Foxi 30.09.2007 15:23:51 (muokattu 30.09.2007 15:24:07) | |
---|
Niin, eli mitä pastalaiset suosittelisivat keikkapianoksi, kun vedetään rock/jazz/tanssikeikkoja. Tarkoitan nimenomaan keikkaPIANOA, mutta miksei myös kiippareita. Vaan toinen sut vei, minä katsella sain, nää on soittajan haaveita vain. |
baron 30.09.2007 17:16:34 (muokattu 30.09.2007 17:16:44) | |
---|
Niin, eli mitä pastalaiset suosittelisivat keikkapianoksi, kun vedetään rock/jazz/tanssikeikkoja. Tarkoitan nimenomaan keikkaPIANOA, mutta miksei myös kiippareita. Haluat siis kaksi pianoa:-) Etsä alle tonnin selviä. Runsaalla tonnilla Yamaha P-90. Se on kyllä ihan sama, mitä musiikkia soittaa, kunhan sen tekee hyvin (Jean Sibelius) |
Foxi 30.09.2007 17:35:05 | |
---|
Haluat siis kaksi pianoa:-) Etsä alle tonnin selviä. Runsaalla tonnilla Yamaha P-90. Joo, siis käsitän kyllä, ettei alle tonnilla saa käyttökelpoista. Tuon Yamahan kaltaista etsinkin. Vaan toinen sut vei, minä katsella sain, nää on soittajan haaveita vain. |
Nakkiso 30.09.2007 17:57:56 | |
---|
|
Bronks 30.09.2007 18:53:11 (muokattu 30.09.2007 18:55:23) | |
---|
Hinta-laatu-suhteeltaan mun mielestä kiinnostavin on tällä hetkellä Rolandin Fp-7. Kannattaa katsoa eri liikkeistä, nimittäin hinnoissa on paljon heittoa (ainakin mä olen nähny 1290-1690 euroa). Jos olet oikein pianisti, tuskin sua kiinnosta toi M-audion vekotin muuten kuin hintansa puolesta. Lähinnä kunnon vaihtoehdot pianoista mun mielesatä Yamahalla ja Rolandilla. |
Mr. Crowley 30.09.2007 21:16:09 | |
---|
Roland RD 300 sx. Hyvät piano- ja rhodessaundit + muitakin. Tatsi on hyvä vaikka soitin onkin erittäin kevyt. Sitä saa Suomesta reilulla tonnilla. se parhaiten nauraa jolla vahvin lääkitys |
slerbis 30.09.2007 22:47:25 (muokattu 30.09.2007 22:55:21) | |
---|
Jos olet oikein pianisti, tuskin sua kiinnosta toi M-audion vekotin muuten kuin hintansa puolesta. Moni täällä dissaa prokeysia vain sen hinnan takia ja nekin, jotka ovat sitä testanneet, niin ovat käyttäneet siihen aikaa sen 10min... Monet prokeysia pitempään kuin tunnin soittaneet ovat todenneet kosketuksen oikein hyväksi. Itsekin lukeudun nyt tähän ryhmään ja on tässä viimeisen 13 vuoden aikana tullut hiukan noita erilaisia pianoja ja flyygeleitä sormeiltua ;). Jotenkin tuo vain aukeaa vasta totuttelun jälkeen. Mielipiteitä ja omia tottumuksiahan nämä ovat, mutta en silti lähtisi suoraan poistamaan prokeysia listalta, sillä hintasekseen tuo on ihan kelpo peli. Soundit ovat kieltämäti hieman, noh, muoviset, mutta säästetyllä rahalla voikin ostaa jo vaikka Synthogyn Ivoryn jos niikseen tulee. Edit. Niin ja mallihan oli Prokeys 88 vasarakoskettimilla, ei SX, jossa on sitten puolipainotetut synakoskettimet. A tergo in bona nates |
Foxi 30.09.2007 22:48:46 | |
---|
Hinta-laatu-suhteeltaan mun mielestä kiinnostavin on tällä hetkellä Rolandin Fp-7. Kannattaa katsoa eri liikkeistä, nimittäin hinnoissa on paljon heittoa (ainakin mä olen nähny 1290-1690 euroa). Jos olet oikein pianisti, tuskin sua kiinnosta toi M-audion vekotin muuten kuin hintansa puolesta. Lähinnä kunnon vaihtoehdot pianoista mun mielesatä Yamahalla ja Rolandilla. No varsinaisesti olen laulaja, mutta sivuaineinen pianisti kylläkin. Tuo Roland Fp-7 vaikuttaa kiinnostavalta. Vaan toinen sut vei, minä katsella sain, nää on soittajan haaveita vain. |
musamies 01.10.2007 11:43:02 (muokattu 01.10.2007 11:44:30) | |
---|
Niin, eli mitä pastalaiset suosittelisivat keikkapianoksi, kun vedetään rock/jazz/tanssikeikkoja. Tarkoitan nimenomaan keikkaPIANOA, mutta miksei myös kiippareita. Itselläkin olis vähän samansuuntaista tarvetta. Mielestäni saundin puolesta parhaimmasta päästä olevat vaihtoehdot löytyy siitä, että ääni tulee esim. läppäriltä jostain pianosoftasta jota käytetään midi:llä. Halvin keikkapianon näköinen jota olen kokeillut, oli musaliikkeessä joku Casio. Soundit ovat kieltämäti hieman, noh, muoviset, mutta säästetyllä rahalla voikin ostaa jo vaikka Synthogyn Ivoryn jos niikseen tulee. Itte kannatan tietokoneistettua vaihtoehtoa sen takia kun silloin voi valita juuri sellaiset saundia tuottavat ohjelmat mitä tarvii. |
Rojekti 01.10.2007 13:57:40 | |
---|
Moni täällä dissaa prokeysia vain sen hinnan takia ja nekin, jotka ovat sitä testanneet, niin ovat käyttäneet siihen aikaa sen 10min... Monet prokeysia pitempään kuin tunnin soittaneet ovat todenneet kosketuksen oikein hyväksi. Itsekin lukeudun nyt tähän ryhmään ja on tässä viimeisen 13 vuoden aikana tullut hiukan noita erilaisia pianoja ja flyygeleitä sormeiltua ;). Jotenkin tuo vain aukeaa vasta totuttelun jälkeen. Mielipiteitä ja omia tottumuksiahan nämä ovat, mutta en silti lähtisi suoraan poistamaan prokeysia listalta, sillä hintasekseen tuo on ihan kelpo peli. Soundit ovat kieltämäti hieman, noh, muoviset, mutta säästetyllä rahalla voikin ostaa jo vaikka Synthogyn Ivoryn jos niikseen tulee. Edit. Niin ja mallihan oli Prokeys 88 vasarakoskettimilla, ei SX, jossa on sitten puolipainotetut synakoskettimet. Et olisi asiaa paremmin voinut ilmaista; mulla on myös kyseinen vermele, ja täytyy myöntää että ensimmäiset 10 minuutin soittamiset olivat sitä "oivoi, tuntuu pahalta"- menoa, mutta tsadam, nykyään tuo on se Ainoa oikea. Suosittelen M-Audio Prokeysiä. Noh, parempiakin on; soundien puolesta lähinnä. Kyllä tuolla soittelee silti oikein mielellään. Onko sinulla ongelmia ruotsinkielen opiskelussa? :( koetahan kiengue.
http://koti.mbnet.fi/rojekti/kiengue/ |
Bronks 01.10.2007 14:44:01 | |
---|
Joo, turha näistä on vääntää: jäs haluat hyvää, tsekkaa pari kunnon Rolandia ja Yamahaa, jos haluat halpaa, tyydy vaikka mihin. Yleensä näissä suosituksissa on se paha puoli, että joka jannu puolustelee omaa soitintaan. Kaikilla pärjää, jos osaa soittaa... |
Mikko T. 01.10.2007 16:28:09 | |
---|
Mitä kone saa ehdottomassa maksimissaan maksaa? Vastaa siihen ensin niin vastaan kysymykseesi sitten. Pieru naurattaa aina.
www.viihdepianisti.com |
Jimmy Hum 01.10.2007 18:48:54 (muokattu 01.10.2007 18:49:27) | |
---|
Yleensä näissä suosituksissa on se paha puoli, että joka jannu puolustelee omaa soitintaan. Sanos muuta. Kandee ostaa Clavia nord stage, se on kova ;) ahh, olipas se mukava sanoo... |
Janus 01.10.2007 19:22:03 (muokattu 01.10.2007 19:24:13) | |
---|
Yleensä näissä suosituksissa on se paha puoli, että joka jannu puolustelee omaa soitintaan. Ei se nyt kyllä ihan noinkaan oo... sit on taas sellainenkin osa keskustelijoista, jolla on useampi keikkapiano itsellään, tai sit on omien ajankohtaisten hankintojen edessä tehnyt runsaasti omakohtaista vertailua lukuisten merkkien ja mallien välillä. Testailua soitinkaupassa, lainassa keikoilla jne. Mun keikkapiano on 4v vanha, ei siis markkinoitten terävintä kärkeä enkä ostaisi sitä nyt, jos olisin samassa tilanteessa kuin kysyjä - mutta se on hoitanut hommansa komeasti eikä päivitystarvetta sinällään ole. Kaikilla pärjää, jos osaa soittaa... Toi on taas _niin_ totta. Mutta mä oon sen verran kädetön, että annan mieluummin hyvälaatuisen soittimen "soittaa itse itseään" niin pitkälle kuin mahdollista ;) ---- My 2 cents: - Roland FP-7: hyvä, tarpeeksi raskas kosketus, omat kaiuttimet, VK-sarjaan pohjautuvia urkusoundeja, USB-muistitikun paikka jne. (EN ostaisi RD-300SX:ää, vaan nimenomaan tämän mallin. Huokeampikin FP-4 on olemassa, mutta mm. sen koskettimisto on huonompi) - Yamaha P-140: suunnilleen samat speksit kuin Rolandin mallissa, perussoundi on ehkä aavistuksen tummempi - enemmän "jazz"? Mut noi on makuasioita. ("light"-malli P-70:ssä ei ole line out -lähtöjä, joten sekään ei sovellu keikkapianoksi) - Yamaha P-90: ei omia kaiuttimia, hyvä perusmalli - yllättävän moni on kehunut uudempia Casio Privia -sarjan malleja. En itse ostaisi, mutta kannattaa tsekata, jos budjettia on alle 700 euroa. EDIT: ja jos joku oikeesti kelaa (ensimmäiseksi?) keikkapianokseen jotain 88-midikontrolleri + softapianoyhdistelmää, niin sori, mut ei kannata ;) |
Sir Henri 01.10.2007 19:51:10 | |
---|
Roland RD 300 sx. Hyvät piano- ja rhodessaundit + muitakin. Tatsi on hyvä vaikka soitin onkin erittäin kevyt. Sitä saa Suomesta reilulla tonnilla. Tai sitten Mnetin torilta alle tonnilla kröhömm..öööh....niin. Kaikesta voi tehdä bluesia. |
Bronks 01.10.2007 20:06:52 | |
---|
Piti antaa Janukselle oikein plussa taas asianmukasesta vastauksesta. Comments... Ei se nyt kyllä ihan noinkaan oo... Ei tietenkään, se oli kärjistys. En mäkään suositellu mun S90ES:ää, vaikka sen pianosaundi onki paras minkä olen kuullu sähkövermeistä;) - Roland FP-7: hyvä, tarpeeksi raskas kosketus, omat kaiuttimet, VK-sarjaan pohjautuvia urkusoundeja Tossa kosketuksessa on sekin hyvä ominaisuus, että mekaanista raskautta pystyy säätämään. VK-urkujen kanssa saa "drawbarit" käyttöön, siis napit rekistereille. EDIT: ja jos joku oikeesti kelaa (ensimmäiseksi?) keikkapianokseen jotain 88-midikontrolleri + softapianoyhdistelmää, niin sori, mut ei kannata ;) Amen |
Mr. Crowley 02.10.2007 14:36:07 | |
---|
- Roland FP-7: hyvä, tarpeeksi raskas kosketus, omat kaiuttimet, VK-sarjaan pohjautuvia urkusoundeja, USB-muistitikun paikka jne. (EN ostaisi RD-300SX:ää, vaan nimenomaan tämän mallin. Huokeampikin FP-4 on olemassa, mutta mm. sen koskettimisto on huonompi) En ole testannu tuota FP-7: se on varmaan kelpo peli ja siinä taitaa olla ominaisuuksia RD 300sx:ää enemmän. RD 300sx on mielestäni hyvä jos tarvitsee lähinnä keikkapianon. Se on todella kevyt (15,5 kg), joka on roudatessa aina plussaa, sekä edullinen (maksoin muistaakseni 1011 euroa). Minä tykkäsin JUURI SEN tatsista erittäin paljon (makuasia). FP-7:ssa ilmeisesti on hyvät(?) urut ja niistä voi maksaa jonkin verran, jos ne ovat hyvät. Mulla on VK8m, jolla uruttelen. Heh, puolustin omaa soitintani:) se parhaiten nauraa jolla vahvin lääkitys |
Foxi 03.10.2007 09:07:00 | |
---|
Mitä kone saa ehdottomassa maksimissaan maksaa? Vastaa siihen ensin niin vastaan kysymykseesi sitten. noin 1500 maksimissaan. korkeintaan 2000 Vaan toinen sut vei, minä katsella sain, nää on soittajan haaveita vain. |
Bronks 03.10.2007 09:46:27 | |
---|
noin 1500 maksimissaan. korkeintaan 2000 No kahella tonnilla saat jo ton S90ES:nkin. Ei ole parempaa. No nyt minäkin sain puolustetuksi omaani... |
kauhu-köös 03.10.2007 15:40:50 | |
---|
FP-7 jos uutta, tai sitten rollun FP-5, löytyisi luultvasti käytettynä alle tonnilla. www.myspace.com/Kauhu |