Aihe: Autossa laulaminen
1 2 3 4
Stain
03.11.2004 17:48:54
Täällä oli joskus juttua että autossa laulaminen olisi muka haitallista? Mikähän väite sekin oli.. en ymmärrä miten se voisi olla haitaksi.
Myytävänä iso pino lukion oppikirjoja Kuopiossa! Laita pikaviestiä jos tarvitset jonkun kirjan.
konehes
03.11.2004 17:52:00
Aiheuttaa vaaratilanteita liikenteessä.
Stain
03.11.2004 17:54:22
Aiheuttaa vaaratilanteita liikenteessä.

No enpä usko. Eiköhän ole vähän enemmän haitaksi ajaa sen kännykän tai savukkeen kanssa.
Myytävänä iso pino lukion oppikirjoja Kuopiossa! Laita pikaviestiä jos tarvitset jonkun kirjan.
L.Ruoska
04.11.2004 17:25:13

Mä tykkään huutaa "#€$n kovaa ja karjua autossa, ainoo paikka treeniksen lisäksi missä voi vaan huutaa keuhkot tyhjiksi. Kotona tietysti vois mutta sitten voi naapurit kattoa kieroon/kysellä muijalta että eikai se on sun miehes lyö sua ;-)
Sinä rumpali johon uppoaa mm. RATM, Helmet, FNM! Tuu mukaan perustamaan rockbändiä. Kitaristi ja basisti löytyy jo, treenis Hertsikassa tiedossa!
Max-X
04.11.2004 18:35:36
nimen omaan! ainoa paikka missä voi vapautuneesti revitellä äänijänteitään treenien lisäksi.
välillä on ihmisillä kyllä hämmentyneitä katseita, kun tyyppi laulaa naama punaisena autoa ajaessaan... heh
kerrostalossa on kenkku asua, kun seinät eivät eristä ääntä yhtään...
"This thing, that's killing your people and mine, is from the otherside... I can feel him allaround!"
macid
05.11.2004 12:54:56 (muokattu 05.11.2004 12:55:30)
Minä olen kans autossa laulaja. Autossa laulu onnistuu paremmin kuin missään mualla. Viimeaikoina tosin olen yrittänyt hieman hillitä itseäni kun huomasin, että ääni kantautuu auton sisältä myös auton ulkopuolelle, ja se ei ehkä kuulosta maailman parhaalta. (hymynaama)
"one finger victory salute"
*kaamos*
10.11.2004 13:04:16

Auto laulaminen on kivaa!! Ämyri täysille ja ei muutakuin loilotteleen.
Dweia
Pelsi
10.11.2004 16:19:08
Kyllä vain, Kilpi ja Hevinkeliumi raikuivat tänään. Kiva oli vetää Taagen kanssa kilpaa Suvivirttä. Jäin toiseksi, mutta sainpahan taas pari kanssa-autoilijaa hämmennyksiin.
"Kun Mustanaamio kysyy, silloin vastataan. " -Viidakon sanonta
MC JayD
11.11.2004 21:02:18

Mä laulan autossa ihan hereillä pysyäkseni. Kun lähinnä tulee ajeltua, enemmän ja vähemmän väsyneenä, niin piristää mukavasti, kun lurittelee.
Semmosta se sitte tahtoo olla, sano.
Meisseli
11.11.2004 23:09:52

aina laulan. se on parasta!
Osta meidän levy! Maagista progebluesfunkkia. Vuoden kotimainen yllättäjä(noise.fi) klipit ja tilausohjeet osoitteessa www.strangefruitband.net
Rattata
12.11.2004 10:10:55
Laulan lähes aina autossa, se on mukavaa ja rentouttavaa. Ajaminenkin sujuu mukavammin ja siitä tulee hyvälle tuulelle -> vähemmän haitallinen liikenteessä.
"Munsta varpaille puhuminen on jotenkin kiihottavaa." -Mark-Ken
IMIK #23 IHKK#18 Pastilli?
Jani The Rock
12.11.2004 10:27:00

Esimerkiksi Anssi Kelan biisien laulaminen autossa saattaa olla todella vaarallista. Ainakin silloin jos mä olen kuskina.
The road never ends for me, kid.
Juho L
12.11.2004 16:48:15 (muokattu 12.11.2004 16:50:13)
Autossa laulaminen on parhautta. Eilenkin keksin autossa laulaessa tämän joulun suuren hitin: Pelle Miljoona laulaa rakkaimpia joululauluja (Teknisistä syistä "Klovni Satatuhatta & Riskiryhmä esittää rakkaimmat joululaulut". Tämä siis sisältää perinteiset joululaulut huudettuna käheällä äänellä vailla säveltä ja jollain progressiivisella rytmityksellä. Varmaankin jotain valmista saan jouluun mennessä tehty demostudioon ihasteltavaksi.

Siis autossa laulamisesta on vain hyötyä. Saa huutaa täysillä ilman, että kukaan tulee napisemaan (ellei sitten autossa ole muita matkustajia).
"Minkä taakseen jättää, siihen etäisyyttä kasvattaa." - Sananlasku
IMIK - Perustajajäsen #2.
Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä!
KTR
12.11.2004 22:22:32
Autossa hoilatessa tulee lauluun ihmeellisiä taukoja, kun vastaan tulee muita autoja. Näyttäähän se vähän hassulta vastaantulijoiden mielestä, kun autossa joku karvapää karjuu yksinään täysillä.
Stain
13.11.2004 12:48:28
Autossa hoilatessa tulee lauluun ihmeellisiä taukoja, kun vastaan tulee muita autoja. Näyttäähän se vähän hassulta vastaantulijoiden mielestä, kun autossa joku karvapää karjuu yksinään täysillä.

Haha, ei niistä tarvitse välittää. Siinäpähän katsovat.
paavi
15.11.2004 19:34:05
Heh. Siis autossa laulaminen saattaa olla hyvinkin haitallista etenkin klassiselle lauluäänelle. Autossa tulee laulettua tarpeettoman kovaa ja siinä muodostuvaa tapaa on erittäin vaikea kitkeä pois. Autossa on hyvin vähän kaikua ja taustameteli on yllättävän voimakas.

Toinen asia on se, että jos aina laulaa taustan ja toisen laulun päälle, oppii sellaisen "solfaamisen jalon taidon" eli laulaa aina jotain sinnepäin viime hetkellä tai vähän myöhemmin.

Taas törmätään siihen, että ihan millaista laulutapaa hakee. Voimaa autossa laulaminen ainakin lauluun tuo.
täältä näen kaiken (eikä kukaan näe minua)
larinparaske
16.11.2004 08:56:25

Oon myös huomannut, että jos ajessa laulaa kovaa (niinkuin yleensä laulaa) tulee painettua kaasua liikaa ihan vaistomaisesti. I'm a speeeeeed king...

Lisäksi esim biisien opettelu taustamelussa on ehkä huono tapa, ei oikeen välttämättä kuule miten itse vetää. Vrt esim keikoilla mukana laulaminen, viimeksi hiukan riipi, kun Ismo Alangon keikalla joku tyttö takana korvan juuressa veteli menemään kaikki biisit yhdellä nuotilla, kimakasti ja kovaa.

Monille on (luulisin) yksi hankalimpia juttuja lauluharrastuksen alussa 'antaa vaan mennä', rennosti ja voimalla, sellainen taas on auton jyrinässä helppoa, ihan siis henkinen juttu tämä. Ei välttämättä suositeltava tapa oikean tekniikan kannalta tosin ?
I want to be the king and queen of cheese
Pelsi
16.11.2004 15:50:42
No enpä usko. Eiköhän ole vähän enemmän haitaksi ajaa sen kännykän tai savukkeen kanssa.

No, enpä tiedä. Noita molempia olen harrastanut yhtä aikaa. Sitten kun koitin vielä samalla vaihtaa cd:tä, niin tuli manuaalivaihteisella autolla vähän ongelmia.
"Kun Mustanaamio kysyy, silloin vastataan. " -Viidakon sanonta
Nalle Puh
19.11.2004 16:04:19
"Täällä oli joskus juttua että autossa laulaminen olisi muka haitallista? Mikähän väite sekin oli.. en ymmärrä miten se voisi olla haitaksi"

Yksi todellinen vaara on olemassa jos tätä harrastaa paljon, nimittäin nuotin vierestä laulaminen ;) tiedän tapauksia joitakin muutamia joista syntipukiksi löytyi AUTO!! Liikenne ja moottori voivat siinä määrin peittää musiikin että laulaa nuotinvierestä vaikkei sitä itse huomaa...tosin en tiedä onko tämä äärimmäisen harvinaista ;)
Mohla
22.11.2004 14:33:21

Minä aina treenailen autossa kunnon karjumismeininkiä ja örinää ja rääkymistä.
Joskus on ollut noloa kun on ajanut vaikka kaupan ohi ja ihmisten päät kääntyy ja tajuaa huutavansa punaisena ja katsoo samalla niitä ihmisiä joilla on vähän hölmistynyt ilme.

Tuollaisesta tilanteessa voisi saada aika hienon valokuvan.
Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski?
-Charlie McCharty
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)