Leikari 15.09.2010 16:49:21 | |
---|
Exhausted: Ai, tämähän on mielenkiintoista...mikä uudessa Profeetassa on halpisrakennetta? nupit eli vääntimet ovat melkoisen rimpulat - ilmeisesti suoraan piirilevyssä kiinni. En sitten katsonut, mutta veikkaan liittimien olevan samoin suoraan piirilevyssä. Heiluu käytössä ja rikkoutuu/tekee ison vahingon helposti. Kestävä ratkaisu on potikoiden ja liittimien kiinnittäminen laitteen kuoreen/runkoon ja piuhat piirilevylle. Tukeva käyttää ja kestävä. Huolto helppoa. |
Quru 28.12.2010 22:21:16 | |
---|
Huom! Olet kirjoittamassa yli 104 päivää vanhaan ketjuun! Nythän tätä vissiin kaupasta saa. Itse harkitsen vahvasti laitteen poistamista Thomannilta itselleni. Tykkään Novationin soundista ja laite vaikuttaa suht intuitiiviselta ja nopealta ohjelmoida. Myös se, että laite toimii audiointerfacena (ja toimii kaiken lisäksi usbivirralla) on ehdoton plussa. En ole kovin innostunut noista touchinappuloista, vaikuttaa varsin turhalta. Jos napautukseen voi yhdistää vaikka efektin on-off-säädön, saattaa nillekin jotain käyttöä löytyä, mutta muutoin modulaatiolähteenä en ole kovin kiinnostunut. Toivottavasti kestävät. Sitä vaan ihmettelen, että jokaisen tuotejulkistuksen yhteydessä kuulee listausta siitä, että ostaisin jos olisi sitä ja tätä. "Ostan Mophon kun siihen saa lisää potikoita ja koskettimet", Mopho Keyboard julkaistaan: "Ostan kun on 49 kosketinta ja polyfoninen aftertouch". Ultranovan kohdalla valitus on keskittynyt liian vähiin nuppeihin, lyhyeen koskettimistoon ja tietysti tuohon multitimbraaliuteen. Halpa hinta kelpaa kenelle vaan, mutta kummasti sitä ei ymmärretä, että hinta tulee jonkun kustannuksella. "Alussa seksi meni tosi hyvin. Sitten myöhemmin homma muuttui aikamoiseksi röytämiseksi, kun tyttö sai jotenkin minun peeniksen esinahan pois paikoiltaan." |
JPQ 28.12.2010 22:36:38 | |
---|
Quru: Huom! Olet kirjoittamassa yli 104 päivää vanhaan ketjuun! Nythän tätä vissiin kaupasta saa. Itse harkitsen vahvasti laitteen poistamista Thomannilta itselleni. Tykkään Novationin soundista ja laite vaikuttaa suht intuitiiviselta ja nopealta ohjelmoida. Myös se, että laite toimii audiointerfacena (ja toimii kaiken lisäksi usbivirralla) on ehdoton plussa. En ole kovin innostunut noista touchinappuloista, vaikuttaa varsin turhalta. Jos napautukseen voi yhdistää vaikka efektin on-off-säädön, saattaa nillekin jotain käyttöä löytyä, mutta muutoin modulaatiolähteenä en ole kovin kiinnostunut. Toivottavasti kestävät. Sitä vaan ihmettelen, että jokaisen tuotejulkistuksen yhteydessä kuulee listausta siitä, että ostaisin jos olisi sitä ja tätä. "Ostan Mophon kun siihen saa lisää potikoita ja koskettimet", Mopho Keyboard julkaistaan: "Ostan kun on 49 kosketinta ja polyfoninen aftertouch". Ultranovan kohdalla valitus on keskittynyt liian vähiin nuppeihin, lyhyeen koskettimistoon ja tietysti tuohon multitimbraaliuteen. Halpa hinta kelpaa kenelle vaan, mutta kummasti sitä ei ymmärretä, että hinta tulee jonkun kustannuksella. Mä ymmärrän mutta kun ei ole kallista vaihtoa tarjolla novationilla ja lisäksi ainakin oma novation ksr on tosiaan nupit suoraan piirilevyllä ja ei pölysuojausta liuissa tyyliä. (vähän outoa kun vanhassa ilmeisen halpa radioissakin olen nähnyt tuon pölysuojauksen..) lisäksi nuppien varsi on todella pehmeää ainetta huitasin kerran omaani tuli huoltoreissu ja miksikö huitaisin tic-oireen takia. tuolla joku selitys niille: http://www.terveyskirjasto.fi/terve … to/tk.koti?p_artikkeli=skl00037#s14 Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
artha61 29.12.2010 12:44:00 (muokattu 29.12.2010 12:48:45) | |
---|
Exhausted: Ai, tämähän on mielenkiintoista...mikä uudessa Profeetassa on halpisrakennetta? Sen perusteella mitä aikanaan maahantuojan huollosta sain selville, niin oli jopa muutamamia "maanantaikappaleita" (lähinnä softabugeja -> firmwarepäivitys auttoi yleensä) ja joissakin oli ongelmia koskettimiston kanssa... Lisäksi kaikissa joita testailin (muutamia aika pitkään) potentiometrien tuntuma, joskus koskettimistokin, hieman heppoisen ja "halvan" oloinen. Kyllä lähes 2000 eur maksava soitin saisi olla luotettavamman tuntuinen. Esim. samanhintainen Clavian Wave selkeästi kestävämmän oloinen (tässä siis ei oteta kantaa soundeihin - vain laatuvaikutelmaan...). Ja jos itse olis Dave Smith:iä hankkimassa niin sitten laittaisin muutaman satasen lisää: http://www.thomann.de/fi/dave_smith … ts_poly_evolver_keyboard_pot_ed.htm Edit: Hups - aika vanhaan kyssäriin vastailin...=) En allekirjoita - kunhan totean |
Leikari 29.12.2010 13:00:13 | |
---|
artha61: Ja jos itse olis Dave Smith:iä hankkimassa niin sitten laittaisin muutaman satasen lisää: http://www.thomann.de/fi/dave_smith … ts_poly_evolver_keyboard_pot_ed.htm Poly-Evolveria aikanaan ensin ajattelin itsellenikin tilansäästösyistä, mutta tekninen laatu heivasi tuuman sivuun. Tuon Pot-editionin olemassaolon havaitsin reilu kuukausi sitten, mutta jotenkin luottamus on mennyt - so. missä kaikessa muussa on menty halpatuotannon ehdoilla ja kuinka lopulta kestää vs. nykyiset työjuhdat... |
Thomas Häggblom 03.01.2011 22:10:15 | |
---|
Hmm.. Itse jopa kiinnostuin aikalailla tästä laitteesta. On jo jonkin aikaa tehnyt mieli jotakin pientä ja tyylikästä (myös ulkoisesti) laitetta keikoille ja treeneihin, lisänä tuohon nykyisen bändini synasettiin. Olen katsellut nimenomaan näitä kolmen oktaavin va-laitteita, joissa olisi vocoderi ja helppo käyttöliittymä. MicroKorg ei oikein innosta, eikä liiemmin XL-malli, R3 oli mielestäni jotenkin.. äh.. jotain siitä puuttui. Ei innostanut paljon soittelemaan. Muita kuin Korgeja en olekaan päässyt testaamaan. Novation olisi ainakin uusi merkki itselleni. Täytyypä jossain kokeilla tätä ja katsoa että millaisen fiiliksen tämä antaa. Aika fiilispohjalta kun olen näitä laitteitani muutenkin ostellut. Tuo monotimbre ei oikeastaan haittaisi kun olis keikoilla muitakin laitteita mukana, ja sitten taas joku Supernova II -räkki olisi jo ihan eri asia, tuollaisen hommaisin sitten "studioon" jos joskus olisi sellainen :) Mjaa, pitääpi katsella tätä.. www.myspace.com/loistavapolku |
Quru 14.01.2011 09:25:07 (muokattu 14.01.2011 09:29:10) | |
---|
Laitoin juuri tilauksen Thomannille. Voin tehdä vaikka ihan videonkin tuosta masiinasta kunhan saan sen käsiini ja on aikaa, löytyy meinaan todella huonosti matskua youtubesta. Fiilispohjalta lähti tilaus. Olin miettinyt tätä aiemminkin ja vertaillut vaihtoehtoja. Blofeld Keyboard ylittäisi kipurajan, blofeld-moduuli ja erillinen midikiippari aiheuttaisivat piuhasotkuja ja halvat midikiipparit ovat usein tatsiltaan aika kauheita. Lisäksi varsinkin bändin soundia ajatellen Novation tuntui paremmalta vaihtoehdolta kuin Blofeld. Myös Mopho Keyboard pyöri mielessä, mutta eipä taida tuo monofoninen masiina olla vielä minulle. Ehkä sitten kun on seuraavan kerran rahaaa... tai sitten pitäisi laittaa Motif kiertoon ja ostaa tuoreempi bread&butter-rompleri... tai jotain. GAS on kirosana. "Alussa seksi meni tosi hyvin. Sitten myöhemmin homma muuttui aikamoiseksi röytämiseksi, kun tyttö sai jotenkin minun peeniksen esinahan pois paikoiltaan." |
Quru 19.01.2011 08:58:10 | |
---|
Loppuivat thomannilta ja uusi erä tulossa vasta 31.1. Koville ottaa... meinasin jo vaihtaa tilauksen blofeld-moduuliin ja midikiippariin. "Alussa seksi meni tosi hyvin. Sitten myöhemmin homma muuttui aikamoiseksi röytämiseksi, kun tyttö sai jotenkin minun peeniksen esinahan pois paikoiltaan." |
CPU 20.01.2011 18:44:14 | |
---|
Quru: Koville ottaa... meinasin jo vaihtaa tilauksen blofeld-moduuliin ja midikiippariin. Do it. Jos toi ultranova on yhtään samanlainen kuin k-station jne. Niin Blofeld on x100 parempi vaihtoehto. K. http://www.therepublicofdesire.net/
http://www.myspace.com/protectorateindustrial |
Quru 21.02.2011 20:29:16 | |
---|
Onhan tuo minulla ollut jo jonkun aikaa, en ole saanut aikaiseksi kirjoittaa mitään arvostelutynkään. Kyselkää jos kiinnostaa. Soundidemon heitin maihinnousuun, kaikki soundit Ultranovasta eikä koneella ole tehty muuta kuin master eq ja kompura. Jäi ikävän tunkkaiseksi, kun minä en mistään miksauksesta mitään tiedä. Tuolta: http://maihinnousu.net/s/11182"Alussa seksi meni tosi hyvin. Sitten myöhemmin homma muuttui aikamoiseksi röytämiseksi, kun tyttö sai jotenkin minun peeniksen esinahan pois paikoiltaan." |
JPQ 22.02.2011 07:56:40 (muokattu 22.02.2011 07:59:02) | |
---|
CPU: Do it. Jos toi ultranova on yhtään samanlainen kuin k-station jne. Niin Blofeld on x100 parempi vaihtoehto. K. Mitä olen molempia kuullut siis blofeldin demoja ja itselläni on novation ksr. niin kumpikaan ei ole parempi ovat erilaisia. ei Arp ja Moog sulje tosiaan pois eikä nämäkään... ja novation pätkä jonka joku just linkitty aikas maukas onko soundit omia ? jotenkin mun korviin tuntuu siltä että kehitystä tapahtunut... ja musakin on just sellaista mitä tykkään että yhtenä analoogeilla ja va synillä pitäis tehdä. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
Quru 22.02.2011 12:01:59 | |
---|
JPQ: Mitä olen molempia kuullut siis blofeldin demoja ja itselläni on novation ksr. niin kumpikaan ei ole parempi ovat erilaisia. ei Arp ja Moog sulje tosiaan pois eikä nämäkään... ja novation pätkä jonka joku just linkitty aikas maukas onko soundit omia ? jotenkin mun korviin tuntuu siltä että kehitystä tapahtunut... ja musakin on just sellaista mitä tykkään että yhtenä analoogeilla ja va synillä pitäis tehdä. Twiikatuilla preseteillä tuossa mennään, yhtään soundia ei ole tehty tyhjästä. Novationin preseteissä tökkii se, että todella monessa on LFO moduloimassa oskillaattoreiden virettä, monesti vieläpä useampi LFO eri nopeuksilla. Kai sillä jotain läskiyttä ja analogihuojuntaa koitetaan matkia, mutta niitä pitää sitten muuten hyvästä presetistä olla ruuvaamassa pois. Yleisesti suurin osa preseteistä on aika käyttökelvottomia, mutta eiväthän ne tämmöisen laitteen idea olekaan. "Alussa seksi meni tosi hyvin. Sitten myöhemmin homma muuttui aikamoiseksi röytämiseksi, kun tyttö sai jotenkin minun peeniksen esinahan pois paikoiltaan." |
JPQ 22.02.2011 23:18:41 | |
---|
Ärsyttävää tosiaan koska lfoot on jää tuolloin saamatta tärkeämpään käyttöön. ps. jaksaisipa huomenna nousta niin että saisi musisoituakkin taas. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
QPS 27.02.2011 12:11:00 | |
---|
jampsu: ...Kun toi kerran perustuu supernova kakkosen soundiengineen, niin toivottavasti siihen saa vanhat patchit siirrettyä. Mulla olis meinaan vanhat saundit vielä tallella kovalevyllä... Onko kukaan kokeillut tai löytyykö varmaa tietoa siitä, että saako tuohon ladattua novan/supernovan vanhat patchit??? |
Krice 10.04.2011 13:19:27 | |
---|
Quru: Onhan tuo minulla ollut jo jonkun aikaa, en ole saanut aikaiseksi kirjoittaa mitään arvostelutynkään. Kyselkää jos kiinnostaa. Onko koskettimisto miten hyvä? Minulla on Novation Nocturn ja siinä on minusta ihan kelvollinen tuntuma. Ultranova kiinnostaisi.. |
Quru 10.04.2011 13:36:57 (muokattu 10.04.2011 13:37:41) | |
---|
Krice: Onko koskettimisto miten hyvä? Minulla on Novation Nocturn ja siinä on minusta ihan kelvollinen tuntuma. Ultranova kiinnostaisi.. Sanoisin koskettimistoa ihan kelvolliseksi. Ei se kamalan napakka ole ja liikerata tuntuu vähän hassulta, jotenkin lyhyeltä, mutta sanoisin että parempi kuin esimerkiksi Gaiassa jota testasin liikkeessä. Käsittääkseni sama Fatarin keybed kuin Remote SL-sarjassa, en tiedä sitten mikä tuossa Nocturnissa on. Vertailukohtana minulla on toisena kiipparina Yamaha Motif jossa on aivan loistava synakoskettimisto, mutta kyllä tuo senkin rinnalla aivan hyvä on soittaa. -rokkijumala-: Taitaa olla vaan muodissa tuo rokkijuttu poppareiden keskuudessa kun rihannat sun muutkin pitää nahkatakkia ja yrittää olla rock-uskottavaa. |
Casio Man 10.04.2011 15:14:16 | |
---|
Jos on ollenkaan kuin X-Stationissa, niin koskettimet on parhaita lipsuttimia koskaan(imo tietenkin)!!! |