Aihe: Kosketinsoittimen ostajille!
1 2 3 4 543 44 45 46 4751 52 53 54 55
Quru
04.11.2012 13:07:06
NoScape: Thomannilla valmiiden settien hintaero on 110e Korgin eduksi. Mut taitaa olla lähinnä makuasia kumpaan rahani laitan. Kiitoksia vinkeistä.

60 äänen polyfonia voi olla rajoittava tekijä. Itselläni on 64 äänen polyfonialla varustettu Yamaha Motif ja joskus kuulee selvästi miten ääniä alkaa tippua. Tämä siis normaalilla pianosoundilla, puhumattakaan kerrostetuista soundeista. Itse satsaisin tuon 110e ihan vain lisäpolyfoniankin vuoksi, varmuuden varoiksi. Olen testannut noita kumpaakin liikkeessä ja Korgissa oli minun makuuni paljon huonompi tatsi kuin tuossa Yamahassa, löysä ja tahmea. Sinuna lähtisin kivijalkaliikkeeseen testailemaan ja kyselemään tarjousta, pääsevät melkein aina Thomannin hintoihin ja alle.
Kakka roiskusi.
NoScape
04.11.2012 19:34:52
Quru: 60 äänen polyfonia voi olla rajoittava tekijä. Itse satsaisin tuon 110e ihan vain lisäpolyfoniankin vuoksi, varmuuden varoiksi.

Taitaa olla parempi niin.

Quru: Korgissa oli minun makuuni paljon huonompi tatsi kuin tuossa Yamahassa. Sinuna lähtisin kivijalkaliikkeeseen testailemaan ja kyselemään tarjousta, pääsevät melkein aina Thomannin hintoihin ja alle.

Ongelmana on se kun en löydä Oulusta muita kuin Yamahan pianon, sitä olen käynyt pikaisesti testaamassa. Tarjousta en kysellyt ja myyjä meinasi, että saavat vain muutaman Jammun syksyn aikana myyntiin jotka menevät nopeasti. Samaten myyjä kehui Yamahan ääntä paremmaksi, kuin Korgin. Liekö ollut mainospuhe vai fakta. Noh, itsellä ei mikään erityinen hoppu ole, jos vaikka veronpalautuksista laittaisi soittimen hankinnan alulle. Pitänee kuitenkin käydä Oulun kaupassa testaamassa ja tinkaamassa. Kiitokset vielä Qurullekin pätevästä kommentista.
Quru
04.11.2012 22:05:50
NoScape:
Ongelmana on se kun en löydä Oulusta muita kuin Yamahan pianon, sitä olen käynyt pikaisesti testaamassa. Tarjousta en kysellyt ja myyjä meinasi, että saavat vain muutaman Jammun syksyn aikana myyntiin jotka menevät nopeasti. Samaten myyjä kehui Yamahan ääntä paremmaksi, kuin Korgin. Liekö ollut mainospuhe vai fakta. Noh, itsellä ei mikään erityinen hoppu ole, jos vaikka veronpalautuksista laittaisi soittimen hankinnan alulle. Pitänee kuitenkin käydä Oulun kaupassa testaamassa ja tinkaamassa. Kiitokset vielä Qurullekin pätevästä kommentista.

Soundille en pistäisi kauhean isoa painoarvoa jos on uutta digipianoa hankkimassa, ovat todella lähellä toisiaan ja niin realistisia ettei soundin pitäisi juurikaan soittokokemusta häiritä. Kyse on enemmän samankaltaisista yksilöeroista kuin erilaisten akustisten pianojen kohdalla kuin siitä, että jokin soundaisi merkittävästi aidommalta kuin toinen.
Kakka roiskusi.
McSnob
06.11.2012 23:55:37 (muokattu 06.11.2012 23:59:51)
Hei. Olen aikeissa ostaa itselleni sähkökeyboardia uuteen asuntoon. Olen soittanut klassista pianoa vuosia sitten, eikä itselläni ole mitään käryä uusien sähkökeyboardien ominaisuuksista jne. Olisin kiitollinen jos osaisitte suositella minulle hyvää ja halpaa peruskeyboardia joka mahtuisi opiskelijabudjettiini (max. 200e). Mahdollista venymistä hyvin vähän ja vain jos pakollista

Keyboardissa tulisi olla ainakin painallusvoiman tunnistus (eli se soisi kovempaa mitä lujempaa painan) ja paikka kuulokkeille, sekä ainakin joitain erilaisia soundeja. Tietysti normaali pianosoundi tulisi olla mahdollisimman hyvä. Toivoisin erityisesti funk/groove/jazz tyyliä (esimerkkinä: http://www.youtube.com/watch?v=NzE4hu_Wyzg). En usko tähän hintaan saavani 76 koskettimellista mallia mutta jos sellainen on olemassa edellämainitusta tinkimättä niin hienoa.

Jos hintahaarukkaan mahtuu niin olisi myös mukava extra jos pystyisin koneelta siirtämään ehkäpä taustoja, soundeja jne. ja päinvastoin pianosta koneelle. Tai mahdollisesti soittaa ns. koneen läpi?
tarjaAM
17.11.2012 19:12:37
Ei vastauksena edelliselle, mutta kun tässäkin ketjussa joku toteaa viikottain (?) uusissa ketjuissa digipianoista kyseltävän, niin laitan oman kysymykseni tähän jatkoksi. Uusi Yamaha hybrid NU-1 näytettäisiin kehutun ainakin ulkomailla. Hyvää digipianoa etsivälle se on mielenkiintoinen vaihtoehto, mutta hinta yli 4 t joten olisi kiva nähdä siitäkin kommentteja jos joku on sitä soitellut...
mik
20.11.2012 16:23:24

Pientä ja yksinkertaista hakemassa

Kitaristina en tunne tämän keskustelualueen soittopelejä juuri ollenkaan. Toinen bändeistäni on The Who tribuuttibändi, jossa meillä ei ole kosketinsoittajaa. Olemme tähän mennessä onnistuneet taitavan soolokitaristimme avulla saamaan toimiviksi monia perinteisesti syntikalla soitettuja biisejä, mutta olisin nyt itse laulajana ja komppikitaristina kiinnostunut kokeilemaan onnistuisinko soittamaan jotain juttuja koskettimilla.

Olen katsellut torilta erinäisiä pikkumalleja, eli siis sellaisia mitä te oikeat soittajat yleensä pidätte varsinaisen kiipparinne päällä ja soitatte vain yhdellä kädellä. Minua kiinnostaisi tietää pystyykö noiden pikkuvehkeiden soundeilla soittamaan esim. who are youn intron? Pienikokoinen pitää olla siksi, että roudattavaa on keikoille muutenkin riittävästi ja kun tuolla soittaisin siis vain joissakin biiseissä joitakin pätkiä.

Voi tarjota perustellen omaansakin ostettavaksi, mutta mieluiten toivoisin kantaa siihen olenko ajatuksineni ollenkaan oikealla tiellä.
Enemmän tunteella kuin taidolla.
Exhausted
26.11.2012 18:36:41

mik: pystyykö noiden pikkuvehkeiden soundeilla soittamaan esim. who are youn intron?

Who Are You:n intro - kuten myös koko biisin taustalla pyörivä kuviohan on oikeasti kitara prosessoituna syntikan filtterin läpi. Tosin ehkä se menisi täydestä jollain MicroKorgilla pimputettuna? Bändille voi olla vaikeata pysyä syntikan tahdissa, mutta jos ajattelee sitä pelkkänä introna, niin sitten se on ihan toteutettavissa.
s4ntt_
29.11.2012 17:46:22
Mulla olisi hakusessa joku pikkusyntikka. Käyttäisin kotona midi kontrollerina ja vääntäisin jotain omaa ja livenä poppi/tekno kuvioiden toistamiseen. Olen katsellut Microkorgia, Novation Mininovaa ja Alesis micronia, muita saa ja pitää ehdotella! Budjetti liikkuu siinä 300e tienoilla. Minkämoinen pitäisi sitten hommata?
AnteroJokinen
04.12.2012 21:52:13

Ostin juuri Korg Krome 88:n. Tykkään paljon!

Mutta minkäslaiset kajarit tuohon pitäisi hommata? Niin kotisoittoon, kuin treeniksellekin. Oon ihan newbie näiden spiikkereiden kanssa...
www.anterown.blogspot.com www.anterolegato.blogspot.com
Synastikki
06.12.2012 19:51:03

Jos treeniksellä on PA ni sitten sillä kannattaa vedellä... Kotona oikeestaa mikä vaa miellyttää... Kotona saattaa riittää ihan kuulokkeetkin.
Music is an agreeable harmony for the honor of God and the permissible delights of the soul.
Quru
07.12.2012 18:13:30
Meikäläinen soittelee kotona KRK Rokit G2-studiomonitoreiden läpi. Hyvältä soundaa, ovat aktiivit ja sopivat kompaktit. Ja kyllähän niillä miksaileekin, jos semmoiselle on tarvetta. Omani ostin Jyväskylän Musikantista, 290e pari.
Kakka roiskusi.
-Zappa-
19.12.2012 15:22:39
6v. pojalle pitäisi saada joku kosketinsoitin. On nyt muutaman kuukauden käynyt pianotunneilla ja kotona treenannut mun vanhalle Yamaha shs-10:lla. On siis ihan aloittelija. Opettaja tuumasi, että akustinen olisi paras ja niinhän se tietysti on. Muutamalla satasella kuulemma saisi jo ihan hyvän. No, äitinsä ei vissiin halua sellaista sinne ja en tiedä osaisivatko ne edes pitää siitä kovin huolta siellä (siis viritykset jne.).
En nyt aluksi viitsi sitä muutamaa satasta enempää laittaa, kun en ole ollenkaan varma kauanko innostus kestää. Myöhemmin tietysti ostetaan kunnon soitin tarpeen mukaan. Painotettu koskettimisto lienee se tärkein ominaisuus. Mitäs te suosittelisitte?
AnteroJokinen
20.12.2012 17:29:16

-Zappa-: 6v. pojalle pitäisi saada joku kosketinsoitin. On nyt muutaman kuukauden käynyt pianotunneilla ja kotona treenannut mun vanhalle Yamaha shs-10:lla. On siis ihan aloittelija. Opettaja tuumasi, että akustinen olisi paras ja niinhän se tietysti on. Muutamalla satasella kuulemma saisi jo ihan hyvän. No, äitinsä ei vissiin halua sellaista sinne ja en tiedä osaisivatko ne edes pitää siitä kovin huolta siellä (siis viritykset jne.).
En nyt aluksi viitsi sitä muutamaa satasta enempää laittaa, kun en ole ollenkaan varma kauanko innostus kestää. Myöhemmin tietysti ostetaan kunnon soitin tarpeen mukaan. Painotettu koskettimisto lienee se tärkein ominaisuus. Mitäs te suosittelisitte?

Alle 300e digipianoja painotetuilla koskettimilla on vähän vaikea löytää. Halvimpia mitä löysin nyt ihan superpikaisesti katsottuna, oli käytetty 76 koskettiminen Yamaha: http://www.tori.fi/kymenlaakso/Yama … _digipiano_5080051.htm?ca=7&w=3

ja tämä Yamaha http://www.huuto.net/kohteet/yamaha-digital-piano/248420884?ref=gl

ja tämä setti http://www.thomann.de/fi/hemingway_dp201_na_set.htm

Ehkä tuo 350e hintaluokka olisi se oikea?
-Zappa-
20.12.2012 23:08:44
AnteroJokinen: Alle 300e digipianoja painotetuilla koskettimilla on vähän vaikea löytää. Halvimpia mitä löysin nyt ihan superpikaisesti katsottuna, oli käytetty 76 koskettiminen Yamaha: http://www.tori.fi/kymenlaakso/Yama … _digipiano_5080051.htm?ca=7&w=3

ja tämä Yamaha http://www.huuto.net/kohteet/yamaha-digital-piano/248420884?ref=gl

ja tämä setti http://www.thomann.de/fi/hemingway_dp201_na_set.htm

Ehkä tuo 350e hintaluokka olisi se oikea?

No ehkä sitä sitten voisi ajatella, että 500e olisi ihan maksimi. Siis siihen hintaan mukaan jo joku telinekin, jos ei mukana tule.
Siihen hintaan ainakin löytyy Yamahalta, Korgilta ja Casiolta malleja. Nyt kun mietin niin ehkä voisin uutena ostaa, olisi sitten takuukin. Mitenkäs nämä, vai onko jotain muita parempia vaihtoehtoja?:

http://www.thomann.de/fi/yamaha_p_35_b.htm
http://www.thomann.de/fi/korg_sp170_s_wh.htm
http://www.thomann.de/fi/casio_cdp120.htm
http://www.thomann.de/fi/casio_px135_bk_privia.htm

Täytyy tietysti käydä vielä testaamassa itse, mutta jotain suuntaa olisi kiva saada etukäteen. Itse päädyin keväällä ostamaan Rolandin, joka tuntui kaikin puolin parhaalta, mutta nyt ollaankin kyllä ihan eri hintaluokassa.
AnteroJokinen
21.12.2012 22:49:55

On varmasti nuo 500e Yamahat ja Casiot hyvää laatua. Luulisi menevän vuosia.

En tarkemmin katsonut PX3 ja PX135 eroja, molemmat ovat 498€ Thomannilla. Voisit itse tehdä researchia ja katsoa erot. Molemmat vaikuttaa hyviltä.
Kousi
03.01.2013 00:39:54 (muokattu 03.01.2013 20:05:27)
Onko missään käytetyissä n. 200 euron (tai alle) synissa/kiippareissa uskottavia tai kelvollisia huilu, koto ym. ethnisiä soitinääniä? Torilla olisi yksi edullinen Korg X5, löytyykö tuosta? Tai Roland Juno-D:stä? Esittelyvideoissa harvemmin tuollaisia saundeja esitellään.
Janus
04.01.2013 20:30:27
IlleonKali: Onko missään käytetyissä n. 200 euron (tai alle) synissa/kiippareissa uskottavia tai kelvollisia huilu, koto ym. ethnisiä soitinääniä? Torilla olisi yksi edullinen Korg X5, löytyykö tuosta? Tai Roland Juno-D:stä? Esittelyvideoissa harvemmin tuollaisia saundeja esitellään.

Kävisikö joku dedikoitu ysäriromplerimoduli, esim. E-Mu Proteus 3 World, Planet Earth (tai Carnaval), tai jopa Roland JV-1010 laajennettuna SR-JV80 World -laajennuksella? Joku tuollainen voisi istua budjettiin, mutta ei välttämättä kävele syliin ihan heti, voi joutua metsästämään.

Tietty, jos laittaa asiallisen ostoilmoituksen (lue: huolellisesti speksatut, kelpaavat vaihtoehdot ja realistinen hintatarjous), en pitäisi yhtään mahdottomana, että tuollaista modulia tarjottaisiin: modulit on aikanaan olleet standardi studiokäytössä sämplepohjaisten soundien paletin laajentamiseksi, mutta nykyisin softa on ajanut helppokäyttöisyydessä ja äänenlaadussa noista ohi. Joku äänituotantoon/mainosmusaan erikoistunut studio saattaisi ihan mahdollisesti pitää jotain tuontyyppistä modulia räkintäytteenä, mutta virrat eivät ole käyneet päällä vuosiin...
-Zappa-
05.01.2013 15:33:35
AnteroJokinen: On varmasti nuo 500e Yamahat ja Casiot hyvää laatua. Luulisi menevän vuosia.

En tarkemmin katsonut PX3 ja PX135 eroja, molemmat ovat 498€ Thomannilla. Voisit itse tehdä researchia ja katsoa erot. Molemmat vaikuttaa hyviltä.

Kiitos avusta!
Hommasin nyt tuon PX135:n, koska PX3:ssa ei ollut omia kaiuttimia. Yamahan halvemmat ei oikein vakuuttaneet.
AnteroJokinen
05.01.2013 19:24:15

-Zappa-: Kiitos avusta!
Hommasin nyt tuon PX135:n, koska PX3:ssa ei ollut omia kaiuttimia. Yamahan halvemmat ei oikein vakuuttaneet.

Ahaa se oli niissä erona. Eipä mitää! Hyvä että homma hoitu.
VaanJapi
12.01.2013 00:18:59
Itsellänikin olisi peli hakusessa. Painotetulla koskettimistolla oleva keikkapiano olisi hakusessa. Ensisijaisesti pianonpimputukseen, mutta alkaneiden bänditoimintojen myötä soundikirjaston tulisi olla myös vähän kirjavampi (laatu urut ja viulut...?).

Mielessä olisi pidempiaikainen hankinta, joten laadun tulisi olla taattu. Mutta kuten opiskelijalta voi olettaa, hinnan ei täydy olla kovin suuri! Musiikkikauppaan en ole vielä ehtinyt lähteä testailemaan eri malleja ja merkkejä. Digipianoista kokemuspisteitä on täys nolla, joten kokemuksen esimerkit olisi toivottavia. Terminologiakaan ei ole kovin vakuuttava kyseisestä aiheesta.

Clavian soittimet ovat herättäneet syvästi mielenkiintoa, olisiko näistä kokemusta? Siis hintaluokan alle 2000€ soittimista....
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)