Aihe: Hammondin käyttö, huolto ja muu vastaava
1 2 3 4 5
maza
17.12.2008 10:58:36

Volat on samassa, eli täysillä. Elementeistä en tiedä, täytyy tsekata onko vaihdettu. Viimeistään vika löytyy sit varmaan lepan vahvarista...

Virtalähteessä vois kans olla jotain häröö. Kantsii mitata, että ovatko jännitteet kohdillaan. Väsähtäneet suotokonkatkin vois periaatteessa oireilla tuolleen, mutta silloin myös hurina olisi kaiketi lisääntynyt merkittävästi.
Roki
22.12.2008 17:46:10
Moi! Tossa aiemmin puhuttiin generaattorin lukituksesta roudauksen yhteydessä ja olen siitä joskus aikaisemminkin lukenut. Mulla on L-100P aka Porta-B, joka on lähtökohtaisesti roudattavaksi tehty. Oon pari kertaa vilkaissut sisään, mutta en ole varma, onko siinä kelluvaa systeemiä. Eli pitäiskö lukita vai ei? Ja miten se tehdään? Tuntuisi kyllä hassulta, että porta-mallissa olisi jousitus. Neljällä keikalla on ollut nyt mukana ja en ole mitään lukinnut, mutta ei ole ainakaan vielä hajonnut. :-)

Ei siinä samanlaista jousitusta ole kuin isoissa uruissa, eli ei tarvitse lukita. Roudattavuus on kyllä huomattavan mukava mihin tahaansa muuhun malliin verrattuna.

Myös mulla on epäilyn alla pieni tehojen heitteleminen kyseisessä urussa. Täytyy kokeilla tota putkien irrottamista ja takaisin laittamista, jos olisi kontakihäiriö. Sattuuko joku muuten tietämään, lähteekö tässä mallissa ulkoinen signaali etusen vai päättärin jälkeen?

Putket ovat edellisen omistajan mukaan alkuperäiset eli n. 30 vuotta vanhat! Olisikohan aika vaihtaa? Soundi on kyllä hyvä, mutta voisiko olla vielä parempi? Voisiko tehojen heitteleminen johtua vanhoista putkista?

Kyllä noissa muutamassa yksilössä jotka olen laittanut, soundi on selvästi parantunut uusilla putkilla. Ja vaikka muuta väitetäänkin, myös etusputket vaikuttavat ulosannin määrään.

Ja vielä täytyy mainita Leslie 760:stä, josta myös oli aiemmin puhetta. Mulla on kaksi identtistä kaappia, joista toinen soi edellä kuvatun kaltaisesti liian hiljaa. Eli olen samalla signaalilla ja samalla Combo Preampilla ajanut kumpaakin, ja ero on todella selvä. Täytyy ruveta tutkimaan ongelmaa ja haistelemaan, josko elementit olisivat kärähtäneet...

Onneksi noihin draivereihin saa vielä korjaussarjoja. On vaan kuulema hiukan hankala asentaa.
Been there - done that - don't ask.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)