End1 02.09.2006 23:07:05 | |
---|
Eli siis antakaa ehdotuksia hyvistä laulukamoista alottelevalle bändille. Sellaiset kamat tarvittaisiin josta riittää potkua ettei ääni huku muiden soittimien alle. mahdollisimman halvat ja suhtkoht hyvät mistä lähtee ääntä hyvin. antakaa neuvoja että mitkä kannattaisi ostaa. Ainiin jos se asia vaikuttaa ostoon niin laulukamat tulee örinää varten joten täytyisi kestää jonkun verran. |
tanjuli 03.09.2006 01:24:53 | |
---|
riippuu vähän siitäkin minkälainen poppoo siinä taustalla pitää mökää ja tuleeko treenikämppä- vai keikkakäyttöön, ja minkäkokoisia treeni/keikkapaikkoja on luvassa. [i hear voices but at least they're on tune] |
masterhat 04.09.2006 00:33:02 | |
---|
pieni mikseri, keskitehokas pääte, ja pari kaappia. niitä on sitten helppo päivitellä vaatimus tason kasvaessa. ja kompura on myös suotava Tehotyttö95 |
insight 04.09.2006 13:11:52 | |
---|
Ainiin jos se asia vaikuttaa ostoon niin laulukamat tulee örinää varten joten täytyisi kestää jonkun verran. Ei pelkoa. Et huutamalla hajota äänentoistolaitteita =) http://www.stpaulssound.fi/ When Bruce Banner gets mad, he turns into the Hulk. When the Hulk gets mad, he turns into Chuck Norris. |
insight 04.09.2006 13:22:03 | |
---|
Ei pelkoa. Et huutamalla hajota äänentoistolaitteita =) http://www.stpaulssound.fi/ Eli siis mä suosittelisin mikseriä ja aktiivikajareita. Tuolla etusivulla on tollanen 649 maksava aktiivisetti, mikä on varmaan ihan riittävä moneen tilanteeseen. When Bruce Banner gets mad, he turns into the Hulk. When the Hulk gets mad, he turns into Chuck Norris. |
End1 04.09.2006 15:28:45 | |
---|
juu no siis treenikämpälle olisis tarkoitus nuo kamat ostaa ja taustalla paukkaa 2x 400w kitara kaappia. meillä on nyt 80w laulukamat siellä jotka eivät riitä mihinkään. |
insight 05.09.2006 12:18:28 | |
---|
juu no siis treenikämpälle olisis tarkoitus nuo kamat ostaa ja taustalla paukkaa 2x 400w kitara kaappia. meillä on nyt 80w laulukamat siellä jotka eivät riitä mihinkään. Siis itse kaapeissahan ei ole mitään tehoja vaan vahvistimissa. 400 watin kitaravahvareita taas en ole kai missään nähnyt. When Bruce Banner gets mad, he turns into the Hulk. When the Hulk gets mad, he turns into Chuck Norris. |
Apricot 05.09.2006 13:07:04 | |
---|
Tehoksi suosittelisin n. 150 - 200 wattia / kanava, ja siitä ylöspäin. Teholle ei ole ylärajaa, ostakaa niin isot vehkeet kuin lompsa kestää. Suositeltuja edullisempia merkkejä: Spirit, Yamaha, Turbosound, HK Audio, Martin Audio, RCF, FBT, JBL ja vaikka Zeck... Behringer, Alto ja Phonic on ok harrastajalaitteita, mutta niiden kestävyydestä ollaan montaa mieltä. On kokeiltu keikoilla yhdistelmää, jossa oli Alto -merkkiset mikseri ja vahvistin sekä EV:n kaapit, ja on toiminut ihan ok. "I got the Pieksämäki railway station blues." |
shovi 05.09.2006 15:48:30 | |
---|
Siis itse kaapeissahan ei ole mitään tehoja vaan vahvistimissa. 400 watin kitaravahvareita taas en ole kai missään nähnyt. Mahtaiskohan olla full stack eli 2x 2x200W? "Happiness to me is getting stoned." -Ozzy Osbourne |
insight 05.09.2006 16:24:45 | |
---|
Mahtaiskohan olla full stack eli 2x 2x200W? Voisitko tarkentaa? When Bruce Banner gets mad, he turns into the Hulk. When the Hulk gets mad, he turns into Chuck Norris. |
End1 06.09.2006 17:23:52 | |
---|
eli siis kitara kamat ovat yhteensä joku 400w kaapin+nupin kanssa. en ole itse siihen niin perehtynyt mutta näin minulle sanottiin. |
anzabar 08.09.2006 13:49:10 | |
---|
Osaisikos kukaan neuvoa hyviä paikkoja mistä lähteä Tampereen seudulla katselemaan laulukamoja? Eihän sinne helsingin suunnalle nyt mikään paha ole lähteä, mutta tottakai kannattaa katsoa ensin lähempää löytyvät paikat. |
insight 08.09.2006 14:22:14 | |
---|
eli siis kitara kamat ovat yhteensä joku 400w kaapin+nupin kanssa. en ole itse siihen niin perehtynyt mutta näin minulle sanottiin. Niin. Kuten aiemmin sanoin, kaapeissa ei ole mitään tehoa vaan tehonkesto. Kun et ilmeisesti ole perehtynyt vahvistintekniikkaan, niin perussääntönä voin sanoa, että vahvistimen teho määrää äänenvoimakkuuden yhdessä kaiuttimen herkkyyden kanssa. Kaiuttimen herkkyys ilmoitetaan yleensä watin teholla metrin etäisyydeltä kilohertsin taajuudella. Mitä suurempi desibelilukema herkkyyttä ilmoittaa, sen enemmän möykkää saadaan kaiuttimen tehonkestoon saakka. Eli erittäin lyhyesti: Kaiuttimen teholukema kertoo sen, minkä tehon se vahvistimelta kestää tietyllä impedanssilla (yleensä 4-8 ohmia). When Bruce Banner gets mad, he turns into the Hulk. When the Hulk gets mad, he turns into Chuck Norris. |
Juho84 13.09.2006 17:58:45 | |
---|
alottelevalle bändille riittää täysin mixeri vahvistin jonkulaiset ala+yläpäät laulu mikiks suosittelen shuren58 tai jokin vastaava itse käytän bayerdynamic:n opus 69 ja shuren sm58 beta mixerix suosittelen dynacordin powermatea 600 riittää aluks hienosti pöytä on helppo käyttönen ja se sisältää 2 digi kaiku laitetta jotka toimii hienosti. |