Aihe: Pienet PA:t kotiin
1
LiveForEver
23.02.2007 10:49:46
Osaakos joku sanoa millaisen viritys kannattaisi hommata kotiin jotta voisi soitella akustista kitaraa ja lauleskella mikkiin? Toki myös olisi ihan ok jos saisi liitettyä akustisen kiinni samaan settiin ja voisi soittaa kamoilla pienissä tiloissa. Mikki on jo olemassa (perus shure sm58) mutta kaikki muut pitäisi hommata. Ei mitään käsitystä millaisia pieniä pa settejä on olemassa.. Hinta tietysti pitäisi olla mahdollisimman edullinen, naurua. Hyvä ja halpa ööö.. Mutta kiitos jo etukäteen jos joku osaa neuvoa!
paavi
23.02.2007 11:58:28
En oo mikään suurasiantuntija tässä, mutta omasta kokemuksestani voisin pari sanaa jakaa. Oon tehnytkin jonkun verran tuollaista trubaduurikeikkaa tuolla meiningillä. Mä ehdotan seuraavaa set-upia:

* kitaraan sisäinen mikki (esim. piezo) ja piuha vaan kiinni
* laulumikkiä varten tietenkin hyvä ständi
* pieni mikseri (johon tietenkin nää kaks piuhaa kiinni). Sellasia 4-kanavaisia löytyy. Halpoja, mutta tarpeeks hyviä, jos ei tarvi mitään ihmeellisiä efektejä tai muita lisäominaisuuksia
* 2 kpl pieniä aktiivi-PA-kaiuttimia
* hyvät piuhat joka väliin
* tarvittaessa efektiä lauluun ja kitaraan. Esim. sellanen pieni Nanoverb.
* akustista kitaraa varten on myös hyviä DI-boxeja, jossa mahdollisuus eri taajuusalueiden säätöön (equalization)

Nyt en ehdi katsomaan sulle hyviä esimerkkejä tuolta netistä. Ehkäpä myöhemmin... :)
Unholy water /Sanguine addiction /Those silver bullets / A last blood benediction
paavi
23.02.2007 12:01:16
Akustisen kitaran mikityksestä. Akustisen kitaran saa mikitettyä ulkosella mikillä oikein hyvin. Hyvä perusmikki nappaa kyllä kivasti sen soundin. Ongelma on siinä, että miten pidät soittaessa kitaran siinä samassa kohtaa mikin edessä ja yrität vielä laulaakin toiseen mikkiin samaan aikaan. Yritetty on ja metsään menee.
Unholy water /Sanguine addiction /Those silver bullets / A last blood benediction
Flatron
23.02.2007 14:57:16

Vaikkei ihan mun alla olekkaan, niin itse päätyisin johonkin tällaiseen "trubaduuri vahvistimeen". Esim. http://www.keminmusiikki.fi/cat/product_details.php?p=868
Ja kitarassa tietysti kiinteä mikki, mielummin kaksi. Eli piezo + sisäinen konkka...
T : Tomppa
sleepingsun
02.03.2007 21:09:34
olisko kellää tietoa, että voiko laulumikin liittää säkökitaran vahvistimeen, jossa on kaks plugireikää? en tietenkää yhtäaikaa liittäisi kitaraa ja mikkia kun on tossa pianoki jonka kans vois laulaa.. mut en viittis ostaa mikille erikseen kallista vahvaria, nii onnistuusko toi?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)