![]() 03.12.2009 00:01:50 | |
---|---|
Minäkin tarvitsisin neuvoja... toivottavasti jaksaatte vielä neuvoa. Kurzweil PC3x:lle aktiivikaiuttimet kotikäyttöön. Laadukasta ääntä haluaisin ja rahaa olen vähän säästänyt jonka ajattelin käyttää näihin (en näitä laitteita ostaa joka vuosi, enkä joka viides vuosi jos olen tyytyväinen). Genelec on tietysti käynyt mielessä. 2 x 8020B: Olen kuunnellut ja bassoa saisi olla lisää. Esim. Wharfendale SW150 subwooferin kanssa kuulosti kaupassa ainakin ihan hyvältä. tai 2 x 8030A ilman subwooferia Lähiaikoina aion ottaa kotiin kokeiltavaksi 8020B, 8030A ja subwooferia. Pelkään että kun olen niin pitkällä ehkä teen kaupat ja haluaisin ennen sitä saada vähän kommentteja... - Onko Genelecit vähän "yliampumista" vain kotikäyttöön syntikan kanssa? Hyviä (ja halvempia) vaihtoehtoja? - Kokemusta Genelecistä tähän käyttöön (siis ei studiomonitorointiin)? Mathias | |
![]() 03.12.2009 00:35:30 | |
En mä yliampumiseksi sanois. Noi on kyllä vehkeet joita ei tarvitse ihan heti olla päivittämässä mihinkään suuntaan. Jos rahaa on niin mikä jottei. "Te ette osaa." -- Tattarisuon konttorin katsastusmies | |
![]() 03.12.2009 01:28:22 | |
Kyllähän Genelecit toimii tohon tarkotukseen hienosti, ovat vaan vähän kalliit. Itse en ole ikinä ollut mikään hifi-harrastaja eikä minulla ole tarvetta miksata julkaisukelpoista tavaraa kotonani, joten tyydyin behringerin kopioihin. http://www.thomann.de/fi/behringer_b2030a_truth_aktivmonitor.htm Hyvältä ne mun korvaan kuulostaa. Lisäksi olen kuullut, että Tannoylta löytyy edullisia ja laadukkaita monitorikaiuttimia, mutta niistä mä en tiedä mitään. http://www.myspace.com/ondskapernasomolmengora | |
![]() 03.12.2009 09:39:02 | |
MB: Minäkin tarvitsisin neuvoja... toivottavasti jaksaatte vielä neuvoa. Kurzweil PC3x:lle aktiivikaiuttimet kotikäyttöön. Laadukasta ääntä haluaisin ja rahaa olen vähän säästänyt jonka ajattelin käyttää näihin (en näitä laitteita ostaa joka vuosi, enkä joka viides vuosi jos olen tyytyväinen). Genelec on tietysti käynyt mielessä. 2 x 8020B: Olen kuunnellut ja bassoa saisi olla lisää. Esim. Wharfendale SW150 subwooferin kanssa kuulosti kaupassa ainakin ihan hyvältä. tai 2 x 8030A ilman subwooferia Lähiaikoina aion ottaa kotiin kokeiltavaksi 8020B, 8030A ja subwooferia. Pelkään että kun olen niin pitkällä ehkä teen kaupat ja haluaisin ennen sitä saada vähän kommentteja... - Onko Genelecit vähän "yliampumista" vain kotikäyttöön syntikan kanssa? Hyviä (ja halvempia) vaihtoehtoja? - Kokemusta Genelecistä tähän käyttöön (siis ei studiomonitorointiin)? Mathias Jos rahkeet (=rahat) antavat myöden, mun mielestäni mikään omaan kotiin hankittu ei ole yliampumista. Yliampumista on mun mielestäni sellainen, joka aiheuttaa muille ongelmia. No tietty kerrostaloasunnossa näin saattais käydä... Mut tuo 8020-pari jää kyllä helposti mopoksi. Helpoimmin sen huomaa pianosaundin kanssa. Koviin iskuihin tulee helposti pieni pieru mukaan, enkä nyt tarkoita, että soittajan ponnistuksen vuoksi... 8030 toimii paremmin. Mä vaihdoin kyllä 8040-pariin, jossa alapää pelaa jo kotikäytössä todella hyvin. Hyvä saundi, eikä pieri. Don't take me serious, I'm just playing. | |
![]() 03.12.2009 10:32:34 (muokattu 03.12.2009 10:36:38) | |
Minustakaan ei kotikäytössä tunneta "yliampumista" jos soitin/soittimet arvokkaita kuten ketjussa mainittu kurzweil. Vähän sama ostaa ison telkan joka paljastaa armottomasti kaapelien laadun ja ostaa silti halvimmat johdot mitkä löytää jne. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. | |
![]() 03.12.2009 20:39:42 | |
MB: Minäkin tarvitsisin neuvoja... toivottavasti jaksaatte vielä neuvoa. Kurzweil PC3x:lle aktiivikaiuttimet kotikäyttöön. Laadukasta ääntä haluaisin ja rahaa olen vähän säästänyt jonka ajattelin käyttää näihin (en näitä laitteita ostaa joka vuosi, enkä joka viides vuosi jos olen tyytyväinen). Tilasin ADAM A5 aktiiviset studiomonitorit 2x25W. Arvosteluja olen lukenut joiltain sivuilta. mutta en ole vielä saanut niitä. Kehuttu on! Itsellä Kurzweil PC3- Piano on viitseliään ihmisen soitin! | |
![]() 04.12.2009 08:50:30 | |
Minusta Genelecit ovat yliampumista sähköpianon soittoon/kiipparin soittoon kotioloissa. Genet on tehty tarkkailukaiuttimiksi, minkä johdosta niissä on tasaisen taajuusvasteen lisäksi kiinnitetty erityistä huomiota mm. erottelevuuteen ja syvyysvaikutelman välittymiseen. Kaiutin on erittäin paljastava ja kliininen. Pienemmissä malleissa bassoalue on tosiaan heikko ja isommat ovat julmetun kalliita. Suosittelen tutustumaan esim. jo mainittuun Behringerin 2030A ja ehkä myös 2031A (isokokoisempi ja "muhkeampi", mutta ....) sekä Tannoyn ja KRK:n perusmalleihin. Jos ostat sokkona niin suosittelen 2030A:ta. Mutta kuten aina: kannattaa käydä itse kuuntelemassa. Uskoisin, että aktiivitarkkailukaiuttimia myyvissä liikkeissa on aina myös sähköpianoita/syntikoita, jonkalaisen voi pyytää kytkemään "koekäyttöön" myymälässä. Ja tässä kun ei huippuhifiä olla hankkimassa niin lähikuuntelu kertoo kyllä riittävästi kaiuttimien laadusta. Jos esim. Behringerien ääni alkaa joskus mättämään niin ne havaintojeni mukaan saa kyllä helposti Huuto.netissä myytyä eikä kovin isoa kuprua siitä itselle rahallisesti tule. | |
![]() 04.12.2009 13:26:37 | |
Kiitoksia neuvoista! Behringerit on kyllä myös kehuttu ja ajateltu mutta mihin voisi päästä kuutelemaan esim. Behringerit (Vaasan lähellä tai Helsingiseuduilla), kuka myy? | |
![]() 04.12.2009 16:53:04 | |
MB: Kiitoksia neuvoista! Behringerit on kyllä myös kehuttu ja ajateltu mutta mihin voisi päästä kuutelemaan esim. Behringerit (Vaasan lähellä tai Helsingiseuduilla), kuka myy? Soundata edustaa Behringeriä ja Tannoyta. JÄlleenmyyjälista: http://www.soundata.fi/index.php?page=jalleenmyyjat Kannattaa etukäteen varmistaa puhelimitse, että liikkeessä on toivomasi laitteiden kokeilumahdollisuus (digipianto tms. ja kaiuttimet). | |
![]() 09.12.2009 22:19:00 | |
En usko että Behring Thruth:ille löytyy tällä hetkellä maahantuoja Suomessa... Puh! Kyllä menee tässä sekaisin.. pitäisi kaikki vaihtoehdot ehtiä kuunnella :-) Kokeilin soitinliikkeessä pieni PA-setti ja se kuulosti aika hyvältä! Viikonloppuna otan kuitenkin kotiin Genelec 8030, Wharfendale SW150 subbari (+ehkä Genelec 8020) ja vielä ADAM A5. Katsotaan sitten... Voi olla että vien kaikki takaisin kun haluaisin myös pieniä PA-settejä ehtiä tarkistaa ennen kuin teen päätöksen. Tämmöistä näyttää myös kiinnostavalta: http://www.power-sound.fi/product_i … acturers_id=71&products_id=1832 http://www.power-sound.fi/product_i … acturers_id=71&products_id=2663 Mitä luulette? Se isompi menee vähän yli budgetti... Yamaha Stagpas 300 haluaisin myös kuunnella + muita vaihtoehtoja (aktiiviset PA-kaapit + pieni mixeri).. Mielipiteitä/neuvoja saa antaa niin paljon kuin jaksaa... | |
![]() 10.12.2009 12:57:05 | |
Behringerin Trutheja suosittelisin lähinnä pahimmille vihamiehilleni, jos kyse on musiikin nauhoittamisesta ja miksaamisesta. Ihan kivan kuuloiset ne oikeasti on ja varsinkin elektronisen musiikin kunnteluun (huom. "kuunteluun") sopii hyvinkin. Mutta jos tarkoitus on todellakin miksata jotain järeämpää tavaraa, niin ei se kyllä ainakaan itseltäni ikinä onnistunut - saman hintaluokan kotistereoillakin taitaa tulla useimmiten pareampaa jälkeä. Kenties Reason-teknoon tai neliraita rokkibändimiksailussa voi tosin toimia. Ongelmana on silti, että niistä on yritetty tehdä liian mairittelevan kuuloiset liian pienillä rahkeilla - omalla kohdallani miksaukset kuulosti aina elottomalta toisista systeemeistä kuunneltuna, Truitheissa taas ei huomannut usein mitään vikaa. Jos kotisoittelusta on kyse tai jos on tarvetta referenssikaiutinparille, niin mikä ettei. Tosin niillä kyllä kuulostaa alataajuudet aina samalta, soittipa sitten bassot synalla, bassokitaralla tai plugia näpärtelemällä. | |
![]() 10.12.2009 21:29:04 (muokattu 10.12.2009 21:38:01) | |
Leikari: Minusta Genelecit ovat yliampumista sähköpianon soittoon/kiipparin soittoon kotioloissa. Genet on tehty tarkkailukaiuttimiksi, minkä johdosta niissä on tasaisen taajuusvasteen lisäksi kiinnitetty erityistä huomiota mm. erottelevuuteen ja syvyysvaikutelman ... Suosittelen tutustumaan esim. jo mainittuun Behringerin 2030A ja ehkä myös 2031A (isokokoisempi ja "muhkeampi", mutta ....) sekä Tannoyn ja KRK:n perusmalleihin. Siinä mielessä mielenkiintoinen lausunto, että em. Behringerit ovat kopioita Genelecin vanhemmista klassikkomalleista 1030 ja 1031. Vanhempia Genejä, etenkin mallia 1029 vaivannut ylikirjas soundi on mielestäni saatu huomattavasti parempaan balanssiin uudessa 8000-sarjassa. Kaiuttimia on kehuttu melkeinpä joka paikassa. 8020-mallistakin kyllä lähtee soittokäyttöön ihan tarpeeksi bassoa; miksatessa voi subbanen olla tarpeen. Jos rahaa on, niin nämä ovat hyviä kaiuttimia, jotka varmasti säilyttävät arvonsa jatkossakin. Tuossa tonnin hintaluokassa molemmin puolin kannatta myös tsekata ainakin Adam A7 ja Dynaudio BM5A, jotka molemmat oli Gene 8030:n ohella itselläni harkinnassa tarkkailukaiuttimiksi aiemmin syksyllä. Päädyin itse kuitenkin lopulta Dynaudio BM15:iin, astetta isompiin passiivikaiuttimiin, kun sellaiset päätyivät eteeni kohtuulliseen hintaan. Nämä kaiuttimet ovat kuitenkin kaikki ammattikäyttöön suunniteltuja studiomonitoreja, jotka ovat omasta mielestäni turhankin hyviä yhden (laadukkaankin) soittimen vahvistamiseksi kotikäytössä. Mainitut Behringerit riittävät kyllä hommaan oikein mainiosti. Keyboard-vahvistintakin (tai kahta, jos kaipaa stereota) kannattaa harkita, jos aikoo joskus keikkailla. Mainittakoon nyt vielä tuosta 8020:stä että nimim. Bronksin mainitsema tehon vähyys kyllä varmasti voi tulla eteen, jos kaiuttimet ovat sijoiteltuna kauemmaksi ja/tai isossa tilassa ja halutaan konserttiflyygelivolyymejä. Kerros- tai rivitaloon tehoa riittää enemmän kuin tarpeeksi, ja keskikokoisessa omakotitalohuoneessakin kyllä saa korvansa rikki, jos skobet ovat lähellä. | |
![]() 11.12.2009 10:33:13 | |
Genejen "yliampumisella" tarkoitin nimenomaa, että hintaa on liikaa kun vähemmälläkin laadulla soittotarkoituksessa pärjää. | |
![]() 11.12.2009 21:07:29 | |
Kummanko näistä valitsis? Kotisoittoon en kalliimpia tarvitse, jos nuo asiansa jotenkin ajavat. http://www.thomann.de/fi/samson_media_one_5a.htm http://www.thomann.de/fi/behringer_ms40_multimedia_lautsprecher.htm | |
![]() 16.01.2010 19:03:40 | |
Mitäs sanotte tästä? Soittelen pikku-jazz-keikkoja sekä isompia bilekeikkoja. toi vois toimia(?) silloin monarina, pikkukeikoilla en välttämättä muuta tarttis..? Näyttää mielestäni hyvältä..? http://www.thomann.de/fi/the_box_pro_achat_115_ma.htm Ja sama uusiks. | |
![]() 26.01.2010 17:39:05 | |
Hommailin juuri ensimmäisen syntikan ittelleni ja jotenkin pitäis nyt saada ääntäkin ulos. Kuulokkeiden kanssa oon soitellut, mutta ei se tunnu ihan riittävän. Mitäs suosittelisitte pelkkään kotikäyttöön aloittelevalle synistille? | |
![]() 26.01.2010 17:41:49 | |
Muave: Hommailin juuri ensimmäisen syntikan ittelleni ja jotenkin pitäis nyt saada ääntäkin ulos. Kuulokkeiden kanssa oon soitellut, mutta ei se tunnu ihan riittävän. Mitäs suosittelisitte pelkkään kotikäyttöön aloittelevalle synistille? Minkäslaisia äänentoistolaitteita soittimen läheisyydestä jo löytyy? Monelle riittää ihan pc-kaiuttimet tai vaikkapa kotihifi-sarja. Soitetaan nopeammin kuin osataan. | |
![]() 26.01.2010 19:18:47 | |
Hmm, eipä löydy itse asiassa yhtikäs mitään. ;D Kai sitä vois jonkinlaisen halvan mikrosarjan hommata, ois muutenkin käyttöö sille. | |
![]() 27.01.2010 09:41:01 | |
eptupala: Mitäs sanotte tästä? Soittelen pikku-jazz-keikkoja sekä isompia bilekeikkoja. toi vois toimia(?) silloin monarina, pikkukeikoilla en välttämättä muuta tarttis..? Näyttää mielestäni hyvältä..? http://www.thomann.de/fi/the_box_pro_achat_115_ma.htm En tiiä että onko noi isommat t.boxit parempia - toivottavasti - mutta ainakin ne pienemmät kulmamonitoriksi tarkoitetut ovat ihan järkyttävää kuraa. Soundi on tumppu ja ennen kaikkea vehkeiden keikkakestävyys on mummin antiikkimaljakon kanssa samaa tasoa. Humppabändin kolmesta t.boxista kaksi on pimeänä. Kolmas on vissiin kestänyt. Itse en kuuntelematta ja tutkimatta tuollaista ostaisi. | |
![]() 27.01.2010 22:01:18 | |
maza: En tiiä että onko noi isommat t.boxit parempia - toivottavasti - mutta ainakin ne pienemmät kulmamonitoriksi tarkoitetut ovat ihan järkyttävää kuraa. Soundi on tumppu ja ennen kaikkea vehkeiden keikkakestävyys on mummin antiikkimaljakon kanssa samaa tasoa. Humppabändin kolmesta t.boxista kaksi on pimeänä. Kolmas on vissiin kestänyt. Itse en kuuntelematta ja tutkimatta tuollaista ostaisi. Ok.. Olen itselleni aktiivista PA-kaappia hakemassa, budjetti semmoinen 500 €, olisko antaa vinkkejä mallista ja merkistä, kuka vaan..? :) Ja sama uusiks. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)