Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Helppoja biisejä ??
1 2
MissEmily
05.05.2011 20:30:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaipailisin pianolla helposti soitettavia biisejä, SOINNUILLA C,G,F,A.
Mitä ois? :)
Oon uusi täällä.. ja uusi pianon soittaja .. itse aloitin just sellasella opetusohjelmalla.
 
Funkånaut
05.05.2011 20:46:55
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MissEmily: Kaipailisin pianolla helposti soitettavia biisejä, SOINNUILLA C,G,F,A.
Mitä ois? :)
Oon uusi täällä.. ja uusi pianon soittaja .. itse aloitin just sellasella opetusohjelmalla.

 
Jos tuon A:n vaihtaisi molliksi, niin saisi vaikka mitä biisejä aikaan noilla neljällä soinnulla. Jos katsos soittaisikin C-G-Am-F, niin sais suunilleen puolet läntisestä pop-musiikista :)
 
"Ei ole huonoa musiikkia. On vain vääriä kuuntelijoita." - Funkonaut
Juho L
05.05.2011 22:31:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Funkonaut: Jos tuon A:n vaihtaisi molliksi, niin saisi vaikka mitä biisejä aikaan noilla neljällä soinnulla. Jos katsos soittaisikin C-G-Am-F, niin sais suunilleen puolet läntisestä pop-musiikista :)
 
Tuohon kun opettelisi vielä E:n, niin sitten olisi jo 80 %.
 
"...more humane, more thoughtful, more understanding."
"Esto quod es"
Mr. Crowley
06.05.2011 10:36:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toisiaan, jos muutat A:n Am:ksi, tavoitat jo monia populaarimusiikin perusrenkutuksia. Helpommalla itseasiassa pääset jos jätät A:n kokonaan pois ja soitat C, F ja G:n avulla bluesia. Voit soittaa koko genren.
 
Vakavasti puhuen, kannattaa hakea kirjastosta joku pop-vihkonen. Pääset helpommin liikkeelle kuin täältä kysymällä.
 
se parhaiten nauraa jolla vahvin lääkitys
Funkånaut
06.05.2011 11:17:34
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mr. Crowley: Helpommalla itseasiassa pääset jos jätät A:n kokonaan pois ja soitat C, F ja G:n avulla bluesia. Voit soittaa koko genren.
 
Öhöm, bluesissa käytetään useammin 7-sointuja, että...
 
"Ei ole huonoa musiikkia. On vain vääriä kuuntelijoita." - Funkonaut
DownWithTheSickness
06.05.2011 20:53:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MissEmily: Kaipailisin pianolla helposti soitettavia biisejä, SOINNUILLA C,G,F,A.
Mitä ois? :)
Oon uusi täällä.. ja uusi pianon soittaja .. itse aloitin just sellasella opetusohjelmalla.

 
Itsekkin suht uusi synisti (pari kk), mutta nämä biisit menee jo hyvin ja on mukava soitella
 
Mozart - Alla turca
Bach - Bourree
Bach - Air on the G string
Beethoven - Fur Elise
Frederic Chopin - Revolutionary Study
 
Tällä hetkellä opettelen Bach - Badinerie, melodian oppii nopesti ja on mukava soittaa mutta kun yrittää "komppia" vetää samalla niin alkaa menee jo sormi reikään suuhun.
 
Noista soinnuista en sitten tiedä mitään..
 
ikk68
06.05.2011 22:12:30 (muokattu 06.05.2011 22:15:00)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Grossout: Itsekkin suht uusi synisti (pari kk), mutta nämä biisit menee jo hyvin ja on mukava soitella
 
Mozart - Alla turca
Bach - Bourree
Bach - Air on the G string
Beethoven - Fur Elise
Frederic Chopin - Revolutionary Study
 
Tällä hetkellä opettelen Bach - Badinerie, melodian oppii nopesti ja on mukava soittaa mutta kun yrittää "komppia" vetää samalla niin alkaa menee jo sormi reikään suuhun.
 
Noista soinnuista en sitten tiedä mitään..

 
Siis oot kahen kuukauden soittamisella hanskannut Turkkilaisen Marssin ? Olet kyllä todellinen superlahjakkuus.
 
Continuub
06.05.2011 23:38:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Grossout: (pari kk), Frederic Chopin - Revolutionary Study
 
... anteeksi epäilyni muttam: video or didnt happen tms...
 
DownWithTheSickness
07.05.2011 08:45:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Continuub: ... anteeksi epäilyni muttam: video or didnt happen tms...
 
Meitsi veivaa http://www.youtube.com/watch?v=Mk1JQk90UbY
 
Sergei Fallinen
07.05.2011 16:19:56 (muokattu 07.05.2011 16:21:10)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juho L: Tuohon kun opettelisi vielä E:n, niin sitten olisi jo 80 %.
 
opettelee Bachin C-duuripreludin niin ollaan lähellä sataa
 
ja Grossoutin lista tais olla läppä? Ei se Für Elisekään parin ekan tahdin jälkeen ihan alottelijakamaa ole
 
DownWithTheSickness
07.05.2011 16:31:07 (muokattu 07.05.2011 16:33:47)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sergei Fallinen: opettelee Bachin C-duuripreludin niin ollaan lähellä sataa
 
ja Grossoutin lista tais olla läppä? Ei se Für Elisekään parin ekan tahdin jälkeen ihan alottelijakamaa ole

 
Niinno myönnettäköön että vähän trollasin, mutta Fur Elisekin menee, pirusti malttia vaan vaati opetella, nuotteja kun en osaa niin guitar pron kitaratabulatuureista noita opetellu :D
 
Niin ja edit; en mä sitä Chopinia oikeesti osaa, tabut katoin ja päätin jättää ton opettelun muutaman vuoden päähän. Ja kyl on pari kk tullu tässä treenattua lähes 5 tuntia päivittäin.. Kitarankaan kanssa ei koskaan maltti riittäny alkuaikoina opetella niitä helpoimpia kappaleita niin aloitin nyt syntikankin kanssa tommosista tunnetuista kappaleista joita on mukava soittaa.
 
lukethesis
07.05.2011 18:39:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Grossout: Ja kyl on pari kk tullu tässä treenattua lähes 5 tuntia päivittäin..
 
Ei se käytetyn ajan määrä, vaan se _mitä_ treenaa ja _miten_.
 
pekka montin
07.05.2011 21:01:49
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MissEmily: Kaipailisin pianolla helposti soitettavia biisejä, SOINNUILLA C,G,F,A.
Mitä ois? :)
Oon uusi täällä.. ja uusi pianon soittaja .. itse aloitin just sellasella opetusohjelmalla.

 
Noilla pääset tietyissä tyyleissä pitkälle, jos soitat kevyesti ja taimissa. Omistathan jo metronomin(?)
 
Morphia
07.05.2011 21:45:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Grossout: Niinno myönnettäköön että vähän trollasin, mutta Fur Elisekin menee, pirusti malttia vaan vaati opetella, nuotteja kun en osaa niin guitar pron kitaratabulatuureista noita opetellu :D
 
Guitar Pro näyttää suoraan koskettimistolta, "mistä nappulasta pitää painaa". Kyllähän tuolla tavalla voi opetella soittamaan vaikka maailmakaikkeuden kaikki biisit, jos on tarpeeksi hyvä muisti. Varsinaisen osaamisen kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.
 
Hey man, is this a dream?
Continuub
07.05.2011 22:16:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Grossout: lähes 5 tuntia päivittäin..
 
taas... olenko vain liian skeptinen vai meninkö taas trolliin? :D
 
rapture
07.05.2011 22:19:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lady in blackissa on mahtava synakohta soita sitä
 
psykedeelisyyden raja maiden takana oleminen ei ole jokaiselle kokijalle ja havannoijalle helppoa pitemmässä kaavassa kun yhteyden avaaminen on alkanut
baron
07.05.2011 22:57:22
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sergei Fallinen: opettelee Bachin C-duuripreludin niin ollaan lähellä sataa
 
Joo, siinä C-duuriperussointujen lisäksi tulee vielä muutama dimisointu, sillä pääsee pitkälle.
(Mun pianomaikka pisti mut kotiläksynä kirjoittamaan piisiin soinnut, siitä oli se hyöty että jäi helposti muistiin)
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
DownWithTheSickness
08.05.2011 09:39:52 (muokattu 08.05.2011 10:02:21)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Morphia: Guitar Pro näyttää suoraan koskettimistolta, "mistä nappulasta pitää painaa". Kyllähän tuolla tavalla voi opetella soittamaan vaikka maailmakaikkeuden kaikki biisit, jos on tarpeeksi hyvä muisti. Varsinaisen osaamisen kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.
 
Aijaa, mun mielestä jos osaa kaikki maailman biisit täytyy löytyä jo melko hyvä koordinaatio kummallekkin kädelle, aika pirun hyvä käsitys skaaloista ja jutuista mitkä toimii, aika perhana hyvä tekniikka (kaikkia maailman biisejä kun ei ihan yhdellä sormella pimputeta) ja mitä kaikkea :D Määrittelet ilmeisesti todellisen osaamisen sillä että osaa nuotit? noh kai nekin pitäisi joskus opetella, nopeuttaisi oppimista rutkasti, omissa bändihommissa ja säveltelyissä ei tosin ainakaan toistaiseksi ole ollut tarpeen.. Ja kyl tota syntikkaa tulee veivattua aika pirusti, tosin joskus saattaa mennä tuntejakin jollain uudella effektilöydöllä pelleillessä.
 
Toi mun youtube-linkin äijäkin taitaa olla ihan tunari sun silmissäs, tuijottanut vaan jotain nuotteja niin kauan että muistaa miten kyseinen kappale soitetaan :D
 
EP
08.05.2011 10:19:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baron: Joo, siinä C-duuriperussointujen lisäksi tulee vielä muutama dimisointu, sillä pääsee pitkälle.
(Mun pianomaikka pisti mut kotiläksynä kirjoittamaan piisiin soinnut, siitä oli se hyöty että jäi helposti muistiin)

 
Joo jotenkin toi asioiden kirjoittaminen auttaa tuossa muistamisessa, vaikkei kirjoitusta myöhemmin näkisikään.
 
DownWithTheSickness
09.05.2011 17:24:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MissEmily: Kaipailisin pianolla helposti soitettavia biisejä, SOINNUILLA C,G,F,A.
Mitä ois? :)
Oon uusi täällä.. ja uusi pianon soittaja .. itse aloitin just sellasella opetusohjelmalla.

 
http://synthesiagame.com/ löytyipä vielä tommonen, kenties helpottaa biisejen opettelua. En vaan vielä pääse itse kokeilemaan kun pitää selvitellä noita latenssi-asioita ja miten ylipäätään fantomin saa toimimaan midi-kiipparina ym. pientöä
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «