Aihe: Jelppikerho goes Kosketinsoittimet!
1 2 3 4 526 27 28 29 3039 40 41 42 43
pietari-poika
05.06.2012 22:44:21
Moi! Osaiskos joku kertoa, mikä on sopiva hinta käytetystä Korgin M3-88 -työasemasta?
ten.nediokisuuM
05.06.2012 23:06:45
Ajattelin ostaa midikiipparin, mutta näyttää siltä että veli vie mukanaan akustisen pianon niin olisi hyvä jos se kiippari tuntuisi oikealta. Tuo Thomann DP-25 näyttää ainoalta kohtuuhintaiselta tarkoitukseen sopivalta, mutta vähän merkki epäilyttää varsinkin kun tästä ei ole arvosteluja tai videoita. Rahaa löytyy semmoset 300e.
Continuub
06.06.2012 14:25:06
Miten löytäisin Waldorf Blofeldista "blank soundeja" joita voisi itse lähteä ruuvaamaan kun näitä valmiita presettejä on vähän ikävä muokata omanlaisiksi.

T. Minä
Charge
06.06.2012 14:28:54

Ajattelin ostaa midikiipparin, mutta näyttää siltä että veli vie mukanaan akustisen pianon niin olisi hyvä jos se kiippari tuntuisi oikealta. Tuo Thomann DP-25 näyttää ainoalta kohtuuhintaiselta tarkoitukseen sopivalta, mutta vähän merkki epäilyttää varsinkin kun tästä ei ole arvosteluja tai videoita. Rahaa löytyy semmoset 300e.

Anteeksi nyt, mutta 300 eurolla tuskin saa kummoista lärpäkettä. Säästät vähän lisää, saat kunnon digipianon hommattua, ja kun siinä on MIDI myös, niin voit käyttää MIDI- ohjaimenakin.
"Historys Written Today".
ten.nediokisuuM
06.06.2012 23:08:31
Charge: Anteeksi nyt, mutta 300 eurolla tuskin saa kummoista lärpäkettä. Säästät vähän lisää, saat kunnon digipianon hommattua, ja kun siinä on MIDI myös, niin voit käyttää MIDI- ohjaimenakin.

Mikä olisi sitten kunnon digipiano? Soitan muutakin niin en välttämättä haluaisi käyttää kaikkia rahojani pianoon.
Charge
07.06.2012 06:50:37

Mikä olisi sitten kunnon digipiano? Soitan muutakin niin en välttämättä haluaisi käyttää kaikkia rahojani pianoon.

Itselläni on tuollainen Kavai cl-36, maksaa kaupasta riippuen jotain 800-1000 välimaastosta. Varmasti kestää käytössä monta monituista vuotta. Tosin tuossa ei kyllä taida sitä MIDIä olla.... Mutta esim joku Casio privia olisi varmaan sinun käytössä hyvä, vaikka sitä täällä haukutaankin. Hintaa sillä siihen 600 euron pintaan, ja on kevyt kuskata, kun on keikkamalli. Suosittelen, että käyt testaamassa jossain soitinliikkeessä ja kyselemässä sieltä. :)
tommiot
13.06.2012 14:19:24 (muokattu 13.06.2012 14:27:09)
Tarttisin progehommiin synaa nykyisen Nord Electron kaveriks. Oon ihan aloittelija kiippareiden soittamisessakin, mutta mut näköjään nakitettiin yhteen bändiin, jossa oon aiemmin ollu lähinnä tuottajan/äänittäjän roolissa. Varmaan jotain virtuaalianalogimeininkiä tarttis saada, semmosia Ozric Tentacles -pulputuksia ja pehmeitä leadeja ja pädejä. Muuten tulee varmaan vedeltyä vaan Rhodesia ja Hammondia Electrosta. Helppokäyttöisyys ja lennosta ränkättävät potikat olis varmaan plussaa, en oikein tykkää valikkoseikkailusta.

= Nord Lead 2X ?

Sanotaan nyt vielä, että mulla ei oo ihan hirveen tarkkaa näkemystä minkälaista
ten.nediokisuuM
18.06.2012 18:55:04
Ei minulla nyt ole varaa tuollaiseen, mutta sitä odotellessa voisi laittaa halvemman midikiipparin niin kuin oli alun perin tarkoitus. Akain Synthstation 25 houkuttelisi halvan hinnan vuoksi. Tuota voisi käyttää myös reissussa ipodilla. Mietityttää vain, että riittääkö nuo 2 oktaavia mihinkään? M-audion sono 61 on käynyt myös mielessä, mutta jos ostan tuon halvemman, pääsen sitten nopeammin käsiksi tuohon ns. kunnon pianoon :)
Charge
19.06.2012 10:56:46 (muokattu 19.06.2012 10:59:19)

Mietityttää vain, että riittääkö nuo 2 oktaavia mihinkään? M-audion sono 61 on käynyt myös mielessä, mutta jos ostan tuon halvemman, pääsen sitten nopeammin käsiksi tuohon ns. kunnon pianoon :)

Toisaalta, köyhällähän ei ole varaa ostaa halpaa. Käytännössä ensin ostamasi, myöhemmin ns. "turha romu" kuluttaa varojasi turhaan, kun voisit samalla jo pohjustaa paremman soittimen hankintaan. Ja tuon kahden oktaavin riittävyydestä, sillä soittamalla et kyllä voi kutusua itseäsi missään määrin pianistiksi. Ei tuolla pysty muuten kuin melodioita rämpyttelemään, se on tarkoitettu tietokoneen kanssa biisien tekoon, ei oikeasti soittamiseen. Anteeksi nyt, mutta tätä mieltä minä olen. Päätöshän on kuitenkin loppupeleissä ihan sinun omasi.

HUOM! Ja kun sinulle nyt näyttää juuri hinta olevan ongelma, metsästä ihmeessä käytettyjä! Voi löytyä halvalla huomattavasti parempi, kuin mitä vastaavalla rahalla saat uutena!
Charge
19.06.2012 10:58:27 (muokattu 19.06.2012 10:59:01)

anteeksi, tuplat.
ten.nediokisuuM
19.06.2012 12:13:12
Charge:Ja tuon kahden oktaavin riittävyydestä, sillä soittamalla et kyllä voi kutusua itseäsi missään määrin pianistiksi. Ei tuolla pysty muuten kuin melodioita rämpyttelemään, se on tarkoitettu tietokoneen kanssa biisien tekoon, ei oikeasti soittamiseen. Anteeksi nyt, mutta tätä mieltä minä olen. Päätöshän on kuitenkin loppupeleissä ihan sinun omasi.

Siis juuri siihen biisien tekoon. Ajattelin että jos nyt ostan tuollaisen puolipainotetun 61-koskettimisen, se jää aivan käyttämättä jos ostan privian.
Tuomas.
27.06.2012 00:14:51
Moro,

Mitä kehtaa pyytää Casio PX-720 sähköpianosta? Käytännössä uusi. Googlella löytyi hintoja niukasti. Ilmeisesti ollut joskus 650 puntaa(?) uutena.

Kiitos ja anteeksi.
Hurley
06.08.2012 19:51:40

Olen laiska etsimään, joten kyselen täällä.

Missä jengi huollattaa analogisynansa? Olen uusi aitojen analogien maailmassa, joten ei ole mitään hajua kuka tämmöiseen kykenee etc. DSI Prophet tuskin huoltoja tarvitsee, mutta epäilen että MS-20 kaipaa pientä viilausta jossain välissä.
Mazeeh
23.08.2012 19:02:10
Toivottavasti oikea alue kysyä, jos ei, pahoittelen.

Eli tuossa eilen illalla iski pieni ongelma.
Otin kuulokkeet irti syntikasta (Korg Triton Le), ja kuulokkeiden adapteri hajosi, eli pieni osa jäi syntikan sisälle, eli aivan johdon päässä oleva kartio on tällä hetkellä jakin pohjalla.

Onko kellään kokemusta tällaisen korjaamisesta ? Uskaltaako avata koko vempeleen, vai miten tässä pitäisi jatkaa.

Kiitos avusta näin etukäteen.
Jungleman
23.08.2012 21:10:38
Mazeeh: Toivottavasti oikea alue kysyä, jos ei, pahoittelen.

Eli tuossa eilen illalla iski pieni ongelma.
Otin kuulokkeet irti syntikasta (Korg Triton Le), ja kuulokkeiden adapteri hajosi, eli pieni osa jäi syntikan sisälle, eli aivan johdon päässä oleva kartio on tällä hetkellä jakin pohjalla.

Onko kellään kokemusta tällaisen korjaamisesta ? Uskaltaako avata koko vempeleen, vai miten tässä pitäisi jatkaa.

Avattava se on, muu tuskin auttaa. En ole Trioneita aukonut, mutta hanki itsellesi laitteen Service Manual (löytynee näppärästi netistä), siitä löytyy vihjeitä, miten aukominen ja purkaminen kannattaa suorittaa. Joka tapauksessa hitaasti, rauhallisesti ja harkiten, etenkin jollet ole aiemmin tehnyt vastaavaa. Jos arveluttaa liikaa, vie korjattavaksi liikkeeseen tai edes hiukan asioista perillä olevalle tee-se-itse -sepälle ;-)
Liikaa säätöä.
ekikoo
28.08.2012 10:52:27
Mulla on masterkiippari joka vista-käyttiksessa onneks toimii usbin kanssa kun ajurit aikanaa löytyi. Jos uusin tietokoneen, enkä varmasti ajureita löydä uudempiin käyttiksiin, miten käyttäytyy nämä midi->usb- viritelmät?
Öyy...
aeroxrr
31.08.2012 16:55:06
JV-1080 Livesooloilusta:

Juu ei löytynyt searchilla joten kysytään sit tässä, eli jos käyttää moduulin kanssa ulkosta säröstintä, niin mikä on sen "järkevin ja nopein" tapa kytkeä livenä päälle? Voiko sen jotenkin pitää aina päällä, vai onko se tosiaan kytkettävä aina on/off soolojen ajaksi? Muutenkin vaihdan nykyään soundeja keikoilla aina userpatchien avulla, mutta huhujen mukaan performancea kannattaisi käyttää..Kiitos avusta etukäteen!
Janus
31.08.2012 18:42:01
aeroxrr: JV-1080 Livesooloilusta:

Juu ei löytynyt searchilla joten kysytään sit tässä, eli jos käyttää moduulin kanssa ulkosta säröstintä, niin mikä on sen "järkevin ja nopein" tapa kytkeä livenä päälle? Voiko sen jotenkin pitää aina päällä, vai onko se tosiaan kytkettävä aina on/off soolojen ajaksi? Muutenkin vaihdan nykyään soundeja keikoilla aina userpatchien avulla, mutta huhujen mukaan performancea kannattaisi käyttää..Kiitos avusta etukäteen!

Ohjaa soolosoundipatchi johonkin toiseen ulostuloon kuin Main L/R. Siinä ulostulossa voi olla särö koko ajan kiinni ja päällä. Itse tosin laitan särön bypassille niissä biiseissä, joissa soolosoundia ei tarvita, vähenee kohinakin. Noise Suppressoria käytetään myös.
aeroxrr
31.08.2012 19:50:04
Janus: Ohjaa soolosoundipatchi johonkin toiseen ulostuloon kuin Main L/R. Siinä ulostulossa voi olla särö koko ajan kiinni ja päällä. Itse tosin laitan särön bypassille niissä biiseissä, joissa soolosoundia ei tarvita, vähenee kohinakin. Noise Suppressoria käytetään myös.

Mutta särö on kuitenkin aina kytkettävä monona, eikö vain, eli L tai R?
Janus
31.08.2012 21:44:11
aeroxrr: Mutta särö on kuitenkin aina kytkettävä monona, eikö vain, eli L tai R?

Jep. Tuskin sulla mitään laidasta laitaan panoroivia sisäisiä efektejä siinä soolosoundissa on muutenkaan? Eli yhteen ulostuloon vain, en nyt muista onko ne ulostuloparit (ylimääräiset) merkitty L/R vai 1/2/3/4 tms.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)