Kiipparikassa 14.02.2011 12:21:27 | |
---|
Tr:ään tarvitsisi volume pedaalia. Itsellä ei minkäänlaista kokemusta. Kuinka paljon kannattaa panostaa ja merkkiä ja mallia voi samalla ehdotella. Kirjoitusvirheistä huomauttaminen: Off |
baron 14.02.2011 13:37:55 (muokattu 14.02.2011 17:05:38) | |
---|
Kiipparikassa: Tr:ään tarvitsisi volume pedaalia. Itsellä ei minkäänlaista kokemusta. Kuinka paljon kannattaa panostaa ja merkkiä ja mallia voi samalla ehdotella. Ne on huijausta! Ei niillä saa lisää volyymia, ainoastaan vähemmän. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
Kiipparikassa 14.02.2011 14:45:16 | |
---|
Sen minä jo tiesin. :) Mistä se lisävola tulisi kun ei siellä kuitenkaan vahvistinta sisällä ole :) Mutta onko sillä väliä paljonkin että laitetaanko se synaan siihen control-reikään vai mikserin ja synan ulostulon väliin? Kirjoitusvirheistä huomauttaminen: Off |
Artias 14.02.2011 15:48:03 | |
---|
Kiipparikassa: Tr:ään tarvitsisi volume pedaalia. Itsellä ei minkäänlaista kokemusta. Kuinka paljon kannattaa panostaa ja merkkiä ja mallia voi samalla ehdotella. http://www.thomann.de/fi/yamaha_fc7 … id=628bb7b64a130dd3fc41dacb8f923b39 Suosittelen kovasti, jämäkkä rakenne ja hyvä tuntuma. Kapistus tulee TRn pedal-reikään, jolloin on optio säätää myös muita parametrejä kuin volumea. |
vesamu 18.02.2011 18:33:37 | |
---|
Fantom X 6 manual suomeksi |
Janus 20.02.2011 20:14:31 | |
---|
vesamu: Fantom X 6 manual suomeksi Oletko ostanut laitteen suomalaiselta jälleenmyyjältä? |
Kiipparikassa 20.03.2011 14:37:04 | |
---|
Miten onnistuu jos on normaali työasemasyna midiliitännöillä ni lennosta vaihtaa soundia keikalla jos sen lisäks hommais jonku moduulin/samplerin? Kirjoitusvirheistä huomauttaminen: Off |
Jungleman 21.03.2011 14:57:02 | |
---|
Kiipparikassa: Miten onnistuu jos on normaali työasemasyna midiliitännöillä ni lennosta vaihtaa soundia keikalla jos sen lisäks hommais jonku moduulin/samplerin? Helposti. Hankit pari riittävän pitkää midipiuhaa. Katsot mitä synan sekä moduli/samplerin manuaaleissa ohjeistetaan midiliitännöistä ja tarvittavista säädöistä. Toimit ohjeiden mukaan. Ei se ole vika. Se on ominaisuus. Romantikkoitkijät #1 |
Borellus 03.04.2011 20:08:36 | |
---|
|
Larry Kela 05.04.2011 03:08:23 | |
---|
En tiä onks tää oikee keskustelu alue tälle mutta tää oon sinne päin. Elikä oiskohan jollain pianon nuotteja the doorsin break on through to the other side kappaleeseen? |
MaD PiAnIsT 06.04.2011 19:50:37 (muokattu 06.04.2011 20:19:08) | |
---|
Ei mitään enää. "Olen edelleenkin sitä mieltä että kakkonen on mielettömästi ykköstä parempi." -Kikolaa |
haichun 17.04.2011 23:35:50 | |
---|
Näin uutena koskettimissa ja musiikissa yleensä mietityttää yksi asia sointujen muodostamisessa pianolla. Kannattaako muodostaa sointu, että kaikki sävelet soivat saman oktaavin sisällä, esimerkiksi G-duuri, joka muulloin menisi toiseen oktaaviin, vai onko ns. kolmannen sävelen (mikä terssi vai kvintti olikaan) sijoittaminen toiseen oktaaviin parempi vaihtoehto? Ainut erohan tuossa on, että toinen soi matalammalla, jonka olen ainakin itse huomannut olevan tiettyihin kappaleisiin liian raskas. |
baron 18.04.2011 11:13:34 | |
---|
haichun: Näin uutena koskettimissa ja musiikissa yleensä mietityttää yksi asia sointujen muodostamisessa pianolla. Kannattaako muodostaa sointu, että kaikki sävelet soivat saman oktaavin sisällä, esimerkiksi G-duuri, joka muulloin menisi toiseen oktaaviin, vai onko ns. kolmannen sävelen (mikä terssi vai kvintti olikaan) sijoittaminen toiseen oktaaviin parempi vaihtoehto? Ainut erohan tuossa on, että toinen soi matalammalla, jonka olen ainakin itse huomannut olevan tiettyihin kappaleisiin liian raskas. Sointuja kannattaa käännellä, yleensä niin että mahdollisimman vähän liikettä soinnusta toiseen siirryttäessä. Niitten sijoittamiseen kaksi sääntöä: 1. Jos vasemmalla komppaa soinnuilla ei niin ylös että menee melodiaa soittavan oikean käden päälle 2. Ei alle pienen oktaavin jolloin ne kuulostaa tunkkaiselta. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
Sergei Fallinen 18.04.2011 16:52:02 | |
---|
kylhän sen ite kuulee et siinä H tai A tienoil (suures oktaavis) alkaa jo kuulostaa selkeesti tunkkaselta jos kaikki kolme säveltä on peräkkäin |
ajs 18.04.2011 20:11:32 | |
---|
Nyt olis tämmöinen monivalintatehtävä edessä... Miten olisi järkevää yhdistää seuraavat laitteet niin, ettei tarvitsisi koko ajan vaihdella piuhoja: - PC - ulkoinen äänikortti, jossa Audio- ja MIDI-liitännät - MIDI-kiippari - Hardware-sampleri - Hardware-multiefekti - 2-3 räkkisynaa Ymmärrän kyllä että MIDI-piuhat kontrollerista äänilähteisiin, ja audiopiuhat äänilähteistä äänikorttiin. Mutta mitäs hittoa sitten tehdään, jos haluan soittaa tietokoneen sekvensserillä yhtä aikaa sampleria, kahta räkkisynaa ja softasyntikkaa? Ja sitten toi ulkoinen efekti, miten se kannattaa kytkeä tähän systeemiin? Haluaisin sekä prosessoida PC:lla tehtyjä soundeja ulkoisella efektillä, että toisinpäin esim. efektoida räkkisynaa tietokoneen plugareilla. Ja tietenkin kaikki äänitettäisiin tietokoneella. Ajattelin, että hommaisi omat patch bayt sekä audio- että MIDI-johdoille, ja sitten lykkäisi nuo kaikki laitteet niihin kiinni omiin "looppeihinsa", ja sitten voisi patch baysta yhdistellä tarpeen mukaan. Onnistuuko tämä, ja miten tollaisen MIDI patch bayn kanssa oikein toimitaan? Osaatteko suositella jotain laitetta jolla tämä kävisi "Somehow - and this may sound farfetched - I have the feeling that all notes are contained in one." - Roy Buchanan |
jeejeejorma 20.04.2011 23:12:58 | |
---|
|
sepisti 21.04.2011 13:11:10 | |
---|
Masennuin kun aloin lukea tuota FAQ:ia. Siinä puhuttiin heti alussa hevikiippareista... Kitarakamapalsta all over again:) Olemme ajatelleet lisätä kitara-basso-rummut trion soitinarsenaalia kiippareilla niin, että minä kitaristina soittaisin välillä kiippareita. Joko oikealla kädellä kitaran soiton lomassa, tai sit ihan oikeasti kaksin käsin:) Riippuu biisistä. Minkälaista kiipparia siis suosittelisitte, kun tarvitsisin satunnaisesti haitari soundia, hieman useammin urkusoundia(wannabe hammond), pianosoundia (akustinen sekä sähkö), mutta myös jotain synasoundeja ysäri "suomitekno" -biisien vetämiseen. Olis myös siistiä pystyä vetämään vasuribassoja kyseisellä laitteella. Käytettynä olen etsimässä. Ei sisäänrakennetuja kaiuttimia eikä ulkoista virtalähdettä. Sais maksaa alle viisisataa egeä. Indican Jenny on ihana... |
Quru 21.04.2011 17:29:56 | |
---|
sepisti: Masennuin kun aloin lukea tuota FAQ:ia. Siinä puhuttiin heti alussa hevikiippareista... Kitarakamapalsta all over again:) Olemme ajatelleet lisätä kitara-basso-rummut trion soitinarsenaalia kiippareilla niin, että minä kitaristina soittaisin välillä kiippareita. Joko oikealla kädellä kitaran soiton lomassa, tai sit ihan oikeasti kaksin käsin:) Riippuu biisistä. Minkälaista kiipparia siis suosittelisitte, kun tarvitsisin satunnaisesti haitari soundia, hieman useammin urkusoundia(wannabe hammond), pianosoundia (akustinen sekä sähkö), mutta myös jotain synasoundeja ysäri "suomitekno" -biisien vetämiseen. Olis myös siistiä pystyä vetämään vasuribassoja kyseisellä laitteella. Käytettynä olen etsimässä. Ei sisäänrakennetuja kaiuttimia eikä ulkoista virtalähdettä. Sais maksaa alle viisisataa egeä. Jos löydät Yamaha Motif 6:sen niin pitäisi irrota juuri alta viiteensataan. Vanhemmat työasemat ovat ainoita joista tuolla rahalla irtoaa noita kaikkia. Motif 6 pitäisi osua juuri tuohon hintaluokkaan. Löytyy kohtuullisesti nuo kaikki soundit ei ole kajareita, sisinen virtalähde. Omasta 7-mallistani (ainoa ero koskettimien määrä) maksoin puolisentoista vuotta sitten kovan laukun kanssa 550e. Ja videota ko. laitteesta: http://www.youtube.com/watch?v=aEpeyjJsaoQ -rokkijumala-: Taitaa olla vaan muodissa tuo rokkijuttu poppareiden keskuudessa kun rihannat sun muutkin pitää nahkatakkia ja yrittää olla rock-uskottavaa. |
haitari 23.04.2011 23:01:12 (muokattu 19.05.2011 10:17:31) | |
---|
Keyboardista hiljeni vajaa oktaavi eli ääntä ei tule tietyltä alueelta koskettimistosta. Muuten soitin toimii täydellisesti. Kysymykset ovat seuraavanlaisia: 1.) Onko koskettimisto jaettu useampaan osaan, jotka ovat jonkunlaisella liittimellä kiinni eli onko joku liitin voinut irrota ja hiljaisuus johtuu tästä? 2.) Uskaltaako tavan soittaja avata soittimen ja tarkastaa asian? 3.) Jos uskaltaa, niin mitä pitäisi ottaa huomioon, kun kantta nostaa irti? Edit. ongelma selvisi! Kiitos asiantuntemuksestanne! www.keikkamestari.com |
Synastikki 29.04.2011 13:04:09 | |
---|
käsittääkseni nuo koskettimistot koostuu tosiaan semmosista matoista jotka on ryhmitetty x-määrään koskettimia eli kuten uumoilet on vika todennäköisesti kyseisen kosketinalueen liittimessä tai sitten kosketuspinnoissa on likaa... itse en ole uskaltanut soittimia availla, mutta kyllä noita jotkut tekee eli voihan sen avata kunhan katsoo tarkasti mihin kaikki ruuvit ja muut sälät kuuluu että sen saa sitten toimivasti takaisin kasaan... Music is an agreeable harmony for the honor of God and the permissible delights of the soul.
kalamies #51 >-)))> |