Aihe: Aloittaminen?
1
Adantiel
13.12.2005 16:17:29 (muokattu 13.12.2005 16:17:53)
Kuinka aloittaa laulaminen? Ei oikein muuuta voi kysyä
faith
13.12.2005 16:37:10
Kuinka aloittaa laulaminen? Ei oikein muuuta voi kysyä

No, esimerkiksi avaa suunsa ja kokeilee minkälaista ääntä sieltä saa tuotettua ;)
Panettone, toppolino, pepperoni.
markku.rankaisija
13.12.2005 17:19:42 (muokattu 13.12.2005 17:20:04)
Eikun vain Nykäsen kiekko pyörimään, sanat Googlesta tai jopa siitä kansilehtisestä jos on ja mukana vain hoilailet :D
Romantikkoitkijät #45
Peter Spiegelmann
14.12.2005 12:07:44 (muokattu 16.12.2005 13:25:51)
Näin mä ainakin teen, hyräilen 10-30 min, että äänihuulet lämpenee. Ja juon välillä vähän vettä. Välillä aina venyttelen vartaloa, erityisesti selkää ja niskaa. Sitten alan tapailla säveliä kosketinsoittimen avulla, aloitan keskialueelta niinkuin huuliharpunsoitossakin on suositeltu, ei tee pahaa äänelle, kun ei heti lähde repimään korkealta tai matalalta. Otan hyvän asennon, seison ja pistän jalat hieman levälleen ja yritän seisoa mahdollisimman suorassa kuitenkin rentona. Seuraavana tapailen yläsäveliä, niin siis jos tiedät oman äänesi rajat, esm. mä oon baritoni, aloitan tapailemalla aluetta e-b, sitten c1-f1 ja sitten taas keskialuetta ja sitten alasäveliä, A-eb. Palaan takaisin keskialueelle ja lopuksi vielä pyrin tenorimaisiin yläsäveliin f#1-a1.

Mutta en oo käynnyt musaopistossa, sieltä kannattaisi ehkä aloittaa, jos on suuret/intohimoiset tavoitteet.
"Madman was here, but now he's gone, you know the results, I have done." Vedä viskiä, vodkaa, rommikolaa, tequilaa, viiniä ja kaljaa saman illan aikana. Koeta hymyillä aamulla.
lauraksi
15.12.2005 16:26:56
Kun laulaja on itse instrumenttinsa niin siitä on pidettävä huolta ja kaikki krempat kuuluu ja tuntuu äänessä. Itselläni ääni ei kulje jos kroppa on jumissa ja siksi aloitan aina pienellä jumpalla. Ääntä herättelen imrovisaatiolla, soitan pianosta kauniita sointuja ja laulan pitkiä vokaaleita ja hyminöitä. Se kuulostaa hassulta, mutta näin ainakin mun ääni lähtee käyntiin. Vasta tällaisen lämmittelyn jälkeen alan laulaa harjoituksia ja kappaleita. Jos taas tarkoitit miten aloittaa laulun harrastaminen ylipäätänsä niin suosittelen musiikkioppilaitosten ilmoitustaulujen tutkailua! Nuoria, innokkaita ja taitavia opettajia hieman halvemmalla. Samalla saa tekniikkaa ja varmuutta hiottua jos haluaa pyrkiä johonkin tiettyyn paikkaan tulevaisuudessa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)