Hei. Minulla on ollut hakusessa Deep Purplen Machine Head -tyylinen urkusoundi. Tällä hetkellä tuntuu, että en sitä urkukombolla pysty tekemään. Soitan Rolandin Vr09-B-Combolla aktiivikaiuttimen läpi. Laitteen omalla drive-säädöllä ja muilla säädöillä en toistaiseksi ole onnistunut. Myös kitaristina omistan pedaaleja, joten olen koittanut saada särösoundia kitarapedaaleilla (Tubescreamer ja muutama säröpedaali). Kyseiset pedaalit eivät ole toimineet, sillä matalat taajuudet heikkenevät liikaa ja ääni kuulostaa hyvältä ainoastaan koskettimien puolesta välistä eteenpäin, kunnes äänestä tulee huono korkealla. Kitaravahvistimen kokeilun olen jättänyt suosiolla välistä, etten vahingoita kaiutinelementtiä. Olen miettinyt bassosäröpedaalia seuraavaksi, sillä sen pitäisi pystyä säröttämään matalat äänet paremmin. Ihanteellinen ratkaisu voisi olla Lounsberry Pedals Organ Grinder tai NEO Instruments Ventilator II, sillä ne on optimoitu uruille, mutta ovat hieman kalliita. Bassopedaaleja löytää todennäköisemmin käytettynä. Onko muilla kokemuksia urkujen soundin säätämisestä pedaaleilla tai jollain muulla keinolla. |