Aihe: Yamaha S90 ES
1 2 3 4 5 6 7 8
Bronks
16.03.2007 19:59:28

Bartuschin case oli kahden ja puolen sadan kintamilla.
U.Honey
17.03.2007 01:03:40
Mistä ootte tilannu caset ja paljonko maksoi? Maanantaina pitäis mennä tekemään kaupat ja case pitäis saada aika pikaisesti. Hakusessa olis mahdollisimman kestävä boksi, painolla ei ole niin väliä.

Kuulin että casesta saattaa tulla soittimeen pienenpieniä naarmuja mikäli pehmusteet eivät ole kunnossa. Tämä taitaa olla aika harvinaista, mutta riskin välttämiseksi kannan S90ES:ää kainalossa.
My name is Baron, U.Honey Baron.
Bronks
17.03.2007 10:36:42

Kuulin että casesta saattaa tulla soittimeen pienenpieniä naarmuja mikäli pehmusteet eivät ole kunnossa. Tämä taitaa olla aika harvinaista, mutta riskin välttämiseksi kannan S90ES:ää kainalossa.

Mun casesta ei ainakaan tule, siinä on tukevat pehmusteet, eikä soitin pääse heilumaan. Jos bändin kanssa matkustaa keikalle esim. yhteisellä autolla, on kainalossa kannettava soitin hankala asettaa mihinkään matkan ajaksi niin, ettei se kolhiinnu. Mulla ois ainakin ihan mahdoton yhtälö, kun silloin tällöin soittokamat kulkee peräkärryssä ja ukot autossa.
v_m_kangas
17.03.2007 11:00:45

Ei varmaan niinkään siellä casessa, vaan siinä vaiheessa kun sitä kantta tällää siihen paikalleen. Mulla ainakin on niihin päätypuihin tullut pari kolhua. Mulla on TransitCase. Makso about 350€. Toisessa päässä on rullat.
Humppaa tai soita humppaa
Bronks
20.03.2007 18:26:30

Hee, nyt kuulostaa jo Jump oberheimilaisen fätiltä.
HK
22.03.2007 00:12:56
Pitää nääs varmaan odottaa sitte yheksän kuukautta, kun toi tarkkuusinstrumentti on vasta kolmen kuukauden ikänen.

Jospa maanantai-aamuna tavanomaista kahvia ja stryydeliään nauttiessaan on laadunvalvontainsinööri Herra Klaus Kinkeliltä hujahtanut rusina väärään kurkkuun ja sitä seuranneessa köhinässä on kyseinen sustain-pedaali jäänyt epähuomiossa virittämättä!
Peltikorva puupäässä.
Bronks
22.03.2007 08:01:40

Jospa maanantai-aamuna tavanomaista kahvia ja stryydeliään nauttiessaan on laadunvalvontainsinööri Herra Klaus Kinkeliltä hujahtanut rusina väärään kurkkuun ja sitä seuranneessa köhinässä on kyseinen sustain-pedaali jäänyt epähuomiossa virittämättä!

Ehkä niinki (sen verran pahaa herkkua on), mutta pätkintä loppu, ku otin neljännen layerin pois saundista. Mahtaako olla niin, että joskus neljä päällekkäissoundia rasittaa liikaa kapasiteettia. Tiiä häntä,
v_m_kangas
22.03.2007 08:46:27

Ehkä niinki (sen verran pahaa herkkua on), mutta pätkintä loppu, ku otin neljännen layerin pois saundista. Mahtaako olla niin, että joskus neljä päällekkäissoundia rasittaa liikaa kapasiteettia. Tiiä häntä,

Jos neljä layeria on pistetty sustainin taakse, veikkaanpa jotta saattaa jopa polyfonia loppua kesken.
Humppaa tai soita humppaa
Bronks
22.03.2007 10:41:04 (muokattu 22.03.2007 10:44:55)

Jos neljä layeria on pistetty sustainin taakse, veikkaanpa jotta saattaa jopa polyfonia loppua kesken.

Hmm. Epäilenpä. Eikö se tarkottais sitä, että pitäis ylittää 32 äänen yhtäaikanen sointi (jos mä nyt oikein jaoin 128 neljällä:). Kuka niin kauan sustainia pohjassa makuuttaa, ellei ole sammunut? Ennemmin veikkaan, että valitut efektit ei sopinu kaikkien layerien ääniin.

No, nyt ongelma on poissa, eikä se saundi siitä yhden taustahuminamaton poistamisesta huonontunu, ku pari jäi vielä jäljelle.
wompatti
22.03.2007 23:01:03 (muokattu 22.03.2007 23:07:22)

Mistä ootte tilannu caset ja paljonko maksoi? Maanantaina pitäis mennä tekemään kaupat ja case pitäis saada aika pikaisesti. Hakusessa olis mahdollisimman kestävä boksi, painolla ei ole niin väliä.

Mä tilasin bluescaselta kovan boksin pyörillä s 90 es:lle. Laatikko tuli samalla viikolla kun tilasin, eli 4 päivässä ja makso 274 + postikulut. Muuten oikein hyvä, mutta ensimmäisen kanssa oli sattunut mittavirhe, eli oli syvyyssyynnassa n. 15 senttiä liikaa. Lähetti uuden laatikon nopeasti ja sain alennusta. :D

Hmm. Epäilenpä. Eikö se tarkottais sitä, että pitäis ylittää 32 äänen yhtäaikanen sointi (jos mä nyt oikein jaoin 128 neljällä:). Kuka niin kauan sustainia pohjassa makuuttaa, ellei ole sammunut? Ennemmin veikkaan, että valitut efektit ei sopinu kaikkien layerien ääniin.

Kyllä sen polyfonian saa aika nopeesti loppumaan
Tri-Baltech
07.04.2007 11:57:11
Itselläni on uunituore S90 es. Tatsi on mielestäni hyvä, soundit hyvät ja koko paketti mielestäni hyvä kokonaisuus. Ainoa asia mitä olen miettinyt...vaikka tatsi on hyvä, joutuu soitinta silti takomaan aika lujaa. Velocity curve "normal" vaatii aika rankkaa käsittelyä. Onko joku huomannut samaa?
Mikko T.
07.04.2007 13:45:11

Itselläni on uunituore S90 es. Tatsi on mielestäni hyvä, soundit hyvät ja koko paketti mielestäni hyvä kokonaisuus. Ainoa asia mitä olen miettinyt...vaikka tatsi on hyvä, joutuu soitinta silti takomaan aika lujaa. Velocity curve "normal" vaatii aika rankkaa käsittelyä. Onko joku huomannut samaa?

Mun mielestä kone käyttäytyy ihan flyygelinomaisesti. Millaista näppistä oot tottunut soittamaan??
Pieru naurattaa aina. www.viihdepianisti.com
Tri-Baltech
07.04.2007 16:06:11 (muokattu 07.04.2007 16:10:56)
Kaikenlaisia kosketinvehkeitä olen soittanut steinwayden ja casioiden väliltä. Tottumiskysymyshän se tietty paljolti on... Olen kyllä useamman vuoden soittanut yamahan flyygeleillä, ja niiden tatsissa on tosi paljon eroja. Enpä tiedä sitten mitä ovat käyttäneet vertailupohjana 90:sen vasaroita luodessaan.
HarriP
08.04.2007 11:30:43

Eilen ilahdutin jälleen seinänaapuria soittelemalla parhaita paloja klassisesta 'repertuaaristani' Yamahan U2:lla. Sehän ei ole niitä kaikkein hiljaisimpia pianoja -- itse asiassa vähän liian iso pieneen olohuoneeseeni.

Sitten siirryin sähkösoittimien mekkaani ja väänsin Wavestationista pianosoundit. Ja taas tämä: ei se viiden oktaavin synakeyboard nyt vaan inspiroi pianonsoittoon. Eikä auta vaikka midin päässä on räkkiromplerissa se kaikkein siistein pianosample, synakeyt on synakeyt.

Kun on U2:lla jumpannut tunnin-pari niin Wavestationin keybedistä menee sormet läpi (kuvaannollisesti). Eikä kyse ole hakkaamisesta vaan tietystä aika fyysisestä tavasta soittaa mitä tuollainen moderni raskaampi pianoaction suosii. Pianon koskettimiahan ei, kuten voisi kuvitella, painella vaan niitä rutistetaan.

Tiukan arvo- ja saldopohdiskelun jälkeen tein visiitin Kaivokadun Fazerille, josta palasin aivan h******* ison boksin kanssa. Oli muuten erinomaisen ystävällinen myyjä. S90ES:t on Fasulla tällä hetkellä alennuksessa, just nyt hinnat ovat halvemmat kuin eg T-kaupassa.

I'm in heaven now. Piano, jota voi soittaa öisin! Melkein itku pääsi.
JaZzRaT
08.04.2007 15:49:30
Joo itse ostin myös tässä alle vko sitten kyseisen pelin kaisaniemen fazulta ja melkein 600e oli hinta alempana kuin fazun ovh, siellä muutkin tuotteet nyt todella halpoja koska joku remonttimyynti tai jotain... erittäin tyytyväinen ollut S90es, ainut asia joka hiukan häiritsee on se, että soundia ei voi vaihtaa(ko?) kesken esityksen ilman että edellinen soundi katkeisi?
HarriP
08.04.2007 23:37:04

Well, ilmeisesti onnistuu niin että teet SeqPlay/Multin haluamistasi soundeista (voiceista tai performanceista) ja sitten SeqPlay moodissa voi noilla nappuloilla 1-16 valita haluamansa soundin lennossa. Pedaalin kanssa saa olla tarkkana vaihdossa ettei mene urkupisteeksi.

Alla lisätietoa.

On muuten kädet hapoilla.

http://tinyurl.com/2hkg5o
wompatti
09.04.2007 00:52:51

Well, ilmeisesti onnistuu niin että teet SeqPlay/Multin haluamistasi soundeista (voiceista tai performanceista) ja sitten SeqPlay moodissa voi noilla nappuloilla 1-16 valita haluamansa soundin lennossa. Pedaalin kanssa saa olla tarkkana vaihdossa ettei mene urkupisteeksi.

Ite oon tehny sellasia performanceja missä on ollu tärkeät voicet päällekkäin, joita voi sitte slidereillä säädellä.. Sitä ei taida tossa seqplay/multissa pystyä tekemään. En pikasella testauksella myöskään saanu performanceja pelaamaan seqplay/Multissa ollenkaan. Taitaa jäädä vaan voiceihin..
JaZzRaT
10.04.2007 09:56:37
Kiitos paljon vaan avusta, odotan innollla että saamme viettää taas soittimen kanssa yhteistä laatuaikaa... en saanut soittimelle vielä koteloa ostettua ja keikkabussi hajosi viime vkoloppuna joten S90es makaa sit artistin työhuoneen lattialla :)
patte123
13.04.2007 18:44:41
Minkähänlainen mahtaa olla yamaha s08:n koskettimisto verrattuna s90es:n tai mo8:n koskettimistoon? Onko suuria eroja? Ei oikeen taida enää sitä kaupoista löytyä, että pääsisi testaamaan. S08:n kun luultavasti aikas halvalla voisi esim käytettynä löytää.
Bronks
18.04.2007 23:22:59

Mielestäni ei vaadi sen kummallisempaa taontaa kuin yamahan muutkaan kunnon vehkeet tai esim. rollen rd 700 sx. Mielestäni on vain kiva, että piano ei soi räimimällä joka hipaisusta. Tulee tällaselle pianoon myöhemmin tutustuneellekin vahingossa jotain nyansseja soittoon.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)