Jounzuh 22.03.2009 10:56:16 (muokattu 22.03.2009 10:56:30) | |
---|
Okei, sitten pitää lähteä taas hesaan musakauppaan. "There's nothing to it. You just have to press the right keys at the right time with the right force, and the organ will make the most beautiful music all by itself." - J.S. Bach |
Keyssion 23.03.2009 19:17:13 | |
---|
Auttakaapa miestä mäessä ja heittäkää vinkkiä, mistä löydän laitteen, jossa olisi MIDI Panic nappi? Kontrolloin moduulejani DX7:llani ja aina välillä tapahtuu sitä, että äänet jäävät soimaan ja silloin joutuu sammuttamaan kontrollerin ja käynnistämään uudestaan. Vaikka melko nopea prosessi onkin, ei oikein keikalla ole mukava. |
Synastikki 25.03.2009 10:00:16 | |
---|
Keyssion: Auttakaapa miestä mäessä ja heittäkää vinkkiä, mistä löydän laitteen, jossa olisi MIDI Panic nappi? Kontrolloin moduulejani DX7:llani ja aina välillä tapahtuu sitä, että äänet jäävät soimaan ja silloin joutuu sammuttamaan kontrollerin ja käynnistämään uudestaan. Vaikka melko nopea prosessi onkin, ei oikein keikalla ole mukava. johtuko tämä midijumiuma DX7:sta vai käytettävästä softasta? koska itse olen huomannut että mitä nyt vähän tulee noita softia välillä soiteltua, niin vain yksi tietty softa jätää aina nuotteja pohjaan. Elämässä pitää olla
tilua!
kalamies #51 >-)))> |
Qsine 25.03.2009 18:32:05 | |
---|
Hei! Haussa olisi ihan semmoinen tietokonenäppäimistön kokoinen, parin oktaavin mittainen pikku-midikiippari, jonka kanssa voisin syöttää nuotteja Finaleen oktaavinappulan avustuksella. Käyttö ei olisi sen kummempaa, paristokäyttöisyys (ei -syöppöys) voisi olla tässä tapauksessa plussa. Mistäpä löytyisi ja mihin hintaan? Vai kannattaisiko silti satsata noihin 99 euron midi-kiippareihin, joissa on jo jonkin verran extra-hilivitkutinta nuotinnostyötä ajatellen? "Ensi kuun alussa minä lähden Puolaan, ja jään sinne, siksi aikaa kun asiat sitä vaativat". |
moder 25.03.2009 20:50:59 (muokattu 25.03.2009 20:53:11) | |
---|
Miten ois Korg nanokey? http://www.thomann.de/fi/korg_nanokey.htm (sori, thoman linkki taas) USB-väylään, sieltä imaisee myös käyttövirtansa. Mä käytän nuotin syöttämiseen normaalia 49-koskettimen midi-kiipparia, helppohan se on lätkästä isojakin sointuja kerralla kun on normaalikokoiset koskettimet. Mutta ison tilan vie. Joten uskosin tommosen pienen olevan mitä mainioin tohon hommaan, etenki läppärin kanssa. |
Keyssion 25.03.2009 22:21:09 | |
---|
Synastikki: johtuko tämä midijumiuma DX7:sta vai käytettävästä softasta? koska itse olen huomannut että mitä nyt vähän tulee noita softia välillä soiteltua, niin vain yksi tietty softa jätää aina nuotteja pohjaan. Ihan siis rautalaitteita kaikki :) DX7 ja Sonic Cell. DX:stä johtuu ilmeisestikin. |
Synastikki 26.03.2009 10:12:02 | |
---|
Keyssion: Ihan siis rautalaitteita kaikki :) DX7 ja Sonic Cell. DX:stä johtuu ilmeisestikin. ajatko ihan suoraa midikaapelilla tuon signaalin vai onko jotai muita pönttöjä välissä? Elämässä pitää olla
tilua!
kalamies #51 >-)))> |
Charge 27.03.2009 10:53:40 | |
---|
Miten synasta saa pellolle semmoisen keytaräänen? Mullon Yamaha YPT-400. "I have a...I have a...dvarf? I have the dvarf and I'm not afraid to use him! I need some questions!" "Answers, I think you need answers". |
baron 27.03.2009 18:14:42 | |
---|
Charge: Miten synasta saa pellolle semmoisen keytaräänen? Mullon Yamaha YPT-400. Ei kai keytarissa mitään ääntä ole? Se on vain midiohjain. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
Point 28.03.2009 11:49:59 | |
---|
Pieniä ongelmia Korg Tr:n kanssa. Combinaatiopuolella arpeggiaattori vetelee ihan omiaan. Kaikki alkuperäiset, tehdasmääritellyt arpeggiaattoripatchit ovat menneet ihan sekaisin. Kun painan arp.-napin päälle, alkaa se soittaa jotain ihan järjetöntä kolistelua, ei sitä mitä ennen. Mitäköhän on tapahtunut? Sekoilee jokaisessa combisoundissa. |
Synastikki 28.03.2009 11:56:40 | |
---|
AKWM: Pieniä ongelmia Korg Tr:n kanssa. Combinaatiopuolella arpeggiaattori vetelee ihan omiaan. Kaikki alkuperäiset, tehdasmääritellyt arpeggiaattoripatchit ovat menneet ihan sekaisin. Kun painan arp.-napin päälle, alkaa se soittaa jotain ihan järjetöntä kolistelua, ei sitä mitä ennen. Mitäköhän on tapahtunut? Sekoilee jokaisessa combisoundissa. tämä ei välttämättä johdu arppipatternien solmuun menemisestä vaan saattaa olla että olet overwritennyt jonkun siihen combiin kuuluvan saundin jolloin se arppi tietenkin kuulostaa oudolta. Omassa Korg Tritonissani olen overwritennyt erään bassosaundin pianosaundilla ja nyt jokaisessa combinaatiossa missä kyseinen bassosaundi oli hakkaakin piano erittäin epämiellyttävän kuuloisesti. Elämässä pitää olla
tilua!
kalamies #51 >-)))> |
Synastikki 28.03.2009 11:57:42 | |
---|
baron: Ei kai keytarissa mitään ääntä ole? Se on vain midiohjain. eipä ole kauaa kun Roland Ax-synth tulee markkinoille. Ja onhan meillä Moog Liberation ja muutama muu vehje josta saa jo ääntä ulos. Elämässä pitää olla
tilua!
kalamies #51 >-)))> |
Synastikki 28.03.2009 11:58:05 | |
---|
Charge: Miten synasta saa pellolle semmoisen keytaräänen? Mullon Yamaha YPT-400. mitä meinaat tarkemmin tuolla keytaräänellä? Elämässä pitää olla
tilua!
kalamies #51 >-)))> |
Keyssion 28.03.2009 14:21:39 | |
---|
Synastikki: ajatko ihan suoraa midikaapelilla tuon signaalin vai onko jotai muita pönttöjä välissä? Ihan suoraan midikaapelilla menee signaali. |
Jounzuh 28.03.2009 16:54:37 (muokattu 28.03.2009 16:56:26) | |
---|
"There's nothing to it. You just have to press the right keys at the right time with the right force, and the organ will make the most beautiful music all by itself." - J.S. Bach |
baron 28.03.2009 18:16:26 | |
---|
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
Point 28.03.2009 18:52:07 | |
---|
Synastikki: tämä ei välttämättä johdu arppipatternien solmuun menemisestä vaan saattaa olla että olet overwritennyt jonkun siihen combiin kuuluvan saundin jolloin se arppi tietenkin kuulostaa oudolta. Omassa Korg Tritonissani olen overwritennyt erään bassosaundin pianosaundilla ja nyt jokaisessa combinaatiossa missä kyseinen bassosaundi oli hakkaakin piano erittäin epämiellyttävän kuuloisesti. Aivan, aivan. Kiitos paljon. |
Terzi 28.03.2009 19:09:44 | |
---|
Terzi: http://www.memoryx.net/smarmedflas.html Toimiiko noi kaikki smart media kortit Triton LE:ssä? Minkä kokoinen ois tarpeellista tilata? Miks suurempi on halvempi? Osaako kukaan auttaa mua tän ongelman kanssa? |
Torsti Suomi 28.03.2009 19:51:55 | |
---|
Löytyykö mistään nuottia, tabeja tai videota Santanan Everything's coming our way -urkusoolopätkästä. |
Sam Hotman 29.03.2009 21:58:32 | |
---|
Mikä olisi hyvä kirja pianon soiton aloittelemiseen? Joulunviettosi? ''Ostan ihan helvetisti lahjoja, käytän jenkkimaasturia tyhjäkäynnillä koko yön, lähetän arfikan köyhille kersoille jääpalamuotteja ja koskettelen itseäni joulukirkossa.'' - Jawski |