Aihe: Urkusoundin säätäminen pedaalilla
1
Lonjord
Lauantaina 21:47:52
Hei. Minulla on ollut hakusessa Deep Purplen Machine Head -tyylinen urkusoundi. Tällä hetkellä tuntuu, että en sitä urkukombolla pysty tekemään. Soitan Rolandin Vr09-B-Combolla aktiivikaiuttimen läpi. Laitteen omalla drive-säädöllä ja muilla säädöillä en toistaiseksi ole onnistunut.

Myös kitaristina omistan pedaaleja, joten olen koittanut saada särösoundia kitarapedaaleilla (Tubescreamer ja muutama säröpedaali). Kyseiset pedaalit eivät ole toimineet, sillä matalat taajuudet heikkenevät liikaa ja ääni kuulostaa hyvältä ainoastaan koskettimien puolesta välistä eteenpäin, kunnes äänestä tulee huono korkealla. Kitaravahvistimen kokeilun olen jättänyt suosiolla välistä, etten vahingoita kaiutinelementtiä.

Olen miettinyt bassosäröpedaalia seuraavaksi, sillä sen pitäisi pystyä säröttämään matalat äänet paremmin. Ihanteellinen ratkaisu voisi olla Lounsberry Pedals Organ Grinder tai NEO Instruments Ventilator II, sillä ne on optimoitu uruille, mutta ovat hieman kalliita. Bassopedaaleja löytää todennäköisemmin käytettynä.

Onko muilla kokemuksia urkujen soundin säätämisestä pedaaleilla tai jollain muulla keinolla.
musamies
Sunnuntaina 09:59:25 (muokattu sunnuntaina 10:12:51)
Itsellä ollut HK Rotosphere MK II. Siinä on putki ja voi tehdä säröä. Voi olla makuasia kuka minkäkinlaista ääntä haluaa.

Roland RD64 oli aika ärhäkkä sähköpianoissa ja Hammondeissa tuon läpi. Rotospheressä säädin, joka vaikuttaa onko ääni enempi rumilta vai pillistä ja sillä saa jöötiä saundia jos urista sellaista lähtee. Putkea voi vaihtaa ja silläkin voi saundiin olla merkitystä.

Korgin ääni vähän kliininen.
https://youtu.be/KrEYmHztBtE?si=ryJ3rm8ylGNAmF0w

Jos joku tarvii Rotosphereä, voin myydä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)