Aihe: Jelppikerho goes Kosketinsoittimet!
1 2 3 4 520 21 22 23 2439 40 41 42 43
fuzz
01.05.2011 12:05:44
Pitäisi ostaa syna/sähköpiano/kontrolleri mutta olen aivan sekaisin minkä laittaa. Pianosoundia kaipaisin hyvää ja täysmittaista koskettimistoa, mutta konemusaakin kiinnostaisi tehdä.

Osta Motif oilsi varmaan ihan hyvä vaihtoehto, mutta onko esim. (ilmais)softilla tuotetut pianoäänet mistään kotoisin?

Ennestään löytyy kymmenisen vuotta pianonsoittoa, ja Korgin ps60.

Kaipaisin jelppiä.
elämän tarkoitus on 42
skaleksi
01.05.2011 14:22:25
Terve,

kysymys koskien analogisen monosynan virittämistä? Miten tehdään tai onko jossain ohjeet? Kyseessä on Roland SH-1000. Soittimen takana on TUNE-ruuvi, jota pyörittämällä kaikki nuotit siirtyvät saman verran (siltä ainakin kuulostaa) mutta potikka ei korjaa epävireisyyttä esim. kahden nuotin välillä. Eli kahden nuotin väli (intervalli)? kuulostaa paikoin liian lyhyeltä tai pitkältä.

Soittimessa on UK-tyylinen pistoke, jossa adapteri välissä. Vaikuttaako tämä? Pitääkö soittimen voltage-potikkaan koskea? Pitääkö syna avata?
Parhaiten musiikkiani ymmärtävät lapset ja eläimet.
Madtheswine
12.05.2011 16:26:07
Kellään kokemusta Arturian Analog Experience - The Laboratorysta? Hienon näkönen peli, sopiva määrä koskettimia omaan käyttöön ja helvetisti erilaisia soundeja. Ei mulla oo mitään kokemusta kosketinsoittimista, mutta toi näyttäyis hauskalta peliltä alottaa soittelu, mutta jos se ei oo toimiva laite, niin pitää löytää joku toinen.
The Clansman
16.05.2011 13:28:01
Keksisikö joku mistä saisin Rolandin XP-10:n manuaalin käsiini? (tai näytölleni). Omistan kyseisen laitteen mutta sen käyttäminen ja saundin etsiminen on sen verran hankalaa että oksat pois.
Jelppiä!
Sallittu vain autopaikan varaaneille
Jungleman
16.05.2011 20:22:14
The Clansman: Keksisikö joku mistä saisin Rolandin XP-10:n manuaalin käsiini? (tai näytölleni). Omistan kyseisen laitteen mutta sen käyttäminen ja saundin etsiminen on sen verran hankalaa että oksat pois.
Jelppiä!

20 sekuntia googlausta:
ftp://ftp.roland.co.uk/productsupport/XP-10/
Ei se ole vika. Se on ominaisuus.
The Clansman
17.05.2011 11:15:48
Jungleman: 20 sekuntia googlausta:
ftp://ftp.roland.co.uk/productsupport/XP-10/

Tavatonta! Kiitän ja kumarran.
Chamelon
19.05.2011 12:02:17
Jounzuh: Tossa oon pähkäilly että miten saisin saundia vaihdettua livenä ku tossa Korg M50 ei oo mitään pikanäppäimiä? Onks synille jotain pedaaleja tms.?

Keikkakäyttöön suosittelen tekemään valmiita presettejä soundbank:eihin, sellaiset pitäisit ko vehkeestä löytyä. Sinne voit ruuvailla soundit juuri sellaisiksi kuin haluat.

Synille on saatavilla monentyyppisiä pedaaleja eri käyttötarkoituksiin.
M50:een on saatavilla pedaaleja runsaahkosti:

http://www.korg.com/Product.aspx?pd=413

Tuolta löytyy aika kattava tietopaketti nimenomaisesta laitteesta.
Chamelon
19.05.2011 12:08:13
fuzz: Pitäisi ostaa syna/sähköpiano/kontrolleri mutta olen aivan sekaisin minkä laittaa. Pianosoundia kaipaisin hyvää ja täysmittaista koskettimistoa, mutta konemusaakin kiinnostaisi tehdä.

Osta Motif oilsi varmaan ihan hyvä vaihtoehto, mutta onko esim. (ilmais)softilla tuotetut pianoäänet mistään kotoisin?

Ennestään löytyy kymmenisen vuotta pianonsoittoa, ja Korgin ps60.

Kaipaisin jelppiä.

http://europe.yamaha.com/en/search/?query=Dgx-640

Käypä tuo vilkasemassa. Sopii monipuolisempaankin musiikin tuotantoon. Käyttää Motif-soundeja.
madmoose
21.05.2011 22:33:08
Moro,

Nurkkiin on jäänyt Casion CZ-5000 kultaiselta 80-luvulta. Millaista hintaa tuollaisesta uskaltaisi pyytää?

Kiitos!
"She lived like a murder but she died just like suicide"
anyame
09.06.2011 18:47:23
Pitäisi saada keeppareista sopuhintaan ääntä ulos. (sopuhintaan koska en saanut kesätöitä)
Mietin vain, kelpaako esim. bassovahvistin keeppareille? F-musiikissa jotain 109euron bassovahvistinta kauppasivat mulle, mutta katselin tässä netistä joitain muitakin.
esim:
http://www.power-sound.fi/fender-rumble-60-p-560.html
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=529237
jne

tai sitten joku aktiivimonitori? Olen ihan pihalla näistä, liikkeistähän toki voisi kysyä, mutta ei ole muuta asiaa nyt kaupunnille niin kysyn täältä.
Quru
09.06.2011 18:52:53
anyame: Pitäisi saada keeppareista sopuhintaan ääntä ulos. (sopuhintaan koska en saanut kesätöitä)
Mietin vain, kelpaako esim. bassovahvistin keeppareille? F-musiikissa jotain 109euron bassovahvistinta kauppasivat mulle, mutta katselin tässä netistä joitain muitakin.
esim:
http://www.power-sound.fi/fender-rumble-60-p-560.html
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=529237
jne

tai sitten joku aktiivimonitori? Olen ihan pihalla näistä, liikkeistähän toki voisi kysyä, mutta ei ole muuta asiaa nyt kaupunnille niin kysyn täältä.

Kotiin, treenikselle vai keikalle? Jos kotiin niin aktiivimonitorit ovat hyvä ratkaisu. Jos taas treenikselle ja laulu-pa ei ole vaihtoehto, joku keyboardvahvistin sopii. Bassovahvareihin en kajoaisi. Esimerkkinä kiipparivahvaimesta vaikkapa http://www.thomann.de/fi/roland_cm_30_cubemonitor.htm
Omaa kokemusta ei ole, mutta varmastikin parempi kuin bassovahvistin.
-rokkijumala-: Taitaa olla vaan muodissa tuo rokkijuttu poppareiden keskuudessa kun rihannat sun muutkin pitää nahkatakkia ja yrittää olla rock-uskottavaa.
anyame
09.06.2011 18:56:52 (muokattu 09.06.2011 18:57:20)
Quru: Kotiin, treenikselle vai keikalle? Jos kotiin niin aktiivimonitorit ovat hyvä ratkaisu. Jos taas treenikselle ja laulu-pa ei ole vaihtoehto, joku keyboardvahvistin sopii. Bassovahvareihin en kajoaisi. Esimerkkinä kiipparivahvaimesta vaikkapa http://www.thomann.de/fi/roland_cm_30_cubemonitor.htm

Kotiin ja treenikselle:) rumpuja emme harrasta, joten älytöntä mökää ei tarvitse lähteä. Kiitokset nopeasta vastauksesta.
kotoilija
14.06.2011 12:12:28
Ajattelin lähiaikoina hankkia tuon Yamahan YPT-210 keyboardin lähinnä äänityksiin ja säveltämiseen. Ajattelin myöskin hankkia MIDI -interfacen tietokoneelle, että voisin tuolla keyboardilla ohjata myls softasyniä. Toimiiko tämä http://www.thomann.de/fi/cme_u2midi.htm tuon Yamahan kanssa?
Terzi
20.06.2011 21:42:11

Quru: Kotiin, treenikselle vai keikalle? Jos kotiin niin aktiivimonitorit ovat hyvä ratkaisu. Jos taas treenikselle ja laulu-pa ei ole vaihtoehto, joku keyboardvahvistin sopii. Bassovahvareihin en kajoaisi. Esimerkkinä kiipparivahvaimesta vaikkapa http://www.thomann.de/fi/roland_cm_30_cubemonitor.htm

Itselläni on tuo kyseinen purkki ollut jo pidempään kotikäytössä. Varsinkin siihen tarkoitukseen oiva vehje. Kanavia riittää parillekin syntikalle, sekä mikrofonille. Mikäli aikoo treenikäytössä käyttää, tehot loppuu helposti kesken, mikäli vahvistin on jossain lattialla. Sen sijaan tukevalla ständillä pään viereen nostettuna riittää normaaliin bändimeluun. Vahvistin oli rumpalitutulla lainassa keikkamonitorina, ja toimi kuulemma oikein hyvin.
kotoilija
21.06.2011 22:57:47
Päätin tuon Yamahan sijasta hommata Miditechin Midistart kolmosen, koska tarvitsen sitä lähinnä softasyniin. Kysymys kuuluu, että olisiko sustain -pedaali hyvä ostos säveltämistä ja äänittämistä varten?
Sergei Fallinen
29.06.2011 14:14:33
Mul on tos aimo kasa tuntemattomia adaptereita ja pitäis keksiä mikä sopii yhteen mun yamaha p85n kanssa. Yhes niistä lukee yamaha mut se saattaa kuulua yhtä suurel todennäkösyydel pikkuveljen syntikkaan
baron
30.06.2011 00:18:08

Sergei Fallinen: Mul on tos aimo kasa tuntemattomia adaptereita ja pitäis keksiä mikä sopii yhteen mun yamaha p85n kanssa. Yhes niistä lukee yamaha mut se saattaa kuulua yhtä suurel todennäkösyydel pikkuveljen syntikkaan

Mulla on Yamaha P70 ja P90. Kun kerran ostin maahantuojalta uuden adapterin kun eka meni rikki niin siinä ei lukenut Yamaha mutta oli 12 volttinen ja hyvin toimii.
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Old Joe
30.06.2011 01:29:21
Sergei Fallinen: Mul on tos aimo kasa tuntemattomia adaptereita ja pitäis keksiä mikä sopii yhteen mun yamaha p85n kanssa. Yhes niistä lukee yamaha mut se saattaa kuulua yhtä suurel todennäkösyydel pikkuveljen syntikkaan

Kun liitäntä on sopiva on tarkistettava että myös jännite (tasa- / vaihto- (V)) on oikein ja lisäksi napaisuus (- vai + sisällä /ulko puolella). Kokeillessa, ellei muuntaja kyykähdä heti (liian pieni mA), kannattaa seurata sen lämpenemistä - kuuma muuntaja ei ole pitkäikäinen. Joko laitteesta, liittimen vierestä ja / tai käyttö ohjeesta löytynee tarvittavat tiedot. RFM.
Kyllä minä tiedän etten tiedä, mutta et sinä sitä tiedä.
Pitkavirta
06.07.2011 16:24:39
Mikä olis edullisin ja yksinkertaisin tapa toteuttaa keikalla synalla soittaen soundit, jotka on mulla koneella .wav-sämpleinä ja joita oon sämplänny tähän asti äänitteille vaan trackerilla ym. softilla?

Läppärihommat ei keikalla kiinnostais, joten synaan olis hyvä voida ladata sampleja ja ehkä jopa määritellä niiden soimista yksityiskohtasemmin eri koskettimilla (vrt. perussynan "rumpusetti" -soundipankki)..

Eli minkä kiipparin tartten?

Totaalisen pihalla toistaseks koskettimista tässä yhteydessä, tullu puljattua enempi tommosten juustosynien parissa.. Joista olis kans kiva saada tietyt soundit sämplättyä johonki yhteen oikeeseen synaan!
Synastikki
06.07.2011 17:51:27

Pitkavirta: Mikä olis edullisin ja yksinkertaisin tapa toteuttaa keikalla synalla soittaen soundit, jotka on mulla koneella .wav-sämpleinä ja joita oon sämplänny tähän asti äänitteille vaan trackerilla ym. softilla?

Läppärihommat ei keikalla kiinnostais, joten synaan olis hyvä voida ladata sampleja ja ehkä jopa määritellä niiden soimista yksityiskohtasemmin eri koskettimilla (vrt. perussynan "rumpusetti" -soundipankki)..

Eli minkä kiipparin tartten?

Totaalisen pihalla toistaseks koskettimista tässä yhteydessä, tullu puljattua enempi tommosten juustosynien parissa.. Joista olis kans kiva saada tietyt soundit sämplättyä johonki yhteen oikeeseen synaan!

mites paljon sitä sample-dataa sulla ois mitä tartteis latailla? kun noissa vanhemmissa syntikoissa varsinkin tuo sample-ramin koko pyörii muutamissa kymmenissä megatavuissa ja uusimmissa mennään parissa gigassa...
Music is an agreeable harmony for the honor of God and the permissible delights of the soul. kalamies #51 >-)))>
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)