Aihe: nyt äkkiä apua..kurkku kipeä,mikä hyvä pikalääke
1
iskelmä10
18.03.2006 11:05:40
mun pitäisi tänään vielä laulaa,ja kurkku siinä kunnos ettei tuu mittää..poppakonsteja kiitos!
hannakatriina
18.03.2006 12:11:11

mun pitäisi tänään vielä laulaa,ja kurkku siinä kunnos ettei tuu mittää..poppakonsteja kiitos!

Apteekista saa kurkkukipuun tabletteja, joilla on lievästi puuduttava vaikutus, muistaakseni Toncils tms. ja osaa ne siellä apteekissa ainakin opastaa lisää. Juo myös runsaasti (lämmintä) vettä. Muuta en nyt keksi tähän hätään...
A.Starving
18.03.2006 15:35:52
Toncilsit saattaa jeesaa jos siellä on joku bakteeritulehdus siellä kurkussa, ne ikäänkuin desinfioi tota suuta, Strepsils pastillit on kai niitä missä on jotain puuduttavaa ainesta. Sit kannattaa vetää jotain stydii perussärkylääkettä ja tosi kipeeseesn kurkkuun jeesaa joku kylmä esim. jäätelö paremmin kuin kuuma, kun se silleen puuduttaa sitä kanssa.
fifi
18.03.2006 15:42:16

Bafucin on myös yksi niistä puuduttavista kurkun desinfioivista lääkkeistä. Kannattaa muistaa, että liikaa käytettynä näillä kaikilla "puudutusaineilla" on laksatiivisia vaikutuksia :P...

Se, kumpi tehoaa, jäätelö vai lämmin juoma, on mielestäni ihan henkilökohtainen juttu. Joku lääkärikin on joskus sanonut minulle, että juo joko lämmintä tai syö kylmää sen mukaan mikä tuntuu itselle sopivimmalta. Omalla kohdalla jäätelö tuntuu tosi inhottavalta kurkku kipeänä, mutta sen sijaan lämmin tee tuntuu hyvältä.

Höyryhengitystä suosittelen, ja nenänhuuhtelukannulla saa estettyä liman kertymisen nenään. Ja Emsin-suolalla kurlausta.

Nyt lienee aika tiukka paikka, jos oireet ovat tänään alkaneet. Toisaalta, omalla kohdallani oireet ovat pahimmillaan parin päivän päästä alkamisesta, ja usein pystyn laulamaan vielä sinä päivänä, kun oireet alkavat. Yskimistä ja rykimistäkin kannattaa yrittää välttää viimeiseen asti, koska se hajottaa äänen.
The Nakkisormi
18.03.2006 16:17:44
Tietysti pullollinen jägermeisteriäkään tuskin on pahaksi...
Proud member of KISSARMY
Lucia
20.03.2006 19:13:29
Pakkohan keikka on vetää jos samana päivänä sairastuu mutta sen jälkeen ihan ehdotonta lepoa ja täys hiljaisuus ettei äänihuulia rasittais yhtään enempää!!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)