Aihe: Laulun tärkeys musiikkilukion pääsykokeissa..
1
WahWah
08.09.2005 19:04:51 (muokattu 08.09.2005 19:06:58)
Tästä on varmasti ollut joskus juttua, mutta minä olen mahd. pyrkimässä Kuopion musiikkilukioon ensi vuonna ja mietinkin tässä kovasti, että miten paljon laulu yleensä merkitsee musiikkilukioiden pääsykokeissa, koska ongelmana on se, että en osaa laulaa yhtään (ehkä äänenmurroksesta johtuen tai siitä, etten uskalla laulaa) ja kovasti olisi pyrkimyksenä päästä musiikki-painotteiseen opiskelupaikkaan.

Onko teillä kokemuksia tästä? Paljon laululla on merkitystä? Voiko sinne päästä ilman laulutaitoja?
"We're just a battery for hire with a guitar fire ready and aimed at you" AC DC - For Those About To Rock (We Salute You).......Pastilli?
MiniDee
11.09.2005 17:59:50
Kai sinä jotain soitintakin osaat soittaa? Kyllä minun lukiossani on ihmisiä, jotka eivät laula (ainakaan julkisesti), mutta ovat silti jotenkin päässeet sisään. Pystyt varmasti korvaamaan huonon laulutaidon, jos olet pätevä jollain muulla alueella.

Laulun suhteen ihmiset ovat muutenkin usein liian itsekriittisiä.
m_anna
07.10.2005 22:48:15
Meillä ei ainakaan edes ollut minkäänlaista laulukoetta kaustisen musiikkilukiossa,siis jos oli joku soitin..
Osaamme rikkoa trampoliinin!Todisteita on!
Diego
12.11.2005 21:32:32
minä siellä muinoin tässä opiskelin, ja laulu meni omasta mielestä päin vittua, mutta kehuja tuli. kyllä se instrumentti vaikuttaa enemmän.
"Kyl mää sen JEMIN vielä hommaan"
Ville81
19.11.2005 16:19:51
Itse jouduin laulamaan Sibelius-lukion pääsykokeissa. Ei kovin mieluisaa puuhaa eikä lauluääni mullakaan ole mitään A1-luokkaa. Kaipa vaan kuuntelevat, että pysyy nuotissa, se kun kertoo aika paljon musikaalisuudesta. Eli mikään "laulaja" ei varmaankaan tartte olla.
aijommi
19.11.2005 21:02:36
Eihän lauluääni sitä määrittele että osaako laulaa.
cnr
23.11.2005 19:24:18
Ainakin sibiksellä poikien ei ollut periaatteessa edes pakko laulaa, mutta toivottavaa oli. Äänessä pysyminen/ laulun vireys on asia jonka haluavat kuulla. Fraseeraus ja musiikillinen puoli tulee varmasti ilmi instrumenttisikin avulla. Mörrimöykkykin on oiva biisi, jos muuta ei keksi. Tärkeintä on, että uskallat käyttää ääntäsi voimalla. Rispektiä heruu varmasti jos opettelet vaikka 'On suuri sun rantas autius' .

Ja niin, 10 pisteestä 1 piste kuullostaisi minusta aika luontevalta painottavuuden osalta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)