Aihe: Korkealta ja hiljaa?
1
Hank Hill
18.07.2005 18:50:22

Kuinka korkealta baritonit pystyvät laulamaan hiljaa?Ainakin lied-lauluissa baritonit käyttävät paljon falsettia,vai mitä ohenne-ääntä se nyt onkaan.Itse pystyn laulamaan n.D:hen asti hiljaa,huutaen pystyn laulamaan n.G:hen asti.Onkohan se normaalia vai yritänkö laulaa liian korkealta?Onkohan naisilla sama juttu?
Sandey
20.07.2005 19:23:09
No siis.. Korkealta on vaikeampaa laulaa hiljaa.. Tai ainakin mulla on kyseinen ongelma, ei oo tekniikkaa vielä tarpeeksi. se tosiaan kysyy tekniikkaa. Koska ilman asiaankuuluvaa tekniikkaa ääni vuotaa ja sitä helposti tuuppaa kurkun kanssa. Siis kyllähän sitä parhaina päivinä pääsee kolmiviivaseen c:hen tai d:hen.. Mutta hiljasella volyymillä ei onnistu.:)
Cadaver
22.07.2005 21:17:31

Ei varmaan liian korkealta, mutta noista sävelkorkeuksista päätellen et siirry korkealla pää-ääneen (= ohenteeseen) vaan venytät rintaääntä huutaessa? Anteeksi toki jo etukäteen jos arvio on väärä.

Periaatteessa, kun tekniikka on suht. kunnossa, pää-äänellä pitäisi päästä kohtalaisen rennosti yhtä korkealle hiljaa ja lujaa. Toki yläpäässä paineella ja munalla saa pinnistettyä vielä pari sävelaskelta lisää.

(itse baritonin/tenorin sekasikiö, ääni avattuna lähtee hiljaa siinä A-4 - A#4, sitten katkeaa totaalisesti)
Freedom, Metal & Might: Agent Metal Saksaheviä: Revenant Rienausta: Riivaaja
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)