Aihe: Jelppikerho goes Kosketinsoittimet!
1 2 3 4 524 25 26 27 2839 40 41 42 43
Burnoutlander
27.12.2011 15:31:36

Räbbänä: Do diin. Nyt on Korgin Oxygen ja sille kaipais hyviä, halpoja, ilmaisia ja käyttökelpoisia plugareita. Ehdotuksia? Reaperin kautta tykitellään.

En tiedä mitä kaikkea reaper pyörittää, mutta lataa nyt ainakin ilmaiset Native Intruments "Kontakt" ja "Reaktor" ja niiden ilmaiset omat kirjastot.. Reaktoriin taitaa saada myös ilmaiseksi jonkun
"Mikro Prisim" tai vastaavan, missä on kaikkee häröä space shittiä..

Jos tykkäät urkuja käyttää niin hanki ihmeessä samalta valmistajalta toi "B4". Mun mielestä paras usku plugari. Hyvä piano plukari ois esim "Akoustik Piano"?

Kannattaa muutenkin tutkia noiden valmistajien sivuilta. Itse varmaan tiedät parhaiten omat tarpeesi. :)
Mule
30.12.2011 11:58:22

Terve! Nyt hetkisen aikaa erilaisia kiippareita ihmeteltyäni ovat vaihtoehdot ensimmäiseksi laitteeksi seuraavat:
Yamaha p85/p95
Korg Sp-170

Kokemuksia? Hintansa puolesta Korg vie voiton mutta muuten olen kujalla; molemmissa 88 painotettua kosketinta ja hyvin pelkistetyt soundivaihtoehdot.. Mitä muuta tarvitsee tietää? Kiitos etukäteen. Ps. kyseisiä kiippareita saa tarjota!
satsi
30.12.2011 16:14:45
Tere! Porukat olisi myymässä pianoa ja tarvitsisin apua soittimen arvon määrittelyysä. Piano on August Hoffman, ostettu Kuopion Viking- musiikista muistaakseni 2001. Valmistettu Ruotsissa. Soi kauniisti mielestäni. Katso kuvia profiilistani!! Kiitoksia jo etukäteen.
Terzi
05.01.2012 22:52:22

Heippa. Itseäni on viime aikoina kiinnostanut kovasti industrial-tyyliset syntikkaloopit. Esimerkki seuraavan pätkän introssa: http://www.youtube.com/watch?v=T8000nRYyco

Minkähänlaisilla eväillä tuollaisia oikein lähdetään rakentelemaan? Olisi hienoa saada itsekin sovellettua johonkin biisiin. Taitaa ainakin LFO:t olla kovassa käytössä?
Humppakeksi
06.01.2012 08:34:00
Hyvää päivää!
Olen ajatellut päivittää kosketinsoitin osastoani vähän, ja ajattelin tulla kysymään neuvoa. Koskettimista etsin lähinnä hyviä urkusoundeja ja kenties myös jotain rhodes/wurlitzer -vastaavia. Urkupainotteisesti kuitenkin.

Itselleni parhaiten sopisi sellainen peli, jossa olisi itsessään kaiuttimet, koska tilat ovat hiukan ahtaat. Onko näissä uruissa sisäiset kaiuttimet;
http://www.thomann.de/fi/hammond_sk1.htm
http://www.thomann.de/fi/hammond_xk1.htm
Ja mitä mieltä muuten olette niistä. Olen katsellut myös Nord Electro 3:sta, mutta siinä kun ei omia kajareita ole. Mielipiteet ja ehdotukset kuuntelen mielelläni.
Stiiq
06.01.2012 18:50:47 (muokattu 06.01.2012 18:51:02)
Humppakeksi: Hyvää päivää!
Olen ajatellut päivittää kosketinsoitin osastoani vähän, ja ajattelin tulla kysymään neuvoa. Koskettimista etsin lähinnä hyviä urkusoundeja ja kenties myös jotain rhodes/wurlitzer -vastaavia. Urkupainotteisesti kuitenkin.

Itselleni parhaiten sopisi sellainen peli, jossa olisi itsessään kaiuttimet, koska tilat ovat hiukan ahtaat. Onko näissä uruissa sisäiset kaiuttimet;
Ja mitä mieltä muuten olette niistä. Olen katsellut myös Nord Electro 3:sta, mutta siinä kun ei omia kajareita ole. Mielipiteet ja ehdotukset kuuntelen mielelläni.

Ei ole kaiuttimia, eikä missään muissakaan ns. vakavasti otettavissa mallinnetuissa uruissa/sähköpianoissa tai syntikoissa. Lähinnä keyboardeissa, joissa saundeja ei siis muokata. Hammondeissa on aika heikot pianot, mutta Nord Electrossa on kyllä erinomainen urkumallinnus (ja leslie) ja todella käyttökelpoiset sähköpianosaundit.
Take away obsolete papers, they want me but I don't need them
Humppakeksi
06.01.2012 19:42:15
Kiitos, tuota vähän arvelinkin. No pitänee sitten ostaa tuon Hammond XK-1:n kaveriksi parit kajarit, niin saa soundit ulos. Tuollaiset n.200€/kpl varmaan riittävät. Suosituksia?
Bronks
06.01.2012 23:55:23

Humppakeksi:

Jep, eipä ole kajareita missään uskottavissa urkuvehkeissä. XK1 on ihan hyvä urku, mutta sen muut saundit ovat kyllä varsin onnettomia. Jos muilla saundeilla on painoarvoa, katsoisin SK1:stä tai Electro 3:sta.
Don't take me serious, I'm just playing.
Muave
19.01.2012 21:16:52
Mistäs saisi uuden koskettimen Korgin X5D:hen? Käytettynä ostin semmosen yksilön, missä yksi kosketin poikki oli mennyt ja uutta tarttisi kipeästi. Turun musaliikkeistä ei ollut pahemmin hyötyä...

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=596620
Thomas Häggblom
24.01.2012 08:59:38 (muokattu 24.01.2012 09:02:23)

Muave: Mistäs saisi uuden koskettimen Korgin X5D:hen?

Ebayssa näyttäisi olevan tällä hetkellä ainakin jotain. Englannista saisit posteineen n. 8,50€ hintaan. Jos ihan oikeasti haluaa noita varaosia niin kannattaa suosiolla rekisteröityä esim. Ebayhin ja ostaa ulkomailta. Turun musaliikkeitä kiertelemällä et välttämättä koskaan löydä uutta kosketinta, sen verran harvinaista tavaraa ovat kuitenkin.

Itse ostin Juno-60:een uuden joystickin juuri Ebaysta ja jouduin pulittamaan suolaiset 70 euroa, mutta onpahan tuo nyt near-mint -kuntoinen sitten :)
Analogista syntetisaattorimusiikkia: www.mikseri.net/tmw
TheMurno
02.02.2012 20:46:31
Osaako joku kertoa miten ton Korg Monotronin saa koneeseen kiinni ja nauhoteltua sitä kautta? Ilmeisesti jotain pitäisi tökätä tohon aux iniin, mutta mitä?

Ps. En tiedä koskettimista oikein mitään.
Fake and gay
SiwamieS
03.02.2012 05:17:49
TheMurno: Osaako joku kertoa miten ton Korg Monotronin saa koneeseen kiinni ja nauhoteltua sitä kautta? Ilmeisesti jotain pitäisi tökätä tohon aux iniin, mutta mitä?

Ps. En tiedä koskettimista oikein mitään.

Se Aux on sisääntulo, siihen voit survoa periaatteessa 'mitä vaan' jostain muusta äänilähteestä muljutettavaksi Monotronin läpi.. Ulospäin vehkeestä toimii ainoastaan se kuulokelähtö, siitä sitten sopivaa piuhaa koneen äänikorttiin tai vastaavaan.
I wanna see movies of my dreams
TheMurno
03.02.2012 11:33:09 (muokattu 03.02.2012 11:33:36)
SiwamieS: Se Aux on sisääntulo, siihen voit survoa periaatteessa 'mitä vaan' jostain muusta äänilähteestä muljutettavaksi Monotronin läpi.. Ulospäin vehkeestä toimii ainoastaan se kuulokelähtö, siitä sitten sopivaa piuhaa koneen äänikorttiin tai vastaavaan.

Jaahas. Että se meneekin noin päin. Okei.

E: Aattelin, että kuulokelähtöön voi tökätä vaan kuulokkeet/kajarit.
Fake and gay
Mule
12.02.2012 11:37:03

Ja taas minä!

Ostinpa Korgin SP-170:sen, hauska peli. Jelppiä tarvitsisin nyt MIDI-OUT -portin kanssa: mitä kaikkea tarvitsen (kaapelit, jotkut MIDI-mötikät/interface(?)), mitä iloa tästä on ja ennen kaikkea miten tämä käytännössä toimii? Kiitos jälleen!
migreenimies
20.02.2012 20:39:06 (muokattu 25.02.2012 08:23:31)
Edit. Ei mitään.
J x
26.02.2012 21:19:04 (muokattu 26.02.2012 21:20:35)
Kurzweil PC3K8 - mikähän ihme toiminto (tai vika?) meni päälle, kun Program-moodissa ei ollut mitään muita säätöjä kuin liukusäädin A ja siinäkin kaikissa programmeissa oli volumen säätö? Edes uruissa ei ollut mitään säätöjä, vain volume A liu'ussa. Info-näppäimelläkin näytti kaikille vain tyhjää - ei mitään säätöjä millään.

Noh, palautui normaaliksi tehdasasetusten palautuksella, mutta olisi mielenkiintoista vastaisuuden varalle tietää sainko sählättyä jonkun ominaisuuden päälle vai mitä kävi...
onemanband
01.03.2012 08:08:07
Mule: Ja taas minä!

Ostinpa Korgin SP-170:sen, hauska peli. Jelppiä tarvitsisin nyt MIDI-OUT -portin kanssa: mitä kaikkea tarvitsen (kaapelit, jotkut MIDI-mötikät/interface(?)), mitä iloa tästä on ja ennen kaikkea miten tämä käytännössä toimii? Kiitos jälleen!

Midi kaapelin avulla voit kytkeä laitteeseesi muita midi laitteita. Sekvensseri, soundimoduulin, toisen midi koskettimiston, midillä varustetun tietokoneen.
Midi USB kaapelin avulla voit kytkeä laitteeseesi tietokoneen, jossa voi olla äänitystudio-ohjelma, sampleri, efektointeja, virtuaalisyntikoita...........

Kysymys on midi signaalista, jossa ei kulje ääntä vaan midi käskyjä, joilla voi ohjata muita midi laitteita.
Kun painat pianosi kosketinta ja olet kytkenyt sen vaikka tietokoneeseen ja siellä on äänitysstudio-ohjelman samplerisyna plugari, niin koskettimen painallus soittaa tietokoneella olevan plugarisynan valittua soundia. Midi käsky ohjaa myös soundin vaihtoja koskettimistosi soundinvaihtonappuloilla. Kun vaihdat soundin niin soundi vaihtuu myös ohjattavassa laitteessa. Etsi jostain midi-tietoa vaikka googlen midi-tietoa haulla. Jos ei suomeksi niin vaikka sitten englanniksi.
korgginen
10.03.2012 21:39:01
Undying Dreams: Jos tarkoitat sellaista telinettä missä syna on vinossa, niin sellaisen saa ostamalla tupla-x ständin. Asetat sen sitten niin ettet laita alemmalle tasolle mitään, kallistat ylempää tasoa jyrkästi ja asetat synan siihen väärinpäin :) Tuollein nuo Jannet yms sen tekee myös, ei ole mitään valmiita vinoständejä siis. Katso vain että tuplaständissä on mahdollisuus säätää ylemmän tason korkeutta ja kallistusta. Pitää hieman säätää että synan saa sopivaan kohtaan. Silloin kun itse noita säädin niin parhan näköinen asento tuli kun ständin laittoi suunnilleen niin että synan koskettimien puoleinen etureuna tulee suunnilleen siihen housujen vyön tasolle tai vähän ylemmäs, käsien pitäisi olla suunnilleen suorassa kun soittaa.

Juu kiitos tiedoista. Kipaisen katsomassa tuosta Tampereen DLX liikkeestä josko siellä kyseistä telinettä olisi, koska en tilakkaan uskalla jos ei sitten olekkaan tätä ylemmän tason korkeutta.
Zabijak
13.03.2012 08:41:35 (muokattu 13.03.2012 08:44:40)
AKWM: Kysytään nyt täältäkin ku ei tuolla toisessa ketjussa vastata.

Meinasin ostaa Studiologic SL 990-kiipparin kotistudioon. Noita ei löydy täälläpäin musaliikkeistä, paha käydä kokeilemassa. Kysymykseni on että onko tollasilla painotetuilla koskettimilla älyttömän raskasta soitella vähän nopeampia synajuttuja? Lukemani mukaan tossa Studiologicissa on melko autenttinen ja jämäkkä pianotatsi.

Tietty esim. M-Audion Keystation 88es olis kevyempi vaihtoehto, mutta taitaa sekin vähän rimpula olla.. Pitää käydä räpläämässä kaikki musakauppojen kiipparit läpi ja tunnustella miltä se painotettu koskettimisto tuntuu. Mitään hyvää/pahaa sanottavaa tosta Studiologicista muuten? Vaikuttaa hyvältä, ei mitään ylimääräsiä dawkontrolleriominaisuuksia tungettu mukaan, niitä varten on jo eri laitteet olemassa. :) Hinta ainakin miellyttää.

Ei tosiaan oo raskasta soittaa nopeitakaan juttuja, painotettuihin ku totut niin tekniikka on jo aivan eri maailmasta ku pilipalimuovikoskettimilla soittavilla. Ja jos pianoihmisiä oot ni painotetut on välttämätön valinta.

Mulla oli toi SL 990 aikoinaan, siinä oli hyvä tatsi, vähän oikeeta pianoa kevyempi. Dynaaminen. Tykkäsin.

E: Jos valinta on Studiologicin ja Keystationin välillä mä en miettis hetkeäkään, ehdottomasti SL. :)
KanttoriPiiparinen
22.03.2012 14:55:08
Löytyisikö keltään keyboardin kantolaukkua/koteloa. Kyseessä on Jammun YPT-300 ja mitat ovat 94X37X13 cm. Pelkkä pehmustettu suojapussukka tai alkuperäinen pahvipakkauskin riittää. Lähes mikä tahansa suunnilleen mittoihin sopiva kantokahvallinen säkki tulee kysymykseen.

Olen valmis maksamaankin ihan oikeeta rahhaa, mikäli saan jostakin sopivan varmuus-esineen lelulleni.

Vinkkejä voi vilautella vaikkapa pikaviesteillä. Kiitos jo etukäteen.
Ei tämä tästä enää pahemmaksi voi muuttua.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)