Aihe: Laulaminen nielurisaleikkauksen jälkeen?
1
ShadowWalker
28.02.2006 09:03:18

Mulla on tässä nyt ollu kolmisen kuukautta jo aika hiljaista tuolla laulelurintamalla kun kurkku on ollu melko huonolla hapella, oli nielutulehdus ja söin siihen parikin lääkekuuria ja nyt olis sitten nielurisaleikkaus edessä. Onko kellään kokemusta, että miten kauan leikkauksen jälkeen menee, että voi taas laulaa ihan kunnolla? Ja lisäksi vielä, että voiko leikkauksella olla jotain vaikutusta lauluääneen (minulla on siis ollut aina ihan pirun isot nielurisat)? Hirvittää pikkusen, että mitähän siitä tulee, mutta kokonaisuutena lopputulos on varmasti joka tapauksessa aika paljon plussan puolella :)
Ikinä ei oo asiat niin huonosti, etteikö niitä voisi viinalla pahentaa. Romantikkoitkijät #29
jalka
11.03.2006 16:18:10
Mulla oli tammikuussa leikkaus, ja yllättävän nopeasti minä ainakin toivuin, kun lääkäri pelotteli että voi viedä aikaa paljonkin. Itsellä ei lauluääneen vaikuttanut oikeastaan mitenkään. Toipuminen vei vajaa kuukauden,että oli täysin normaalikunnossa. Pari viikkoa vei että pystyi tupakkaa polttamaan, ja lääkkeiden syömisen lopettamaan. Mutta 3-4 viikkoa, niin kunnossa pitäisi olla. Tietysti toipuminen on tapauskohtaista. Lääkäri tietää kyllä kertoa enemmänkin.
"Jos se et oo sie, ni sitten se on joku muu." Máuf?
gulfstream650
15.03.2006 16:30:06

Minun kurkkuani on operoitu 5-6 kertaa, mm. risat poistettu. Ei ole vaikuttanut lauluääneen millään tavoin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)