Aihe: Kerrostalossa vedättäminen +äänieristys
1 2
Time
25.04.2005 23:18:23
eli siis ongelman nimi on se, että kun asuu kerrostalossa ja omaa ääntään pitäisi päästä treenaamaan, mutta ei oikeestaa ole treenikämppää jossa vedättää, ja nykyisellä treenipaikallakin käy sen verran harvoin että pitäs päästä useemmin treenaa.. kitaralla kotona soittaminen onnistuu helposti kuulokkeilla (sähkö-kitara) mutta ääntä pitäisi päästä käyttämään rutkasti, ja minulla tunne on että naapurit häiriintyvät jos alan huoneistossani karjumaan. (naapurissa asuu myös pieniä lapsia, joten säästyisivät hekin traumoilta ;) )

mielessäni kävi jonkinlainen omatoiminen äänieristys, jonka saisi pois ja ylös suhteellisen nopeesti, ei tämän täydellinen pitäisi olla, kunhan jonkin verran ääntä vaimentaisi.. onko jotain vinkkiä tähän että miten tälläinen kannattaa tehä, olen kuullut että patjat seinän vieressä vaimentavat ääntä jonkin verran, tiedä sitten miten paljon..

eli pitäisikö kokeilla vedättää jonkinlainen viritelmä naapureiden miellyttämiseksi, vai haistattaa paskat naapureille ja vedättää aiheuttamastaa häiriötä huolimatta?

kiitos vastaaville ja anteeksi sekavasta selityksestä, jos se nyt sitä on.
thrashmetallisti
25.04.2005 23:21:04

No ei hirveesti kannata huutaa kerrostalossa, riippuen tietysti naapurien kyyläasteesta. Jos jotain eristystä tai jotai... Tai huuda parvekkeella tai mettässä kuntopolulla :D Ei vaan ittellä samaa ongelmaa kun ei viitti kotona muita häiritä huutamalla naama punasena
Thrash till death! Thrashia Porista www.mikseri.net/polluted
d-iivil
26.04.2005 10:04:51
Kyllä minä ainakin treenaan himassa, ihmisten aikaan tietty. Jos se jotakuta häiritsee, hän tulkoon siitä ilmoittamaan :)
- Official mr. Pekoni.
Rising from the flames and.... CRUSHING THE GATES!
1980's are going to be back: Tyres are screaming, FIRENOTE is burning!
Ärlä #022
Shoggoth
26.04.2005 12:30:41
Kyllä minä ainakin treenaan himassa, ihmisten aikaan tietty. Jos se jotakuta häiritsee, hän tulkoon siitä ilmoittamaan :)

Kuten myös.
Kuusi sattumanvaraisesti kirjoituskoneitaan hakkaavaa apinaa tuottaisi 10^50000 vuodessa yhden oikean kirjan. | Pikku-Jim -novelli. Lue.
d-iivil
26.04.2005 13:20:14
Tässäpä muuten niksi kaikille niille jotka omistavat parvisängyn.
Itse kun olen himassa pidempiäkin laulunauhoitussessioita pitänyt, niin olen tehnyt tuosta parven alusesta semmoisen nopeasti pystytettävän "laulukopin".

Eli paksuja peittoja laitetaan roikkumaan parven joka kantilta siten että ne yltävät lähes lattiaan saakka. Sinne keskelle sitten mikki jakkaran ja ständin kera ja ei muuta kuin rekkiä.

Tämä ainakin demppaa mukavasti huonekaiun pois ja varmasti myös hiljentää naapureille kuuluvaa äänijänteiden venyttelyä.

Ei mitään pro-osastoa, mutta ainakin nopea ja halpa ja helppo tapa järjestää kotioloissa edes hieman paremmat olosuhteet laulamiselle ja sen nauhoitukselle :)
- Official mr. Pekoni.
Ärlä #022
Time
26.04.2005 14:52:28
no ei tässä oikeestaan mitään pro kamaa haetakkaan, tuo parveen väsätty laulukoppi oli hyvä vaihtoehto..

kai sitä alkaa vain hoilaamaan, jos se jotakuta häritsee saa luvan ilmoittaa.
minä tiedän sen mitä en tiedä, mutta kuvittelen tietäväni sen mitä sinä teidät tietämättä sen mitä tiedät, tietäen tietäväni sen kumminkin tietämättäni.
solesurvivor
26.04.2005 14:55:24

Sama juttu. Ei musiikkiharrastus voi ketään häiritä, kun ei mennä hiljaisuus-ajan puolelle.
"If you shake my hand, better count your fingers.."
thrashmetallisti
26.04.2005 15:22:49

Sama juttu. Ei musiikkiharrastus voi ketään häiritä, kun ei mennä hiljaisuus-ajan puolelle.

Perkele kun eivät toiset ymmärrä tälläistä hevimusiikkia. Siellä kun jotain Slayeria vedät niin joku tulee että mitäs helvettiä? Kerran nauratti vitusti kun vedin semmosia Metallican kill 'em all-tyylisiä kiljahduksia suihkussa ja isukki tuli että mitä touhuut ja onko jokin hätä?
Thrash till death! Thrashia Porista www.mikseri.net/polluted
Time
26.04.2005 15:28:36
Perkele kun eivät toiset ymmärrä tälläistä hevimusiikkia. Siellä kun jotain Slayeria vedät niin joku tulee että mitäs helvettiä? Kerran nauratti vitusti kun vedin semmosia Metallican kill 'em all-tyylisiä kiljahduksia suihkussa ja isukki tuli että mitä touhuut ja onko jokin hätä?

älä viitti, kerran vedätin catameniaa ihan täyttä huoneessa, niin mutsi änkee sisään mukanaan yskänlääkettä, teetä, ja tarjosi vielä kurkku pastilleja :D
minä tiedän sen mitä en tiedä, mutta kuvittelen tietäväni sen mitä sinä teidät tietämättä sen mitä tiedät, tietäen tietäväni sen kumminkin tietämättäni.
solesurvivor
26.04.2005 20:22:13

Nii joo, tää tietenkin edellyttää että asut yksin:D Naapureita ei yleensä pitäis ihan niin paljon häiritä. Ainakaan mulle ei oo kukaan koskaan valittanut, toisaalta tuskin uskaltaisivatkaan, kun jonkin sortin rymysakkiakin talossa asustaa. joille voisi tehdä vastavalituksen.
"If you shake my hand, better count your fingers.."
Pitkavirta
28.04.2005 15:22:04

Näin.

Välillä oon tehny vaatekaapista semmosen purkkavirityslaulukopin. Ovet auki, ja vaatenaulakko ovien väliin ja peittoa vaan joka puolelle.. Ei kyllä niin kovin hyvin toimi, lähinnä plokkaa vaan vähän melua pois äänittäessä.
the 666 club #1
"Maailma on vapaa maa." -Galder
Käy haukkumassa Velven uusi biisi demostudiossa!
Jimi
04.05.2005 18:12:36

Sama täällä ja kerrostalossa asustan :)
I heard that life sucks, that's why I'm glad I don't have one...
insight
18.05.2005 13:15:43
Asun myös kerrostalossa ja olen joskus laulanut tyynyyn. Se ei ehkä äänen kannalta ole paras mahdollinen ratkaisu. Jotain viritelmää vois itsekin kokeilla. Joku sanoi, että sauna olis hyvin äänieristetty. Ei kyllä itselläni sauna tule ihan ekana mieleen, vaikka sellainen meillä onkin. Vaatehuone olis varmaan hyvä. Harmi vaan, että se meiltä puuttuu.
hirvijo
19.05.2005 13:51:02
No saunasta en tiedä muuta kuin sen, että kun saunassa ollaan niin kaikki naapurin makuuhuoneesta kuuluu saunaan... vaatehuone vaikkuittaisi hyvältä jos siellä on tarpeeksi niitä vällyjä demppaamassa ääntä.
Cadaver
19.05.2005 19:49:52

Hieman offtopic: innostuinpa insightin kirjoituksen perusteella testaamaan tyynyyn kiljumista. Ei varmaan mitenkään hyvä äänenvärin / nyanssien reenaamiseen, mutta voiman ja rentouden kannalta saattaa olla jopa hyödyllistä. Ei tule nimittäin pidäteltyä millään tavalla.
Freedom, Metal & Might: Agent Metal Saksaheviä: Revenant Rienausta: Riivaaja
Tempura
20.05.2005 07:45:32
Hauska ketju. Odotan kyllä mielenkiinnolla kun joku MacGyver keksii miten saadaan simppelisti kerrostalokämppä siihen kuntoon että kehtaa revittää.

Itse taidan olla niin kädetön, että odotan ensimmäistä kunnon ukkosmyrskyä tai sitten ihan vaan kaatosadeta. Kyllä se meteli vähän peittää riffailua ja huutamista.

Jos haluaa olla ilkeä, niin voi vedota siihen, että naapurin kakarat pitää keskimäärin enemmän melua päivässä kuin pienet musiikkisessiot.
insight
20.05.2005 09:13:20
Hieman offtopic: innostuinpa insightin kirjoituksen perusteella testaamaan tyynyyn kiljumista. Ei varmaan mitenkään hyvä äänenvärin / nyanssien reenaamiseen, mutta voiman ja rentouden kannalta saattaa olla jopa hyödyllistä. Ei tule nimittäin pidäteltyä millään tavalla.

Joo, mutta haluan painottaa, etten suosittele tota tyynyynkään laulamista liikaa, koska musta tuntuu, ettei se ole kaikkein terveellisin tapa. Pidättelykään ei ole hyvä laulaessa. Pitäis antaa tulla vaan rennosti sen äänen.
d-iivil
20.05.2005 20:08:02
Hauska ketju. Odotan kyllä mielenkiinnolla kun joku MacGyver keksii miten saadaan simppelisti kerrostalokämppä siihen kuntoon että kehtaa revittää.

Tyyny roudarinteipillä pään ympäri vedettynä suun eteen kiinni? :D
- Official mr. Pekoni.
Ärlä #022
faith
28.05.2005 14:26:30
Itellä ei oo moisia huolia, kun asun omakotitalossa ja voin kyllä kiljua niin paljon ku lähtee, mutta luulisin että kaikumiseen ainaki auttas jotku ryijyt/ muut paksut seinäkoristeet. Ja kyllähän se vaimentaa. Semmosen ison ryijynki jos lätkäsee seinälle niin imeehän se jotaki. Ja sitä ei tarvis ottaa joka laulukerran jälkeen pois.

Toki mikään tuollanen ei riitä yksistään, eli siihen omia patentteja lisäksi. Mielikuvitusta käyttöön vaan... =)
Please, try to understand.. I'm in love.
Kemppilä
30.05.2005 21:37:24
Paffilaatikon eristää ja köyttää sen päähän. Ei ainakaan tyyny kuolaannu.
"Jos olet kävelyllä ja aivot putoavat päästä, niin emme löydä tietä kotiin, sillä emme enää pysty ajattelemaan selvästi."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)