NYdoll 14.04.2003 22:28:01 | |
---|
mitäs mieltä olette tuosta CMX:n keulahahmosta laulajana? |
lxi 14.04.2003 22:53:18 (muokattu 14.04.2003 22:55:09) | |
---|
Komea baritoniääni äijällä on mutta skaala tuntuu olevan melko rajattu. Ja osumistarkkuus livenä yleensä valitettavan hatara. Muun muassa Ilosaarirock '99 oli hieno keikka, mutta ei missään nimessä laulusuoritusten puolesta, mistä sain myöhemmin radiotaltiointia kuunnellessa elävän muistutuksen. Sen sijaan seurasin Yrjänän, Röyhkän ja kumppaneiden vetämän RockRunoRomaani-kiertueen Jyväskylän keikkaa, jolla Yrjänä lauloi pari biisiä aivan helvetin hyvin. Levyillä suoritukset ovat vain parantuneet, Dinosaurus Stereophonicuksella esimerkiksi on erinomaisen hyvin laulettuja biisejä. Sitä puolestaan ei tiedä mitkä autotunerit ovatkaan surranneet mikrofoninjatkeena. |
Larry 15.04.2003 09:53:38 | |
---|
Todella monotoninen ääni ja liiallinen kuuntelu aiheuttaa valtavaa uneliaisuutta kautta linjan. -You Can Tune a piano but can't Tuna Fish- |
Zarmo 15.04.2003 14:11:17 | |
---|
Muun muassa Ilosaarirock '99 oli hieno keikka, mutta ei missään nimessä laulusuoritusten puolesta, mistä sain myöhemmin radiotaltiointia kuunnellessa elävän muistutuksen. Juuri eilen kuuntelin mainittua keikkaa ja olin kuulevinani, että Yrjänä olisi Ainomielessä laulanut "alhaalla holvissa PIHVIT istuvat". Kyllä sitä säröä saa miedommillakin säädöillä, pitää vaan hakata lujempaa. |
jomppa82 27.04.2003 10:42:48 | |
---|
Kyllähän Dinosaurusta hiottiin aika kauan, että aikaa on ollut ottaa uusintaottoja. Autotunereista en tiedä, mutta on huomattavasti helpompaa osua oikeaan nuottiin, kun kuulee oman äänensä kuulokkeista. Livetilanteissa se on aika vaikeaa, etenkin, jos monitorointi kusee. Joni |
trust 28.04.2003 01:28:59 | |
---|
Aika pumppaava staili. |
vantage 02.05.2003 22:25:14 | |
---|
A.W on kova Heavy Metal Is The Law |
Roberto 04.05.2003 00:20:01 | |
---|
Livetilanteissa se on aika vaikeaa, etenkin, jos monitorointi kusee. Veikkaanpa että CMX:llä ei monitorointi kuse. |
Lateksi 04.05.2003 02:39:21 | |
---|
Veikkaanpa että CMX:llä ei monitorointi kuse. Miksei? Tapahtuu sitä joskus paremmillakin bändeillä.
Siitä mennään missä vire on matalin. |
Fortune 04.05.2003 12:40:09 | |
---|
Miksei? Tapahtuu sitä joskus paremmillakin bändeillä. Tapahtuu tapahtuu, mutta CMX:n äänimiehet ovat kyllä tämän maan ehdotonta eliittiä. Aiheesta poiketen: käyttänevätkö jopa korvamonitoreita?
|
lxi 04.05.2003 13:00:28 | |
---|
Aiheesta poiketen: käyttänevätkö jopa korvamonitoreita? Tietääkseni eivät. Yrjänän kommentti joskus kuului: "Mieluummin perkeleellinen meteli kuin hifi." No, valintansa kullakin. |
Mohla 04.05.2003 19:40:59 | |
---|
Ei siellä dinosauruksella kyllä autotunea ole käytetty. Tai jos on, niin autotune on ollut epäkunnossa... Siis, tarkoitan että on siellä levyilläkin lievää epävireisyyttä, mutta minusta se on vaan mukava mauste siellä, kun se että kaikki menisi niin helvetin kliinisesti. Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski? -Charlie McCharty |
Toveri 04.05.2003 21:56:56 | |
---|
Komea ääni, laulutaito parantunut ajan myötä. Silti mä tykkään siitä, kun se karjuu kuin mielipuoli. Rokrok. Oon vaarallinen. Janoatko mua? |
aiiT 22.05.2003 02:26:24 | |
---|
AW:lla on lämmin ja miellyttävä, hellivä ääni. Tarpeeksi tumma, ettei ärsytä, sekä vaihteleva, ettei puuduta. Anteeksi tyttömäinen kuvaus, mutta näin se nyt vaan menee - kun ei osaa "oikeita" termejäkään äänialoista ja muista sköördi föördeistä :) KT kolisee. Olen jälkijunassa, mitä trendeihin tulee. |
ratikka0 10.02.2008 20:34:55 | |
---|
Vanha ketju, mutta sopii aiheeseen kuin nyrkki silmään... Näin äsken laulajan Porvoolaisessa pizzeriassa hakemassa pizzaa ja mietinkin onko ukko muuttanut Porvooseen... Mutta erittäin miellyttävä lauluääni miehellä on. Runoja en ole lukenut, mutta piisit ovat ainakin minun makuun. Taidankin hieman kuunnella miehen tuotantoa. "Tämä vastaus on annettu antamienne tietojen perusteella tiedoksenne. Sen tarkoitus on olla tarkka ja täydellinen, mutta se ei sisällä lupausta tai vakuutusta tarkkuudesta eikä täydellisyydestä eikä sitovaa velvoitetta." |
Diablero 10.02.2008 22:47:40 | |
---|
Vanha ketju, mutta sopii aiheeseen kuin nyrkki silmään... Näin äsken laulajan Porvoolaisessa pizzeriassa hakemassa pizzaa ja mietinkin onko ukko muuttanut Porvooseen... Mutta erittäin miellyttävä lauluääni miehellä on. Runoja en ole lukenut, mutta piisit ovat ainakin minun makuun. Taidankin hieman kuunnella miehen tuotantoa. Jostain myös jäänyt sellainen mielikuva, että siellä majailee nykyisin. Kyllähän miehellä hyvä kaikupohja ja ääni tuntuu olevan, joskin tekniikka kaipaisi ehkä hiomista. Minusta herran hyvät puolet keskittyvät lähinnä sanoituspuolelle. |
lxi 11.02.2008 03:17:45 (muokattu 11.02.2008 03:17:58) | |
---|
Näin äsken laulajan Porvoolaisessa pizzeriassa hakemassa pizzaa ja mietinkin onko ukko muuttanut Porvooseen... Kaikesta päätellen on. Selasin viikko pari sitten aivan muista syistä Wikipedian Porvoo-artikkelia, ja sinnekin on jo päätynyt: http://fi.wikipedia.org/wiki/Porvoo |
LNA 11.02.2008 12:23:20 (muokattu 11.02.2008 12:23:53) | |
---|
Ei siellä dinosauruksella kyllä autotunea ole käytetty. Tai jos on, niin autotune on ollut epäkunnossa... Siis, tarkoitan että on siellä levyilläkin lievää epävireisyyttä, mutta minusta se on vaan mukava mauste siellä, kun se että kaikki menisi niin helvetin kliinisesti. Talvikuningasta mietin, kun on niin pirun puhdasta.. On varmaan tekniikka tullut väliin. Ei se mikään rikos ole, mielestäni; mutta toisaalta kuten sanoit, niin dinolla epikset toimii mausteena tai vähintäänkin "verestäjänä" ja inhimillisenä tekijänä. Ja sitten henkilökohtainen mielipiteeni: A.W. Yrjänä on jumala. Le Roi Est Mort, Vive Le Roi! |
Mohla 11.02.2008 12:39:04 | |
---|
Talvikuningasta mietin, kun on niin pirun puhdasta.. On varmaan tekniikka tullut väliin. Ei se mikään rikos ole, mielestäni; mutta toisaalta kuten sanoit, niin dinolla epikset toimii mausteena tai vähintäänkin "verestäjänä" ja inhimillisenä tekijänä. Ja sitten henkilökohtainen mielipiteeni: A.W. Yrjänä on jumala. Kappas. Yllätin itseni! En ees muistanut koko levyä enää, kun jäi edellisen naisen hyllyyn. Pitäneekin hommata taas. Huom! On suuri todennäköisyys, että ylläoleva kirjoitus on sarkastinen. ...muttei tietenkään välttämättä. - - - - - - - - -
Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski? -Charli |
Kärpäsruoska 11.02.2008 15:02:00 | |
---|
Talvikuningasta mietin, kun on niin pirun puhdasta.. On varmaan tekniikka tullut väliin. Ei se mikään rikos ole, mielestäni; mutta toisaalta kuten sanoit, niin dinolla epikset toimii mausteena tai vähintäänkin "verestäjänä" ja inhimillisenä tekijänä. Lainaan nettisivujensa kysymyspalstaa: 12/12/2007 Kuunneltuani Auraa TK:n jälkeen, osaan nimetä uusimpien levyjenne taiteellisteknisen vian: Yrpän auto-tunetettu laulu kuulostaa halvalta. Miehen luontainen karisma katoaa Cher-efektiin ja herkkinä hetkinä nuo mikkihiiri-pitchaukset pilaavat tunnelman kuin kimakka pieru hääyönä. Hiukan käsityötä ja viitseliäisyyttä, jotta lopputulos olisi yhtä kunnianhimoista, kuin lienee tarkoituskin. Kaikki maailman tuottajat on näkemyksettömiä perseläpiä, mutta siitä huolimatta ei autotunea ole käytetty mihinkään dinon jälkeen, vaan aikaa ja muuta sen tyyppistä. Jos joku jotain hieroo, niin iltakauet melodynellä. Että mee hoitoon. Kääntänyt takkini? Tällä hetkellä minulla ei ole takkia laisinkaan, sillä olen alasti ja hieroin koko uljaan vartaloni laardilla ja kompostijätteellä jotta raatokoirat luulisivat minua hirveksi.
THV-klubi #28
Romantikkoitkijät #34
S.M.A.K. |