piiska2 26.11.2008 15:41:01 | |
---|
Soittelis rhodesia tai sämplejä toisella kiipparilla NE3 soundeista ja urkuja NE3:lla? Sekkarin kanssa sitten sais kaikki herkut käyttöön kerrallaan. Toki nykyään tulee kaikki (siis se kaikki vähä) vedetyä heti suoraan audioksi, niin sinällään ihan se ja sama. Tuota olen itsekin ajatellut, varsinkin jos ennestään on OK pianokoskettimistolla oleva mother keyboard. Siihen vain Electro perään...mutta kun ei niin ei. Writing about music is like singing architecture - Elvin Jones |
Fuzzy Boner 27.11.2008 09:31:14 (muokattu 27.11.2008 09:31:36) | |
---|
Eilen yhen biisin loppuklimaksissa vedin Electron tahallaan tilttiin. TOimi hyvin sellanen matala humina-mörinä-meteli. Menee kyllä tosi helposti toi mun vehje tilttiin. Pari nopeempaa sutasua niin prööt |
maza 27.11.2008 10:18:22 | |
---|
Eilen yhen biisin loppuklimaksissa vedin Electron tahallaan tilttiin. TOimi hyvin sellanen matala humina-mörinä-meteli. Menee kyllä tosi helposti toi mun vehje tilttiin. Pari nopeempaa sutasua niin prööt Onhan sulla siinä uusin softa? |
maza 27.11.2008 10:21:55 | |
---|
Sain Rhodesin myytyä... Eli tänään vois hakea C1:n vielä tarkempaan testiin! Vedin eilen taas Hammondilla treeneissä ja täytyy kyllä sanoa, että eroa on kuin japsiromulla ja Mersulla. Vaikka Nordilla saakin etenkin oikean Leslien kanssa pitkälti saman soundin, niin fiilistä ei kyllä korvaa mikään. Etenkään roudausfiilistä. Ps. Tulkaa lauantaina Gloriaan, niin näette ja kuulette Hammondia stagellakin. :> |
Exhausted 11.12.2008 11:56:26 | |
---|
Onko nyt niin, että 61-koskettimiset toisen kehitysversion Electrot ovat poistuneet myynnistä? Isompaa mallia näkyy vielä, mutta 61 koskettimella saa vain uusinta kolmos-Electroa. Muistaakseni Clavialta ilmoitettiin että Electro II myynti jatkuu normaalisti. |
maza 11.12.2008 13:31:07 | |
---|
Mainittakoon että ostin sen C1:n ja se on ihan vitun hyvä ainakin kotisoittelun perusteella. Treeneissä tai keikalla en ole vielä päässyt kokeilemaan. Joka tapauksessa jopa lepasimu tuntuu ensimmäistä kertaa siltä, että pakkotilanteessa sillä tulee toimeen, eikä edes ihan kauheesti vituta. Oletusasetuksilla simu soundasi melkoiselta mulinexiltä, mutta säätämällä kaikki nopeus- ja kiihdytysasetukset minimiinsä, on vaikutelma melkoisen autenttinen! Myös särömallinnus kuulostaa hämmentävän paljon mun 22H:lta. Tarkoitus on kokeilla urkua vielä Leslie 322:n kanssa. Jos soundaa paremmalta, niin kyseinen värkki muuttaa treenikselle ja on tarvittaessa keikkakoneena mukana. Ja lopuksi vielä urkuaiheinen anekdootti, jonka kuulin ystävältäni Ernolta. Mistä tietää, että saksalainen viihdeurkuri on masentunut? Se laittaa Leslien hitaalle. |
Exhausted 11.12.2008 14:31:53 | |
---|
Oletusasetuksilla simu soundasi melkoiselta mulinexiltä, mutta säätämällä kaikki nopeus- ja kiihdytysasetukset minimiinsä, on vaikutelma melkoisen autenttinen! Tämä olikin aika mielenkiintoinen tieto. Onko oikeissa Lepoissa sitten kovasti eroa noilla ominaisuuksilla? Luulisi että ne siellä Nordin tehtaalla asettavat nuo asetukset kuitenkin mahdollisimman "aidoksi" |
maza 12.12.2008 15:25:49 | |
---|
Tämä olikin aika mielenkiintoinen tieto. Onko oikeissa Lepoissa sitten kovasti eroa noilla ominaisuuksilla? Luulisi että ne siellä Nordin tehtaalla asettavat nuo asetukset kuitenkin mahdollisimman "aidoksi" Lepathan on aina yksilöitä ja noihin nopeuksiin vaikuttaa monet asiat, mm. verkkojännitteen taajuus, käytettävät vetorissat, hihnojen löysyys / kireys. Lisäksi oikeankin Lepan yläroottorin saa helposti säädettyä kolmelle eri nopeudelle samaan tyyliin kuin vaikka pylväsporakoneissa. Itse diggaan normaalisti siitä, että yläroottori pyörii nopeimmalla nopeudella. Nordin simussa hitain nopeus on perstuntumalta aavistuksen hitaampi kuin tuo oikean yläroottorin nopein nopeus, mutta oletus taasen huomattavasti nopeampi. Mutta nämä siis perustuvat mun kokemuksiin muutamasta itse omistamastani Lepasta. Youtubessa on tosin video, missä jannu vertailee C1:n Lepasimua ja Leslie 21H:ta keskenään ja hänenkin näkemyksensä ovat samanlaisia kuin meikäläisen. |
M.i.k.key 12.12.2008 19:28:07 | |
---|
Nyt on electro 3 nopeasti testattu ja vaikutti kyllä todella hyvältä. Myös upright piano yllätti positiivisesti. Sample soundeissa on presettinä 20 erilaista soundia Mellotron hengessä ja hyvältä nekin vaikutti. Tämä tosi nopean testailun jälkeen, viikonlopun jälkeen varmasti viisaampi. Sääli vaan että 73 versioita joutuu ilmeisesti odottamaan aika pitkään. möllisty |
BaariMikko 13.12.2008 00:46:28 | |
---|
Nyt on electro 3 nopeasti testattu ja vaikutti kyllä todella hyvältä. Myös upright piano yllätti positiivisesti. Sample soundeissa on presettinä 20 erilaista soundia Mellotron hengessä ja hyvältä nekin vaikutti. Tämä tosi nopean testailun jälkeen, viikonlopun jälkeen varmasti viisaampi. Sääli vaan että 73 versioita joutuu ilmeisesti odottamaan aika pitkään. Ai? :/ No hemmetti... lyhyempää en kyllä halua. Mitenköhän pitkään tuo odotus sitten kestää? Viikkoja, kuukausia, vuoden...? |
Qsine 13.12.2008 15:24:14 | |
---|
Ainakin meikäläisen laskujen mukaan vielä 65 vuotta. "Ensi kuun alussa minä lähden Puolaan, ja jään sinne, siksi aikaa kun asiat sitä vaativat". |
BaariMikko 13.12.2008 19:22:40 | |
---|
Eilen yhen biisin loppuklimaksissa vedin Electron tahallaan tilttiin. TOimi hyvin sellanen matala humina-mörinä-meteli. Menee kyllä tosi helposti toi mun vehje tilttiin. Pari nopeempaa sutasua niin prööt Muistin muuten vihdoin koittaa tota omalla Electrolla. Murjoin sitä oikeen kunnolla ja koitin just noita nopeita sutasuja mut ei tapahtunut mitään erikoista. Ehkä sä oot vaan liian nopee. :D |
Fuzzy Boner 13.12.2008 21:20:59 | |
---|
Muistin muuten vihdoin koittaa tota omalla Electrolla. Murjoin sitä oikeen kunnolla ja koitin just noita nopeita sutasuja mut ei tapahtunut mitään erikoista. Ehkä sä oot vaan liian nopee. :D heh. Mulla menee kaikki electrot todella nopeesti tilttiin |
baron 14.12.2008 03:01:54 | |
---|
heh. Mulla menee kaikki electrot todella nopeesti tilttiin Mäkin vedin koko illan glissandoja ja clustereita molemmilla käsivarsilla enkä saanut tilttiin. |
Bronks 14.12.2008 14:26:52 | |
---|
Tästä vois kiipparipuolelle ottaa uuden kiistakapulan, ku toi ammattilais-amatööriakseli on niin moneen kertaan koluttu. Ne, jotka saa Nordin tilttiin, ja ne, jotka ei saa (koskaan mitään). Don't take me serious, I'm just playing. |
Thomas Häggblom 14.12.2008 23:02:59 | |
---|
Electro kolmonen oli tän vuoden idols-finaalissa :> "I'm your best nightmare" |
Mikko T. 15.12.2008 03:31:13 | |
---|
heh. Mulla menee kaikki electrot todella nopeesti tilttiin Mä vedän keikan jälkeen aika usein itteni tilttiin. Pieru naurattaa aina.
www.viihdepianisti.com |
uneksija 15.12.2008 10:51:32 | |
---|
heh. Mulla menee kaikki electrot todella nopeesti tilttiin Tästä sais surrealistisen kokemuksen jollekin soitinkauppiaalle: -Asiakas saapuu soitinkauppaan ja menee soittamaan Nord Electroa -Hetken ankaran revityksen jälkeen laite sekoaa ja asiakas toteaa: "tilttas". -Asiakas poistuu kaupasta... |
BaariMikko 04.02.2009 21:10:52 | |
---|
Hmh... tilasin seiskakolmosen Soundatalta erästä, jonka piti saapua jo vuodenvaihteessa. Mitään ei oo kuulunut. Mikähän tässä nyt maksaa? Vähän hölmöä lanseerata tuote, kun niitä tuntuu päässeen markkinoille muutamia kymmeniä. http://maihinnousu.net/tellus |
Synastikki 04.02.2009 23:05:07 | |
---|
Hmh... tilasin seiskakolmosen Soundatalta erästä, jonka piti saapua jo vuodenvaihteessa. Mitään ei oo kuulunut. Mikähän tässä nyt maksaa? Vähän hölmöä lanseerata tuote, kun niitä tuntuu päässeen markkinoille muutamia kymmeniä. ootko kyselly soundatalta että mikä maksaa? heillä kuitenkin pitäisi olla tietoa, että mikä clavian päässä mättää... Elämässä pitää olla
tilua!
kalamies #51 >-)))> |