EP 28.09.2006 01:28:11 | |
---|
No jos soitan "jousia" koskettimilla (moniäänisesti) niin kyllä siinä pitää olla selevää äänenkuljetusta pelissä silloin. En missään nimessä soittelisi jousisoundeilla "pelkkiä sointuja"! |
musamies 28.09.2006 11:00:47 (muokattu 28.09.2006 11:14:22) | |
---|
En missään nimessä soittelisi jousisoundeilla "pelkkiä sointuja"! Voihan niillä soittaa mitä haluaa, mutta ei ne oikein oikeilta jousilta vaikuta jos vaan sointuja soittaa. Kuvittelee vaikka miten oikeat jouset soittaisi ja jättää turhia ääniä pois, ettei liian montaa kosketinta kerralla alas painettuna. Itsestä tuntuu, että kolme sormea jo muodostaa aikamoisen jousiston jos niitä onnistuu harkitusti kuljettelemaan. Yksi matalammalta soiva ääni kerralla ja kaksi koskettimiston puolivälin yläpuolella puuhailevaa ääntä. |
KoskPaavo 28.09.2006 14:46:45 | |
---|
No jos soitan "jousia" koskettimilla (moniäänisesti) niin kyllä siinä pitää olla selevää äänenkuljetusta pelissä silloin. En missään nimessä soittelisi jousisoundeilla "pelkkiä sointuja"! Eiköhän tuotakin "sääntöä" rikota päivittäin ainakin miljuuna kertaa.Sama juttu brassien kanssa, Se on tätä "kaikki mulle ja heti ja paljon" -kulttuuria. "Elämä ei ole pelkkä hupia, väliin täytyy soittaa ja laulaakin". Edesmennyt soittajakolleega. |
EP 28.09.2006 16:50:02 | |
---|
Eiköhän tuotakin "sääntöä" rikota päivittäin ainakin miljuuna kertaa.Sama juttu brassien kanssa, Se on tätä "kaikki mulle ja heti ja paljon" -kulttuuria. Juu ja ymmärtääkin toisaalta, ainakin aikanaan kun soiteltiin ravintoloissa ja koskaan ei pidetty treenejä, uudet biisit otettiin keikalla ohjelmistoon jne.. |
Klezberg 28.09.2006 18:26:40 | |
---|
Eiköhän tuotakin "sääntöä" rikota päivittäin ainakin miljuuna kertaa.Sama juttu brassien kanssa, Se on tätä "kaikki mulle ja heti ja paljon" -kulttuuria. Livesoitto ja rauhassa nysvääminen ovatkin tässä aika eri tapauksia. Kun tämä ketju aikoinaan alkoi, oli kyse jälkimmäisestä. Silloin on enemmän aikaa ja toisaalta tuotokset mokineen tulee kuultua moneen kertaan. Sen mukaan oman näkemykseni annoin, että parempi lähestyä yksi ääni kerrallaan kuin soittamalla sointuja. Ukoncete prosím výstup a nástup, dvere se zavírají |