![]() 12.02.2007 20:29:43 | |
---|---|
Hehheh, no tuskin siitä pelkoa että kovin fiksuja päätöksiä tulen tekemään.. ;) Ei mutta vakavasti puhuen, kyllä mä oon mietiskellyt että mitään ammattilaispeliä en tarvitse, puhumattakaan että olisi sellaiseen varaa. Ja kuitenkin olisi hyvä päästä harjoittelemaan kunnon vehkeellä mahdollisimman pian, siksi näitä halvempia katselen. Tuo CTK-611 alkaa jo syödä motivaatiota jossain määrin. Aivan. Uskoisin kyllä että millä tahansa noista miettimistäni vaihtoehdoista pärjäilisin mukavasti sen pari vuotta ainenkin, kattoo sitten josko on vielä intoa jäljellä ja mahdollisesti tarvetta vaihtaa parempaan. Päätoiminen harrastus tämä soittelu ei tosiaankaan ole, joten siinä(kin) mielessä vähempikin riittää - ainakin toistaiseksi. :) Kuulostaa äärimmäisen tutulta :) joka yö kun meen nukkumaan, heitän pari kirousta tuon Casion niskaan ja sitten pari lentopusua Prokeysille. Jooh. Mustakin tämä on oikeastaan nyt tuntunut hyvältä ratkaisulta: ei mitään ihmevehjettä, eihän tässä osata vielä edes soittaa, tuntuu syntiseltä soittaa jotain supersoitinta näillä taidoilta, ja sitten taas tuntuu inhottavalta jollain Casio CTK-vehkeellä töhnätä. Tämä on just kompakti ratkaisu :) Prokeysillä tuo mielipide on aika rankasti jakautunut, toiset inhoaa ja toiset tykkää. Ei, vaan toiset vihaavat ja toiset rakastavat. Outoa että se on noin jakautunut - musta se kuitenkin johtuu siitä tottumisesta. Minä rakastan koska sain tämän suoraan omaan 24/7 käyttööni - jos olisin pikaisesti naputellut musaliikkeessä, luulisin, että vihaan. Oikeasti. Kun soitin ekat puoli tuntia, aloin tottua ja kun totuin niin jumalaute totuin :D Mun (ja myös paremman puoliskon) kohdalla ite asiassa esim. P70 ja noi Priviat näyttää taas tyylikkäämmiltä kuin Prokeys.. (ihan siisti sekin tosin, ja siniset ledit on aina plussaa!) :D Ja etenkin tuolla puujalustalla PX-110 on minusta tosi kivan näköinen. Khej, joo, mielipidekysymys. Mut tosiaan, noi ledit on uskomattomat :D ja toi pieni diginäyttö, ihmeellinen sekin - outoa, et noin pienet asiat tekee noin paljon. Jees. Onnea hankintaan! Uuden pianon saanti kruunaisikin upeasti koko kuukauden, mennään kihloihin nimittäin reilun kuukauden päästä.. ^^ Ja onnea tuon johdosta! :D aika helmekäs kuukausi. Soitat sitten häämarssin tytöllesi ensi töikses. Minun tyttö on lähinnä mustasukkainen mun Prokeysille ;) Noista Privian puujaloista vielä, olisivat varmasti pirun tukevat ja kätevät, huonekalufiilistä kehiin ja sitä jalkatilaakin + ne polkimet kätevästi (kai poljinpalkki tulisi mukaan, vai olihan siinä sellainen - en muista tark. ..) mutta mun nykyisessä asuinkolossa, huoneessa siis, on ihan liian vähän tilaa moiseen.. Olisinpa saanut tämän sillon kun oli oma kämppä, oli siellä tilaa rellestää, 45 neliötä yhdelle pienelle pojanklopille.. Tehtävä: "Onko tekemättä jättäminen moraalisesti väärin? Perustele kantasi."
..opettaja, en ole vielä tehnyt tehtävää, tutkin sitä tällä hetkellä empiirisesti. | |
![]() 12.02.2007 21:38:56 | |
Ei, vaan toiset vihaavat ja toiset rakastavat. Outoa että se on noin jakautunut - musta se kuitenkin johtuu siitä tottumisesta. Minä rakastan koska sain tämän suoraan omaan 24/7 käyttööni - jos olisin pikaisesti naputellut musaliikkeessä, luulisin, että vihaan. Oikeasti. Kun soitin ekat puoli tuntia, aloin tottua ja kun totuin niin jumalaute totuin :D Aika jännä juttu tuo. Ehkä tosiaan osa haukkujista on sitten vaan kokeillut pikaisesti kaupassa.. Khej, joo, mielipidekysymys. Mut tosiaan, noi ledit on uskomattomat :D ja toi pieni diginäyttö, ihmeellinen sekin - outoa, et noin pienet asiat tekee noin paljon. Joo, mäkin olen aina ihan ihmeissäni kaikista tuollaisista pikkujutuista.. :D Esimerkiksi tuossa mun Wacom piirtopöydässäni on pikkuinen sininen ledi, viimeistelee upeasti kokonaisuuden! :D Tuossa PX-110:ssä viehättää tuo laitteen sirous; hienon näköinen ja kompakti paketti. Etenkin jalustalla, ks. esim. http://www.musik-schmidt.de/osc-sch … dt/catalog/images/Casio_PX110_2.jpg Ja onnea tuon johdosta! :D aika helmekäs kuukausi. Soitat sitten häämarssin tytöllesi ensi töikses. Minun tyttö on lähinnä mustasukkainen mun Prokeysille ;) Hehe, kiitoksia vain! :) Hyvä kuukausi kaiken järjen mukaan tulossa, oli sitten pianoa tai ei. ^^ Noista Privian puujaloista vielä, olisivat varmasti pirun tukevat ja kätevät, huonekalufiilistä kehiin ja sitä jalkatilaakin + ne polkimet kätevästi (kai poljinpalkki tulisi mukaan, vai olihan siinä sellainen - en muista tark. ..) mutta mun nykyisessä asuinkolossa, huoneessa siis, on ihan liian vähän tilaa moiseen.. Olisinpa saanut tämän sillon kun oli oma kämppä, oli siellä tilaa rellestää, 45 neliötä yhdelle pienelle pojanklopille.. Jeps, se on kyl hieno tuo standi. Thomannilta lähtee piano + jalusta (+ kuulokkeet, joita en tarvitse koska löytyy paremmat jo ennestään, mut pelkkä soitin + jalusta tulee kalliimmaksi.. :D) 499e. Tuo poljinpalkki on kyl valitettavasti lisävaruste. :( Mukana tuleva pedaali on varmaan aika kökkö, näkyy tuossa kuvassa olevan. Pikkuinen musta rasia. Mutta sillä pärjäilen kuitenkin ensi hätään hyvinkin, joskus vois vaikka sitten investoida tuohon pedaalipalkkiin: siinä sais kaikki kolme ja vielä half-pedaling -ominaisuuden mukaan. Rahastuksen makua hieman kyl ilmassa, mutta en hirveästi valita tuohon hintaan. :) Mutta täytyy edelleen vielä miettiä ja katella. Joku PX-200 (eli se uusi) ois mahtava varmaan, mutta todennäköisesti aika kallis (mulle) ja eipä tuota vielä varmaan saa muutenkaan hyvään aikaan mistään.. This is my signature. There are many like it but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life. Without me, my signature is useless. Without my signature I am useless. | |
![]() 13.02.2007 14:16:38 | |
Jeps, se on kyl hieno tuo standi. Thomannilta lähtee piano + jalusta (+ kuulokkeet, joita en tarvitse koska löytyy paremmat jo ennestään, mut pelkkä soitin + jalusta tulee kalliimmaksi.. :D) 499e. Tuo poljinpalkki on kyl valitettavasti lisävaruste. :( Mukana tuleva pedaali on varmaan aika kökkö, näkyy tuossa kuvassa olevan. Pikkuinen musta rasia. Mutta sillä pärjäilen kuitenkin ensi hätään hyvinkin, joskus vois vaikka sitten investoida tuohon pedaalipalkkiin: siinä sais kaikki kolme ja vielä half-pedaling -ominaisuuden mukaan. Rahastuksen makua hieman kyl ilmassa, mutta en hirveästi valita tuohon hintaan. :) Jooo, se musta rasia on täys vitsi :/ ostin vastaavan, naurettava juttu että 20€ piti maksaa moisesta. Pitääpi suhtautua pirun varauksella moisiin minilootiin yms. Saman olisin t ehnyt puusta itse, tosin paljon raskaamman ja sitä kautta paremman. Tuo nappula jää jalanpohjaan kiinni ja siirtyy metrejä itsestään pienessäkin ilmavirrassa ja käyttäytyy kuin saippuapala märällä lattialla jos KÄYTÄT sitä, tai edes VILKAISET sitä :I kyllä, ärsytti se vehje :D sainpa purettua. Noh, Prokeys 88n mukana tuli ihan asiallinen pedaali jolla pystyy vähän tamppaamaankin eikä se ole ihan heti matkustelemaan lähdössä. Ehkä noin kilon painoinen mötikkä, metallinen pianotyylin poljin jne. mutta edelleen vähän köykäinen, tai ainakin lähtee pois jalan alta ja on loppujen lopuksi kääntynyt 180 astetta ympäri! Ehkä niitä hyviä ei ole olemassakaan ;) tiedättekös muuten mitä unelmoin tuossa joku päivä? Miksei kukaan ole keksinyt pistää pedaaliin, tai oikeastaan pianoon, sellaista ominaisuutta että kun sen painaa pohjaan, kuuluisi kaikukopan vahvistamat puiset ja huopaiset kolahdukset yms. tekniset soundit jotka oikeassakin pianossa kuuluu ;) se toisi tiettyä tuntua siihen hommaan! ^ aika teksti pelkästä polkimesta, err :D Muttatuota. Ei tässä lisättävää ole. Uusia malleja on aina tulossa lisää, viimeistään silloin kun edelliset on julkaistu.. harmittaa vaan kun noi designit Casiolla ja Yamahalla on vähän sellaisia vaaleita arkisia designejä.. ;D Tehtävä: "Onko tekemättä jättäminen moraalisesti väärin? Perustele kantasi."
..opettaja, en ole vielä tehnyt tehtävää, tutkin sitä tällä hetkellä empiirisesti. | |
![]() 04.03.2007 19:21:24 | |
Sain sitten rahat kutakuinkin kasaan ja tilasin viimeinkin sen soittimen. :) Eilen oli lähtenyt Saksasta matkaan. Ja soitin oli siis Casio PX-110. Nyt vaan ootellaan että laite saapuu ja pääsee treenailemaan. :) Laittelen sitten kommentteja kunhan saan Casion käsiini. Nyt tietysti kohta sitä uutta PX-200:sta saakin sitten tuolta ja samaan hintaan.. :P No, toivottavasti ei sentään. Täytyy ehkä kuitenkin pysytellä pois Thomannin sivuilta ettei rupea sitten heti veettämään.. ;) This is my signature. There are many like it but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life. Without me, my signature is useless. Without my signature I am useless. | |
![]() 05.03.2007 10:37:51 | |
Sain sitten rahat kutakuinkin kasaan ja tilasin viimeinkin sen soittimen. :) Eilen oli lähtenyt Saksasta matkaan. Ja soitin oli siis Casio PX-110. Nyt vaan ootellaan että laite saapuu ja pääsee treenailemaan. :) Laittelen sitten kommentteja kunhan saan Casion käsiini. Nyt tietysti kohta sitä uutta PX-200:sta saakin sitten tuolta ja samaan hintaan.. :P No, toivottavasti ei sentään. Täytyy ehkä kuitenkin pysytellä pois Thomannin sivuilta ettei rupea sitten heti veettämään.. ;) Helpotuksen sanasena haluan sanoa aina uudempi ei ole parempi vaikka valmistaja tai kauppias sanoisi. | |
![]() 05.03.2007 17:12:10 | |
Helpotuksen sanasena haluan sanoa aina uudempi ei ole parempi vaikka valmistaja tai kauppias sanoisi. Totta tuokin tietysti. :) Tosin vanhempien Privioiden pahin puute eli polyfonia on korjattu kerralla kuntoon noissa uusissa; niissä on 128 äänen polyfonia.. No mutta, turhapa näitä jahkata, heh. This is my signature. There are many like it but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life. Without me, my signature is useless. Without my signature I am useless. | |
![]() 12.03.2007 11:09:19 | |
Totta tuokin tietysti. :) Tosin vanhempien Privioiden pahin puute eli polyfonia on korjattu kerralla kuntoon noissa uusissa; niissä on 128 äänen polyfonia.. No mutta, turhapa näitä jahkata, heh. Joo, pysy kaukana sieltä Thomannilta nyt. Minä ainakin olen katsellut siellä kaihoisasti aina jotain ja tsekkaillut rahatilannetta, että pistä banniin vaan se sivu! :D Jokos vehje on tullut? ^^ Onko sinulla ongelmia ruotsinkielen opiskelussa? :( koetahan kiengue.
http://koti.mbnet.fi/rojekti/kiengue/ | |
![]() 12.03.2007 14:52:57 (muokattu 12.03.2007 19:44:12) | |
Joo, pysy kaukana sieltä Thomannilta nyt. Minä ainakin olen katsellut siellä kaihoisasti aina jotain ja tsekkaillut rahatilannetta, että pistä banniin vaan se sivu! :D Jokos vehje on tullut? ^^ Hehehe, juu pitäis kai lopettaa se päivittäinen siellä kuolaaminen vähitellen.. ;) EDIT: Piano tuli haettua. On se hieno, soundi on oikein hyvä etenkin kuulokkeilla. Standi on tukevan oloinen. Kosketuskin on minusta todella hyvä, jotenkin paremman tuntuinen mitä se oikea piano jota olen kahdesti soittanut..? En tiedä, se oli kyllä tosi huonokuntoinen yksilö.. *shrug* Ehkä aavistuksen kevyempi, mikä ei tosiaankaan haittaa minua kun noista jousilörpsyköistä olen siirtymässä. Helpottaa totuttelua. :) Mukana tuli vielä nuottikirja jossa nuotit jopa pedaalinkäytön tarkkuudella soittimen n. 60 demobiisin, jeah! Lähinnä klassista, siinähän sitä ois opettelua. Jaksais vaan noita nuotteja harjotella lukemaan, nykyään se menee yksi nuotti per min tahtia.. :P Pedaali on toki aika ruikula minkä jo kuvistakin arvasi, mutta silti paremman tuntuinen kuin edellinen pedaalini. Joskus ostan varmaan sen kolmen pedaalin kiinteän setin tähän. Semmoista näin alkutunnelmissa. :) This is my signature. There are many like it but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life. Without me, my signature is useless. Without my signature I am useless. | |
![]() 13.03.2007 10:45:01 | |
Hehehe, juu pitäis kai lopettaa se päivittäinen siellä kuolaaminen vähitellen.. ;) EDIT: Piano tuli haettua. On se hieno, soundi on oikein hyvä etenkin kuulokkeilla. Standi on tukevan oloinen. Kosketuskin on minusta todella hyvä, jotenkin paremman tuntuinen mitä se oikea piano jota olen kahdesti soittanut..? En tiedä, se oli kyllä tosi huonokuntoinen yksilö.. *shrug* Ehkä aavistuksen kevyempi, mikä ei tosiaankaan haittaa minua kun noista jousilörpsyköistä olen siirtymässä. Helpottaa totuttelua. :) Mukana tuli vielä nuottikirja jossa nuotit jopa pedaalinkäytön tarkkuudella soittimen n. 60 demobiisin, jeah! Lähinnä klassista, siinähän sitä ois opettelua. Jaksais vaan noita nuotteja harjotella lukemaan, nykyään se menee yksi nuotti per min tahtia.. :P Pedaali on toki aika ruikula minkä jo kuvistakin arvasi, mutta silti paremman tuntuinen kuin edellinen pedaalini. Joskus ostan varmaan sen kolmen pedaalin kiinteän setin tähän. Semmoista näin alkutunnelmissa. :) Voi mätä, minä en tuommoista nuottikirjaa saanut kun ostin käytettynä! Jokin semmonen ois kyllä hyvä. Sen olkkaricasion mukana tuli sellainen mutta siellä oli sellaista irstasta vanhapoppia tms. Ei innostanut. Opettelen jo jotain barokkiBachin Claviereja, hidasta puuhaa mutta olettais että nuotit jäävät päähän ;) Ei se pedaali niin pahis ollut kun laitoin sen lattiaan kunnolla kiinni sinitarralla. Ihan OKsti sillä pärjää! Hmm, oikeaa pianoa en ole päässyt kosketteleen pian puoleentoistavuoteen, alkaa vähän häiritteen.. tuolla ois kyl koulun ruokalan näyttämöllä verhojen takana piano mutta ei perhana - kuka sitä siellä uskaltaa soittaa kun aina joku 50 tyyppiä siinä ruokalassa. Kokeilla toki vois. Onko sinulla ongelmia ruotsinkielen opiskelussa? :( koetahan kiengue.
http://koti.mbnet.fi/rojekti/kiengue/ | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)