Aihe: Yamaha mox6
1 2 3
lukethesis
05.11.2012 10:00:49
Kavaalton:
- Kitarat ym. nyt ovat joka tapauksessa leikkimistä varten. Kuka niitä tarvitsee?

No jos tuolla tavalla ajattelee, niin se on kyllä itsensä rajoittamista. Mun mielestä viimeisimmissä Motifeissa on oikein pätevät akustiset skitat esimerkiksi. Muutama "clean"-osaston sähkökitara on myös varsin jees. Sähköbassot ovat varsin käyttökelpoisia, tosin eivät niin nyanssoituja kun jotkut gigabittien samplet.

Jos JONKUN käyttötarkoitusta en ymmärrä, niin "heavy"-osaston särökitarat näissä vehkeissä - toinen toistaan surkuhupaisempia esityksiä millä ei todellakaan tee mitään.

En tiedä käyttääkö niitä (kitarasoundeja siis) kukaan hiphop-tuottajien lisäksi missään oikeissa tuotannoissa, mutta vaikka sitten demottamiseen. Ja kyllä ne siellä mixin seassa menevät muutenkin. Eihän niitä keikalla soitetakaan.

Se kannattaa muistaa, että "kitaran soittaminen" kosketinsoittimella on myös oma taitolajinsa. Senkin voi tehdä hyvin. Muuten se kuulostaa siltä, että kosketinsoittaja räplää syntikan kitarasoundeja. Yamahan valmis-arpeggiot toki auttavat tässä.

Mitä tulee noihin akustisiin soolosoittimiin, niin en tiedä mitä sillä tarkoitit, mutta mun mielestä Motifissa on muutama oikein käyttökelpoinen sellainenkin, esimerkiksi huilupatchi "Wood Flute" on mahtava. Fonisoundit, etenkin soprano, mutta myös tenori ovat varsin ok ollakseen megabitti-tason sampleja.

Paremman torvisektion saa, kun käyttää kaikkia soittimia erikseen, työasemien Brass-osaston patchit ovat edelleen aika korneja humppasoundeja. Motifeissa tykkään eniten "Smooth Brass" -tyyppisistä patcheistä.

*

Grossout: Kauheita hintoja kiskoo soundien asetuksista, saakohan noita ilmaseksi mistään, on vaan niin kusetuksen tuntua tuossa että myydään asetuksia :) ?

Sen kun rupeat itse ohjelmoimaan sitten. Eikä se näissä romplereissa edes ole mitenkään vaikeaa. Valitset ääniaallon/ääniaallot, efektit, ja rupeat roplaamaan filtteri- ja ADSR-asetuksia. Kuten jo todettu, syntikoiden/työasemien patchejä on myyty sitten 80-luvun. Siis sellaisia, missä ei edes ole mitään uusia sampleja, käytetään vain sisäistä ROMmia.
DownWithTheSickness
07.11.2012 20:54:24
Nyt mulla menee hermot, moxin resetoinnin jälkeen tuo ei ole taas saanut yhteyttä cubasen editori VSThen. Eikä ole ajureista kiinni, mitä helvetti?
I has the cookie boogie woogie
Madtheswine
07.11.2012 22:54:18
Mun mielestä syntikoiden kitarapatchit on ihan hyviä esimerkiksi simppeleihin rytmikitara juttuihin jos bändissä vain yksi kitaristi. Dream Theaterissahan Rudess tekee tota. Silloin ei niin haittaa jos ei kuulosta oikealta kitaralta ihan yks yhteen, kun se on vaan sellanen taustajuttu kuitenkin.
JPQ
07.11.2012 23:52:34

Madtheswine: Mun mielestä syntikoiden kitarapatchit on ihan hyviä esimerkiksi simppeleihin rytmikitara juttuihin jos bändissä vain yksi kitaristi. Dream Theaterissahan Rudess tekee tota. Silloin ei niin haittaa jos ei kuulosta oikealta kitaralta ihan yks yhteen, kun se on vaan sellanen taustajuttu kuitenkin.

Lisäksi säveltämisessä osa meistä tarvitsee ja lisäksi taidoistahan se usein kiinni miten hyvältä kuulostaa eihän ne josuetkaan yksi yhteen aidolta kuulosta eikä muutkaan...
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
JPQ
08.11.2012 00:56:55

lukethesis: No jos tuolla tavalla ajattelee, niin se on kyllä itsensä rajoittamista. Mun mielestä viimeisimmissä Motifeissa on oikein pätevät akustiset skitat esimerkiksi. Muutama "clean"-osaston sähkökitara on myös varsin jees. Sähköbassot ovat varsin käyttökelpoisia, tosin eivät niin nyanssoituja kun jotkut gigabittien samplet.

Jos JONKUN käyttötarkoitusta en ymmärrä, niin "heavy"-osaston särökitarat näissä vehkeissä - toinen toistaan surkuhupaisempia esityksiä millä ei todellakaan tee mitään.

En tiedä käyttääkö niitä (kitarasoundeja siis) kukaan hiphop-tuottajien lisäksi missään oikeissa tuotannoissa, mutta vaikka sitten demottamiseen. Ja kyllä ne siellä mixin seassa menevät muutenkin. Eihän niitä keikalla soitetakaan.

Se kannattaa muistaa, että "kitaran soittaminen" kosketinsoittimella on myös oma taitolajinsa. Senkin voi tehdä hyvin. Muuten se kuulostaa siltä, että kosketinsoittaja räplää syntikan kitarasoundeja. Yamahan valmis-arpeggiot toki auttavat tässä.

Mitä tulee noihin akustisiin soolosoittimiin, niin en tiedä mitä sillä tarkoitit, mutta mun mielestä Motifissa on muutama oikein käyttökelpoinen sellainenkin, esimerkiksi huilupatchi "Wood Flute" on mahtava. Fonisoundit, etenkin soprano, mutta myös tenori ovat varsin ok ollakseen megabitti-tason sampleja.

Paremman torvisektion saa, kun käyttää kaikkia soittimia erikseen, työasemien Brass-osaston patchit ovat edelleen aika korneja humppasoundeja. Motifeissa tykkään eniten "Smooth Brass" -tyyppisistä patcheistä.

*

Sen kun rupeat itse ohjelmoimaan sitten. Eikä se näissä romplereissa edes ole mitenkään vaikeaa. Valitset ääniaallon/ääniaallot, efektit, ja rupeat roplaamaan filtteri- ja ADSR-asetuksia. Kuten jo todettu, syntikoiden/työasemien patchejä on myyty sitten 80-luvun. Siis sellaisia, missä ei edes ole mitään uusia sampleja, käytetään vain sisäistä ROMmia.

Tuo brass sektiot juttu aika totta esim. Alesis Qs6.1 sisältää 3 sektio samplea vaskipuolella ne todellakin jotain melko käsittämätöntä pääosin vaskipuolen soolosoundeihin nähden siis. yksi tunkka (ihan kun bassot olisi siitä hukassa tai jotain tai sitten tuota ja jotain muutakin) kuin mikä jne. vanha laite joo mutta asia yllättävän vähän demojen pohjalta muuttunut valitettavasti oma motif es on aika lyhykkäinen joskin se vakuutti minut että olen enempi Roland,Korg miehiä mitä niitä olen soitellut ja käytellyt. ja muussa synassa en ole niin moneen erilaiseen törmännyt ja samaan aikaan saman merkin vanhempi S4+ sisälsi paljon paremman vaskisektion kuin nuo kolme tuossa toisessa kerrottuna toisillaan joka vielä siis hirveämpää kuin se että kuin yhteensä (asiaa ei voi oikeasti laskea mutta antaa suuntaa..)..... ja vertailu tehdään aina näissä asioissa prosentteina.
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
DownWithTheSickness
08.11.2012 15:35:16
Madtheswine: Mun mielestä syntikoiden kitarapatchit on ihan hyviä esimerkiksi simppeleihin rytmikitara juttuihin jos bändissä vain yksi kitaristi. Dream Theaterissahan Rudess tekee tota. Silloin ei niin haittaa jos ei kuulosta oikealta kitaralta ihan yks yhteen, kun se on vaan sellanen taustajuttu kuitenkin.

Jep, itsekkin vedän parissa biisissä live-tilanteessa komppikitaran syntikalla. Lisäksi niin kuin joku mainitsi niin säveltäessäkin ihan näppäriä. Ei noilla nyt oikeeta kitaraa korvata, ja kunnon mättö- ja soolo-särökitaraa ei moxista taida löytyä
I has the cookie boogie woogie
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)