Niskamies 19.04.2005 21:05:00 | |
---|
Tulipa tänään tehtyä pikkasen remppaa Rhodekselle. Korjasin kaiuttimen liitoksen, oli kaks kajaria mykkänä, nyt toimii. Sitten viritin pelin. Huomenna pitäisi vähän putsata kieliä yms yms. Rupesi kuulostamaan ton kajarikorjauksen ja virityksen jälkeen niin hyvältä että päätettiinkin pitää Rhodes kotona ainakin toistaiseksi:) Kesällä olisi tarkoitus äänittää yksi levy, ja ajateltiin että olisi hyvälle EP saundille käyttöä, joten Rhodes jäi nyt myymättä. Meitsi on meshissä. |
Fuzzy Boner 19.04.2005 22:57:19 | |
---|
Tulipa tänään tehtyä pikkasen remppaa Rhodekselle. Korjasin kaiuttimen liitoksen, oli kaks kajaria mykkänä, nyt toimii. Sitten viritin pelin. Huomenna pitäisi vähän putsata kieliä yms yms. Rupesi kuulostamaan ton kajarikorjauksen ja virityksen jälkeen niin hyvältä että päätettiinkin pitää Rhodes kotona ainakin toistaiseksi:) Kesällä olisi tarkoitus äänittää yksi levy, ja ajateltiin että olisi hyvälle EP saundille käyttöä, joten Rhodes jäi nyt myymättä. hoho!! Ai ite viritit? oho. hmm. Olet kirjoittanut keskusteluun 7985 kirjoitusta |
Notefix 19.04.2005 23:08:53 | |
---|
oho. hmm. Mennääks kokeilemaan... Mr. Muzak: "ku Note soittaa ni kaikki kuulostaa Whitney Houstonilta" |
Fuzzy Boner 19.04.2005 23:13:31 | |
---|
Mennääks kokeilemaan... Mun rhodesia viritetään ja trimmataan aamulla 4.5 tuntia by ammattilainen joten ihmettelen vaan miten joku saa itekseen sen täysin kuosiin Olet kirjoittanut keskusteluun 7985 kirjoitusta |
Karlsson 19.04.2005 23:17:21 | |
---|
hoho!! Ai ite viritit? oho. hmm. Heh, se onkin kiva urakka.... No, okei, teoriassa Rhodesin virittämine sujuu koti konstein, mutta helevetin hyvä viritysmittari (mallia strobo) on välttämätön. Ellei satu omaamaan megasupererkkimerkkiturbokorvaa. Mä en. Mies, jonka jutuista puuttuu loppuhuipennus.
Ärlä #002-003 |
mr.muzak 20.04.2005 00:14:25 | |
---|
Heh, se onkin kiva urakka.... No, okei, teoriassa Rhodesin virittämine sujuu koti konstein, mutta helevetin hyvä viritysmittari (mallia strobo) on välttämätön. Ellei satu omaamaan megasupererkkimerkkiturbokorvaa. Mä en. Ja vittumaista se silti on, mäkin mielummin maksan ammattilaiselle kuin kulutan omaa aikaani siihen että lopputulos ei juuri parempi ole... |
samulijp 20.04.2005 00:27:15 | |
---|
Paljos muuten kielisoitintenomistajilla menee vuodessa virityskuluihin? Looking for Leslie. |
M.i.k.key 20.04.2005 04:04:39 (muokattu 20.04.2005 04:10:50) | |
---|
Taisi tulla 2000egee tarjonnut katumapäälle... Jos huono päivä koittaa niin tarjoan sen tonnin lähes sokkona, viritystyöstäsi huolimatta... :) Mä lopetan nää hommat! |
baron 20.04.2005 07:19:15 | |
---|
Taisi tulla 2000egee tarjonnut katumapäälle... Jos huono päivä koittaa niin tarjoan sen tonnin lähes sokkona, viritystyöstäsi huolimatta... :) En ymmärrä?? Mä oon joutunut vasten tahtoani soittamaan Rhodesia ja typerä kosketus ja typerä soundi. Mihin sellaista vanhaa röttelöä tarvitaan? Kosketinmuseoon. VAROITUS: Oheinen kirjoitus ärsyttää E C:tä. |
JK 20.04.2005 08:20:42 (muokattu 20.04.2005 08:22:35) | |
---|
hoho!! Ai ite viritit? oho. hmm. Kyseessähän on musiikkialan "Elmo" jos ette ole vielä huomanneet. Oma basso pitää viedä huoltoon kun virityskoneiston resonointiin ei löydy syytä, mutta Rhodesin viritys on Piece of Cake. "Älä kysele, pääset vähemmällä" -A.Anttila |
Niskamies 20.04.2005 08:54:47 | |
---|
Ei se viritys ole niin hankalaa. Kytketään Rhodes Bossin TU-2:een ja aletaan vääntelemään. Kyllähän siinä mukavasti vierähti muutama tunti, mutta nyt on vire kondiksessa. Ei se niin hankalaa ole. Meitsi on meshissä. |
mack the knife 20.04.2005 09:56:49 | |
---|
Ei se viritys ole niin hankalaa. Kytketään Rhodes Bossin TU-2:een ja aletaan vääntelemään. Kyllähän siinä mukavasti vierähti muutama tunti, mutta nyt on vire kondiksessa. Ei se niin hankalaa ole. Ei tuo noin voi mennä. Pianon vire on kompromissi, ei sitä saatana millään mittarilla voi vetää. Mä nyt en pitäny tätä vitsinä, jos se oli, niin ihan hauska. *Jalu muuten mahtuu tyhjään Pringles-tuubiin...Kätevä keino yleisötilaisuuksissa. |
musamies 20.04.2005 10:49:57 | |
---|
Soo soo Baron ;-) En ymmärrä?? Mä oon joutunut vasten tahtoani soittamaan Rhodesia ja typerä kosketus ja typerä soundi. Mihin sellaista vanhaa röttelöä tarvitaan? Kosketinmuseoon. Sellaista vois tarvita esim. studioon. Riippuu vähän mitä musaa vetelee, mutta kyllähän se tietynlaiseen meininkiin on aika kova sana. Laittaa siihen päälle vaikka jonkun Hammond jäljitelmän, niin moni rytmimusiikintyyli futaa aivan kybällä. Rhodesin kanssa ei pääse välttämättä heti sinuiksi varsinkin jos suhtautuu siihen kuin tavalliseen pianoon ja yrittää soittaa sitä samalla tapaa. Mulle jäi siitä mieleen, että se hiukan samantapainen saundiltaan kuin vibrafoni, eikä niinkään kovin pianomainen. |
baron 20.04.2005 11:10:03 | |
---|
Soo soo Baron ;-). Kyllä mä tiedän, että olen toisinajattelija, enkä yritä Rhodesfanaatikkoja käännyttää. Akustista mun mielestä ei voi "kunnolla" millään jäljitellä, mutta jos mä tarvitsen johonkin Rhodessoundia, niin niitä saa kaikenlaisista laitteista, joissa on jopa miellyttävä kosketus. (Lopetan ennenkuin mut hirtetään, en jatka enää aiheesta) VAROITUS: Oheinen kirjoitus ärsyttää E C:tä. |
Fuzzy Boner 20.04.2005 11:21:37 | |
---|
Ai että. Ny on mun rhodes trimmattu ja 442:een viritetty. Siihen phaseri väliin ja avot! Homma toimii! Tuu tänään barska tarkistaa? Olet kirjoittanut keskusteluun 7985 kirjoitusta |
baron 20.04.2005 11:39:42 | |
---|
Ai että. Ny on mun rhodes trimmattu ja 442:een viritetty. Siihen phaseri väliin ja avot! Homma toimii! Tuu tänään barska tarkistaa? Tänään en ainakaan, täytyy katsoa, jos huomenna? VAROITUS: Oheinen kirjoitus ärsyttää E C:tä. |
Karlsson 20.04.2005 11:41:14 | |
---|
Ja vittumaista se silti on, mäkin mielummin maksan ammattilaiselle kuin kulutan omaa aikaani siihen että lopputulos ei juuri parempi ole... Totta. Ja jollain skittavirittimellä jos tuota kotihoitoa yrittää, niin voi jättää väliin, ei tule hullua hurskaammaksi... Mies, jonka jutuista puuttuu loppuhuipennus.
Ärlä #002-003 |
musamies 20.04.2005 11:57:40 (muokattu 20.04.2005 12:00:35) | |
---|
Akustista mun mielestä ei voi "kunnolla" millään jäljitellä, mutta jos mä tarvitsen johonkin Rhodessoundia, niin niitä saa kaikenlaisista laitteista, joissa on jopa miellyttävä kosketus. Rhodes ei mun mielestä jäljittele akustista, vaan se on ihan oma saundinsa. Sillä ei välttämättä kuulosta mitenkään erityisen hyvältä jos rupeaa vetämään jotain Myrskyluodon Maijaa, mikä voi akustisella kuulostaakin hyvältä. PS: Mainio Barooni toi sun varoituksesi tuossa tekstin alalaidassa. Mullakin voisi olla, että Varoitus! Musamiehen kirjoitukset voivat ärsyttää Helsingin metal-, ääni- ja valomiehiä.... |
maza 20.04.2005 13:42:45 | |
---|
Rhodesin voi kyllä virittää viritysmittarin (tosin mieluusti tarkan sellaisen) kanssa. Siinä ei siis siis tarvita venytystä (ts. viritetään intervallit hieman suuriksi ylä- ja alapäässä) toisin kuin normipianossa. Akustisessa pianossahan tämä johtuu kielten fyysisistä ominaisuuksista; jos tätä venytystä ei olisi, piano kuulostaisi paskalta. Odotan innolla Pussyn Rhodes-sooloja, hoho |
Notefix 20.04.2005 13:46:07 | |
---|
Mä oon virittäny pianon joskus pentuna. Enkä viritä enää toiste! Odotan innolla Pussyn Rhodes-sooloja, hoho No, menee rhodes kyllä hukkaan siinä humpassa. Mr. Muzak: "ku Note soittaa ni kaikki kuulostaa Whitney Houstonilta" |