Mouru 27.06.2006 21:37:09 | |
---|
Olen lupautunut laulamaan 80-vuotiaan naisen syntymäpäivillä. En millään keksi sopivaa laulua. Ei saisi olla liian rokahtavaa, eikä toisaalta mitään rakkauslässytystäkään. Pitäisi olla jotain neutraalia, kevyttä tai tilaisuuteen sopivaa. Juhlan järjestäjillä ei ole toiveita. Alan juuri selaamaan laulukirjoja, mutta mieluusti kuulisin ehdotuksia. Itse olen verrattain noviisi näissä lauluhommissa, eikä materiaalia ole vielä kertynyt kansiotolkulla, kuten monilla kokeneilla laulajilla tuntuu olevan. Löytyisikö kansioidenne uumenista ehdotuksia? |
hannakatriina 27.06.2006 21:46:03 | |
---|
Olen lupautunut laulamaan 80-vuotiaan naisen syntymäpäivillä. En millään keksi sopivaa laulua. Voisko olla joku sankarin toivebiisi? Sitähän voi kysellä vaikka synttärisankarin lähiomaisilta, että mistä laulusta mummo tykkää. Mitä hänen nuoruudessaan on radiosta kuunneltu, mikä on rouvan lempiartisti etc. Minä laulelin viimeks eräälle 60v.-sankarille mm. Evakon laulun, Kielletyt leikit, Rinnakkain (Side By Side)... Tai sitten jos et itse jaksa innostua sota-ajan lauluista yms. niin ota vaikka joku musikaalibiisi/elokuvasäveliä tai joku kaunis ja melodinen, uudempi suomalainen laulu. Vanhemmilta ihmisiltä tuppaa nimittäin usein menemään englanninkieliset lyriikat vähän ohi, kun kielitaito ei oo heillä välttämättä ihan pro-tasolla. Suosi suomalaista :) |
tiina62 28.06.2006 10:09:20 (muokattu 28.06.2006 10:11:01) | |
---|
Menemme laulamaan 90-vuotiaalle naiselle viikonloppuna. Meitä on 4 naista, pianosäestys on toisissa biiseissä ja stemmat osassa biisejä. Biiseinä on Sä kasvoit neito kaunoinen, Laiskotellen, Hymy, kansanlaulusikermä (Ostapa poika se kukkuva kello, Asikkalan puiset rattaat, kaksipa poikaa kurikasta ja Mää mää lampaitani), Nocturne, Yö saaristossa ja jos kansa kaipaa haikeutta, niin lisäksi vielä On suuri sun rantas autius. Aurinkua päivään! |
Freya 28.06.2006 18:28:56 | |
---|
niin lisäksi vielä On suuri sun rantas autius. Tuo on todella nätti ja varmaan sopiva kipale, jos sankari on vähän vanhoillisempi. :) Hyvä idea on kyllä ihan reilusti kysäistä toiveita. ..If you don't see, I'll remain unseen..
Romantikkoitkijät #35 |
mynthon 29.06.2006 22:47:04 | |
---|
Mä lauloin tässä jokin aika sitten 70 v. naisen syntymäpäivillä Yölinnun Syntymäpäivä -nimisen kipaleen. Silloinkin päivänsankarilla ei ollut erityistoiveita. Toimii sanoitukseltaan, tosin hieman kyllä rakkaus-aiheinen. Alkuperäinen on kyllä valssi, mutta lauloin sen vain akustisen kitaran säestyksellä ilman valssikomppia. Toimi ihan mainiosti. |
Säätäjä 03.08.2006 21:57:53 | |
---|
Vedä Paula Koivuniemen "Aikuinen nainen", salettiin osuu ja uppoo Kaupallinen=Paskaa
Balanssit täysille ja lisää feiderii!!!!! |
kuunsirppi 05.08.2006 13:47:58 | |
---|
Jos taittuu tuollainen kevyt hengellinen genre, niin esim. Petri Laaksosella on kaunis laulu nimeltään Olkoon ylläsi kirkas taivas. Sopii hyvin ja ei ole liian paatoksellinen, mutta kuitenkin usein nuo vanhukset pitävät tällaisesta vähän "hartaammasta" musasta. Mä teen, mitä teen ja meen, minne meen! |
Meisseli 05.08.2006 14:57:20 | |
---|
Perus: "sä kasvoit neito kaunoinen" Naiset hakee mua tanssimaan,vaan en lähde twistaamaan,koska en oo Travolta ja on niin hikiki.
www.strangefruit-band.com |
lord of this world 05.08.2006 18:05:16 | |
---|
Jokin Suomi/kotimaa aiheinen olis aika neutraali ja sopivan rento ainakin, esim. Martti Servon ´Maailman sinisin taivas´ Mä tuun munakennottaan sua! |
Loijaa 06.08.2006 13:36:58 | |
---|
Joku virsi. That's The Way That It Is |
Amplifier 08.08.2006 10:24:23 | |
---|
Loiri/Leino levyiltä tuttu Eino Leino tulkinta; Elegia on osuva valinta ikääntyneen/ikääntyvän ihmisen syntymäpäivien piristykseksi. "Haihtuvi nuoruus niin kuin vierivä virta. Langat jo harmaat lyö elon kultainen pirta. Turhaan, oi turhaan tartun ma hetkehen kiini; riemua ei suo rattoisa seura, ei viini." ...jne. Tai samasta sarjasta toinen mainio; Tulkaa kotiin. "Kaikki te kiertävät tunteet ja tuskat, tulkaa kotiin, myöskin sa saartava kauneuden kaipuu! Ettekö nää, miten valkeus vaipuu, varjot pitenee, elämä lyhenee, kuoleman jalka vain kulkea jaksaa?" ...jne. |
tiina62 10.08.2006 12:56:55 | |
---|
Täytyy sanoa, että tuo 90-vuotias, jolle kävimme laulamassa oli niin vireä mummu, ettei hänelle olisi tullut mieleenkään laulaa mitään virttä. Jos en olisi ikää tiennyt, olisin pudottanut 20 vuotta iästä pois. Upeat bileet ja sankaritar sekä muut vieraat tykkäsivät meidän viihdepainotteisesta esityksestä. Tuommosia keikkoja olisi kiva tehdä useamminkin. Aurinkua päivään! |
Säätäjä 10.08.2006 22:13:15 | |
---|
Bon Jovi: It's My Life Kaikki tytöt tykkää siitä Kaupallinen=Paskaa
Balanssit täysille ja lisää feiderii!!!!! |
srgi 10.08.2006 22:40:36 | |
---|
Teräsbetonin - Orjatar
Anteeksi. Monologi voi olla joskus myös kahden ihmisen välinen keskustelu. Erityisesti silloin kun kyseessä on mies ja hänen vaimonsa. |
Corvus 21.08.2006 08:21:45 | |
---|
Vaikea on suositella mitään nojautumatta tuonikäisiin ihmisiin liitettyihin stereotypioihin. Lähes kaikilla ihmisllä on musiikin suhteen joku mielipide. Karjalaissukuiselle voisi toimia Karjalan kunnailla Suomenruotsalaiselle Vem kan segla förutan vind Pohojalaaselle Vöyrin marssi Pirkanmaalla voisi toimia Kesäpäivä Kangasalla Pienellä huumorin pilkeellä Peitsamon Miss Universum Jos osaa laulaa, niin Armas Järnefeltin Berceuse Päivänsankarista riippuen biisi voi toimia todella hyvin, tai mennä aivan metsään. Kaikkein pahinta on laulaa jotain niin pliisua, ettei siitä jää mitään vaikutelmaa. Jos ei kerta kaikkia löydy mitään mistä päivänsankari tykkäisi erityisesti, niin laula sitä minkä osaat kaikkein parhaiten. |
hoku 23.08.2006 13:35:01 | |
---|
Mä olen vedellyt erinäisiä Sir Elwoodin biisejä vanhempien ihmiseten synttäreillä, ja toimii ku tauti. Suosittelen. |
kiiminki 26.08.2006 22:18:16 | |
---|
jotai blackmetalii?? :DD ei sentään, kokeile jotai iskelmää :D |