![]() 23.11.2011 20:29:01 | |
---|---|
Kysytääs tässä samaan settiin aloittelijapohjainen typerä kysymys... Eli kun olen ostamassa ny 88 koskettimista keyboardia (thomann sp-5500) ja vaihtoehtona olisi ottaa sille telineeksi thomanin "lastulevy -rakennelma" tai sitten joku x-teline, niin koska piano itsessään on todella "leveä", eli noin 1350mm niin miten tuollainen pysyy yleensäkään tukevasti x-telineessä, eli riittääkö jos x-telineen leveys ala-asennossa on 1metrin verran ja yläasennossa pahimmillaan alle 0,5m? Esimerkkiteline olisi vaikkapa MILLENIUM KS-2010, http://www.thomann.de/fi/millenium_ks2010.htm Tuo lastulevy -rakennelma tuntuu jotenkin itselle niin väärältä ja kooltaan rajoittavalta. Kiitoksia vastaajille etukäteen | |
![]() 23.11.2011 20:46:44 | |
Riittää se, mutta ei se mikään maailman tukevin rakennelma ole. Kannattaa vaan katsoa mahdollisimman jämäkän oloinen ständi. | |
![]() 23.11.2011 21:31:29 | |
AKWM: Riittää se, mutta ei se mikään maailman tukevin rakennelma ole. Kannattaa vaan katsoa mahdollisimman jämäkän oloinen ständi. Kuitenkin suosittelette mieluummin x-ständiä kuin tuota lautaviritelmää? Käsittääkseni tuohon vaneerijuttuun ruuvataan koskettimet kiinni, mutta x-ständillä ne varmaankin käytännössä ovat ihan vapaasti vain päällä. toki massaa kyseisellä pianolla on 30kg, joten ei se varmaankaan siitä ihan itsestään pois valu tai kaadu. | |
![]() 23.11.2011 21:36:15 | |
Ne lastulevyviritelmät(halvat) saattaa olla tosi vempuloita. Sama pätee myös x-ständeihin usein. Ite ottaisin sen ständin, mutta se on vähän mistä tykkää. | |
![]() 26.11.2011 00:28:58 | |
Tervehdys kaikille, kaipaan mielipiteitä ja neuvoja elämää suurempiin valintoihin. Etsin kosketinsoitinta, joka tulisi suurimmaksi osaksi pianoäänien soittoon kotikäyttöön, mutta olisi kiva olla muitakin hyviä soundeja esim. improvisointiin. Minimissään noin 76 kosketinta, jotta ei tarvitse muokkailla nuoteista luettuja biisejä kun näppäimet loppuu kesken. Mieluiten ottaisin "puoliksi" painotetut näppäimet, että voin jotenkuten siirtää taitoni akustisen pianon pariin, mutta innostuessa tiluttaa menemään vaivattomammin. Hintakatto on noin 800€, mutta jos löytyy kalliimpia, mutta hinta/laatu suhteeltaan huomattavasti parempia, niin mielelläni investoin lisää. Tällaisia yksilöitä löysin thomannilta, mikä olisi näistä paras vaihtoehto? Entä vaihtoehdot, jotka olen missannut, tai ei löydy thomannilta? http://www.thomann.de/fi/kurzweil_sp47.htm http://www.thomann.de/fi/korg_sp250.htm http://www.thomann.de/fi/yamaha_dgx640_c.htm http://www.thomann.de/fi/yamaha_p95_b.htm Minulla on tällä hetkellä Roland EXR-3, jossa tykkään soundeista(/hinta). En tykkää: 1. Koskettimiston tunnusta ja metelistä. 2. Koskettimiston näppäimet ovat hieman leveämmät kuin akustisessa pianossa. 3. Koskettimia on vain 61. 4. Paljon ominaisuuksia, joihin en pääse käsiksi, koska ei ole aikaa syventyä monimutkaiseen käyttöympäristöön. Eli edellä mainittuihin seikkoihin olen parannusta hakemassa uuden soittimen turvin. Kiitos jo etukäteen! :) | |
![]() 27.11.2011 20:59:49 | |
Auttakaa tietämätöntä. Kumpi olisi parempi valinta innokkaalle harrastelijalle Yamaha Tyros4 vai Korg Pro PA-3X76? Olen yrittänyt noita teknisiä tietoja vertailla mutta... | |
![]() 27.11.2011 21:02:09 | |
Kattele youtubesta videoita ja käy kokeilemassa kaupassa. :) sit otat vaan sen mikä houkuttelee enemmän. | |
![]() 29.11.2011 21:53:09 | |
***Petri***:Tuo lastulevy -rakennelma tuntuu jotenkin itselle niin väärältä ja kooltaan rajoittavalta. Hyi helevata, älä missään nimessä osta lastulevyä. Oman ammatin puitteissa voin kommentoida lastulevyvermeistä seuraavaa (pätee myös mm. Ikean huonekaluihin ;): eivät kestä yhtään kosteutta vaan viilutukset tai useimmiten pikemminkin muovipinnoite kuoriutuu nätisti ja koko levyn paksuus turpoaa pahimmillaan kaksinkertaiseksi. Murtumia on mahdoton korjata ja kaikista halvimmat lastulevyviritykset kasataan puutapeilla ja puuliimalla. Lastulevy ei anna tarpeeksi tukipintaa edes liimalla kyllästettynä, joten soittimesi kantava rakenne on pidemmän päälle erikeeper-sauma. Itselläni on ollut se tuplaX-standi milleniumilta, ja vaikka lukkomekanismi oli kömpelö ja perseestä (ja viimeistely tietenkin tuohon hintaan aivan olematonta), oli ständi yllättävän kestävä ja kompakti, jopa roudauskelpoinen. Kesti hyvin vaikka siihen pinottiin päälle Korg Z1 + Doepfer pk88 + muuta roinaa. Itse etsin tällä hetkelä jotain vähemmän kömpelöä ja laadukkaampaa ständiä. Kiinnostaisi tietää mitä kokemuksia ihmisillä on K&M:n ständeistä verrattuna milleniumeihin. Hintaa ainakin on enemmän, mutta onko kyseessä vain samaa euroshopper-tavaraa pakattuna eri kuoriin? | |
![]() 02.12.2011 12:05:35 | |
Välikysymyksenä tähän ketjuun, kun en viitsi aloittaa uutta aihetta: Onko Yamaha P-95:n kosketus (graded hammer) samanlainen kuin Yamahan kalliimmissa keikkapianoissa, kuten P-155:ssa? Mietin, onko vähäisellä koti- ja satunnaisella keikkakäytöllä järkeä hankkia kovin hintavaa. Entisenä aktiivipianistina haluaisin kuitenkin saman tuntuman kuin oikeassa pianossa. Musiikkiliikkeessä testailuun ei oikein ole aikaa välimatkan takia. Kiitos etukäteen! | |
![]() 04.12.2011 13:52:27 | |
Mahtuuko Hammond M3 henkilöautoon? Entä jos sen poikkisahaisi? Olen miettinyt Chevrolet Camaroa tai sedan-mallista Mersu W123:sta. | |
![]() 15.12.2011 12:18:03 | |
Kellään kokemusta tälläsestä laitteesta. Ajattelin nyt vuoden soiteltuani vähän panostaa enemmän soittokamoihin. Olisko toi kannattava hankinta: http://www.thomann.de/fi/korg_pa_50_sd.htm | |
![]() 15.12.2011 19:30:39 | |
Itsekään en viitsi avata uutta ketjua mutta kiinnostaisi muiden kokemukset näistä vermeistä: E-Mu Morpheus (lähinnä tuo formanttimainostus) Korg Radias (siitäkin lähinnä mainostetut formanttiominaisuudet) SOSissa on morpheuksesta ollut vuonna 93 arvostelu mutta sitä ei voi lukea netissä ja missään muuallakaan morpheuksesta ei oikein puhuta kuin geneerisesti. youtube-demot ovat aika kuraa (tuntuu ettei monikaan jaksa perehtyä syvemmin ennen demojen tekemistä vaan vääntelee summanmutikassa nuppeja). Eli siis: onko näissä kummassakaan formanttisynteesiä oikeasti ja kuinka käyttökelpoinen se on? Onko muita oikeita formanttisyntikoita kuin FS1R? Ja vielä kolmantena: kuinka hyvin formanttisyntikoissa voi vapaasti muokata formantteja MIDI CC:nä? | |
![]() 17.12.2011 16:36:06 | |
Moi!! Kaikki tarkkaavaiset. Olen ostamassa tyros 4 soitinta, joku Nikolaos Rovas tarjoaa mulle laitetta hintaan 1700 eur .....joku joka asuu Kreikassa, onkohan huijari....onko kellään tietoo? | |
![]() 17.12.2011 16:37:44 | |
teheinol: Moi!! Kaikki tarkkaavaiset. Olen ostamassa tyros 4 soitinta, joku Nikolaos Rovas tarjoaa mulle laitetta hintaan 1700 eur .....joku joka asuu Kreikassa, onkohan huijari....onko kellään tietoo? Jos jokin kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta, se todennäköisesti ei ole totta. Kakka roiskusi. | |
![]() 17.12.2011 23:20:47 | |
eyeghost: Tervehdys kaikille, kaipaan mielipiteitä ja neuvoja elämää suurempiin valintoihin. Etsin kosketinsoitinta, joka tulisi suurimmaksi osaksi pianoäänien soittoon kotikäyttöön, mutta olisi kiva olla muitakin hyviä soundeja esim. improvisointiin. Minimissään noin 76 kosketinta, jotta ei tarvitse muokkailla nuoteista luettuja biisejä kun näppäimet loppuu kesken. Mieluiten ottaisin "puoliksi" painotetut näppäimet, että voin jotenkuten siirtää taitoni akustisen pianon pariin, mutta innostuessa tiluttaa menemään vaivattomammin. Minulla on tällä hetkellä Roland EXR-3, jossa tykkään soundeista(/hinta). En tykkää: 1. Koskettimiston tunnusta ja metelistä. 2. Koskettimiston näppäimet ovat hieman leveämmät kuin akustisessa pianossa. 3. Koskettimia on vain 61. 4. Paljon ominaisuuksia, joihin en pääse käsiksi, koska ei ole aikaa syventyä monimutkaiseen käyttöympäristöön. Eli edellä mainittuihin seikkoihin olen parannusta hakemassa uuden soittimen turvin. Kiitos jo etukäteen! :) Terve! Multa löytyy tuo SP4-7, meinasin hommata 4-8 mutta roudaukseen se on aivan tuskainen etenkin kun on vielä isompi kuin aiempi vasaradoepferini. Koskettimet ovat ihan siedettävät puolipainotetuiksi näin pianonsoittajan näkökulmasta. Ei ole kamalan kovaääninen, iskun voimakkuutta pystyy hallitsemaan. Hyvä tuo puolipainotetuksi on, mutta huomattavasti mieluummin soittaisin esim nord lead 2:n vasarakoskettimistolla. Siinä on aivan erinomaisesti saavutettu *kevyt* soittotuntuma ja nopea palautuvuus vasaramaiseen tuntumaan. Hintakin toki on aivan eri. SP4-7 käyttöliittymä on todella simppeli ja helppo. opit sen yhden päivän soitolla, joten kaikki pääominaisuudet tulee hyödynnettyä heti. Vähän tuosta koskettimistosta paistaa budjettifiilis läpi (esim. mustat jäykempiä ja eri tuntuisia kuin valkoiset ja koskettimet onton ja kevyen tuntuisia), mutta yhdistettynä soundivalikoimaan (ja PC-sarjan kurzweilien soundien lataamiseen usb:n kautta) tuo on hyvä budjettiratkaisu. Suosittelen, että kuitenkin tilaat tompalta ja kokeilet ja jos ei ole mieleesi niin palautat. Ei kannata tuon hintaista koskettimistoa ostaa ja tyytyä johonkin mikä ei tunnu hyvältä soittaa. Näin minä menettelin. Palautuksesta ei joudu maksamaan itse posteja. | |
![]() 18.12.2011 07:41:03 | |
Onko kukaan tormännyt Tyros 4 kauppojen merkeissä Kreikkalaiseen Nikolaos Rovas. Kyseinen henkilö kauppaa tyroksia 1700 eur....onkohan huijari? | |
![]() 18.12.2011 11:51:46 | |
teheinol: Onko kukaan tormännyt Tyros 4 kauppojen merkeissä Kreikkalaiseen Nikolaos Rovas. Kyseinen henkilö kauppaa tyroksia 1700 eur....onkohan huijari? Kuinkas monta kertaa se on tuota Tyrosta tarjonnut? Kyllä täällä yleensä luetaan viestit, jos vastauksia ei tule, se kertoo yleensä siitä, ettei kukaan tunne ko. tapausta. Kakka roiskusi. | |
![]() 18.12.2011 18:06:36 | |
Quru: Kuinkas monta kertaa se on tuota Tyrosta tarjonnut? Kyllä täällä yleensä luetaan viestit, jos vastauksia ei tule, se kertoo yleensä siitä, ettei kukaan tunne ko. tapausta. Kiitos tiedoista, aattelin että jotain mätää siinä on :) | |
![]() 20.12.2011 21:49:21 | |
intensivelyugly: Kellään kokemusta tälläsestä laitteesta. Ajattelin nyt vuoden soiteltuani vähän panostaa enemmän soittokamoihin. Olisko toi kannattava hankinta: http://www.thomann.de/fi/korg_pa_50_sd.htm Ei juuri tuosta kokemusta, mutta "isostaveljestä" Pa 800:stä kyllä. Moitin vähän sitä, että äänet on saatu kuulostamaan hyvältä rankasti efektejä käyttäen. Yksin soittaen (harjoitellen)ok , mutta bändin kanssa ei tahdo saada soimaan mitenkään. Ja jos saa niin korkeintaan puolen oktaavin alalta. | |
![]() 21.12.2011 09:50:57 | |
teheinol: Onko kukaan tormännyt Tyros 4 kauppojen merkeissä Kreikkalaiseen Nikolaos Rovas. Kyseinen henkilö kauppaa tyroksia 1700 eur....onkohan huijari? Kaverille tarjottiin Ketron Audya kosketinsoitinta 1750€ ja juurikin tuo Nikolaos Rovas. Melkosesti haiskahtaa juttu ja sanoinkin kaverille että kannattaa suorilta unohtaa koko homma. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)