Aihe: Myynnissä Rhodes Mark 1 stage 73.. Miksei kiinnostusta ole??
1 2 3 4 5 6 7
musamies
25.05.2009 20:10:42
Ainakin tähän verrattuna toi keskustelunavaajan Rhodes on edullinen! Tämän toisen myytävän Rhodesin hinta on: 503456 €. Ei voi enää hirveen edulliseksi kehua...

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=323882
j_s
25.05.2009 22:54:32
just. huomaa hinnan yhtäläisyys puhelinnumeron kanssa...oon käyny soittamassa tota Mark viitosta ja täytyy sanoa et oli kyllä paras rhodes jota olen soittanut ja niitä on ollut kyllä lukuisia. vähän samaa fiilistä kuin Mark II:ssa, mutta vielä napakampi tuntuma ja helmi soundi!
toivon, että ko. Mark V löytää hyvän kodin!, tsekatkaapa muuten tää video, siinä C.Corea vetelee just Mark vitosella(tosin Corealla oli Miditetty versio):

http://www.youtube.com/watch?v=MmjZToHAIhE
BaariMikko
25.05.2009 23:00:25

Sitä vaihtelevuuttahan noihin soundeihin haettiin vaihtelemalla, kyllä uskallan väittää että n. 60 biisiä /ilta pelkällä Hammondilla tai Rhodesilla ja 20 keikkaa/kk taatusti puuduttaa pään.

Entäs vaikkapa pelkällä kitaralla, bassolla, fonilla...
http://maihinnousu.net/tellus
baron
25.05.2009 23:28:24

KoskPaavo: Sitä vaihtelevuuttahan noihin soundeihin haettiin vaihtelemalla, kyllä uskallan väittää että n. 60 biisiä /ilta pelkällä Hammondilla tai Rhodesilla ja 20 keikkaa/kk taatusti puuduttaa pään.

Kyllähän ennen heitettiin keikkaa viululla ja klaneetilla ja haitarilla ja kyllä se vaihtelu otettiin piiseillä eikä soundeilla.
Kyllä mä jaksaisin staikkaria vetää 60 piisiä/ilta 20 keikkaa ei viikossa mutta kuukaudessa mutta ei valitettavasti oo tarjolla.
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
musamies
26.05.2009 00:43:08 (muokattu 26.05.2009 01:08:25)
höh kaks viestii...
musamies
26.05.2009 01:08:01 (muokattu 26.05.2009 01:08:48)
Mulla oli tosiaan alakaapillinen MK II:nen ja pidin toki siitäkin. Tiestskariohjelmilla kokeiltuna MK I:stä matkiva saundi on kyllä minun makuuni enemmän ikäänkuin vähän uneliaampi. En tiedä käyttääkö kukaan muu tällästä musiikkitermiä ;-) mut jotenkin Rhodes soi mun korvaan raukean kuuloisesti.

http://www.youtube.com/watch?v=FJpk86TX4v0

Tossa Wurlizerissakin on uneliaisuutta. Tietokoneelta en ole vielä ihan mun mieleistä Wurlizeria löytänyt:
http://www.youtube.com/watch?v=OatWEa2SQf8

Rhodesin mukava unelias ääni - tästä pidän... tieteskään ei noin räikee väri tulis kyseeseen:
http://www.youtube.com/watch?v=ay-lbxrxzFY&feature=related

Kyllä mä jaksaisin staikkaria vetää 60 piisiä/ilta 20 keikkaa ei viikossa mutta kuukaudessa mutta ei valitettavasti oo tarjolla.

Mä en jaksais kantaa sitä :D
dantone
26.05.2009 03:01:18
Syy miksi vintagekoskettimet (tai ylipäätänsä mikään) ei mene kaupaksi juuri nyt on LAMA!! Tai siis taloudellinen taantuma.

Muusikoilla ei ole töitä tällä hetkellä niin paljon kun esim. vuosi sitten. Sehän näkyy jo lukiessa "tori" palstaa. Muusikot joutuvat nyt myydä soittimiaan mitä ovat keräilleet vuosien saatossa sen vuoksi koska keikkaa ei ole tarjolla. Ja koska keikkaa ei ole tarjolla niin muusikot eivät pysty ostamaan niitä soittimia mitä halajavat. Se on oravankierre, joka johtaa siihen että hinnat alenee, ja silti ei pystytä ostamaan..

Asia muuttuu kun pääsemme tästä taloudellisesta lamasta ylitse, ja keikkatilanne paranee.

Kaikki asiaan perehtyneet kosketinsoittajat tietävät kyllä millaista on soittaa aitoa rhodesia. Se jano ei sammu koskaan. Jo pelkästään oikealla soittaessa tulee huomattavasti "paremmin" soitettua, kun huomaa miten sillä soittimella on oma "sielu"

Se on totta että Nordit ym, soittimet ovat keikka käytössä lyömättömiä helppoudellaan ja roudattavuudellaan. Ja nykysukupolven "PA-miksaajat" keikkapaikoilla keskittyvät enemmänkin botnen ja volyymen runsauteen. Sitä ei enää kukaan huomaa yleisössä soittaako kosketinsoittaja oikealla rhodesilla vai esim. Nord kolmosella.

Vintagesoittimia EI kannata myydä tällä hetkellä, ellei ole tietysti pakottava tarve..
kiippariippa
26.05.2009 08:47:49
Kaikki asiaan perehtyneet kosketinsoittajat tietävät kyllä millaista on soittaa aitoa rhodesia. Se jano ei sammu koskaan. Jo pelkästään oikealla soittaessa tulee huomattavasti "paremmin" soitettua, kun huomaa miten sillä soittimella on oma "sielu"

Niin pahuksen totta. En tiedä mikä ihme juttu siinä on mutta jok ikinen kerta kun vaivautuu keikalle raahaamaan Rhodesin niin soittaa paremmin (ainakin omasta mielestään) kuin "purkkiroodoksella". Voi olla että se paremmuuden fiilis on omien korvien välissä vaan mutta tärkeetä tietty on sekin.
Leikari
26.05.2009 08:54:31
dantone:
Vintagesoittimia EI kannata myydä tällä hetkellä, ellei ole tietysti pakottava tarve..

... eikä vintagesoittimia kannata ostaa korkeasuhdanteen aikaan kun niissä on taloustilanteen mahdollistamana hypetyksen boostaama hinta
M.i.k.key
26.05.2009 09:19:38 (muokattu 26.05.2009 09:26:59)
kiippariippa: Niin pahuksen totta. En tiedä mikä ihme juttu siinä on mutta jok ikinen kerta kun vaivautuu keikalle raahaamaan Rhodesin niin soittaa paremmin (ainakin omasta mielestään) kuin "purkkiroodoksella". Voi olla että se paremmuuden fiilis on omien korvien välissä vaan mutta tärkeetä tietty on sekin.

Taikuus hommassa on se että noi vanhat laitteet soittavat itse itseään, siihen eivät uudet punaiset pysty.
Rhodesia ei valitettavasti itseltäni löydy mutta omat Wurlitzer 200A ja Hammond A-100 kuulostaa mun mielestä aika paljon paremmalta kuin Electro3, jolla tosin soitan 95% keikoista.

E: Pakkaa sotkee torille juuri pamahtanut Stage 88 MkI.
möllisty
kiippariippa
26.05.2009 09:22:14
baron: Mun edellisellä pianomaikalla oli himassa Rhodes (en nyt oo varma mikä, kenties Mark II) ja mä jouduin sitä tunneilla soittamaan: Inhottava kosketus ja inhottava soundi.
Saa siitä tykätä, jotkut tykkää kaurapuurosta ja kansantanhuista, mutta miksi mun pitäisi?
Kaikki mitä Rhodesissa on hyvää, tekee Nord paremmin.
Mutta mun mielestä koko epäonnistunut yritys voitaisiin jättää historian erikoisuuksiin.

Ei tietenkään pitäisi tykätä. Kyllä sitä kaikki saavat tykätä mistä tykkäävät. Mutta jos tuommoisessa Mark II:ssa on inhottava kosketus sellaisen soittajan mielestä joka pitää oikean pianon tuntumasta (kuten säkin ymmärtääkseni) niin silloin tekis mieli väittää että ton Mark II:n säädöissä on ollut jotakin häikkää. Tai ainakin tekee mieli kysyä että mikä siinä kosketuksessa oli inhottavaa. Sen ymmärtää hyvin ettei mikään Rhodes oo kosketukseltaan kuin Steinway D johon sormet uppoaa ns. kuin voihin, mutta että ihan inhottava ;) Vahva väite mut kyllä musta hyvin säädetty Rhodes (olipa sitte Mark I tai II) on pianistille sellainen "ihan kiva" peli soittotuntumaltaan vaikka soundi ei miellyttäisikään.

Minkähän Nord tekisi paremmin... no roudattavuus kieltämättä. Ilmeisesti tarkoitat että Nordilla (electro?) myös toi tatsipuoli on parempi? Eli hyvän kosketuksen referenssi on sulla Steinway D ja silti valitsisit Nordin tatsin ennemmin kuin hyvin säädetyn Rhodesin tatsin? Tässä on musta jotakin outoa ;) Toi Nordin tosi hyvä puoli eli roudattavuuskin rupeaa muuten merkittävästi kärsimään sitten kun haluaa paremman kosketuksen siihen Rhodes-soundiin. Siihen sitten Electron sivuun vasarasormiota jolla hoitelee Roodos-soundeja ja roudattava paino lisääntyy aika paljon. Ei ainakaan montaa kymmentä kiloa enää jää väliä aitoon verraten.

Vireessä pysyminen vois olla toinen juttu jonka Nord tekee paremmin. Se vaan että jostain kumman syystä mitä en pysty käsittämään (ainakii electrossa) yläpäässä on alavireisiä ääniä. Törmäsin tähän Rhodesia virittäessäni kun halusin tarkistaa kannattaisiko virittää samaan vireeseen kuin Nord. Perin outoa minusta.

Muita juttuja jotka Nord tekis paremmin (vaikka hiton hyvä peli onkin) en nyt hetkessä ees keksi.
kiippariippa
26.05.2009 09:30:03
M.i.k.key: Taikuus hommassa on se että noi vanhat laitteet soittavat itse itseään, siihen eivät uudet punaiset pysty.
Rhodesia ei valitettavasti itseltäni löydy mutta omat Wurlitzer 200A ja Hammond A-100 kuulostaa mun mielestä aika paljon paremmalta kuin Electro3, jolla tosin soitan 95% keikoista.

Joo nuo laitteet elävät siinä soittajan mukana toisin kuin digitaalivekottimet jotka ovat hyvin elottomia. Wurlikassa toi eläminen on musta jopa vielä selvempää kuin Rhodesissa koska se Wurlin tavallaan hontelompi kotelo resonoi vielä enemmän käsille kun sitä soittaa. Ja jos vertaa Nordin Wurlia ja aitoa asiaa niin kyllä se 200A on paaaaaaljon ärhäkämpi peli kuin tuo sample. Haukahtaa jo melkein ennen kuin sitä koskee ;)

Itsekin soitan electrolla (tosin en Rhodes-soundeja mielellään electron omalla sormiolla) valtaosan keikoista mutta aina silloin kun on sellainen "sopiva" keikka ja miettii viitsisikö rahdata aidon paikalle, kiittää itseään sitten keikan jälkeen.
kiippariippa
26.05.2009 09:44:38
j_s: just. huomaa hinnan yhtäläisyys puhelinnumeron kanssa...oon käyny soittamassa tota Mark viitosta ja täytyy sanoa et oli kyllä paras rhodes jota olen soittanut ja niitä on ollut kyllä lukuisia. vähän samaa fiilistä kuin Mark II:ssa, mutta vielä napakampi tuntuma ja helmi soundi!
toivon, että ko. Mark V löytää hyvän kodin!, tsekatkaapa muuten tää video, siinä C.Corea vetelee just Mark vitosella(tosin Corealla oli Miditetty versio):

http://www.youtube.com/watch?v=MmjZToHAIhE

Kyllä himottais tuommoinen viitonen. Mut ei taida ainakaan tällä haavaa kupeet venyä tommoiseen.

Kokeilemassa olis varmaan kyllä kiva käydä. Vois arvata että vierähtäis soittaessa tovi ja keskustellesa kakskin. Myyjä kun on melkoisen mukava jamppa.
jape2
26.05.2009 12:29:54
Kyllä vintagesoittimet menis kaupaksi kuin ennenkin jos niistä pyydeltäisiin
niiden oikeaa hintaa. Rhodes n.500-800e ja Würlizer 200-500e.
Toivottavasti kukaan ei joudu virittään Würlizeria. Tinaa kieleen, tinaa pois.
Ja sitäpaitsi näissä on myös elektroniikkaa sen putoavan koskettimen, tai
hajoavan pedaalin lisäksi. Onkohan toi Würlizer suurin vitsi mitä kosketinsaralla
on tullut vastaan. Ohut huojuva honotus ja sitä vielä matkitaankin. Ei saakeli.
Tää on niin tätä.
kiippariippa
26.05.2009 13:02:50
jape2: Kyllä vintagesoittimet menis kaupaksi kuin ennenkin jos niistä pyydeltäisiin
Toivottavasti kukaan ei joudu virittään Würlizeria. Tinaa kieleen, tinaa pois.
Ja sitäpaitsi näissä on myös elektroniikkaa sen putoavan koskettimen, tai
hajoavan pedaalin lisäksi. Onkohan toi Würlizer suurin vitsi mitä kosketinsaralla
on tullut vastaan. Ohut huojuva honotus ja sitä vielä matkitaankin. Ei saakeli.

On se elektroniikka ihan hyväkin asia. Aktiivinen etunen omasta takaa sekä suht makoisa tremolo. Totta että Wurlin virittäminen ei herkkua oo mutta hienoviritystä voi hyvin tehdä sitenkin että vaan säätää viritettävän reedin paikkaa hiukan pituussuunnassa. Ei se aina tinaa tartte. Soundi on ohuesta kaukana, leikkaa bändissä läpi ku tauti, ja huojunnan saa pois kun kääntää tremolonamiskaa vastapäivään. Kyl saakeli :)
Thothmes
26.05.2009 13:17:22
Tuolla Dantone puhui viisaasti. Aidolla soittaminen on tosiaan erilaista kuin kopiolla, vaikka välttämättä sitä soundia ei ainakaan bändin takaa tavallinen kuulija erotakaan. Sähköpianolla soittaminen on erilaista kuin akustisella, ja urkumallinnuksella soittaminen on erilaista kuin oikealla Hammondilla vetäminen. Kuulijalle ei ehkä ole eroa, mutta monelle soittajalle on. Ja jos soittofiilis on erilainen, se varmasti vaikuttaa myös siitä soitosta kuuluvaan fiilikseen. Vaikka soundi olisi tasan sama, se vanhan, sielukkaan ja arvokkaan näköinen soitin saattaa saada soittajan pistämään parastaan.

Voi olla että joutuu itsekin Nordiin lähitulevaisuudessa sortumaan roudaus- ja tilateknisten syiden takia, mutta ei aitoa kyllä voita mikään. Rhodesista en osaa sanoa, kun olen oikealla Rhodesilla soittanut varmaankin kolme nuottia :)
jape2
26.05.2009 13:42:08
kiippariippa: On se elektroniikka ihan hyväkin asia. Aktiivinen etunen omasta takaa sekä suht makoisa tremolo. Totta että Wurlin virittäminen ei herkkua oo mutta hienoviritystä voi hyvin tehdä sitenkin että vaan säätää viritettävän reedin paikkaa hiukan pituussuunnassa. Ei se aina tinaa tartte. Soundi on ohuesta kaukana, leikkaa bändissä läpi ku tauti, ja huojunnan saa pois kun kääntää tremolonamiskaa vastapäivään. Kyl saakeli :)

Osta multa sen pariks Paolo Soprani pianohaitari 40-luvulta.
Leikkaa läpi kans...ja on läpiä. Vintage peli.
Tää on niin tätä.
musamies
26.05.2009 23:16:38 (muokattu 26.05.2009 23:18:00)
jape2: Kyllä vintagesoittimet menis kaupaksi kuin ennenkin jos niistä pyydeltäisiin

Jaksaskohan porukka pitää niitä kunnossa jos myyntihinta olis ihan olematon? Epäilemättä mulla olis Würlizer jos sellaisen 200 egellä sais...

Mun mielestä toi on kiva peli:
http://www.youtube.com/watch?v=LXvKFgDVLGw&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=2VEC5rXOXvU&feature=related
kiippariippa
27.05.2009 08:12:39
jape2: Osta multa sen pariks Paolo Soprani pianohaitari 40-luvulta.
Leikkaa läpi kans...ja on läpiä. Vintage peli.

Tuo on varmaan hieno mut mä en harrasta hanuria ;)
M.i.k.key
27.05.2009 09:12:29
musamies: Jaksaskohan porukka pitää niitä kunnossa jos myyntihinta olis ihan olematon? Epäilemättä mulla olis Würlizer jos sellaisen 200 egellä sais...

Mun mielestä toi on kiva peli:
http://www.youtube.com/watch?v=LXvKFgDVLGw&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=2VEC5rXOXvU&feature=related

Jotain hyötyä tästäkin. Mä oon luullut että toi biisi olis Toploader bändin tähdenlento. Mut sehän onkin coveri, hitto.
http://www.youtube.com/watch?v=QtVEPzLT9mw

Tuolla ylempänä arvioitiin kyllä hinnat ihan väärin, ehkä markka-aikana Rhodesin arvio on pitänyt paikkaansa. Saksan tai ihan vaan Ruotsin hintoihin verraten toivoisin että Rhodesit maksais Suomessa n. 500-1300e malista ja kunnosta riippuen. Wurkat maksaa vähän enemmän.
möllisty
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)