Aihe: Korg M-50
1 2 3 4 5 6
Orbiter
02.11.2010 13:24:48
Casse: Se nuolinäppäin selittynee sillä, että nuoliylös vaihtaa aina seuraavan soundin/parametrin ja nuolialas edellisen soundin/parametrin. Siinä listamuodossa ne soundit nyt vaan menee silleen että seuraava soundi on alempana ku edellinen.

Seki on muuten erityisen kätevää jos ostat pedaalin jonka törkkäät Pedal Switch reikään ja ohjelmoit sen vaihtamaan soundia aina seuraavaksi pedaalia painettaessa.

Joo, nuolinäppäimen toiminta on juuri noin, ts. isommalla järjestysnumerolla olevat soundit ovat alempana listassa ja nuoli ylös kasvattaa sitä valittua järjestysnumeroa... Idea. Taidanpa liimata teipillä omat nuolimerkinnät nappeihin, niin menevät intuitiivisesti sitten :)

Tuota Pedal Switch -temppua voisi vaikka kokeilla. Minulla on M50:een sopiva (yhtä aikaa ostettu) sustain-pedaali, mahtaakohan se soveltua myös tähän soundinvaihto-käyttöön...
Synastikki
03.11.2010 09:47:00

Toimii juu, mutta ei tietenkään toimi samanaikaisesti sustainina ja program change pedaalina... itse käytän kanssa tritonilla tuota systeemiä ja on kyllä helppoa kun kaikki saundit tallentaa vaan yhteen pötköön ja pistää polkien. Miinuspuolena on tietysti, että jos on paljon samoja saundeja biiseissä niin tulee sama saundi tallennettua useampaan paikkaan, mutta se ei loppujen lopuksi ole mikään maata kaatava asia, kun ainahan noita .pcg:itä voi latailla erikseen tilanteen mukaan :)
Music is an agreeable harmony for the honor of God and the permissible delights of the soul. kalamies #51 >-)))>
Casse
03.11.2010 13:55:16

Synastikki: Miinuspuolena on tietysti, että jos on paljon samoja saundeja biiseissä niin tulee sama saundi tallennettua useampaan paikkaan, mutta se ei loppujen lopuksi ole mikään maata kaatava asia, kun ainahan noita .pcg:itä voi latailla erikseen tilanteen mukaan :)

Tohon oon ite käyttäny ratkaisuna sitä että olen tallettanu soundit sekvensseriin aina biisikohtaisesti. Sitte voi ladata biisi kerrallaan sinne tarpeen mukaan ja keikoille voi tehä aina settilistan mukaisen soundilistan. Tälleen ei tartte viedä sieltä combi-puolelta sitä (jo valmiiksi aika rajallista) tilaa :) M50:llä ne sekvensseritiedostot voi sitte vaan ladata suoraan SD-kortilta.
Sinne sekvensseriin pystyy myös suoraan kopioimaan combi ja program soundit efekteineen päivineen. Esim. vanhassa Triton LE:ssäni pystyy sekvensseriin kopioimaan pelkästään combin efektien kera ja programille efektit pitää kopsata käsipelillä.
teenolla
04.11.2010 17:04:10
Minulla saapui koskettimet tänään. Onko muilla runko ihan balanssissa kun on pöydällä. Minulla nimittäin hieman keikkuu ikäänkuin yksi kulma olisi hieman korkeammalla.

Ei nyt isojuttu mutta kuitenkin...
spaze
04.11.2010 18:28:40
teenolla: Minulla saapui koskettimet tänään. Onko muilla runko ihan balanssissa kun on pöydällä. Minulla nimittäin hieman keikkuu ikäänkuin yksi kulma olisi hieman korkeammalla.

Ei nyt isojuttu mutta kuitenkin...

Tarkista nyt vielä se että se itse pöytä on tasainen, tämä on yleinen syy siihen, miksi yksi nurkka ikään kuin on ilmassa.
teenolla
04.11.2010 19:07:52
Tarkista nyt vielä se että se itse pöytä on tasainen, tämä on yleinen syy siihen, miksi yksi nurkka ikään kuin on ilmassa.
On se tasainen, kokeiltu muillakin pinnoilla. Runko näyttäisi olevan kiero. Kaippa tuo pitää vaihtaa perkeles.
spaze
04.11.2010 19:13:49
teenolla: On se tasainen, kokeiltu muillakin pinnoilla. Runko näyttäisi olevan kiero. Kaippa tuo pitää vaihtaa perkeles.

Eikö tuon voi hoitaa jollain huopatossulla?
teenolla
04.11.2010 19:48:13
Eikö tuon voi hoitaa jollain huopatossulla?

Voihan sen. Pitää nyt kattoa, toisaalta tonnin vehkeessä voisi odottaa olevan suora runko....
spaze
04.11.2010 20:10:11
teenolla: Voihan sen. Pitää nyt kattoa, toisaalta tonnin vehkeessä voisi odottaa olevan suora runko....

:D tuo on totta...
JPQ
04.11.2010 20:44:59

spaze: :D tuo on totta...

Niinpä. ja sitä paitsi minusta tehtaan hyvä tietää mokistaan. Kyllä minäkin valitan jos omassa budjetti laitteessani vikaa ilmenee (toivon ettei ja laite on toinen eli Juno-G).
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
teenolla
18.11.2010 17:38:23
Samanlainen kiikkulauta tuli postissa, kaippa se on ominaisuus. Tekee koskettimet vähän huteran oloisiksi.
JPQ
18.11.2010 22:59:34

teenolla: Samanlainen kiikkulauta tuli postissa, kaippa se on ominaisuus. Tekee koskettimet vähän huteran oloisiksi.

Voi en viitsi sanoa mitä koska se epäasiallista mutta hyvä etten edes mennyt katsomaan tuota sillä reissulla (vaikka kiire oli syy) kun Juno-Geen ostin. Hyviä soundejahan tuostakin irtoaa mutta Jotenkin sanoisin tukevan oloinen tämä laitos tuossa mielessä vaikka oma teline onkin mitä sattuu nyt tilapäisesti.
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
samvir
16.01.2011 12:08:15

Ollaan tehty biisejä, kaikki saundit M50 + kitarasta. http://www.facebook.com/pages/Singl … 4080?v=app_178091127385&ref=sgm
"as long as its expensive and comes from the US, its usually OK..."
Ansokki
17.01.2011 21:01:40
Mitenkähän sitä saisi tuosta laitteesta pihalle kunnon Deep Purple-tyyliset säröisät urkusaundit? Meinaan ku en oikein löydä mistään säätöä särölle? Kovasti olen yrittänyt ite kehitellä, mutta kai se nyt pitää tulla tänne kyselemään..
Se toinen urku Combi (joku Distortion organ tyylinen se oli) on aika lähelle mutta jotain sekin jää kaipaamaan.
Ei kellään sattuisi olemaan valmista pätsiä?
Ei se vaihtamalla parane!
Continuub
17.01.2011 21:37:08
Ansokki: Mitenkähän sitä saisi tuosta laitteesta pihalle kunnon Deep Purple-tyyliset säröisät urkusaundit? Meinaan ku en oikein löydä mistään säätöä särölle? Kovasti olen yrittänyt ite kehitellä, mutta kai se nyt pitää tulla tänne kyselemään..
Se toinen urku Combi (joku Distortion organ tyylinen se oli) on aika lähelle mutta jotain sekin jää kaipaamaan.
Ei kellään sattuisi olemaan valmista pätsiä?

Kaikki efektit saat laitettuu kun valitset programin, painat page selectiä ja siitä valikosta "IFX". sieltä löytyy kaikki säröt, rotaryt ja khoorukset.

omaa combia tehdessä kaikki efektit katoaa ja ne pitää ohjelmoida uudelleen täysin sama IFX pitäisi löytyä kombiosiossakin
Ansokki
02.03.2011 17:34:16
Päiviä taas!

Opethin Burdenia soitellaan bändin kanssa ja tein sekvensserissä pianoloopin, joka toimii niinkuin pitääkin, mutta: Mitenkähän saisi loopin siten että se se soi vain muutaman kerran eikä loputtomiin? Keljua painella stoppia kesken soiton ja kun vielä sinä hetkenä soitetut soinnut sammuu töksähtäen.
Ohjekirjasta en ratkaisua löytänyt, olisiko mitään muuta mahdollisuuksia? Voisihan se toki soittaa niin monesti kuin tarve olisi, mutta tulevaisuutta ajatellen näin kysäisen.
Eli siis taustalla soisi pianolooppi ja siihen päälle pitäs soitella viuluja.

Osaisikos joku kertoa miksi editorin plug-in ei cubasessa tunnista M50:tä? Standalone-versio pelittää, mutta siinäkin alussa herjaa ajureita vaikka ne on jo monesti asennettu.
Continuub
02.03.2011 19:34:13
Ansokki: Päiviä taas!

Opethin Burdenia soitellaan bändin kanssa ja tein sekvensserissä pianoloopin, joka toimii niinkuin pitääkin, mutta: Mitenkähän saisi loopin siten että se se soi vain muutaman kerran eikä loputtomiin? Keljua painella stoppia kesken soiton ja kun vielä sinä hetkenä soitetut soinnut sammuu töksähtäen.
Ohjekirjasta en ratkaisua löytänyt, olisiko mitään muuta mahdollisuuksia? Voisihan se toki soittaa niin monesti kuin tarve olisi, mutta tulevaisuutta ajatellen näin kysäisen.
Eli siis taustalla soisi pianolooppi ja siihen päälle pitäs soitella viuluja.

Osaisikos joku kertoa miksi editorin plug-in ei cubasessa tunnista M50:tä? Standalone-versio pelittää, mutta siinäkin alussa herjaa ajureita vaikka ne on jo monesti asennettu.

kokeiles sellasta että soitat vaikkapa pianon oikealla kädellä ja viulut vasemmalla. tai toisin päin.
hieno piisi. kuuntelis tossa ja mun mielest siitä vois selvitä ihan hyvin ilman looppeja/sekkaria. toinen vaihtoehto ois että ohjelmoit koko biisin sekkariin, ni ei tarvi stoppia painella...
JPQ
03.03.2011 14:11:52

samvir: Ollaan tehty biisejä, kaikki saundit M50 + kitarasta. http://www.facebook.com/pages/Singl … 4080?v=app_178091127385&ref=sgm

linkkisi ei vaan tunnu kuin vievän facebookin etusivulle nyt. en tiedä auttaisiko jos menisin tunnuksillani kokeielen myöhemmin...
Ansokki
04.03.2011 13:01:55
Continuub: kokeiles sellasta että soitat vaikkapa pianon oikealla kädellä ja viulut vasemmalla. tai toisin päin.
hieno piisi. kuuntelis tossa ja mun mielest siitä vois selvitä ihan hyvin ilman looppeja/sekkaria. toinen vaihtoehto ois että ohjelmoit koko biisin sekkariin, ni ei tarvi stoppia painella...

Niin että Combin tekisi ja jakaisi koskettimiston? Mikspä ei, mutta tarvitsen aika laajalta alalta pelkkiä viuluja myöhemmin kappaleessa. Sain kyllä pelittämään ihan hyvin soittamalla riittävän monesti ja täts it. Vai onnistuisiko tällä RPPR-hommalla? Ei ole vieläkään selvinnyt että mikä ihme se koko homma on! Jos joku kehtais ihan suomen kielellä kertoo.. Pahoittelen laiskuuttani!
Kaakatus
04.03.2011 17:13:54
Ansokki: Niin että Combin tekisi ja jakaisi koskettimiston? Mikspä ei, mutta tarvitsen aika laajalta alalta pelkkiä viuluja myöhemmin kappaleessa. Sain kyllä pelittämään ihan hyvin soittamalla riittävän monesti ja täts it. Vai onnistuisiko tällä RPPR-hommalla? Ei ole vieläkään selvinnyt että mikä ihme se koko homma on! Jos joku kehtais ihan suomen kielellä kertoo.. Pahoittelen laiskuuttani!

Sitten vaan niitä combeja peräkkäin niin paljon kuin biisi vaatii. Itsellä on performanceja (yamahan tapa ilmoittaa sama asia) helposti kymmenenkin peräkkäin yhtä biisiä varten. Ei tuossa introssa ainakaan mitään ihmeellistä kuulostanut olevan, etteikö splittaus onnistuisi.
Soitetaan nopeammin kuin osataan.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)