Aihe: Idols..
1 2 3
Glenfiddich
28.09.2005 18:57:57
Hei teidän heiluvillenne..!

On aika populistinen aihe mut pakko kuitenkin kysellä: onko täältä joku ollu yrittämässä? Onko peräti jatkossa??Rohkeesti tulkaa esiin! Itellä ei tasan tarkkaan kantti riitäis mennä laulukokeeseen mut onneks oonki tyhmä rumpali:) Tosin pakko myöntää että jopa minä laulan paremmin ku muutamat yrittäneet..

"sillon selkään tatuoitu Jack Nicholson.." hahahaaaa!!

Sorry, keskiviikko, opiskelijabileet eessä ja käyttäytyminen sen mukiasta..:)
"Ei hevarit oo kovia tappelijoita."
KädetönRumpali
29.09.2005 10:04:16
Tässä toinen tyhmä rumpali, joka ei kyseiseen itsensähäpäisyyn ole osallistunut. En lähtisi mukaan kuin hävityn vedon jälkeen. Ja laulajana kuulun oletettavasti siihen tusinaporukkaan, jota ei ole mitään mielenkiintoa näyttää telkkarissa. Formaatilla siis tuskin olisi mitään käyttöä minulle, ellei ulkoista olemustani sitten pidettäisi jokseenkin huvittavana...

Kiinnostaa kyllä, onko joku tähän laulantakisailuun osallistunut. Täältä luulisi löytyvän ihan osaavaakin porukkaa.
Olen hölmö. Ja tämä on varmaankin fiksuin tekemäni oivallus. S.T. #4
insight
29.09.2005 10:10:06
En ole osallistunut. Uskoisin, että tonne on mennyt sellaisiakin osallistujia, jotka ovat menneet ihan pilailumielessä laulamaan.
Wilma_a
29.09.2005 10:15:33

Itse asiassa mun täytyy myöntää, että harkitsin osallistumista jopa kaksi minuuttia... Sitten totesin, etten todellakaan halua mennä kameroiden eteen haukuttavaksi ja arvosteltavaksi! Tiedän oman laulutaitoni, sillä sipuli. Kuitenkin ne etsii siellä taas jotain tosi persoonien persoonaa, enkä mä olisi sopinut siihen kuvaan, vaikka kuinka osaisin laulaa.
Totta on, että jotkut menee mukaan vain päästäkseen telkkariin, ajattele ite, että oot joltain pieneltä paikkakunnalta, kimmahdat julkisuuteen saman tien! :)
LNA
29.09.2005 15:30:46

Vaikka tuo voisi olla hyvä tilaisuus pukata itsensä tietoisuuteen/seiskaan, niin jätin osallistumatta siinä pelossa että sattuisin voittamaan. Eihän siinä saa koskaan enää tehdä yhtään mitään; ei omista enää omaa ääntään; ei saa päättää missä laulaa ja mitä laulaa ja laulaako ollenkaan. Lukaisin joskus piruuttani ehdot läpi ja tiesin heti etten koskaan lähtisi sellaiseksi marionetiksi, kuin mitä idolit ovat. (Entä jos haluaisin kesken kaiken kokeilla sanotaan nyt vaikka progeilua: sivuprojektin vääntöä tms. Ei käy.)
Tänään en hymyile. Ihmevalittaja #13
Cutter
29.09.2005 15:33:56
En ajatellut mennä, enkä mennyt.

Eniten mua ihmetyttää se, että kun ne raatilaiset kyselee näiltä idolsehdokkailta että "miksi sä haluat tähdeksi ja miksi sä haluat laulaa ja esiintyä?"

Niin about 90 prosenttia vastaa et "no, kun mä haluun julkkikseks" tai mä ajattelin kokeilla jos pääsis vaiks telkkuun"

Siis häh? Eikö ihmiset halua sitten tehdä musiikkia tahi laulaa? Tai siis, siksikö ne siellä on että sais vaan mahdollisimman paljon julkisuutta? Eihän tossa ohjelmassa sitten loppujen lopuksi ole mitään järkeä. Tai siis eihän siinä ole ollenkaan, mutta siis luulis että tonne eksyis ees joku joka haluaisi vaikka toteuttaa itseään tai yrittää vaikuttaa yhteiskuntaan tai tehdä musiikkia tai jotain...ei ummarra.
"Nyt menee muuten ihan kaikki putkeen..."
Cutter
29.09.2005 15:35:50
Vaikka tuo voisi olla hyvä tilaisuus pukata itsensä tietoisuuteen/seiskaan, niin jätin osallistumatta siinä pelossa että sattuisin voittamaan. Eihän siinä saa koskaan enää tehdä yhtään mitään; ei omista enää omaa ääntään; ei saa päättää missä laulaa ja mitä laulaa ja laulaako ollenkaan. Lukaisin joskus piruuttani ehdot läpi ja tiesin heti etten koskaan lähtisi sellaiseksi marionetiksi, kuin mitä idolit ovat. (Entä jos haluaisin kesken kaiken kokeilla sanotaan nyt vaikka progeilua: sivuprojektin vääntöä tms. Ei käy.)

Tässä tais tulla vastaus tuohon äskeiseen paasaamiseeni. Ei kukaan joka oikeasti haluaa tehdä uraa ja luoda jotain hienoa tai merkityksellistä musiikin saralla lähde tuollaiseen mukaan. Niinhän se on.
jogo3000
29.09.2005 16:37:17

Olen tuota joskus harkinnut, mutta tullut sittemmin järkiini. Ei ole toiveita pärjäämisestä. Tietysti täysin teoreettiselta pohjalta otettuna sitten se palkintokaan ei välttämättä niin houkutteleva olisi.
"Muut jutteli lepposia soffalla, Jogo tilutti sielä nurkassa synkkiä säveliä..." -Bonham
Max-X
29.09.2005 17:14:32
minua jaksaa aina vaan hämmentää tuo osanottajien todella surkea taso. helvetti, jotkut vaan on äärettömän huonoja tiedostamatta sitä olleenkaan itse!
itse mietin osallistumista hetken, joskaan en kovin vakavissani. en ikinä pystyisi vastaamaan kysymykseen "miksi haluat idoliksi?" tai "miksi sinusta tulisi hyvä idoli?"
ylipäätään tuntuvat osallistujat olevan hieman keskivertoa tyhmempää porukkaa...
"This is the best party I've ever been to... Don't let me die with that silly look in my eyes"
hannakatriina
29.09.2005 23:28:41

En oo osallistunu, enkä osallistu. Kun nyt voin tehdä sellaista musiikkia kuin haluan (ja monipuolisesti eri tyylisiä juttuja), niin miks ihmeessä lähtisin toteuttamaan jonkun toisen visioita ja tienaamaan rahaa jollekin Risto Asikaiselle tai muille vastaaville? Vaatii tietysti paljon enemmän aikaa & energiaa saada omaa naamaa ja nimeä tunnetuks ja sitä kautta keikkoja, jos ei oo ”tv:stä tuttu”. Silti haluan uskoa, että kyllä tässä maassa voi taidollakin pärjätä jos on tarpeeks hyvä, ja pärjätä nimenomaan pidempään kuin hetken tähdenlennot. Rahaa nyt ei vielä toistaiseksi valtavasti virtaa, mut tekeekö ne eurot ketään onnelliseks, tai julkisuus? Ja kuka muistaa enää esim. edellisiä popstarseja… mitä ne edes oli nimeltään… Jane ja joku ..ohoh, en oikeesti muista sen poikabändin nimeä!

Minulle musiikki on elämäntapa, ei joku hetken päähänpisto tulla julkkikseksi. En silti kiellä, etteikö Idolsista vois jollekin ihmiselle olla hyötyä. Edellisillä idolseilla tuntuu menevän ihan hyvin, ja taitoakin heille on tullut lisää. Itse ohjelmassa ei vaan kiinnosta muu kuin Nina Tapion kommentit (siinä vaiheessa, kun joku oikeesti osaa vähän laulaakin, että on mitä kommentoida) Onhan noista kisoista aikaisemmin sitä paitsi potkittu pois myös liian osaavia kilpailijoita, joilla on ennen kaikkea liikaa omaa näkemystä asioihin…
Jeweli
01.10.2005 21:16:10
No minäpä tunnustan, että kävin tänä vuonna Helsingin Idols-karsinnoissa. Jatkoon en päässyt, mutta kokemuksena koelaulu oli ihan hauska. Koelaulut olivat kaksipäiväiset: lauantaina pääsin jatkoon, mutta sunnuntaina sitten en "oikean" tuomariston edestä päässyt. Nina Tapio sanoi, että mulla on kaunis ääni mutta rokki puuttui jota biisissä olisi pitänyt olla. Mutta eipä siinä mitään..tiedän itse, että osaan laulaa ja aionkin jatkaa, vaikka minusta ei idolia tulekaan :))
*Huoh* Kukaan ei minunkaan yrttikaupassa käy enää...
mr.muzak
03.10.2005 03:30:24 (muokattu 03.10.2005 03:31:19)
...Silti haluan uskoa, että kyllä tässä maassa voi taidollakin pärjätä jos on tarpeeks hyvä, ja pärjätä nimenomaan pidempään kuin hetken tähdenlennot. Rahaa nyt ei vielä toistaiseksi valtavasti virtaa, mut tekeekö ne eurot ketään onnelliseks, tai julkisuus?

Ei, mutta nuo ovat juuri niitä asioita jotka mahdollistaa sen (pidemmän) uran. Kyllä tuolla näkyy/näkyi muutamia jotka ovat jo luoneet itselleen jo ennen idolssia hyvän uran alun ja silti hakevat tuolta lisää julkisuutta. Ei pidä elää liian syvällä omassa pilvilinnassa tai muuten sieltä ei pääse ikinä ylös...
paavi
03.10.2005 10:17:40
No minäpä tunnustan, että kävin tänä vuonna Helsingin Idols-karsinnoissa...

Joo. Mä huomasin sut. :) Näin siellä myös pari muutakin kaveria. Itse oon jo liian vanha tohon. En nyt tiedä, menisinkö muutenkaan, mutta en tyrmäisi ajatusta...siinä on jotain kivasti perverssiä. Vetää vaikka jotain Mike Pattonia raadin edessä. :P Jos oikee asenne on alusta lähtien, ei siinä tarvi mitenkään hävetä. Tollasenhan voi ottaa ihan kokemuksenakin vaan.
...and left his cave, glowing and strong, like a morning sun coming out of gloomy mountains.
Mäyrä
03.10.2005 17:46:04
Mä en ikipäivänä uskaltaisi mennä sen raadin eteen! Tuntuu, että vaikka opiskelenkin laulua, niin saattaisi silti tulla pahat haukut. En kestäisi moista nöyryytystä... Ja on se paljon paljon mukavampaa tehdä oman näköistä ja -kuuloista musiikkia.
Suomen aika huonoa tasoa kyllä ihmettelen. Onko tosiaan niin, että täältä ei löydy oikeasti hyviä tuntemattomia laulajia, vai eikö hyviä laulajia oikeasti kiinnosta ponnahtaa tähtiin kyseisen formaatin kautta? Vai valitseeko hyvät laulajat väärät biisit karsintoihin?
En ole itse seurannut Ruotsin Idolsia, mutta kuulopuheiden mukaan siellä taso on todella kova. Miksi me ollaan niin paljon Ruotsia jäljessä tässä(kin?) asiassa?
insight
04.10.2005 12:48:43
En ole itse seurannut Ruotsin Idolsia, mutta kuulopuheiden mukaan siellä taso on todella kova. Miksi me ollaan niin paljon Ruotsia jäljessä tässä(kin?) asiassa?

Musiikissa Ruotsi on ollut edellä Suomea pitkän aikaa. Tai ainakin viimeisten vuosikymmenten aikana (Sibeliuksen jälkeen ;).

Kukas katsoi viimeks Idolsissa, kun se "Ibi Love" kävi vähän kuumana. Tapahan se toikin on saada julkisuutta, kun ei muuten sitä jatkoon pääsemällä saa. Voi vaan moisen jälkeen ohjelman nähneiltä olla vaikea saada vaikka töitä.
Cutter
04.10.2005 14:31:20
Musiikissa Ruotsi on ollut edellä Suomea pitkän aikaa. Tai ainakin viimeisten vuosikymmenten aikana (Sibeliuksen jälkeen ;).

Kukas katsoi viimeks Idolsissa, kun se "Ibi Love" kävi vähän kuumana. Tapahan se toikin on saada julkisuutta, kun ei muuten sitä jatkoon pääsemällä saa. Voi vaan moisen jälkeen ohjelman nähneiltä olla vaikea saada vaikka töitä.

Eipä tullu nähtyä tuota esitystä. Kattelin vaan maanantaiaamuna kun lehdessä oli kilometrin kokiset otsikot "Kilpailija riehui Idolssissa!!!"

Aattelin vaan että "järkyttävää..."

No, kukin tavallaan.
ezki82
04.10.2005 21:14:09
Suomen aika huonoa tasoa kyllä ihmettelen. Onko tosiaan niin, että täältä ei löydy oikeasti hyviä tuntemattomia laulajia, vai eikö hyviä laulajia oikeasti kiinnosta ponnahtaa tähtiin kyseisen formaatin kautta? Vai valitseeko hyvät laulajat väärät biisit karsintoihin?

Melkein voisi kuvitella että hyvät laulajat ovat vähän epävarmoja/ujoja osallistumaan moisiin kilpailuihin epäonnistumisen ja nöyryytyksen pelossa... Sen sijaan ne vähemmän osaavat tapaukset eivät välttämättä tiedosta laulavansa päin hel*ettiä ja menevät sinne raadin eteen rinta rottingilla luullen valloittavansa maailman.
Huominen on monesti viikon kiireisin päevä.
Alicia
04.10.2005 22:02:07
Noh, kuten joku jo sanoikin, luulen että monet hyvät laulajat eivät vain halua menestyä Idolsin kautta.. Ja jättävät menemisen väliin "menestymisen pelossa." Ne jotka sinne menee tavoittelee useimmiten vain sitä julkisuutta, vaikka tietysti näitäkin on, jotka rakastaa esiintymistä mutta eivät tee itse biisejä..(?)
Itse ainakin haluan tehdä itse musiikkia, en laulaa toisten tekemiä mahdollisimman kaupallisia biisejä, jotka ei välttämättä kosketa itseä yhtään.. Jos sitten muutkin innostuu siitä omasta musiikista, niin se menestys on tullut oman tekemisen kautta.. Musiikki on ainakin minulle elämäntapa, jossa esillä oleminen on vain välttämätöntä. (Vaikka esiintymisestä pidänkin!) Vaikka julkisuus ei ole ikinä haitaksi "näissä ympyröissä" saattaa idols pahimmassa tapauksessa johtaa siihen että ei sitte saa toteuttaa enää itseään.. Ja keikkapalkkioistakin osa menee formaatille yms.
No, en tiedä menettikö idols-formaatti välttämättä mitään, kun en osallistunut, mutta suunnilleen näin olen paasannut muutamille tutuille kun ihmettelivät miksi en mennyt Oulun karsintoihin ;)
hannakatriina
05.10.2005 01:02:25 (muokattu 05.10.2005 01:04:29)

Melkein voisi kuvitella että hyvät laulajat ovat vähän epävarmoja/ujoja osallistumaan moisiin kilpailuihin epäonnistumisen ja nöyryytyksen pelossa...

Voi olla näinkin jonkun kohdalla. Luulen myös, että osa hyvistä laulajista tiedostaa ne muut ei-musiikilliset seikat mitä idoliksi tulemiseen vaaditaan (sekä formaatissa että itsessään), ja näin ollen pysyvät poissa areenalta, jos tietävät ettei heistä ole anttituiskuksi tms.

Vaikken mikään supervirtuoosi vielä olekaan, niin itseäni ei kyllä pelottaisi osallistua idolsiin laulutaidon tai luontevan esiintymisen puolesta. En vaan usko, että sopisin oikein idolin saappaisiin muuten. Laulamisen osalta tiedän omat taitoni ja rajani, mutta hiuksista, meikistä, vaatteista tms. en haluaisi välttämättä kommentteja kuulla. Ehkä se ois ainoa asia, mikä vois hitusen pelottaa... ja aina ei voi miellyttää kaikkia. Hiukset ei lyhene senttiäkään, en halua välttämättä sponsorien muotivaatteita päälleni ja sitä rataa.

Aika julistukseltahan tämä kuulostaa, mutta haluan tehdä asiat omalla tavallani, vaikka toki vanhempia ja viisaampia kuuntelenkin. Päätösten on silti oltava minun, oli kyse sitten biisivalinnoista, ulkomusiikillisista seikoista tai mistä tahansa. Sellainen musiikki jota itse haluan tehdä ei osu oikein kaupallisen popin kategoriaan. Ja toisaalta, kivoja, omaan suuhun istuvia cover-biisejä saa vetää jo nyt keikoilla ihan tarpeeks. Sieltä on tullut joka kerta rehellisen positiivista palautetta. Se riittää mulle, eli ei oo tarvetta lähtee kalastelemaan mitään popidolin leimaa television kautta. Jos sitä joskus vielä sattuisi pompahtamaan muusikkona laajemmankin yleisön tietoisuuteen, niin mielellään sitten ihan omalla musiikilla.
error-potion
05.10.2005 06:29:22
Haemme valovoimaisia karismaa ja seksiä tihkuvia nuoria huoria suomen tähtitaivaalle käristymään,
tangon käyttö sekä keskinkertainen laulutaito plussaa.
--
Asiat menee siten että otetaanko sulta edestä vai vedetäänkö sua taakse.
Terve.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)