Aihe: Kalliit käytetyt
1 2 3 4 541 42 43 44 45105 106 107 108 109
Bronks
06.07.2012 18:00:17

Taas on Korg SV-1 tarjolla vitosen kalliimmalla kuin uusi vastaava.

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=652591#comments
Don't take me serious, I'm just playing.
Exhausted
06.07.2012 21:23:08

Onhan se kuitenkin vintage-koskettimisto
Derek
06.07.2012 23:02:50
Taas on Korg SV-1 tarjolla vitosen kalliimmalla kuin uusi vastaava.

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=652591#comments

Uusi ei ole niin retro, eikä varsinkaan so Candy :)
Näyttää muutoinkin olevan kunnon kesä-alet torilla käynnissä.
JPQ
07.07.2012 13:33:55

teroyk: Ei ole kallein. Itselläni on kokemus, että Yhdysvaltain postilaitos on kallein. Tuntuu, että mikään ei liiku rapakon tällepuolelle alle 100 dollarin.

Minulla ei ole kun suomen postista kokemusta sanoisin että en usko että yhdysvaltojenkaan posti kallein olisi.
ps. pienten ja kevyiden juttujen lähetys järjettömän hintaista Itelllan kanssa muutta muuten en valita.
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Kaakatus
13.07.2012 15:18:57
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=654025

Technics KN 1200

"Myyd.erittäin siisti Technics KN 1200 kosketinsoitin ja teline.Ollut vähäisessä
kotikäytössä.Mukaan tulee kasa komppilevykkeitä.(Maksoi uutena n.1600e)"

Soitin arvostelu Keyboard Player Magazinessa -94, eli taitaa olla valuutat menneet sekaisin. Technicsin komppivehe, 32-ääninen polyfonia 430e

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=654267

Korg TR 61

"Ei muuta vikaa kuin kuulokeliitännässä kosketushäiriötä ja jotain kosmeettista naarmua mutta kuulokeliitäntää pystyy käyttämään jos ei hirveästi piuhaa revi.

Mukaan kova laukku joka on tähänkin asti pitänyt soittimen hyvässä kunnossa keikoilla ja reenikämpällä."

Pikkuvikainen keikkapeli vaatimattomaan 699e hintaan. M50 on ollut 600e kieppeillä jo pidemmän aikaa.
Soitetaan nopeammin kuin osataan.
Kiipparikassa
13.07.2012 23:11:52
Älähän nyt! Tr toimii muuten moitteettomasti ja on ulkoisestikin hyvässä kunnossa. Ja onhan tuo triton-sarjalainen eli paljon parempi kuin joku M3:een pohjautuva budjettisyna...vai? Mutta onhan tuota jo kahdesti siltikin kysytty eli mielestäni ihan sopivan hinnan laitoin. :D
"Miksi tehdä tänään jotain, minkä voit huomenna jättää tekemättä ja ylihuomenna teettä jollain toisella?"
JPQ
14.07.2012 00:14:47

Kiipparikassa: Älähän nyt! Tr toimii muuten moitteettomasti ja on ulkoisestikin hyvässä kunnossa. Ja onhan tuo triton-sarjalainen eli paljon parempi kuin joku M3:een pohjautuva budjettisyna...vai? Mutta onhan tuota jo kahdesti siltikin kysytty eli mielestäni ihan sopivan hinnan laitoin. :D

Trässä sentäs aftertouch tietääkseni lisäksi saa joskin harvinaisen samplauslaajennuksen joten minusta ikä ei saa olla suoraan vain hintaa laskeva asia.
ps. näyttääkin paremmalta.
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Kaakatus
14.07.2012 12:49:42
Kiipparikassa: Älähän nyt! Tr toimii muuten moitteettomasti ja on ulkoisestikin hyvässä kunnossa. Ja onhan tuo triton-sarjalainen eli paljon parempi kuin joku M3:een pohjautuva budjettisyna...vai? Mutta onhan tuota jo kahdesti siltikin kysytty eli mielestäni ihan sopivan hinnan laitoin. :D

No ehkä tässä oli pointtina se, että vastaavat soittimet menee edullisemmin. Kumpaa näistä karvalakkimalleista pitää parempana on sitten oman fiilistelyn varassa. Triton LE pyörii jo alle 400e hinnoissa ja TR:ää näkynyt 500e hintaan. Jos joku tuosta haluaa enemmän maksaa, niin sinähän siinä voitat. :)

@JPQ: Monelle voi painaa esim. iso kosketusnäyttö ja käyttökelpoiset pianot enemmän. Ihan makuasioita, itse jatkan edelleen 90-luvun työasemani kanssa taistelua! :)
Soitetaan nopeammin kuin osataan.
Kiipparikassa
14.07.2012 15:22:23
Muistuttaisin vielä että tr:llä on paljon enempi uskottavuutta hevipiireissä ku jollai avaruusaluksen näkösellä mötikällä joka näyttää siltä ku siinä ois liimattu kaks levyä vituilleen :D Ja oha tr:ssä vielä M1-pianosample ni repikää siitä perkele! Ja halvemmalla en tuosta itse luopuisi. Jos ei mene niin pidän kaapin pohjalla pahan päivän varalle :)
Viina on viisastenjuoma mut ei tee pahaa tyhmällekkää.
cyberiad2001
17.07.2012 21:15:57

TR on ihan kova peli tänäkin päivänä...soundi on tukevimmasta päästä näitä nykydigitaaleja...M50 on enimmäkseen silkkaa kihinää siihen verrattuna. Täydentävät kyllä hyvin toisensa set-upissa...mutta TR on kyllä huomattavasti tymäkämpi soundimaailmaltaan.
Prophet
18.07.2012 15:40:25
cyberiad2001:soundi on tukevimmasta päästä näitä nykydigitaaleja...M50 on enimmäkseen silkkaa kihinää siihen verrattuna.

Tarkempaa analyysiä tuosta väittämästä.
cyberiad2001
18.07.2012 18:27:32

No pistä raudat vierekkäin ja vertaa saman äänentoiston kautta. M50 on kyllä kirkas ja heleä, mutta ylemmät bassotaajuudet loistaa poissaolollaan verrattuna TR:ään. Saahan niitä EQ:ta säätämällä soundikohtaisesti paranemaan, mutta TR:n filtterit ja yleensä koko soundiarkkitehtuuri tuottaa paljon laajemman skaalan alataajuuksilla ja alemmilla keskitaajuuksilla. Tämähän on sekä hyvä että huono asia; M50:n leadit leikkaa varmaan mahtavasti tuplabasari-ripulin yli ja siksi kai siitä hevijampat niin tykkääkin. TR:n pad-tyyppiset soundit aiheuttaa tarvittaessa melkein pienen maanjäristyksen, mikä ei tietenkään ole hyvä perusbändisoitossa... Itse olen käytellyt laitteita proge- ja synteettisemmässä seurassa keikoilla ja studiossa ja kyllä niissä selvä ero on...kumpi on se parempi, riippuu tietty tarkoituksesta ja ympäristöstä. Mutta mun mielestä laitteissa on tällainen perusero, varsinkin preseteillä mentäessä.

Sama homma oli muuten aikoinaan Korgilla M1 ja O1 sukupolvenvaihdoksessa... O1 oli huomattavasti kirkkaampi peli noin lähtökohtaisesti.
Prophet
18.07.2012 19:14:57
cyberiad2001: Sama homma oli muuten aikoinaan Korgilla M1 ja O1 sukupolvenvaihdoksessa... O1 oli huomattavasti kirkkaampi peli noin lähtökohtaisesti.

Hyvä perustelu. Mitenkäs T- ja N-sarja oiwaan verrattuna?
cyberiad2001
18.07.2012 22:07:57

Mä kampasin Oiwan niin perusteellisesti ja opettelin sekvensserin tappiin asti, että pärjäsin sillä niin kauan, etten kehtaa tunnustaakaan :) Ostelin vaan räkkivehkeitä ja analoogeja rinnalle ja uudempiin työasemiin tutustuin kunnolla vasta nyt tällä vuosituhannella ja M50:stä on muodostunut seuraaja Oiwalle sekvensseripuolella. N- ja T-sarjat on jääneet siten syvällisemmin korkkaamatta, joten niihin en uskalla sanoa juuta enkä jaata. Varmaan täältä löytyy mielipiteitä, uskoisin...
tipi2112
19.07.2012 00:18:58
Tuo cyberiadin luonnehdinta oli just osuva ja pätee mun mielestä hyvin myös Rolandin JV/XP sukupolven eroon verrattuna Fantom sarjaan joita olen itse paljolti soitellut.

Nimenomaan myös tuo bändin volyymin / tyylilajin maininta kanssa. Hevissä tarvitaan jotain tuhdimpaa kuin nämä nykyiset soundistandardit Rolandilla ja Korgilla. Muussa pop/rock linjassa olen huomannut että Fantom soundeilla pärjää oikein hyvin.
JPQ
19.07.2012 12:35:27

Kaakatus: No ehkä tässä oli pointtina se, että vastaavat soittimet menee edullisemmin. Kumpaa näistä karvalakkimalleista pitää parempana on sitten oman fiilistelyn varassa. Triton LE pyörii jo alle 400e hinnoissa ja TR:ää näkynyt 500e hintaan. Jos joku tuosta haluaa enemmän maksaa, niin sinähän siinä voitat. :)

@JPQ: Monelle voi painaa esim. iso kosketusnäyttö ja käyttökelpoiset pianot enemmän. Ihan makuasioita, itse jatkan edelleen 90-luvun työasemani kanssa taistelua! :)

Minulle piani painasi ehkä vähän enempi joskin softasta ottasin vamaan aika helposti pianoäänen itse mielummin joskin vielä ei ole softana pianoääntä joka täysin miellyttää.
(NI akoustik piano sarjan pianot aika kauheita,ja logicin pianoissa taas samaa tasoa rajoituksia kuin rautalaiteissakin). No noin kaksi hyvää pianoääntä tarttis toisen tiedän kyllä jo mutta valitettavasti vuosia menee että sen saavuttaa muut äänet niin paljon olennaisempia.
ps. tosin minusta vielä nyky korgienkaan piano ei täysin täytä minusta käyttökelpoisen pianon vaatimusta.
teroyk
23.07.2012 21:25:38
Prophet: Hyvä perustelu. Mitenkäs T- ja N-sarja oiwaan verrattuna?

Oma kokemus on kyllä, että M1:ssä on kirkkain noista ja laittaisin järjestykseen kirkkaimmasta tummimpaan M1, OI/W, T3 ja N364. M1 ja T3:tä olen aikoinani soitellut samoilla soundeilla ja tuntui, että D/A-muuntimien dynamiikassa oli merkittäviä eroja.
JPQ
23.07.2012 21:54:16

olen kokeillut m1 ja 01/w ja tykkään enempi vieläkin 01/w soundista kuin tr-rackistä. joskin kummastakin en niin paljoa että aktiivi käyttäisin-
M.i.k.key
23.07.2012 22:05:12
JPQ: olen kokeillut m1 ja 01/w ja tykkään enempi vieläkin 01/w soundista kuin tr-rackistä. joskin kummastakin en niin paljoa että aktiivi käyttäisin-

ok, älä sitten käytä.
möllisty
veikkota
30.07.2012 17:44:19
Tämän soittimen tunnearvo on muunnettu suoraan rahaksi :)
http://www.nettimarkkina.com/yamaha-urkupiano/1037013
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)