Aihe: AKG D880 laulumikiksi? 1 | |
---|---|
![]() 02.02.2004 12:29:46 | |
No niin. Moni taho on suositellut tuota mikkiä laulumikiksi. Onko kokemuksia? Sanovat, että päihittää esim. SM58:in mennen tullen. Huonot ja hyvät puolet? | |
![]() 05.02.2004 16:13:10 | |
No niin. Moni taho on suositellut tuota mikkiä laulumikiksi. Onko kokemuksia? Sanovat, että päihittää esim. SM58:in mennen tullen. Huonot ja hyvät puolet? Päihittää ja päihittää, makuasia. AGK vastine SM58:lle. Hiukan tummempi soundi. Itse pidän ja käytän. | |
![]() 06.02.2004 16:13:50 | |
Ihan ok! oon käyttäny aika pitkään..sopii ainakin mulle juuri sen takia että vähän tummempi saundi, koska mulla aika korkee ääni. Kokeilemallahan sitä parhaiten löytää itselle sopivan mikin. | |
![]() 06.02.2004 18:45:53 | |
AGK vastine SM58:lle. Hiukan tummempi soundi. Itse pidän ja käytän. Tummempi?? Ennemmin kirkkaampi ja selkeämpi. Erittäin hyvä mikki ja halvempi kuin 58. Terkkuja! | |
![]() 16.01.2006 16:51:16 | |
Nyt olisi sitten laulumikin oston aika ja tässä ehdokkaat: http://www.thomann.de/thoiw3_akg_d880m_emotion_serie_prodinfo.html http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-185683.html Mitä eroa näillä mikeillä on? Mitä tuo D880:n langattomuus oikein tarkottaa? | |
![]() 16.01.2006 17:15:02 | |
Pidän itse 880:n saundista, se on aika kirkas ja yläpäävoittoinen. Se tuo kuitenkin erittäin huonon puolen mukanaan, nimittäin kiertoherkkyyden. Kannattaa vähän miettiä minkälaisen pa:n kanssa ja minkälaiseen tarkoitukseen mikki tulee. SM58:sta en välitä. Ei sovi mulle yhtään, laulusaundi kun muutenkin on vähän savuinen. Joo joo, on se hyvä perusmikki, mutta ei todellakaan suurimmalle osalle laulajista mikään paras mahdollinen. Tällä hetkellä itselläni käytössä 58betaA jossa on juurikin enemmän tota yläpään erottelukykyä, mutta toisaalta vähemmän kiertoherkkyyttä kuin 880:n kanssa. Itselleni ainakin toi kiertoherkkyys muodostui aika ratkaisevaksi tekijäksi kun vähemmän laadukkaiden pa:n yms. laitteiden kanssa on tullut puuhailtua. Kannattaa ennakkoluulottomasti lähteä musakauppoihin testailemaan vaihtoehtoja niin että referenssimikki on mukana. Älä tuijota vain sitä shuren sm58:a vaan testaa myös halvempia/tuntemattomampia vaihtoehtoja. sound in - pleasure out | |
![]() 22.01.2006 14:32:40 (muokattu 22.01.2006 14:33:35) | |
Beyerdynamic opus 69 on nykyään minun ehdoton suositukseni. http://www.beyerdynamic.com/cms/Voc … mp;L=1&tx_sbproductdatabase_pi1showUidshowUID=1675&tx_sbproductdatabase_pi1showUidbackPID=49&cHash=9412d32bcb Meidän laulaja on kokeillut perusteellisesti SM58 ja SM58beta mutta tämä Beyerdynamic vie selkeydellään selkävoiton molemmista. AKG D880 ei ole ollut mahdollisuutta verrata. G-strings are for strippers | |
![]() 23.01.2006 21:35:17 | |
Nyt olisi sitten laulumikin oston aika ja tässä ehdokkaat: http://www.thomann.de/thoiw3_akg_d880m_emotion_serie_prodinfo.html http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-185683.html Mitä eroa näillä mikeillä on? Mitä tuo D880:n langattomuus oikein tarkottaa? Eroa ? toinen on huono ja toinen on vielä huonompi ! heh ! vitsi ! minulle ei vain akg käy ollenkaan. Opus 69 58 beta se uusi sennheiser, oliko joku 935 tai sinne päin siinä minun resepti rok rok !!! | |
![]() 24.01.2006 11:39:47 | |
No kyllähän alle sadan een mikki huono yleensä on, mutta ei tässä mitään parasta oltukaan ostamassa. | |
![]() 25.01.2006 13:33:49 | |
Mulla on kolme SM 58:a ja se menee ok. Sennheiser myös jossa erilaiset sävyt. Kuka mistäkin tykkää, on se juttu ja Shuren Sm 57:aa vois myös kokeilla. Aikoinaan Shurella oli sellainen perusmikki ja halpa, mallia en muista mutta ei siitä aina tartte maksaa hunajaa. Bändin jätkät meinas istua perseelleen kun kokeilin, vaikken mikään suuri laulaja olekkaan. Se oli n 100E siihen aikaan. Mikseri vaikuttaa asiaan mutta yleensä bändit tuijottaa hintaa - se ei ratkaise vaan se miten osaa säätää soundit paikoilleen. Laulumikki laulamiseen, bassariin bassarimikki, tomeihin oamnsa, ja studioon elektrolyyttikondensaattorimikki, jonka taajuusalueet riittää siihen että kaikki mikä päästää ääntä tallentuu nauhalle tai kovalevylle IF you wish! Sennheiser on tässä ok ja muutkin ei todella tartte olla Neumann 48V Phantomilla;) Yhtä asiaa suren melko paljon; myin aikoinaan sen Billl Lawrence-mikin (siis kitaraaan) sikahalvalla kaduttaaaaaaaa. Mulla on sellainen käsitys mikeistä (30v. ajalta) että kun mikki tuntuu käteen hyvältä, painaa myöskin eri tavalla kuin halpikset silloin se VOI olla ok. Testaamalla sen tietää, mutta omien kamppeiden kanssa eikä liikkeessä. Slowhand | |
![]() 01.02.2006 17:25:01 | |
Pidän itse 880:n saundista, se on aika kirkas ja yläpäävoittoinen. Se tuo kuitenkin erittäin huonon puolen mukanaan, nimittäin kiertoherkkyyden. Kannattaa vähän miettiä minkälaisen pa:n kanssa ja minkälaiseen tarkoitukseen mikki tulee. Juurikin näin. On mukavan erotteleva ja heleä yläpäästä, toimii myös monenlaisissa instrumenttiäänityksissä. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)