Aihe: Kosketinsoittimen ostajille!
1 2 3 4 528 29 30 31 3251 52 53 54 55
M-Sävel
05.12.2009 11:57:41
Kiitoksia vinkeistä, mutta kun hintakatto oli tuo noin 1000 euroa +-150 euroa sinne tänne. No, pitää kai sitten tuota PSR-S710:tä harkita?
"Kova kulkemaan!"
Burnoutlander
05.12.2009 14:39:15

M-Sävel: Kiitoksia vinkeistä, mutta kun hintakatto oli tuo noin 1000 euroa +-150 euroa sinne tänne. No, pitää kai sitten tuota PSR-S710:tä harkita?

Miulla ei tuosta PSR:stä oo mitään haisua, mutta kai se ihan ok vehje on. Yamahan tyroksia saa muuten about 1000e käytettynä.
M-Sävel
06.12.2009 17:40:40
No ei varmaan saa, kun ovat kiven takana. Enkä voi lähteä soitinta hakemaan monen sadan kilometrin päästä. :(
"Kova kulkemaan!"
Van Hannes
09.12.2009 13:41:40
Moi, tarkotus ois hankkia joku kiippari josta löytyis analogiliidejä ja -pörinää. Urkusaundeja sais olla kans. Bassoa soittelen pääasiassa ja tämä tulisi lähinnä kotisoitteluun. Mahdollisesti jotain voisin äänitelläkin tällä.
"There Can Be Only One Hannes"
Aie
09.12.2009 18:29:46
Itsekin olen syntikkaa hommaamassa. Kun musiikkimakuni ja -innostukseni heittelehtii vähän raskaammasta tiluttelusta hyvinkin elektroniseen kikkailuun, en ole oikein osannut päättää. Mitään aiempaa ymmärrystä tai kokemusta minulla näistä ei siis ole. Jousia, hyvää pianoa, urkuja, harpsichord (cembaloko tuo on?) jne., mutta myös ihan ufosoundeja ja ties mitä. Tietokone + syntikka -yhdistelmä siis siintää mielessäni.

Pianoa olen soittanut iät ja ajat, joskin teoriapuoli on haipunut unholaan. Koskettimissa saisi siis jonkin verran painotusta olla. Piano tosin muuhun soitteluun löytyy, mutta jostain kumman syystä siinä ei ole johtoa, jonka tietokoneeseen tökkäisi, eivätkä kerrostalonaapuritkaan välttämättä ilahdu yöllisistä inspiraatioistani... Enimmäkseen kotikäyttöön syntikkaa enimmäkseen toivoisin, kun tulevaisuuden mahdollisista livevedoista ei ole mitään aavistusta.

Aloittelija kun olen, niin aivan hirvittävän monimutkainen soittimen ei _välttämättä_ tarvitse olla, mutta tuskin siitä on haittaakaan? Toisaalta olisi ihanaa saada kerralla hyvä, joka kestäisi sitten vähän aikaakin.

Musiikkiliikkeessä vinkattiin Nord Stage EX:ää. Mitään tietoa, ja onko hintansa väärti? Minkä hintaluokan soitin ylipäätään kannattaisi hankkia?
MrQuin
10.12.2009 15:41:03

Oon selannut näitä keskusteluja, mutta en nyt äkikseltään löytänyt vastausta kysymykseeni: tarvitsen kiipparin, missä HYVÄ pianosoundi. Tällä hetkellä käytössä Technicsin KN800, jossa ihan ok piano laitteeseen nähden, mutta muuten jo melko retrokamaa. Alkaa lahoon käsiin ja muutenkin ois mukava siirtyä 2000-luvulle, ennen kuin se loppuu.
Jotenkin noi Roland E-sarjan pianot ei youtuben demojen perusteella kovin kummosilta kuulosta, Korg M50:n pianokin aika synteettinen... Voihan toi youtubekin tietty vääristää soundia... Vaadinko liikaa, vai oisko tarjolla jokin erikoisen hyvä malli ja vielä kevyt keikkailua varten (ja tietysti edullinen), semmonen pieni "bösendorfer" :D
Bronks
10.12.2009 16:16:54

Kuinka paljon haluat maksaa, ja mitä muita ominaisuuksia vaadit kiipparilta kuin hyvän pianosaundin?
Don't take me serious, I'm just playing.
Quru
10.12.2009 16:21:36
Mitens rollen RD-sarja? Ainakin kovasti olen noita keikkapianoina kuullut kehuttavan.
"Ja jos multa kysytään niin tää meidän alkoholisoitunu, mielenvikanen, kaikesta valittava, tosiaan kyyläävä, herroja vihaava, köyhiä vihaava, vertasiaan kadehtiva, itseään vähättelevä maailman heikkoitsetuntosin kansa on loppujen lopuks aika helvetin hien
MrQuin
10.12.2009 21:37:36

Kuinka paljon haluat maksaa, ja mitä muita ominaisuuksia vaadit kiipparilta kuin hyvän pianosaundin?

Jotain 400-1200€, laite saa olla käytettykin. Stage piano ehkä turhan riisuttu(?) malli, soundeja vois olla enemmän ku tyyliin piano ja urut. Jonkin tasoinen sekvensseri ois myös jees, vaikka tietokoneella äänitän, editoin ja miksaan, mut se on ihan kätevä, jos tarvetta esim. kvantisoida tms. Mut mikään work station ei tosiaan tarvi olla. Ja tietty se, että ei olis mikään mahdottoman painava just keikkoja ajatellen.
MrQuin
10.12.2009 22:23:16

Roland RD-700GX vaikutta aika makeelta! Tosin makee on varmaan hintakin, menee varmana reippaasti yli parin tonnin.
Muave
14.12.2009 17:26:25
Morjensta!

Olen 15-vuotias poika, joka on soitellu sellaset 8 vuotta pianoa ja nyt on alkanu nää synajutut kiinnostamaan. Elikäs etsiskelen sellasta max 500e maksavaa syntikkaa millä pääsis mukavasti alkuun. Ylesesti nää on aika vieraita laitteita mulle, mutta pianotaidot on omasta mielestä jo iha mukavat joten eiköhän tän pitäis onnistuu. Musaa tulis vissii soiteltuu iha dancesta heviin. Oon noit Korgin 90-luvun pelei kattellu ja jotain Rolandejakin, käytettynä tietty. Entä Korgin triton-sarja? Helppikää aloittelijaa!
Thothmes
16.12.2009 16:02:13
Aie: Itsekin olen syntikkaa hommaamassa. Kun musiikkimakuni ja -innostukseni heittelehtii vähän raskaammasta tiluttelusta hyvinkin elektroniseen kikkailuun, en ole oikein osannut päättää. Mitään aiempaa ymmärrystä tai kokemusta minulla näistä ei siis ole. Jousia, hyvää pianoa, urkuja, harpsichord (cembaloko tuo on?) jne., mutta myös ihan ufosoundeja ja ties mitä. Tietokone + syntikka -yhdistelmä siis siintää mielessäni.

Pianoa olen soittanut iät ja ajat, joskin teoriapuoli on haipunut unholaan. Koskettimissa saisi siis jonkin verran painotusta olla. Piano tosin muuhun soitteluun löytyy, mutta jostain kumman syystä siinä ei ole johtoa, jonka tietokoneeseen tökkäisi, eivätkä kerrostalonaapuritkaan välttämättä ilahdu yöllisistä inspiraatioistani... Enimmäkseen kotikäyttöön syntikkaa enimmäkseen toivoisin, kun tulevaisuuden mahdollisista livevedoista ei ole mitään aavistusta.

Aloittelija kun olen, niin aivan hirvittävän monimutkainen soittimen ei _välttämättä_ tarvitse olla, mutta tuskin siitä on haittaakaan? Toisaalta olisi ihanaa saada kerralla hyvä, joka kestäisi sitten vähän aikaakin.

Musiikkiliikkeessä vinkattiin Nord Stage EX:ää. Mitään tietoa, ja onko hintansa väärti? Minkä hintaluokan soitin ylipäätään kannattaisi hankkia?

Tuo Nord Stagehan on aivan mahtava laite, ja sen parempaa ja monipuolisempaa sähköpianoa ei oikeastaan tästä maailmasta juurikaan löydy. Eli jos tosiaan on laittaa se kolmisen tonnia rahaa tähän hommaan heti alussa, niin anna toki mennä.

Sellaiset laitteet, joissa nuo kaikki haluamasi ominaisuudet ovat, on kyllä muuten vähän harvemmassa. Mitenkähän mahtaisi onnistua jos hankkisit erikseen hyvän digipianon vaikka tonnilla ja sitten jonkun syntikan muutamalla satasella? Aika monesta tonnin sähköpianosta löytyy nykyisin muutama ihan käyttökelpoinen urku, jousia, hapsichord ymsyms. Joku työasematyylinen ratkaisu voisi niinikään toimia, mutta niistä minä en paljonkaan tiedä.

(Mulla on torilla myynnissä tuollainen Roland A90-keikkapiano, jossa on muutama hyvä urku, tosi hyviä sähköpianoja ja pianoja, jousia yms). Syntikkapuolta siinä ei ole kuin nimeksi, mutta ihan oikeat syntikat on oikeastaan aika halpoja. Muutamalla satasella saa jo hyvän.
Rojekti
25.12.2009 22:20:36
Minkäslaiset noi waterfall-napsikkeet ovat pianosoitantaan, ovatko ne yleissopivat?

Harmittaa varsin kun ei ole päässyt semmoisia IKINÄ missään testaamaan.
~ Sulla ja Yodalla on yhteistä vain koko ja sosiaalinen ulosanti. ~ Esim. monet älykköpojat yliopistolla ovat paljon voimakkaampia päiväntasaajan seudulla. ~
Bronks
26.12.2009 21:05:39

Rojekti: Minkäslaiset noi waterfall-napsikkeet ovat pianosoitantaan, ovatko ne yleissopivat?

Harmittaa varsin kun ei ole päässyt semmoisia IKINÄ missään testaamaan.

Huonot ne ovat pianoiluun. Urkukoskettimisto on niin löysä, että nyansseja on todella hankala hallita.
Don't take me serious, I'm just playing.
mll
04.01.2010 23:40:13 (muokattu 04.01.2010 23:41:50)
Vaimoni tarvitsee pianoa treenaamiseen ja opettamiseen, hän ei ole varsinaisesti pianisti, vaan laulaja. Sain puhuttua hänelle järkeä päähän, ettei Helsinkiin, kerrostaloasuntoon välttämättä kannata raahata vanhempien luota, Keski-Suomesta pianoa, joka on vimeksi viritetty 10 vuotta sitten. Parempi vaihtoehto ainakin minun mielestäni olisi hankkia sähköpiano. Ongelma on vain siinä, ettei vaimoni ymmärrä sähköpianoista yhtään mitään, enkä minä taas toisaalta ymmärrä pianojenkaan päälle yhtään mitään.

Budjetti on n. 1000€. Ja mieluusti sellainen malli, joka näyttää pianolta ja siinä on kaiutin itsessään l. tämän näköinen laitos http://www.thomann.de/fi/yamaha_ydp140arius.htm/

Oikeastaan tarvetta ei ole muulle kuin hyvälle pianosoundille. Kosketuksen pitää luonnollisestikin olla pianomainen.

Kannattaako ostaa käytetty? Miten nopeasti tekniikka jyrää tässä maailmassa. Jos on 7 vuotta vanha käytetty sähköpiano, niin onko se jo menneen talven lumia? Torilla nimittäin näyttäisi olevan yksi Roland myynnissä.

Mistä liikkeistä noita mahtaa löytyä Helsingistä? F-musiikissa varmaankin on, mutta mistä muualta kannattaa etsiä?

Onko jotain merkkejä, joita kannattaa katsastaa tai välttää kuin ruttoa? Yamasta minulle on jäänyt ainakin kitaroiden perusteella sellainen perusvarma fiilis, päteekö sama myös sähköpianoihin?

Mites tärkeä tuo polyfonia homma on näissä sähköpianoissa?

Tämmöstä.
Symbaaliapina
24.01.2010 00:33:37
Joku kai mainitsi aikaisemmin täällä DSI Mophon (?). Onko ihmisillä minkälaisia kokemuksia laitteesta? Lähteekö siitä irti mitään muuta kuin teknopörinää, kuten esimerkiksi hyvätasoisia vintage/hevi/fuusio/yms. leadeja?
jstrang
27.01.2010 14:35:21
Hello

Jos joku on ostamassa Nord electro 3 ja on toimitusvaikeuksia, niin Kokkolasta www.musiikkiliike.fi löytyy pari uutta varastosta. Ja sopivaan hintaan. Ostin jo itse ja myyjä sai pari vielä lisää hyllyyn.

Tiedoksi vaan.
Ja on muuten oiva peli!

Janne
hessu16
29.01.2010 22:24:58
Power-Soundista lähtee halvemmalla ja saat myös Hammondit jos tarviit hyvää urkusoundia.
http://www.power-sound.fi/index.php?cPath=81_174
KaRa
02.02.2010 13:53:25
Onkohan tuollanen torilta löytyvä Hammond XB-1 mistään kotoisin?
Seuraava lause on totta - edellinen lause on valetta.
Mismatch error
20.03.2010 17:14:44
mll:Onko jotain merkkejä, joita kannattaa katsastaa tai välttää kuin ruttoa? Yamasta minulle on jäänyt ainakin kitaroiden perusteella sellainen perusvarma fiilis, päteekö sama myös sähköpianoihin?

Mites tärkeä tuo polyfonia homma on näissä sähköpianoissa?

Tämmöstä.

Yamaha ja Roland tekee molemmat kelpo soittimia. Itse pidän oikeista pianoista jo soittofiiliksen takia, vaikkakaan en sellaista omista.

Polyfonia = montako ääntä soi samanaikaisesti. Sähköpianossa ei saa olla pientä polyfoniaa, muuten tulee kökkö olo kun vaikka se alhaalta soimaan jääny nuotti lakkaaki yhtäkkiä soimasta kuudentoista seuraavan nuotin jälkeen.
"Koska kahvia ei voi nauttia rajattomasti täytyy luoda illuusio sen jatkuvasta juomisesta." -Kerkko Koskinen
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)