Aihe: Rhodes-sähköpiano
1 2 3 4 5 6 7
M.i.k.key
14.04.2005 16:22:46
Jeps, siinä on enempi rähinää. Tosin virittäminen tais olla sitten enempi perseestä ku rhodesissa?

Jep, lisätään pieni epävireisyys tuohon "vikalistaan"
Mä lopetan nää hommat!
musamies
14.04.2005 16:24:54
Ton 88-suitcasen roudaaminen on kahdellaki äijällä ihan tuskaa...

Sellasta mä en oo päässy kokeilemaankaan. Mul oli alakaapillinen 73 suitcase.

Jos Rhodesissa olis vielä lisäks MIDI out, niin se ois vielä käyttökelposempi... Olikos peräti siinä uusimmassa verisiossa, vai tekeekös jo toi flunssan tappamiseen tarkoittamani rommipullo temppujaan, että kuvittelen vain?
Karlsson
14.04.2005 16:25:14
Jep, lisätään pieni epävireisyys tuohon "vikalistaan"

Ei se oo vika, se on ominaisuus!
Mies, jonka jutuista puuttuu loppuhuipennus.
Ärlä #002-003
mr.muzak
14.04.2005 18:41:01
Ei se oo vika, se on ominaisuus!

Jep, mun henk.koht. mieltymysjärjestys on 1) wurli 2) rhodes 3) hammond.... Wurli on enemmän rok, rhodes taas jazz/fänk, hammond molempia mutta sitä en osaa soittaa:)
Niskamies
14.04.2005 21:15:14 (muokattu 14.04.2005 21:24:00)
Soitinten hintatason määrännee se mikä on niiden kysyntä tarjontaan nähden. Jos Suomessa on hyvin kysyntää ja niukasti tarjontaa, niin hinta kohoaa.

Aivan, Suomen tarjonta on pieni ja kysyntä suuri, josta johtuu suuri hintapyynti. Ensimmäinen tarjous tuli n. puoli tuntia ilmoituksen laiton jälkeen, suoraan 2000 lupas sokkona. Joten ei se ole hullu joka pyytää vaan...
Meitsi on meshissä.
Fuzzy Boner
14.04.2005 21:40:28
Aivan, Suomen tarjonta on pieni ja kysyntä suuri, josta johtuu suuri hintapyynti. Ensimmäinen tarjous tuli n. puoli tuntia ilmoituksen laiton jälkeen, suoraan 2000 lupas sokkona. Joten ei se ole hullu joka pyytää vaan...

No myy sille. En usko että tarjouksia tulee yli.
Olet kirjoittanut keskusteluun 7828 kirjoitusta
Mikael
14.04.2005 22:27:12

Meilo studiolla alakaappiroodos ja wurlikka, joista wurl on mun suosikki ja muuten aivan kunkku bassokone.
Juzzu: "Vire on vain suositus, ei pakko."
Karlsson
14.04.2005 23:18:13

Laita ny sille mukaan viä "vuoden pässi"-palkinto.
Ärlä #002-003
M.i.k.key
15.04.2005 01:12:11
Laita ny sille mukaan viä "vuoden pässi"-palkinto.

Hoho
Mä lopetan nää hommat!
Haipuma
15.04.2005 11:33:29
Omistan, aivan loistava peli. Viime aikoina ollut pieniä rahinaongelmia omissa kaiuttimissa ja pedaali vähän vinoilee. Ei toimi tasaisesti koko koskettimistolla. Vaijerin pää on vähän vääntynyt, pitäisi hoitaa kuntoon.

On muuten huomattavasti kivemman painoinen roudata kuin Rhodes, wurli on mun mielestä vähän enemmän tuommoinen rokkisoundi.

Osia itsehuoltoa ja korjausta varten näyttää olevan siellä täällä netissä myynnissä, olisko ollut, että ebayssa oli myynnissä jopa viritystä varten joku ihmeen setti 15$.

Viritystä on moni harmonycentralissakin kironnut. Justiinsa tuollaisessa mekaanisessa laitteessa olisi sitä jotain, ainakin erilaiset viat kuin digitaalisissa pimputtimissa ;) Onhan nuo loungelizardit sun muut aivan mahtavan kuuloisia, mutta ne ei oikeasti ole epävireessä ja "rikkinäisen" kuuloisia kuten nuo aidot rhodesit ja wurlyt.

Käsitinkö mä nyt ihan oikein, että tossa wurlyssä on itsessään tremolo? ja vielä sellainen, jonka nopeutta ei voi säätää, ainoastaan syvyyttä? Siistiä..
Vain ilmainen on kyllin hyvää.
Karlsson
15.04.2005 11:57:55
Osia itsehuoltoa ja korjausta varten näyttää olevan siellä täällä netissä myynnissä, olisko ollut, että ebayssa oli myynnissä jopa viritystä varten joku ihmeen setti 15$.

Viritystä on moni harmonycentralissakin kironnut. Justiinsa tuollaisessa mekaanisessa laitteessa olisi sitä jotain, ainakin erilaiset viat kuin digitaalisissa pimputtimissa ;) Onhan nuo loungelizardit sun muut aivan mahtavan kuuloisia, mutta ne ei oikeasti ole epävireessä ja "rikkinäisen" kuuloisia kuten nuo aidot rhodesit ja wurlyt.

Käsitinkö mä nyt ihan oikein, että tossa wurlyssä on itsessään tremolo? ja vielä sellainen, jonka nopeutta ei voi säätää, ainoastaan syvyyttä? Siistiä..

Tää on niin totta. Oma rhodesi kolisee ja rämisee ja jotkut kielet soi vähän sinnepäin... Ja Rhodesin oma tremolo on ihan omaa luokkaansa. Sen ku kytkee päälle nii kajareista alkaa kuulua semmonen hillitön pulputus, hiljaisella tosin...

Fiiwis katossa!

P.S. Edelleen sitten voimassa mun haku Mark ykkösen kieliin. Pari uutta tarttis...
Ärlä #002-003
musamies
15.04.2005 12:50:47
Oma rhodesi kolisee ja rämisee ja jotkut kielet soi vähän sinnepäin...

Jos ne on tollaisia siinä 500 euron hintaluokassa? ;-)

Mun mielestä fiksuu ois se, että käytettyjen soittimien hintataso on sellainen, että ne kannattaa pitää kunnossa ja korjata jos vikoja tulee. Muuten ne on vaarassa hävitä.
Karlsson
15.04.2005 12:57:04
Jos ne on tollaisia siinä 500 euron hintaluokassa? ;-)

Mun mielestä fiksuu ois se, että käytettyjen soittimien hintataso on sellainen, että ne kannattaa pitää kunnossa ja korjata jos vikoja tulee. Muuten ne on vaarassa hävitä.

No siinähän se liikkui se hinta, kuten ekalta sivulta voi huomata... Mutta tossa on noi puukoskettimet nii se meteli on kovempi ku muovikoskettimillisissa versioissa...

Eikä toi mikää vika ole. "Ominaisuus" vain.
Ärlä #002-003
musamies
15.04.2005 13:15:52
Mullakin koskettimet oli puuta. Omasta mielestäni värkki oli varsin kestävä ja pysyi hyvin vireessä. Siihen on silti hyvä suhtautua kuin oikeaan pianoon, jota joutuu joskus huoltamaan ja virittämään. Näin se kestää isältä pojalle....
Karlsson
15.04.2005 13:17:56
Mullakin koskettimet oli puuta. Omasta mielestäni värkki oli varsin kestävä ja pysyi hyvin vireessä. Siihen on silti hyvä suhtautua kuin oikeaan pianoon, jota joutuu joskus huoltamaan ja virittämään. Näin se kestää isältä pojalle....

Aivan. Ongelmana on että noita kieliä ei tunnu saavan suomesta mistään. Pitää tilata ulkomailta...

Kielethän näissäkin kuoleentuu aikaa myöten.
Ärlä #002-003
timoorg
16.04.2005 12:07:15
Välillä tulee mieleen ,että onko tietoa vai luuloa?
Vintage soittimen ostaminen ei sokkona ole niin helppoa
kuin kuvitellaan ja legendat hinnoista näyttävät elävän omaa elämmäänsä.Ebay:n hintoja verrattaessa kannattaa katsoa
mihin asti hinta lopussa kohoaa,viimeisillä minuuteilla se
hinta vasta siellä näkyy.Tässä viimeiset esimerkit niistä
500 eur:n Rhodeseista:
-hyväkuntoinen Mark1 73 1122 eur,3.4-13.4 myynnissä
huutoja 22 kpl ja meni Ranskaan
-kaikenlaista laittoa malli ilman kantta ja jalkoja.Malli
Mark1 73 913 eur ,myynnissä 5.4.-15.4.huutoja 9 kpl
ja meni Belgiaan
Pirkkalasta ja Turusta muuten löytyy miehet jotka ostivat sokkona Leslien ja urut halvalla Englannista (Vintage Amps/
Hardy).Rahat meni ja toinen ei saanut mitään toiselle tuli
leslien kuoret.
Mielestäni hyväkuntoinen vähän käytetty(oikein säilytetty)
vintagesoitin on ja pitää olla selvästi keskiarvoa kalliimpi.
Karlsson
17.04.2005 17:24:45
Mielestäni hyväkuntoinen vähän käytetty(oikein säilytetty)
vintagesoitin on ja pitää olla selvästi keskiarvoa kalliimpi.

No tuskin tuplahintainen verrattuna keskiarvoon kuitenkaan?

No, Niskistähän ei tässä voi mistään syyttää tietenkään, hän sai helvetin hyvän hinnan soittimestaan. Pisnes is pisnes.

Itse jos on ostaja osapuolena, niin mieluusti tekisi "löytöjä", eli kunto/hinta -suhde sinne keskiarvon alapuolelle.

Nykyään tuntuu olevan jonninmoista vintagebrändi lisää soittimissa, joille loppujen lopuksi se tuntuu kummalliselta hintaan vaikuttavalta asialta. Lähinnä tuolla kitara-/ bassopulella on menty ihan naurrettavuuksiin tässä. Nykyään jo 80-luvun Fendereissä alkaa olemaan "vintage-lisää" ja Kitarapajan sivuilla voi käydä ihmettelemässä 60-luvun jazz ja presaribassoja joissa hinnat on ihan käsittämättömiä. 6000€ on aika iso raha sarjatuotanto soittimesta, sillä hintaa sa jo semmoisen käsintehdyn ritsan että sillä ei uskalla enää soittaa ku on niin hieno.

Mutta edelleen, ei se ole hölmö joka pyytää...
Ärlä #002-003
StJerky
19.04.2005 10:45:10
Meidän vanhalla kosketinsoittajalla oli (ja on varmaan vieläkin) tuollainen Wurlitzer. Maksoi musiikkiliikkeessä käytettynä varmaan jotain pari sataa markkaa n. vuonna 87. Ei ollut arvostukset samoja silloin. Hieno peli.

Virittely ja muu oli aika mielenkiintoista, mutta kuitenkin mahdollista. Nykysyntikoille ei varmaan normaali-ihminen voi tehdä mitään.
JK
19.04.2005 14:58:20 (muokattu 19.04.2005 19:18:18)
Ensimmäinen tarjous tuli n. puoli tuntia ilmoituksen laiton jälkeen, suoraan 2000 lupas sokkona. Joten ei se ole hullu joka pyytää vaan...

Vaan eipä näkynyt ostajaa??? Ehkä se viisastui :)
Kyllähän noita "Joomäotansenhaenhuomenna"- miehiä ilmaantuu useinkin kun jotain myy. Ne vaan katoo savuna ilmaan kun pitäis oikeesti kauppaa tehdä.

OffTopiC: Mulla oli sitä sun tätä myynnissä torilla ja joku laittoi pikaviestin " Tarjoan 150 euroa"

Oli ihan pakko vastata että jos tosta viritykoneistosta maksat 150 euroa niin tule heti hakemaan. Neuvoin kyllä jatkossa kertomaan että mistä tavarasta on kiinnostunut.

Kaikki muu tosin meni, virityskoneisto on vielä jäljellä ja saa siitä maksaa 150 euroa jos haluaa.
"Älä kysele, pääset vähemmällä" -A.Anttila
musamies
19.04.2005 17:02:23
Omat kokemukset on sensuuntaisia, että tosiostajat rupeaa pikimmiten järjestämään paikanpäälle tuloaan. Mahdollisesti jo samana päivänä tai heti kun on mahdollista.

Sellaiset on rasittavia, jotka on olevinaan ostajia, muttei ole. Miksei sitä voi muuten vaankin keskustalla laitteiden ominaisuuksista, mutta ei pitäisi esittää ostajaa jos ei sellainen ole.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)