Aihe: voe apua!
1
jdrumv
16.07.2006 22:18:08
no oon yrittäny tehdä tämmösiä harjotuksia (ikävän harvoin) että avaan suuni kunnolla ja pidän nenästä kiinni ja päästän selkeitä ääniä suusta ja vastaavaa.. välillä pärisen r:ää niin pitkiä aikoja ja tuommosta, mutta silti laulan kait jotenkin väärin sillä nenäni menee tukkoon ja sitten siitä ei taas tule yhtään mitään. :E joskus kun ulkona olen laulellut niin siellä sitten taasen ei mene nenä tukkoon. mikä ihme tässä nyt mättää? -____________-
Juzzu Wee-Man
Oberon
16.07.2006 23:27:24 (muokattu 16.07.2006 23:31:11)
Kts. seuraava kommentti
Oberon
16.07.2006 23:29:01 (muokattu 16.07.2006 23:30:16)
Tähän on varmasti monia mielipiteitä, mutta oman havaintoni mukaan ei kannata yrittää väkisin ohjata ääntä resonoimaan päähän tai käytää mitään purkkavirityksiä muutenkaan. Ne voi mielestäni auttaa vain välillisesti, kun ongelma ratkeaa itsestään, kun kiinnittää huomiota pariin seikkaan :

Hengittämällä kyljet ja alaselän auki

Muistamalla, että vaikka mitä korukuvioita laulaa, missä nuotit ja sanat vaihtuu nopeasti, kyljet puristaa koko ajan tasaisesti ilmaa ulos samaan tapaan kuin säkkipilliä puristettaisiin tyhjäksi.

En tiedä oliko olenkaan sellainen vastaus mitä etsit, mutta toivottavasti oli apua ja olen varmaan huono selittämäänkin.
On kiinostavaa kuulla muiden harrastelijoiden ja ammatilaisten ajatukset edellisestä, hyvässä ja pahassa. =)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)