maza 03.11.2007 18:07:54 | |
---|
Montteerasin taajuusmuuntimen koneeseen ja voi v*ttu kun toi soundaa hyvältä varsinkin näin pienessä lauantaialkuillan hönössä. Vibratolinja menee kyllä tosiaankin konkkaremppaan, mutta muuten en tuosta vehkeestä juuri keksi valittamista. Mahtava laite kertakaikkiaan! |
musamies 04.11.2007 10:38:16 | |
---|
Montteerasin taajuusmuuntimen koneeseen ja voi v*ttu kun toi soundaa hyvältä varsinkin näin pienessä lauantaialkuillan hönössä. Ei muuta kuin onneksi olkoon hankinnalle ja ääninäytettä kehiin! |
uneksija 04.11.2007 12:39:20 | |
---|
Ei muuta kuin onneksi olkoon hankinnalle ja ääninäytettä kehiin! Jep, onneks olkoon! Hyvä muutenkin kuulla kokemuksia tuosta Hammondien ostamisesta Jenkkilästä. |
U.Honey 04.11.2007 19:07:03 | |
---|
Vibratolinja menee kyllä tosiaankin konkkaremppaan, mutta muuten en tuosta vehkeestä juuri keksi valittamista. Onko toi vibratolinja-konkkaremppa monimutkainen tehdä? Miten monta konkkaa siellä mahtaa olla, ja pitääkö skanneri irroittaa? My name is Baron, U.Honey Baron. |
maza 04.11.2007 20:27:25 (muokattu 04.11.2007 20:28:29) | |
---|
Onko toi vibratolinja-konkkaremppa monimutkainen tehdä? Miten monta konkkaa siellä mahtaa olla, ja pitääkö skanneri irroittaa? Ei tartte irrottaa. Taidan tehä koko vibratohomman uusiks kun koko roska on siinä samassa boksissa. Siinä on 18 kelaa, 18 konkkaa joista suurin osa näköjään 4n7 ja muutama muu ja sitten läjä vastuksia. Konkat ja vastukset on helppo vaihtaa vaikka toi boksi olisi kiinni urussa (ja en varmaan itse ainakaan jaksa lähteä irrottamaan sitä, kun piuhoja on ns. useita). Teen ton homman varmaan alkavalla viikolla, ilmoittelen kokemuksista sit. Goffilta saa myös tohon valmiin sarjan 30 eskolla, mutta itse en meinaa siihen hommaan lähteä, kun vastaavat konkat saa kympillä vaikka Uraltonesta. Miltä vuodelta se sun urku muuten oli? Mun härveli on alkuvuodesta 1958 kasattu. Edit: Tässä muuten jotain skemoja: http://theatreorgans.com/hammond/faq/schematics.html b3-sch.pdf:n oikeassa reunassa keskellä on vibraton viivelinja. |
tonecab 05.11.2007 00:39:05 | |
---|
Siinä on 18 kelaa, 18 konkkaa joista suurin osa näköjään 4n7 ja muutama muu ja sitten läjä vastuksia. Toi on siis se vanhempi "puinen" viivelinja. Efektin voimakkuushan on kiinni siitä vibraatto-switchin sisällä olevasta vastuksesta jonka voi vaihtaa siihen uudemman version 12kiloseen. Quotrefoil on cool, en oo koskaan kyllä nähnyt livenä! |
U.Honey 05.11.2007 04:40:28 | |
---|
Miltä vuodelta se sun urku muuten oli? Mun härveli on alkuvuodesta 1958 kasattu. Urku on kaiuttimessa olevan leiman mukaan valmistettu kesällä 1964. Se taitaa olla aikalailla viimeisiä vahakonkka-Hammondeja. Joskus syksyllä -64 taidettiin siirtyä mylar-konkkiin. A-100/101/102 valmistus muuten lopetettiin vuonna -65, joten mylarkonkka A-100:set voi olla aika harvinaisia. Poikkeuksena A-105, jota vissiin tehtiin vuoteen -75 saakka. My name is Baron, U.Honey Baron. |
valotus 05.11.2007 16:10:52 | |
---|
A-100/101/102 valmistus muuten lopetettiin vuonna -65, joten mylarkonkka A-100:set voi olla aika harvinaisia. Poikkeuksena A-105, jota vissiin tehtiin vuoteen -75 saakka. Jenkeissä loppui, mutta ainakin perus A-100:sta tehtiin vielä 70-luvun puolellakin lisenssillä Englannissa joten sieltä tuodut muovikonkkaiset ovat hyvinkin yleisiä. Oman vuokraurun sisukset ovat -71 aasatasesta ja on aikas kirkassoundinen yksilö. |
johtonen 06.11.2007 10:15:31 | |
---|
Ja minulla olisi myytävänä "Italian Hammond" Crumar 203, USAlaisella Lesliellä. 30 vuotta kotona olleet siistit hienot .On oikea kotisoitinorkesteri rytmikoneineen, percus. ym.-teho 120w ,ulostuloja bassolle, rummuille, ym.manuaalit alkuperäiset jne. myydään tilan puutteen vuoksi. jalkiot 1,5 okt, . katsokuva http://jarmo.ohtonen.fi/laitan kuvia lisää pyydettäessä.(Klikkaa UUTTA tavaratori osiota menusta)= |
maza 17.11.2007 11:33:20 | |
---|
No niin: http://maza.fi/mp3/maza_-_hammond_c-3_%26_leslie_22h_demo.mp3 Pahoittelen laadutonta soittoa. Koneelta on lisätty kaikua, muuten koko roska on äänitetty yhdellä Röde NT-1A -konkkamikillä n. 40 cm Lepasta. Urut oli ihan vieressä niin kuuluu tuota ylimääräistä rutinaa koskettimistosta ja kytkimistä jne. Tunnustettava on että sen verran olen tuolle tehnyt että vaihdoin Lesliestä signaalitien konkat. Vahat olivat sen verran sulaneet että tuntui vähän riskialttiilta käytellä härveliä yhtään pidempään. Vibratolinjan konkat menevät myös uusiksi kuten toki myös kaikki elektrolyytit urun etusesta ja Lepasta jahka korvikkeet tulevat Jenkeistä. Vaan ei soundi minusta huono nytkään ole? |
tonecab 17.11.2007 13:46:56 | |
---|
Huh, mä jo pelästyin että toi "Italian Hammond" tappoi koko threadin ;-) Vibratolinjan konkat menevät myös uusiksi kuten toki myös kaikki elektrolyytit urun etusesta ja Lepasta jahka korvikkeet tulevat Jenkeistä. Vaan ei soundi minusta huono nytkään ole? Miks Jenkeistä? Mulla on kyllä A-satkussa Goff- TG ja vib.linja-konkat, mutta ei niissä mielestäni mitään ihmeellistä ole verrattuna hyvään meikäläiseen hyllykamaan. Joskus kauan sitten vain uskoin siihen propagandaan.. |
maza 17.11.2007 18:11:47 | |
---|
Mä tilasin uudet kannuelkot. Ei ne nyt niin hirveesti maksaneet. Vibratolinjaan pistän ihan Orange Dropsia vaan. |
U.Honey 17.11.2007 21:31:25 | |
---|
My name is Baron, U.Honey Baron. |
musamies 17.11.2007 23:01:40 | |
---|
http://maza.fi/mp3/maza_-_hammond_c-3_%26_leslie_22h_demo.mp3 Mukavan sähköisesti säksähtelee koskettimia painettaessa. Nupit kaakos saundi oli raju. Vielä paremman kuuloisen sais mun mielestä jos lisäis hiukan kaikuu. En tiedä miksei noissa tuollaisissa Hammondeissa ole kaikulaitetta vakiona? Itte terästin Rhodesiakin erillisellä jousikaiulla. |