Aihe: Katu-uskottava urkusoundi? (Hammond b3-ish)
1 2 3 4
maza
25.01.2011 11:35:40

Mr.Sit.com: Niin siis perkkaa tarkotin, väsyneenä meni nimet sekasin :) huomasin et se muutenkin vähän hiljentää soundia.

Sekin kuuluu asiaan. Laitat perkussion volumen asentoon "soft", niin soi taas drawbarit samalla volalla.

Tuli mieleen et jos tohon jonkun säröllisen lepasimun laittaa perään, niin sillä saa e-pianoonki särön ja lesliettömän ja lesliellisen soundin balanssiin... :D näin se lähtee tämänkin alan GASitus päälle :D

Jos nyt käytät sitä simua toistaiseksi, niin sen sijaan, että kytket koko mallinnuksen pois päältä, pistä sen sijaan roottorit asentoon "stop".

Vibratoista: VK-7:n vibra väpättää tasan samalla vauhdilla kuin oikean Hammondinkin, eli n. 6,7 hertsiä. Hammondissahan nopeus määräytyy mekaanisesti. Harvemmin pelkkiä vibratoja ylipäätään käytetään, vaan yleisimmät asennot ovat C1 ja C3.
Mr.Sit.com
25.01.2011 12:20:50
maza:
Vibratoista: VK-7:n vibra väpättää tasan samalla vauhdilla kuin oikean Hammondinkin, eli n. 6,7 hertsiä. Hammondissahan nopeus määräytyy mekaanisesti. Harvemmin pelkkiä vibratoja ylipäätään käytetään, vaan yleisimmät asennot ovat C1 ja C3.

C1 olikin se asetus mihin jäin kun kuulosti parhaimmalta. Onhan se tietysti täysin eri kuunnella kuulokkeilla kotona ku treeniksellä PA:n kautta...

Muuten mitenkä ku olis basson särötykseen tarkotuksena hommata jossain vaiheessa pieni n. 5w täysputkinuppi, niin voisiko semmosella vedellä urkuakin vai loppuuko teho kesken? Kun urkua tarviis tietysti puhtaanakin saada tarvittaessa ulos... Siinä tietysti menettää stereokuvan leslieväpätyksestä mut saattais toimia monitorina paremmin kuin pelkät napit korvissa. Mulla ei tietysti muita kaappeja olekaan kuin bassokaappeja, mut 15" humppakuutio kyl varmaan pärjäis urkukaappinakin. EQ:sta vähän bassoa leikaten ainakin.
Ihan vitun sama mä oon vittu rock-stara
Exhausted
25.01.2011 12:29:51

Särötys Leslie-efektin jälkeen kuulostaa oudolta ratkaisulta, mutta kai sitäkin voi kokeilla...
Mr.Sit.com
25.01.2011 14:38:16
Exhausted: Särötys Leslie-efektin jälkeen kuulostaa oudolta ratkaisulta, mutta kai sitäkin voi kokeilla...

hmm totta. Aivopieru.
tonecab
25.01.2011 17:23:31
Mr.Sit.com: C1 olikin se asetus mihin jäin kun kuulosti parhaimmalta.

Aika monessa kloonissa se C1 kuulostaa parhaalta, siinä kun ei kuulu ne virheet niin selvästi Hammondin skanneri-vibraan verrattuna...
A100
26.01.2011 07:27:46
Mr.Sit.com: Mulla ei tietysti muita kaappeja olekaan kuin bassokaappeja, mut 15" humppakuutio kyl varmaan pärjäis urkukaappinakin. EQ:sta vähän bassoa leikaten ainakin.

Kannattaa kokeilla, joku putkinuppi ja bassokaappi voi toimia hyvinkin. Riittääkö 5W vai 50W, riippuu aina ympäristöstä. Jos se ei kuulu, niin silloin se hyvin todennäköisesti ei kuulu.

Ja kokeile myös Vk-7:aa monona PA:n kautta...
jyrkkä ehkä.
maza
26.01.2011 09:26:15

Mökään vaikuttaa vahvistimen tehoa enemmän käytettävien kaiuttimien herkkyys: jos ei ihan puhdasta tartte olla, niin herkillä elementeillä varustetun 4x12" kaapin kanssa viisikin wattia voi riittää yllättävänkin kovaääniseen bändisoittoon. Mutta ei kyllä basson kanssa, koska bassoäänien toisto vaatii paljon enemmän tehoa järkevältä kuulostavan voimakkuuden aikaansaamiseksi.

Paras tulos tuollaisen mallintavan urun kanssa saadaan kytkemällä se aktiivimonitoreihin tai PA:han, mieluiten stereona. Useimmissa tapauksissa monokin piisaa ihan hyvin. Täällä kiipparipalstallakin noista on paljon keskusteltu.

Sitten kun hommaat sen lepasimun, muista kytkeä urun oma simulaattori kokonaan pois päältä. Muuten kuulostaa aika oudolta.
Mr.Sit.com
26.01.2011 11:16:49
maza: Sitten jos hommaat sen lepasimun, muista kytkeä urun oma simulaattori kokonaan pois päältä. Muuten kuulostaa aika oudolta.

Fix'd.
Rock and roll punk hard rock
19.02.2011 20:57:42
Mitä eroa Clavia Nord C1:sellä ja C2:sellä on?
Exhausted
19.02.2011 23:28:29

C2:ssa on ainakin kirkkourut. Olisko siinä myös päivitetty koko saundiengine, eli uudemmat ja toivon mukaan paremmat saundit
Ville.K
22.02.2011 12:46:00

Exhausted: C2:ssa on ainakin kirkkourut. Olisko siinä myös päivitetty koko saundiengine, eli uudemmat ja toivon mukaan paremmat saundit

Ainakin lepamallinnosta olen kuullut kehuttavan paremmaksi.
"No ehkä sinä oot vaan syntynyt sähkörumpaliksi" -Dv
Rock and roll punk hard rock
22.02.2011 21:48:14
Onko tuossa Claviassa minkäänlaisia piano- tai syntikkasoundeja vai onko pelkkiä urkuja?
Continuub
22.02.2011 21:49:51 (muokattu 22.02.2011 21:50:41)
Rock and roll punk hard rock: Onko tuossa Claviassa minkäänlaisia piano- tai syntikkasoundeja vai onko pelkkiä urkuja?

ainakin electro 2 ja 3:ssa on myös pianosaundit. ja 3:ssa on lisäksi samplepohjaisia syntikka/jousi/mellotron/yms.-soundeja

E: niin C1 ja C2:ssa ei mun tietääkseni ole
Matti
23.02.2011 09:28:00
Nord Stagesta löytyy myös synapuoli.
andrei
23.02.2011 15:27:49
Tossa Kurzweil PC3:n leslie-demo, johon on tulossa uuden päivityksen myötä ilmeisesti huomattavasti laadukkaampi simulointi.

http://www.youtube.com/watch?v=tY6wUqzc_WU
Piano on viitseliään ihmisen soitin!
Matti
16.05.2012 10:25:14
Löytyykö kokemuksia Nord Electro 2 + Neo Ventilator -kombosta?
Itseäni häiritsee NE2:sen melko raaka urkusaundi ja halu olisi päivittää johonki, josta lähtee astetta pehmeämpää ja kuplivampaa soundia.
Ventilatoria on paljon kehuttu, mutta kuinka paljon urun lähtösoundi vaikuttaa lopputulokseen?
Viime aikoina olen soittanut jollain Korgin vanhemman sarjan clonewheel-urulla Rotospheren läpi ja fiilis on ollut pelkkään Nordiin verrattuna huomattavasti kotoisampi.
Stiiq
19.05.2012 13:59:20
andrei: Tossa Kurzweil PC3:n leslie-demo, johon on tulossa uuden päivityksen myötä ilmeisesti huomattavasti laadukkaampi simulointi.

http://www.youtube.com/watch?v=tY6wUqzc_WU

Täähän kuulosti jo ihan hyvältä.
[url=http://www.myspace.com/sononova]musiikkia suomen kielellä[/url]
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)