Aihe: Langaton mikki vai ei?
1
Aada
25.12.2005 17:08:15
Laadukkaan laulumikrofonin hankinta olisi edessä. Tekis kovasti mieli hankkia langaton, mutta mietityttää hyvät ja huonot puolet. Kalliimpiahan nuo ovat, mutta käyttömukavuuskin parempi.
Osaako kukaan suositella hyvää langatonta mikkiä? Shurea olen ajatellut, mutta niitäkin on niin monen hintaisia.. ja jos jollakulla on hyvä perustelu, miksei langatonta kannata hankkia niin ääni kuuluville! :)

keskustelua!!
Aada
pitk
26.12.2005 12:10:07

Laadukkaan laulumikrofonin hankinta olisi edessä. Tekis kovasti mieli hankkia langaton, mutta mietityttää hyvät ja huonot puolet. Kalliimpiahan nuo ovat, mutta käyttömukavuuskin parempi.
Osaako kukaan suositella hyvää langatonta mikkiä? Shurea olen ajatellut, mutta niitäkin on niin monen hintaisia.. ja jos jollakulla on hyvä perustelu, miksei langatonta kannata hankkia niin ääni kuuluville! :)

keskustelua!!
Aada

Taas kerran: Ostat kalleimman, minkä hanuri kestää. Laatumerkki on aina varma valinta (Shure, Sennheiser, AKG). Langaton on hyvä, jos pyörit paljon lauteilla. Ei ole piuha jaloissa. Miinuksena huonompi luotettavuus, langallinen varamikki kannattaakin olla saatavilla ja testattuna.
Ryhdy roudariksi, näet maailmaa, sanoivat!
Kalkutan Konepaja
kuunsirppi
26.12.2005 20:26:45
Mulla on ollut nyt viisi vuotta AKG:n langaton ja oon tykännyt kovasti. Huollossa käytin tosin juuri nyt hetki sitten, kun rupes vähän pätkiin. Nyt toimii taas hyvin.
Lauloin sulle, sulle vain mä lauloin. Tanssin sulle, sulle vain.
Apricot
27.12.2005 14:23:56
Oma kokemus on, että erot on nimenomaan radio-osan herkkyydessä ja selektiivisyydessä. Jos lavalla ei ole muita langattomia laitteita kuin se yksi solistimikki, niin sen ei tarvinne olla ihan parasta laatua.

Pitkä piuha antaa myös yllättävän paljon liikkumavaraa, jos sen vetää lavan etureunaa myöten, että sikäli langaton ei ole liikkuvaiselle rokkarille välttämätön.

Itsellä käytössä Sennheiserin Ew345 -setti, mikä on jo aika hyvälaatuinen langaton.
No problemo!
maruus
27.12.2005 19:52:25
Ostin juuri joululahjaksi itselleni uuden mikin, langattoman Shure m58. Olen tykännyt. Ainut huono puoli on vain se että patterit ovat aina lopussa. Liekö keksitty vielä ladattavaa mallia. Lanka mikkinä käytän Shanheiserin mikkeja ja ne ovat hyviä myös! Laulumieltä langattoman parissa, kyllä "Shurettaa" hyvin!
Cocktus
28.12.2005 22:53:20

Kuinka nopeasti muuten langattoman mikrofonin patterit kuluu loppuun?
Aada
28.12.2005 23:33:27
Kiitos vastauksista! Liikkeessä sanottiin, että samalla patterilla vetää noin viisi tuntia. Ja että ladattavat akut eivät anna mitään viitteitä siitä että virta loppuu -se vaan loppuu kuin seinään. Tavalliset patterit taasen alkavat pätkimään vähän ennen loppumistaan, joten ovat kuulemma siinä mielessä paremmat.
kuunsirppi
29.12.2005 19:04:47
Kiitos vastauksista! Liikkeessä sanottiin, että samalla patterilla vetää noin viisi tuntia. Ja että ladattavat akut eivät anna mitään viitteitä siitä että virta loppuu -se vaan loppuu kuin seinään. Tavalliset patterit taasen alkavat pätkimään vähän ennen loppumistaan, joten ovat kuulemma siinä mielessä paremmat.

Mulla on omassa mikissä akut, jotka lataan aina täyteen joka keikan jälkeen. Silloin tiedän, että ovat "iskussa" seuraavalla kerralla.

Ekat akut toimi viisi vuotta ja sitten ostin uudet
Lauloin sulle, sulle vain mä lauloin. Tanssin sulle, sulle vain.
hannakatriina
29.12.2005 22:55:48

Langaton on hyvä, jos pyörit paljon lauteilla. Ei ole piuha jaloissa. Miinuksena huonompi luotettavuus, langallinen varamikki kannattaakin olla saatavilla ja testattuna.

Totta. Pitäis olla laulaessa mukana varmuuden vuoksi myös perusmallin langallinen mikki, kaikkee kun voi sattua ja tapahtua. Eräällä keikalla onnistuin pitkine kynsineni saamaan langattomasta mikistä mute-nappulan pohjaan, ja ihan jumiin (tarkoitushan oli vaimentaa mikki vain siksi aikaa kun en sitä soittaessani tarvinnut). Jollain työkalulla se miksaajamies sitten onneksi sai sen painikkeen kaivettua ylös, minulta se ei onnistunut...
Muutenkin joissakin noissa langattomissa mikeissä tuntuu olevan aika pienet on/off-kytkimet - vaatii siis lähes suurennuslasin ja tosiaankin pitkät kynnet ;)
Niin ja jos on käytössä useita langattomia yhtä aikaa, niin signaalit voi kuulemma mennä sekaisin, kertoi eräs tekniikan mies (...minä näistä mitään tiiä)

Vaan onhan se kiva kun ei tarvii kompastella piuhojen kans. Itselläni ei langatonta mikkiä ole, mut ihan mielelläni sellaseen laulan, jos joku toinen on vastuussa äänentoistosta ja voi tarvittaessa juosta vaihtamaan patteria tms.
pitk
31.12.2005 13:19:45

Vaan onhan se kiva kun ei tarvii kompastella piuhojen kans. Itselläni ei langatonta mikkiä ole, mut ihan mielelläni sellaseen laulan, jos joku toinen on vastuussa äänentoistosta ja voi tarvittaessa juosta vaihtamaan patteria tms.

Patterithan vaihdetaan ennen keikkaa ja mikin mute, power yms napit teipataan, ettei poppari pääse niihin käsiksi. Parempirasoisissa mikeissä on power lock, joka lukitsee mikin, ettei se ihan helposti putoa pois päältä.
Ryhdy roudariksi, näet maailmaa, sanoivat!
Kalkutan Konepaja
Mike M. Hiirenloukku
03.01.2006 01:53:36
Pitkä piuha antaa myös yllättävän paljon liikkumavaraa, jos sen vetää lavan etureunaa myöten, että sikäli langaton ei ole liikkuvaiselle rokkarille välttämätön.

Sitten kun laitetaan 2 liikkuvaa rokkaria samalle lavalle pitkien piuhojen kanssa, niin ne on aivan solmussa. Anteeksi, halusin vain purkaa tuon sydämeltäni.
That's the spirit - Tuo on pirtua.
Timi
03.02.2006 17:25:32
Langaton mikki!Jess.Meidän kitaristi saa synttärilahjaksi langattomat vermeet soittimeensa.Ei tarvi miettiä miltä soundaa tanssilattialla tai kauempana kun toinen voi käydä tsekkaamassa.Meidän Tapsa muutenkin velmuilee siirtymällä milloin minnekkin,vaikka piiloon tolppien taa tai tallustaa lattialla,Tai häipyy ovien taa jos piuha antaa periksi.
Apricot
03.02.2006 20:57:38
Liikkeessä sanottiin, että samalla patterilla vetää noin viisi tuntia. Ja että ladattavat akut eivät anna mitään viitteitä siitä että virta loppuu -se vaan loppuu kuin seinään. Tavalliset patterit taasen alkavat pätkimään vähän ennen loppumistaan, joten ovat kuulemma siinä mielessä paremmat.

Sennheiserissa on ainakin sellainen paristotilan näyttö, eli kolme palkkia, josta saa viitteitä että kannattaisko alkaa vaihtamaan. Meillä käytetään tällä hetkellä 2500 mAh:n ladattavia akkuja, joissa kyllä virtaa piisaa niin ettei koskaan ole ollut huolen häivää.
No problemo!
hoja
06.02.2006 18:52:03

Meillä oli viime treeneissä kokeilussa langaton mikki. Ihan kiva kunnes kesken kappaleen rupes PA:sta kuulumaan radio Jerevan.. Lähetin kaappasi jostain signaalin, ei vakuuttanut kyllä meikäläistä.
K100 #8 Minäkö tyhmä? Nyt en ymmärrä..
Apricot
07.02.2006 10:09:40
Meillä oli viime treeneissä kokeilussa langaton mikki.

Ja mikähän merkki / malli mahtoi olla kyseessä?
No problemo!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)