärekisteri_ ;-) toimii yhä :-) Tosin äänialue, jossa saan tuon äänen tuotettua, on aikas kapea. Ehkä se on treenauskysymys. Edit: Niinjoo, kiitokset vaan onnitteluista. Jotkut kai metsästää tuota _päärekisteriä_ ihan tosissaan. Mulle tuo oli ihan vahinko. Kaikki on paskaa, paitsi kusi. | |
![]() 05.03.2005 12:34:58 | |
Eikös tuonne päärekisteriin pääse helposti kun puhuu/laulaa sellaisella Mr. Bean äänellä? :) Eli minun käsittääkseni monet osaavat puhua ja miksei myös laulaakkin pää-äänellä, mutta alussa se vain kuulostaa niin huonolta, ettei kukaan sillä tavalla viitsi ihmisten ilmoilla lauleskella :) Eli jos vaikka vertaa omaa treenaamatonta pää-ääntä johonkin Bruce Dickinsonin ääneen, niin ei taida olla pelkoa, että kuulostaisi samalta, vaikka periaatteessa tekniikka olisikin sama :) Siitä vaan tukea treenaamaan, jonka jälkeen ääneen saattaa vähän potkua saada lisää | |
![]() 17.03.2005 15:55:00 | |
Kävelin tuossa eilen iltana bänditreensitä kotia ja siinä lauleskelin jotain matkalla. Lauloin korkeampiakin pätkiä ja huomasin sitten äänessäni jotain uutta - sain muodestettua kohtuullisen vahvan äänen a1- c2 väliltä, vaikka ääni oli välillä "käheä"- eli lauloin aikasen tietoisesti suhisevaa ääntä. Kotiin päästyäni ääni toimi vielä hetken mutta kun olin parikymmentä minuuttia siskoni korvia rääkännyt - ei ääni enää tahtonut irrota. Tänään taas se toimii, vaikka ulossaanti ei vielä aivan vaivatta onnistu. Onkohan kyseessä pää-ääni? Olen päässyt tanakalla - tasaisella soundilla nyt e1-e2 ko. tavalla. Nuorempana lauloin kuorossa - tavallinen falsetti sujuu kyllä, mutta tämä oli jotain uutta minulle (olen 15v). Äänen saa tulemaan välillä ilman minkäänlaista kiristämistä - mutta helposti alan kiristää kurkkua. Äänenvoimakkuutta tulee hyvin hiljaisesta voimakkaaseen puheääneen saakka (korkea ääni tietysti kuuluu terävämpänä). Eli - olenkohan löytänyt pää-äänen ja kannattaako sitä treenata, ja kuinka? Kaikki mitä et tee on menetettyä | |
![]() 06.04.2005 09:12:38 | |
Pää-äänellä pystyisi tosiaan myös puheen volyymistasolla laulamaan http://www.goodrichvocal.com/Music/mens/mp3/ex.25.mp3 Tuossa ero falsetin ja pää-äänen välillä on kohtuullisen selkä. | |
![]() 08.04.2005 16:54:50 | |
Itsellä on sellainen varmaan treenaamattomuudestani johtuva ongelma, että jos vaikka vetelen jotain maidenin korkealta meneviä biisejä, alkaa ääni väsyä nopeasti. Yhden biisin ajan menee ihan täysillä, mutta sitten ei kurkku pysy enää oiken avoimena, ja ääni tuntuu sakkaavan. Yleensä ongelma alue on juuri rekisterivaihdos rinnasta päähän, korkeimmat mikkihiiri äänet sujuvat kyllä vaikka miten kauan laulaisi. Onko muilla ollut tälläisiä ongelmia äänessä, ja häipyykö ne treenaamalla, vai teenkö jotain aivan väärin? | |
![]() 10.04.2005 17:21:14 | |
Itsellä on sellainen varmaan treenaamattomuudestani johtuva ongelma, että jos vaikka vetelen jotain maidenin korkealta meneviä biisejä, alkaa ääni väsyä nopeasti. Yhden biisin ajan menee ihan täysillä, mutta sitten ei kurkku pysy enää oiken avoimena, ja ääni tuntuu sakkaavan. Yleensä ongelma alue on juuri rekisterivaihdos rinnasta päähän, korkeimmat mikkihiiri äänet sujuvat kyllä vaikka miten kauan laulaisi. Onko muilla ollut tälläisiä ongelmia äänessä, ja häipyykö ne treenaamalla, vai teenkö jotain aivan väärin? Kyllähän tuota esiintyy. Johtunee väärästä tekniikasta; liiallisesta lihasjännityksestä äänenmuodostuselinten alueella... | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)