Aihe: Minkälainen telineviritys?
1 2 3 4 5
veikkonen
06.01.2008 03:03:44
Spider pro on ehdottomasti paras ständi mitä oon koskaan käyttäny.

alatasolla pidän roland vk-8(n.25kg) ja kulmassa olevalla ylätasolla roland sh-201(kevyt, muovinen).

ensimmäinen standi jonka saa oman pituuden mukaan kunnolla säädettyä ja kaksi kiipparia mutkattomasti päällekkäin. kulkee myös kätevämmin mukana kuin x-standit ja on huomattavasti nopeampi ja helpompi pystyttää kuin ruuvailtavat ja koottavat viritykset.

miinuspuolena on ihan käsittämättömän huono systeemi muuttaa "käsien" pituutta. siihen tarvitsee jonkin näköisen tikun avuksi tai sitten menee kynnet poikki. täydellä painolla tuntuu standi hieman olevan rasituksen alaisena ja jää vähän värähtelemään tönäisystä, mutta tuntuu luotettavalta silti.

P.S. suurin ero tällä tuotteella AX-48S Column Keyboard Standiin on se, että ax tarvitsee tasaisen lattian, kun taas spiderin jalat löytävät tukensa vaikka metsässä. kokeiltu on :)
himberg
13.01.2008 22:49:23
miinuspuolena on ihan käsittämättömän huono systeemi muuttaa "käsien" pituutta. siihen tarvitsee jonkin näköisen tikun avuksi tai sitten menee kynnet poikki.

Et vaan osaa :) Hyvin on mulla toiminut, ihan vaan sormenpäällä kun painaa ja samalla kevyesti vetää.. öö.. sitä kättä.

Mutta samaa mieltä olen, paras ständi mitä olen omistanut. Rumpupleksit, mikkiständit ja soittajat on lähteneet kaatuilemaan ennen spideria. Sen sijaan se k&m:n kuljetuspussi on aivan täyttä kuraa. Muutaman roudauksen jälkeen vetoketju on hajalla, pussissa pari reikää ja sisällä oleva tarranauha revennyt irti. Kysyisinkin, osaako joku suositella parempaa pussia spider prolle?
falgor
11.02.2008 19:45:28

Oisko tällanen hyvä? http://www.thomann.de/fi/km_18880.htm
Lähinnä siis tukeva. Ei löydy oikein kommentteja tosta. Ku noita Quiklokkeja ei saa thomannillta ja mieluusti tilaisin kaikki sieltä.
Lioncourt
20.02.2008 19:44:26
Olen katsellut myös standia keikkapianolle ja synalle. Onko kenelläkään kokemusta tällaisesta Herculeksen Z-Standista?

http://www.herculesstands.com/keyboards/zstands.html

Vaikuttaisi kuvan perusteella tarpeisiini sopivalta, tarpeeksi monikäyttöiseltä ja kaikenlisäksi tukevalta. Vai pitäisikö ostaa Spider?
uruttaja
27.02.2008 20:33:48
Saako tähän telineeseen lisättyä pianon ohelle toista soitinta jollain lisäkappaleilla?

Quik Lok WS550

Onko kellään kokemuksia?
Eddy
27.02.2008 20:37:46
Saako tähän telineeseen lisättyä pianon ohelle toista soitinta jollain lisäkappaleilla?

Quik Lok WS550

Onko kellään kokemuksia?

Tohon saa vaikka mitä. Tsekkaa ws 500 (550 lisäpalikoilla).
Koskettelen soittimia...
v_m_kangas
28.02.2008 10:12:56

Mites tuohon Spider Prohon saisi kätevimmin läppärin aseteltua? Saako nuo normi "käsivarret" tarpeeksi kapealle, jotta siinä läppäri pysyisi päällä?

Vai onko tuohon saatavana lisäosana jotain nuottitelineen tapaista, jossa läpäre istuisi?

Olen lopultakin aloittanut projektin, jossa on tarkoituksena siirtää kaikki mahdolliset nuotit mitä löytyy läppärille ;)
Humppaa tai soita humppaa
Matti_Ikonen
28.02.2008 14:14:48

Mites tuohon Spider Prohon saisi kätevimmin läppärin aseteltua? Saako nuo normi "käsivarret" tarpeeksi kapealle, jotta siinä läppäri pysyisi päällä?

Vai onko tuohon saatavana lisäosana jotain nuottitelineen tapaista, jossa läpäre istuisi?

Ei saa käsivarsia tarpeeksi kapealle. Lisäosista en osaa sanoa, kannattaa tarkistaa K&M:n nettisivuilta...

Muutaman keikan olen nyt Spider Pron kanssa vetänyt (Motif 6 alhaalla, Korg R3 ylhäällä) ja kovin tyytyväinen olen ollut. Melko huvittavan näköinen tuo on, mutta onhan se näppärä, tukeva, vie suht vähän tilaa, yms. Ja kuten joku jo edellä totesi, Spiderin kantopussi on aika persiistä...

Ostin kolmannen tasonkin tuohon, en tosin ole vielä päässyt tätä konfiguraatiota testaamaan.

- MJI
v_m_kangas
28.02.2008 14:59:39

Ei saa käsivarsia tarpeeksi kapealle. Lisäosista en osaa sanoa, kannattaa tarkistaa K&M:n nettisivuilta...

No joo...suoraan tuohon ei ratkaisua löydy, mutta käsittääkseni pitäisi onnistua siten, että hommaa sen mikkiboomiadapterin tolpan nokkaan ja siihen ruuvaa sellaisen music stand jointin, joka passaa mikkitelineeseenkin.
Snowblind
04.03.2008 01:14:54

http://youtube.com/watch?v=xNPuacAJWOM
Mistä saan tollaisen synakärryviritelmän millä kiipparisti vetää vähän väliä rallia ympäri lavaa?
isojussi
04.03.2008 12:59:26
http://youtube.com/watch?v=xNPuacAJWOM
Mistä saan tollaisen synakärryviritelmän millä kiipparisti vetää vähän väliä rallia ympäri lavaa?

Näyttäis joltain tollaselta Jasparsin telineeltä

http://www.thomann.de/fi/jaspers_4d145shr.htm

Johon on vaan ruuvattu pyörät alle.
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
v_m_kangas
07.03.2008 09:12:05

Tuli sitten laitettua Spider Pro tilaukseen. Jotenkin se läppäri pitää leipoa messiin. Suunnittelu jatkuu kunhan teline on tuossa lattialla kasassa.

ps. yllättävän kova urakka leipoa nuottimappi pdf formaattiin. Varmaan sellainen automaattisyötöllä oleva skanneri/koppari/tulostin helpottaisi hommaa.
_m_
10.03.2008 09:01:58 (muokattu 10.03.2008 09:02:42)

Tuli tarvetta 2-tasoiselle kiippariständille ja sattui olemaan musta K&M Spider Pro lähikaupassa, niin pitihän tuo ostaa pois. Mitäpä tuosta nyt sanoisi, mitä ei olisi jo sanonut tuosta pienemmästä versiosta - pirun hyvä ständi kaikin puolin. Ei kyllä ole ikävä mitään X-rimpuloita tai noita helevetin rumia nelijalkahökötyksiä.

Tällä hetkellä tuo on vielä ihan kotikäytössä (sai muuten nussakasti aseteltua tuon nurkkaan / osittain pöydän päälle muotoilunsa ansiosta, säästää tilaa :), mutta saas nyt nähdä tuleeko jossain välissä roudittua keikoillekin.
Real metal for true bastards
v_m_kangas
10.03.2008 09:39:28

Perjantaina saapui tuo K&M Spider Pro ja täytyy todeta, että olen pettynyt siihen nähden mitä täällä on hehkutettu.

Minun mielestä tuo on huteran oloinen. Kiippareina mulla on Sgoes ja Triton LE. Todettakoon, että mun vanha X teline on todella vanha ja melkein umpirautaa (en muista merkkiä ja teline maalattu jo kahteen otteeseen), joten se ei notku kuten nuo kevytmetalliset K&M:n X telineet.

Tilasin kolmannet varret 15 asteen kulmalla. Toimittivat ne semmoisena versiona jossa ei ole toppareita varsien päässä?

Kaikki käsivarret ei asetu suoraan. Toisin sanoen kiippari on vinossa siinä telineellä ja jos kumpikin kiippari on eri suuntaan kallellaan, todella ruman näköistä. Onko tuolle jotain tehtävissä? Onko ne kasattu jotenkin väärin?

Olin jostain lukevinani, että kasaus on tympeä homma, mutta ainakin tuo tuli valmiiksi kasattuna T-kaupasta.
_m_
14.03.2008 08:15:20

Minun mielestä tuo on huteran oloinen. Kiippareina mulla on Sgoes ja Triton LE. Todettakoon, että mun vanha X teline on todella vanha ja melkein umpirautaa (en muista merkkiä ja teline maalattu jo kahteen otteeseen), joten se ei notku kuten nuo kevytmetalliset K&M:n X telineet.

Sama fiilis oli itellä ensin, mutta ei tuo käytännössä ole yhtään hutera kun siinä on painoa päällä. Muista ongelmistasi en osaa sanoa mittään, kun ei ole kokemusta.
Real metal for true bastards
Foranamo
14.03.2008 10:10:16 (muokattu 14.03.2008 10:35:42)

En ole koskaan oikein ymmärtänyt noita spidereita. Täytyy sanoa, että hyvän näköinen palikka se kyllä on, mutta entäs käytettävyys? Saako tuota mitenkään taiteltua kokoon niin, että sitä on mielekästä roudata ja riittääkö tuossa korkeus saada alempi teline riittävän korkealle sopivaksi soittaa 182-senttiselle soittajalle?

Mulla on tollanen perus x-teline ollut jo 100 vuotta, siinä Kurzweil ja lisäjaloilla sen yläpuolella Virus TI Desktop. Jokunen keikka alatasolla Clavinova P100 ja ylätasolla Kurzi, Virus sitten jossain välissä, voin kertoa ettei ainakaan tuo spider kestä Clavin painoa. Todella harva nykyständi kestää :/

edit

Ultimatelta on tulossa tuollainen New Apex-ständi, en vaan löydä mistään kuvia, näyttää ihan asialliselta mutta pelkäisin käyttää tuollaistakin livenä, aivan varmasti mun tuurillani kaatuu koko paska alas 2m korkealta lavalta
v_m_kangas
14.03.2008 10:17:37

Saako tuota mitenkään taiteltua kokoon niin, että sitä on mielekästä roudata

Ilman kolmatta lisätasoa menee todella näppärään pakettiin. Paljon pienempään kuin X.

ja riittääkö tuossa korkeus saada alempi teline riittävän korkealle sopivaksi soittaa 182-senttiselle soittajalle?

Kyllä.

voin kertoa ettei ainakaan tuo spider kestä Clavin painoa. Todella harva nykyständi kestää :/

35 kiloa saa laittaa speksien mukaan per taso l. tuo clavi menee aika tiukille (34 kg?).

Tuohon käsivarsien "vinouteen" löytyi parannusta siten, että käytin ne kaikki irti ja naputtelin niitä muovitötsiä sisäänpäin varressa. Eli suora käsivarsi on muuten sama, mutta siellä on columnin puoli päässä ylimääräiset muovipalikat.

Tänään kyseinen teline eka kertaa keikalle tulikasteeseen.
Foranamo
14.03.2008 10:43:56

Eipä paha. En kyllä silti jaksa uskoa sitä korkeuden riittävyyttä ennen kuin olen jossain itse kokeillut :)

Jos mä tuollaisen hankkisin, ei olisi kauheasti väliä, kestääkö se sen 35 kiloa koska en mä oikeasti enää sen clavin kanssa keikkaile. Kurzi on vaihtumassa toiseen enkä mä suoraan sanoen tue montaa kosketinsoitinta lavalla, turhaa IMHO.

Kai tuo pystyssä pysyy vaikka hassulta näyttääkin? Ja se vielä, että kuinka kapealle lisäjalat saa? Oma keikkasetti kun on kuitenki yks syna plus tuo moduuli joka on sen verran pieni että olis hyvä, jos ne jalat saa tosi kapeasti niin ei tipu tuo raukka välistä. Luulen, ettei ole aivan yhtä kestävä tuo TI Desktop kuin tuo Kurzweil.
v_m_kangas
14.03.2008 10:50:44

Ja se vielä, että kuinka kapealle lisäjalat saa?

Itse ratkaisin läppärin sijoituksen siten, että ylimääräiselle "käsiparille" tein pleksistä tason. Pleksin jäykistin L alumiiniprofiililla, jonka vedin pop-niiteillä pleksin reunaan. Samalla se alulista toimii reunana ja tavarat ei liu lattialle. Tuli aika siisti taso läppärille.
keyboardplayer
14.03.2008 16:50:07

En kyllä silti jaksa uskoa sitä korkeuden riittävyyttä ennen kuin olen jossain itse kokeillut :)

Tuo korkeus tuskin tulee olemaan ongelma. Omistan tavallisen spiderin, mikä on 10 senttiä tuota prota korkeampi, tästä voisi helposti napata 20-30 senttiä pois ja silti olisi hyvällä korkeudella. Tosin mä olenkin tämmönen 176 cm pätkä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)